מחיר למשתכן מחיר למשתכן בבני ברק?....!

מצב
הנושא נעול.

בעצם...

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני רואה אותך בקבוצה, תחפש בהזמנות.
 

שלמה בלושטיין

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אין מצב בחיים לא קיבלתי הזמנה ובחיים לא ביקשתי להצטרף ולא ידעתי שיש דבר כזה.
 

בעצם...

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
רצ"ב צילומסך
 

קבצים מצורפים

  • ש.png
    ש.png
    KB 42.5 · צפיות: 193

שלמה בלושטיין

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
לא יודע מה לומר בכל אופן אין לי הזמנה אבל מה איכפת לך לצרף אותי שוב פעם?
אני לא רואה שאני מחובר ואני מהזוכים.
 

haso

משתמש פעיל
מהפכת הגז מגיעה לבני ברק: 2,100 דירות יחוברו לראשונה לגז טבעי
פיילוט של חיבור שכונות מגורים חדשות לגז הטבעי, יוזיל משמעותית את עלויות צריכת הגז הביתי • במסגרת הפיילוט יש שכונות בבני ברק, ברחובות, בירושלים באשדוד, בבית שמש ועוד
כלכלי6.11.2019 | 20:24

b7e97757657788dc11ac.jpg
אסדת קידוח גז טבעי | צילום: משה שי, פלאש 90

2,100 יחידות דיור בשכונות המגורים החדשות בצפון בני ברק, יחוברו על פי התוכנית בקרוב לגז טבעי. מדובר בפיילוט של משרד האנרגיה, משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל, במסגרתו יחוברו לגז הטבעי הזורם מהים התיכון, 31 אלף יחידות דיור ב-18 שכונות חדשות ברחבי הארץ, מאזור טורעאן ועכו בצפון ועד אופקים ונתיבות בדרום.

במסגרת הפיילוט שעורכת רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה, יחד עם משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י). הפיילוט ישווק ב-18 שכונות חדשות שנמצאות כרגע בשלבי תכנון וצפויות לצאת לשיווק במהלך השנה הקרובה בכל רחבי הארץ. עלותו צפויה לעמוד על כ-80 מיליון שקלים.

על פי התכנון, בכל אחת מהדירות יותקנו לפחות 3 נקודות חיבור לגז הטבעי, עם אופציה להתקנת נקודות נוספות. הצרכנים שלוקחים חלק בפיילוט לא ישלמו את העלות של דמי החיבור לגז הטבעי והמונה שלהם יהיה מונה חכם, אשר ישדר למערכת הבקרה, בדומה למונה מים למשל, את כמות הצריכה המדויקת של הלקוח.

הגז הטבעי יוכל לשמש לבישול, חימום מים, שימוש בתנור, מייבש ומנגל, וכן להפעלת חימום תת רצפתי ובעתיד גם מיזוג אוויר ושימושים נוספים. מדובר במקור אנרגיה כדאי ובטיחותי יותר, נוח לתפעול ואחזקה וידידותי לסביבה.

הפיילוט יוצא לפועל, לאחר שבמהלך השנתיים האחרונות, ביצע אגף הכלכלה ברשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה, בדיקות כלכליות והנדסיות מקיפות, לגבי כדאיות חיבור בתים לגז הטבעי, ומצאה שבהשוואה לגפ"מ (גז פחמימני מעובה, המוכר כגז בישול) הנפוץ כיום במרבית הדירות בישראל, שימוש בגז טבעי הוא כלכלי יותר ויכול להוביל לחיסכון של מאות ואף אלפי שקלים בשנה.

במשרד האנרגיה וברשות הגז הטבעי מציינים, כי הליך חיבור שכונת הפארק באופקים ושכונת נחל הפארק בבאר שבע לשימוש בגז טבעי, תרמו רבות להבנה מעמיקה יותר של תמחור עלויות התכנון, הביצוע והפיקוח במסגרת הפיילוט.

במסגרת הפיילוט, ייחתמו הסכמים בין רמ"י לחברות החלוקה האזוריות, כאשר הבקרה והפיקוח על הקמת התשתית בשכונה וכן ביצוע התשלומים לחברות החלוקה יתבצעו על ידי רמ"י. את הגז הטבעי לצרכנים ישווקו חברות שיווק גז טבעי, וכל צרכן יוכל לבחור את המשווק ולעבור בחופשיות ביניהם.

בין רשימת השכונות שייקחו חלק בפיילוט ניתן למצוא את תוכנית תמל 1045 בצפון בני ברק (מתחמים א+ב) בה הוגרלו יותר מאלף דירות במסגרת מחיר למשתכן. קרית פארק לכיש באשדוד, שכונת רכס לבן בירושלים, שכונת רמב"ש ד'5 בבית שמש, תל השומר דרום ברמת גן, ושכונות נוספות בערים לוד, אופקים, רכסים, קרית אתא ואשקלון.

בתוכנית נמצאת אף תוכנית פינוי בינוי אחת בעיר רחובות. מדובר בשכונת קרית משה, שם יקבלו כ-2,000 דירות חדשות חיבור לרשת ההולכה של הגז הטבעי.

המחירים גם הם מפתיעים. ועל פי תעריפי הגז הטבעי לצרכן הביתי, שנקבעו ב-4.4.19 על ידי המועצה לענייני הגז הטבעי, ישולם סכום קבוע לכל חודשיים קלנדריים בסך של 28 ₪ שאינו תלוי בצריכה.

בנוסף פורסם תעריף משתנה בהתאם לצריכה דו-חודשית עבור כל מטר מעוקב, כאשר ככל שעולה הצריכה המחיר למ"ק יורד. עבור צריכה שלא תעלה על 8 מ"ק גז טבעי – 4.32 שקל למ"ק. על כל מ"ק נוסף מעבר ל-8 מ"ק הראשונים ועד ל-20 מ"ק, ישולם 2.5 שקל למ"ק. ואילו עבור כל מ"ק נוסף נוסף (מעבר ל-20 מ"ק) ישולם סכום פעוט של שקל אחד בודד לכל למ"ק.

בחישוב פשוט ניתן לראות חסכון משמעותי למשתמש הביתי. משפחה קטנה שצורכת 3 מ"ק גפ"מ לחודש, משלמת כיום באחת החברות כ-76 שקל. עלות ממוצע למ"ק 17.55 שקל כולל מע"מ והתשלום החודשי עומד על 23.40 שקל כולל מע"מ. בשימוש בגז הטבעי תשלם המשפחה 27 שקלים בלבד.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "כחלק ממדיניות משרד האנרגיה לקדם אנרגיה מתחדשת תוך שמירה על הביטחון האנרגטי של ישראל, אני שמח על האפשרות להוביל פיילוט זה, שלו השפעה סביבתית וכלכלית על עשרות אלפי בתי אב בישראל. משרד האנרגיה יבחן הפעלת הרחבת מהלך זה לטובת צרכנים נוספים".

ביזנעס
 

חילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני גם לא רואה את ההזמנה
יש למשהו מושג למה?
אני מחובר?
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
קיבלתי אישור שצורפתי,
תכל'ס אני לא רואה...

כמו כן, סיפר לי מישו שעבר שם, והוא אמר לי שיש שם כ40 כלים כבדים שעובדים במרץ
הוא כנראה התכוון 4..
בין תשתיות ופיתוח הקרקע ועד תכניות והיתרים יכולים לעבור עשרות שנים.
(אני לא בא לייאש ח"ו. רק לומר שאין בזה אינדיקציה לכלום..)
 

ב. ש.

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
כל מי שלא רואה שהוא מצורף שיכנס להזמנות
ליד העיגול של השם - של הצ'אט יש חץ קטן
צריך ללחוץ עליו לרדת למטה להזמנות - שם רואים שיש הזמנה לצאט - לאשר את ההזמנה ואתם מצורפים
 

בקרוב

משתמש רשום
לא כל-כך מדברים כאן על זה, אבל השאלה הגדולה המרחפת בחלל האויר האם יש סיכוי שמתוך כ30% לא חרדים שזכו (לפי שקלול הנתונים של הרשויות שבהן מתגוררים הזוכים) המון יחליטו להתגורר במקום.
רצו"ב פוסט ששלחו לי על קבוצת ווטסאפ שדנה בנידון, אולי מישהו יכול להחכים יותר?
 

קבצים מצורפים

  • ביאור 2019-11-12 132205.png
    ביאור 2019-11-12 132205.png
    KB 16.6 · צפיות: 163

haso

משתמש פעיל
בשורה לציבור החרדי: 420 דירות חדשות
מאות דירות צפויות להיבנות בבני ברק במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן'. רשות המקרקעין יוזמת את המהלך בעקבות אי התכנות כלכלית להשכרת דירות לטווח ארוך בבני ברק
כלכלי29.12.2019 | 20:44

ca4e12ddce80f48e9177.jpg


אתר בנייה צילום: גילי יערי, פלאש 90

בשורה לציבור החרדי: ככל הנראה 420 דירות חדשות נוספות יבנו בבני ברק במסגרת "מחיר למשתכן", בשל כוונת רשות מקרקעי ישראל לבקש מקבינט הדיור להסב חלק מהדירות שיועדו להשכרה לטווח ארוך - לדירות שייבנו במסגרת מחיר למשתכן. כך דיווח אריק מירובסקי ב'גלובס'.

התכנית המדוברת אושרה ביוני 2018 לצפון העיר, בין נחל הירקון בצפון לדרך ששת הימים-אם המושבות בדרום, בדרך מבצע קדש במערב ובדרך 4 (גהה) במזרח. מגרשי המגורים המתוכננים ממוקמים מצפון למסילת הרכבת, ומדרום לרצועה זו מתוכננים להיבנות מתחמי תעסוקה. מדובר בשטח של 1,450 דונם.

על פי הדיווח ב'גלובס', רשות המקרקעין יוזמת את המהלך בעקבות אי התכנות כלכלית להשכרת דירות לטווח ארוך בבני ברק, מכיוון שהביקוש לשכירת דירה לטווח ארוך בציבור החרדי, נמוך באופן משמעותי מאשר בציבור הכללי.

רשות המקרקעין הגישה בקשה לקבינט הדיור לבצע את ההסבה, ובעוד כשבועיים תעלה הבקשה לדיון וככל הנראה תאושר.

בעקבות תכנית זו ופרויקטים אחרים שכבר אושרו, צפויות להבנות בעיר עד שנת 2035 עוד כעשרת אלפים דירות.

בחדרי חרדים
 

תמממממי

משתמש פעיל
*מועד חדש להדרכה בנושא משכנתאות לזוכי בני ברק 28.1 20:00*
חברים, ההדרכה תתקיים בעוד 3 שבועות, ביום שלישי ה28.1 בשעה 20:00 בסניף מזרחי טפחות באוניברסיטת בר אילן (מול בני ברק). הכניסה דרך שער מס' 1 (מול המרכז המסחרי). תתאפשר חניה ללא תשלום בתוך הקמפוס בהצגת תעודה מזהה.

התבאסתי שמזרחי ביטלו ברגע האחרון (לאור ריבוי זוכים שאישרו השתתפותם) אחרי שכבר כל אחד מאיתנו נערך, אבל זה המצב. הפעם לא צפויה להיות בעיה מבחינת הגודל (עד 120 משתתפים).

הכנס הוא כאמור ללא עלות אך יש צורך בהרשמה בקישור הבא (שאתם כבר מכירים).
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Go69SWWdSabu2ZxgJrW6z32JlXxMSKak9dHRjKTH4z0/edit#gid=0


--------------
הרחבה קלה למי שמעוניין,
מפגש מידע ראשון בנושא משכנתאות, יעודי רק לזוכי מחיר למשתכן בבני ברק.
המפגש יועבר על ידי יועץ משכנתאות מנוסה של בנק מזרחי-טפחות עליו קיבלתי המלצות מבכירי הבנק (מנדי). חשוב להבהיר שבאופן טבעי יש למזרחי-טפחות אינטרס, שבסופו של דבר תקחו את המשכנתא מהם, אבל אין שום מחוייבות מצידנו. כמו כן הם מבינים שכנראה אף אחד לא יקח משכנתא בשנה הקרובה ולכן בשלב זה אין ענין של הצעות קונקרטיות, הם בעיקר רוצים להרשים במקצועיות שלהם ובנחמדות שלהם כדי שהזוכים (אנחנו) ירצו לעבוד איתם. אז זה WIN-WIN.
מניסיוני הרצאות אלה אינן מוטות באופן שפוגם בערך שלנו, והן חשובות כדי להתחיל ולהבין מי נגד מי.
ובכל מקרה, התכנון הוא לקיים בהמשך כנס נוסף אחד לפחות, עם גורם מקצועי אחר (או יועץ בלתי תלוי או אולי בנק אחר.).
והערה אחרונה, לקראת לקיחת המשכנתאות עלתה הצעה מצויינת שנבקש בצורה מסודרת מהבנקים המובילים הטבות כלשהן, ולהערכתי אכן נקבל, אבל זה לא קשור לשלב זה בו אנחנו לא צריכים הטבות אלא מידע.
 

אבילן

משתמש רשום
חברים יש למישהו מושג מה קורה עם הפרוייקט? עוד מעט שנה מההגרלה. בארזי הנגב לא עונים... הקרורונה עכבה את הגשת האישור?
 

ירמי וולדמן

מתווך דירות ונכסים
מנהל
מנוי פרימיום
חברים יש למישהו מושג מה קורה עם הפרוייקט? עוד מעט שנה מההגרלה. בארזי הנגב לא עונים... הקרורונה עכבה את הגשת האישור?
לחכות בסבלנות
זה לוקח בערך שנה וחצי
 

אבא עשיר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מצידי שיתעכב כמה שיותר.
אפשר להיות מרוצים, כך תוכל למכור מהר יותר בפחות זמן מימון.
שווה - - -
 

בני. ו

משתמש חדש
אני דיברתי איתם בתקופת פורים והם אומרים שזה יקח לפחות בין 9 חדשים - לשנה לקבל אישור בניה, (זה יקח הרבה זמן בלי קשר לקרונה )
חברים יש למישהו מושג מה קורה עם הפרוייקט? עוד מעט שנה מההגרלה. בארזי הנגב לא עונים... הקרורונה עכבה את הגשת האישור?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה