מורים, מורות -זהו צורך אלמנטרי!

חוחית

משתמש סופר מקצוען
זה נראה לי פתרון לא רע.
לי זה נראה פתרון רע ממש.
ילדים זקוקים להפסקות.
מה הרעיון?
אם בביה"ס היה חדר שירותים לכל ילד-הגיוני, בהפסקות עצמם-השירותים תפוסים בד"כ...


אנשי חינוך צריכים להיות הגיוניים, לפני הכל.
להקשיב לצרכים פיזיים של תלמידים.
 

תותית י.

משתמש מקצוען
חצי בלת"ק
בתור אמא (שלא הלכה להיות מורה בין היתר בגלל הנושאים האלה של משמעת ואחריות על נפש הילד)
יש לי שאלה
האם זה נכון לדעתכם להסביר לילד שאם המורה לא נותנת לצאת לשירותים ואתה ממש חייב אז תצא בלי שהיא תתן
או שזה פתח לילד להיות חצוף?
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
לי זה נראה פתרון רע ממש.
ילדים זקוקים להפסקות.
מה הרעיון?
אם בביה"ס היה חדר שירותים לכל ילד-הגיוני, בהפסקות עצמם-השירותים תפוסים בד"כ...


אנשי חינוך צריכים להיות הגיוניים, לפני הכל.
להקשיב לצרכים פיזיים של תלמידים.
מדובר בד"כ סה"כ על דקה עד 4 דק' וגם זה לא באורח קבע. אז כדי לאזן אם הסיכון שילדים ינצלו את האופציה בצורה מוגזמת שלא לצורך... (כולנו היינו ילדים...)
אגב, בד"כ המורים מאחרים לשיעור יותר מאשר את הדקות האלו, כך שעם אורך ההפסקות נקבע במדויק ע"י פסיכולוגים, ניתן לחשב את זה כאיזון.
נ. ב. אצלינו לא היו תורות בהפסקה, רק אחרי הצלצול.
 
נערך לאחרונה ב:

michalor

משתמש מקצוען
האם זה נכון לדעתכם להסביר לילד שאם המורה לא נותנת לצאת לשירותים ואתה ממש חייב אז תצא בלי שהיא תתן
או שזה פתח לילד להיות חצוף?
:
אני אישית מחנכת את ילדי שאם יש מקרה דחוף והמורה לא מאפשר/ת לצאת
אז פשוט לצאת בלי לשאול ואני כבר אדבר עם המורה אח"כ
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
חצי בלת"ק
בתור אמא (שלא הלכה להיות מורה בין היתר בגלל הנושאים האלה של משמעת ואחריות על נפש הילד)
יש לי שאלה
האם זה נכון לדעתכם להסביר לילד שאם המורה לא נותנת לצאת לשירותים ואתה ממש חייב אז תצא בלי שהיא תתן
או שזה פתח לילד להיות חצוף?
זה בהחלט נכון, וחובה שילד ידע שיש מקרים שהמורים טועים מתום לב, ולעיתים גרוע מכך. (בלי זה יש סיכון שילד לא יעדכן את הוריו על דברים חריגים שדורשים לעיתים את הרחקתו של המורה מילדים. אני מכיר מקרה שרק ילד "חצוף" הציל את כיתתו ממורה בעייתי במיוחד. אגב, הילד ה"חצוף" הנ"ל הוא היום ת"ח ברמה שהרבה הורים היו מייחלים שילדיהם יהיו כמותו. ויתכן שחלק מזה בעקבות חקירה מתמדת, אנרגיות רבות, ואי קבלת דברים כמובנים מאליהם.)
 

מצלמה חדשה

משתמש פעיל
חצי בלת"ק
בתור אמא (שלא הלכה להיות מורה בין היתר בגלל הנושאים האלה של משמעת ואחריות על נפש הילד)
יש לי שאלה
האם זה נכון לדעתכם להסביר לילד שאם המורה לא נותנת לצאת לשירותים ואתה ממש חייב אז תצא בלי שהיא תתן
או שזה פתח לילד להיות חצוף?
גם המורים הם בני אדם!
חושבת שחשוב שילדים ידעו את זה לשתי הכיוונים..
וילד שצריך שיצא!
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
שואלת בתור אמא,
זה נכון להגיד לילד שאם אבא או אמא לא מאפשרים דבר נחוץ וחשוב לך, אל תקשיב ותעשה מה שנחוץ לך?


לא צריך להגיע לשם.
לפני שמלמדים את הילד לצאת לשירותים "למרות" איסור המורה, אפשר לפנות למורה הספציפית שלא מאפשרת ולשוחח איתה על כך. נסו לתאר לעצמכם מה הוראה כזו יכולה לגרום ליחס בין הילד למורה.
אפשר להגיד לילד שאסור לאף אחד לפגוע בו פיזית / לגעת בגופו, כי הגוף הוא שלו פרטי. וזו ההגבלה היחידה שילד אמור לקבל לגביה הדרכה של התנגדות מול מבוגר.
כשמורה לא מאפשרת לצאת לשירותים אפשר להגיד לילד כך:
"אני כ"כ לא מבינה למה המורה לא מאפשרת. יכול להיות שיש לה סיבה מוצדקת ויתכן מאוד שלא. אני ממש רוצה לשוחח איתה. אחרי שאשוחח איתה נחשוב מה לעשות" זה הרבה יותר חינוכי ומלמד.
 

רק אושר!

משתמש מקצוען
חצי בלת"ק
בתור אמא (שלא הלכה להיות מורה בין היתר בגלל הנושאים האלה של משמעת ואחריות על נפש הילד)
יש לי שאלה
האם זה נכון לדעתכם להסביר לילד שאם המורה לא נותנת לצאת לשירותים ואתה ממש חייב אז תצא בלי שהיא תתן
או שזה פתח לילד להיות חצוף?
חושבת ממש שזה פתח לחוצפה,
קודם נלמד אותם לתקשר נכון, ולהיות כנים ,ואז תאמיני לי שרוב אם לא כל המורים יתנו להם...
לא מכירה מורים/ות כיום שלא נותנים אם זה תלמיד שמבקש בכנות ולא יוצא כל שיעור וכו
 

snapple

משתמש מקצוען
זוכרת מורה של הבת שלי בכתה ה'. היו לה שני כרטיסי שירותים על השולחן. מי שרצתה לצאת לקחה את הכרטיס וכשהיא החזירה אותו זה אפשר למישהי נוספת ללכת. הילדים ראו את זה ויזואלית שאפשר לצאת כשכרטיס השירותים פנוי. זה הוריד מעמסה מהמורה שלא היתה צריכה לחזור שוב ושוב על המנטרה של מרשה לא מרשה. יש כרטיס פנוי? אפשר לצאת.
 

Mamma Mia

משתמש מאושר😜
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
זוכרת מורה של הבת שלי בכתה ה'. היו לה שני כרטיסי שירותים על השולחן. מי שרצתה לצאת לקחה את הכרטיס וכשהיא החזירה אותו זה אפשר למישהי נוספת ללכת. הילדים ראו את זה ויזואלית שאפשר לצאת כשכרטיס השירותים פנוי. זה הוריד מעמסה מהמורה שלא היתה צריכה לחזור שוב ושוב על המנטרה של מרשה לא מרשה. יש כרטיס פנוי? אפשר לצאת.
וואו נשמע טוב.
שתדעו לכם שלי יש בזיכרון כמה חוויות קשות שזכורות לי בנושא זה, כמו טיולים שנהרסו- כי נזכרו לעשות תחנה בשירותים רק בסוווף או בהתחלה ממש, או שיעורים שלמים שהבנאדם יושב בכיתה בבלוק של שני שיעורים וחושב רק על דבר אחד... ללא יכולת להקשיב למורה, או נסיעות אוטובוס מסייטות...

תבינו בבקשה שיש אנשים שהלכו לשירותים דקה לפני האוטובוס / שיעור, ו- כן, יש להם צורך שוב לכך בנסיעה / שיעור, אנא, אל תהיינה כמו המורות החסרות טקט שהיו מתחקרות בנות בוגרות (כיתות גבוהות בבי"ס ושלא לדבר על הסמינר!!) "זה דחוף??" "לאן זה?", חבר'ה, מדובר פה על כבוד אישי, גם אם בת קמה ויוצאת החוצה ואומרת למורה שהיא יוצאת לדקה, תבינו שיש פה צורך קריטי! אל תחפרו לה לעיני כל הכיתה!!!
 

עורכת וידיאו

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
אצלנו אסור בתכלית האיסור לצאת
ואם את מעזה לבקש. המורה מתחילה לתחקר אותך ואיכסא. סליחה,
לא יכולה לשכוח בת אחת שבאמצע התחקור התחילה להקיא....
וואו וואו איזה צרחות ההורים שלה הקימו על ההנהלה. וכלום.... עדיין. אסור לצאת
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
תבינו בבקשה שיש אנשים שהלכו לשירותים דקה לפני האוטובוס / שיעור, ו- כן, יש להם צורך שוב לכך בנסיעה / שיעור, אנא, אל תהיינה כמו המורות החסרות טקט שהיו מתחקרות בנות בוגרות (כיתות גבוהות בבי"ס ושלא לדבר על הסמינר!!) "זה דחוף??" "לאן זה?", חבר'ה, מדובר פה על כבוד אישי, גם אם בת קמה ויוצאת החוצה ואומרת למורה שהיא יוצאת לדקה, תבינו שיש פה צורך קריטי! אל תחפרו לה לעיני כל הכיתה!!!
במקום שבו אני עובדת, תלמידה יכולה בלי לחשוב יותר מדי לצאת רק בשביל לומר משהו לחברה מכיתה אחרת.
אז כן, אם תלמידה קמה ויוצאת אני אשאל אותה לאן.
כמובן- אם התשובה תהיה לשירותים אני אאפשר לה לצאת, ורק אזכיר לה שצריך לבקש.
(ואם זה בתחילת השיעור אתזכר שכדאי להתכונן מראש בהפסקה, או שבסוף השיעור אשאל אם זה לא יכול לחכות, אבל לא מעבר)
לא רואה פגיעה בכבוד שתלמידה אומרת שהיא הולכת לשירותים.
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
וואו נשמע טוב.
שתדעו לכם שלי יש בזיכרון כמה חוויות קשות שזכורות לי בנושא זה, כמו טיולים שנהרסו- כי נזכרו לעשות תחנה בשירותים רק בסוווף או בהתחלה ממש, או שיעורים שלמים שהבנאדם יושב בכיתה בבלוק של שני שיעורים וחושב רק על דבר אחד... ללא יכולת להקשיב למורה, או נסיעות אוטובוס מסייטות...
מניסיון זה באמת לא פשוט.
בדר"כ זה לא תלוי במורה שנמצאת באוטובוס, אלא במתכננת הטיול.
חובה לסכם מראש עם הנהג לעשות עצירה בכל נסיעה. את זה למדתי מניסיון.
 

צמה

משתמש פעיל
אני די המומה מהגישה כאן,

אני עובדת בחינוך מיוחד,
אמא שלי מורה ג"כ
ומבחינתי, קשר של אמון הוא א' ב' בחינוך!!
אם לא הצלחתם להגיע לזה...
עצוב, אין לי מילה אחרת

בפועל, מה אני עושה?
מתזכרת קודם.ומסבירה שיוצאים וחוזרים במהירות ובשקט (כן מסבירה שלא עוצרים ומחכים לילד שיצא)
כשמכבדים את הילד הוא ג"כ מכבד אותנו. בדוק.

ואם אני רואה ילד שיוצא כשלא באמת צריך, אני דואגת לעשות בעצמי ש"ב, למה הוא הרגיש את הצורך לצאת?
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני די המומה מהגישה כאן,

אני עובדת בחינוך מיוחד,
אמא שלי מורה ג"כ
ומבחינתי, קשר של אמון הוא א' ב' בחינוך!!
אם לא הצלחתם להגיע לזה...
עצוב, אין לי מילה אחרת

בפועל, מה אני עושה?
מתזכרת קודם.ומסבירה שיוצאים וחוזרים במהירות
כשמכבדים את הילד הוא ג"כ מכבד אותנו. בדוק.
לא כ"כ הבנתי ממה את המומה.....
נראה לי שהיתה כאן הסכמה כמעט מוחלטת שיש לכבד את התלמידות ולאפשר להן לצאת בכבוד.
 
קראתי חלק מהתגובות.
ואני חושבת שחובה לתת לילד לצאת!
בזמנו הייתה לי מורה חכמה,
שנתנה לצאת ,אבל בתנאי שהילדה בודקת קודם שלא יצאו עוד בנות איתה.
(שלא יהיו חגיגות בחוץ;))
 

HennyS

משתמש מקצוען
שואלת בתור אמא,
זה נכון להגיד לילד שאם אבא או אמא לא מאפשרים דבר נחוץ וחשוב לך, אל תקשיב ותעשה מה שנחוץ לך?


לא צריך להגיע לשם.
לפני שמלמדים את הילד לצאת לשירותים "למרות" איסור המורה, אפשר לפנות למורה הספציפית שלא מאפשרת ולשוחח איתה על כך. נסו לתאר לעצמכם מה הוראה כזו יכולה לגרום ליחס בין הילד למורה.
אפשר להגיד לילד שאסור לאף אחד לפגוע בו פיזית / לגעת בגופו, כי הגוף הוא שלו פרטי. וזו ההגבלה היחידה שילד אמור לקבל לגביה הדרכה של התנגדות מול מבוגר.
חולקת עליך,
גם איסור על יציאה לשירותים (במקרה והילד מרגיש צורך דחוף) הוא פגיעה פיזית בילד!
ולא יקרה כלום אם הילד ידע שמבוגרים הם לא מלאכים, ולפעמים יכולים לטעות, ואם הוא במצוקה הוא יכול לצאת גם אם המורה אמר שלא.
כשמורה לא מאפשרת לצאת לשירותים אפשר להגיד לילד כך:
"אני כ"כ לא מבינה למה המורה לא מאפשרת. יכול להיות שיש לה סיבה מוצדקת ויתכן מאוד שלא. אני ממש רוצה לשוחח איתה. אחרי שאשוחח איתה נחשוב מה לעשות" זה הרבה יותר חינוכי ומלמד.
אם הילד חוזר ומספר שיש מורה שלא מרשה לצאת, באמת אפשר להגיד לו שההורה ידבר איתה, אבל שיעשה את זה באותו יום, לא לשלוח אותו שוב לבית ספר ולהגיד לו להתאפק עד שהאמא תמצא זמן לדבר עם המורה.
שיתוף פעולה בין הורים למורים הוא דבר חיוני ונפלא, אבל כשזה מגיע לפגיעה בילד התפקיד של ההורה הוא לגבות את הילד שלו ולעמוד מאחוריו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה