מה עושים שהסוללה נגמרת במהירות בסמרטפון?

שם זמני 2

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
מדובר על A72017הדרן.ואם נגיד אני מטעין אותו כל הלילה.
ואני משמש רצוף מ9 בבוקר עד 3 בצהרים בערך.
זה נגמר
מה עושים?
 

shraga0

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי

113570

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הווייז גומר מהר את הבטריה
כדאי להעביר אפליקציות למצב שינה
 

113570

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בהגדרות/תחזוקת המכשיר/סוללה
 

113570

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מהוואצאפ לא נגמר סוללה במשך יום
 

אין דופי

משתמש סופר מקצוען
מה הקשר?
שאלתי הרי יש בטוח איזה אפליקציה מסויימת שגומרת מהר את הבטריה אני שואל איזה אפליקציה זה?
@יוסי מחשבים אולי תעזור לי?
כתבו לך.
כנס להגדרות, ןמשם לסוללה.
הוא יתן לך פירוט של מה במכשיר לוקח הכי הרבה, ועצות איך לשמור על חיי הסוללה
 

יוסי מחשבים

משתמש סופר מקצוען
כנס לפרטי אחת האפליקציות, לחץ על סוללה
לחץ על "מטב את השימוש בסוללה"
העבר את היישומים למצב מיטוב סוללה (לא זמין בכל האפליקציות)
כעת כנס ל"תחזוקת המכשיר", לחץ על סוללה ובחר ב"תקן"
יצויין כי אם יש לך חסימה ייתכן והיא המקור לזלילת הסוללה
 

שם זמני 2

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
כנס לפרטי אחת האפליקציות, לחץ על סוללה
לחץ על "מטב את השימוש בסוללה"
העבר את היישומים למצב מיטוב סוללה (לא זמין בכל האפליקציות)
כעת כנס ל"תחזוקת המכשיר", לחץ על סוללה ובחר ב"תקן"
יצויין כי אם יש לך חסימה ייתכן והיא המקור לזלילת הסוללה
יש לי הדרן מה עושים ?
האם יש אפשרות לעשות שאני יכבה תמכשיר.
ואחרי כמה שעות זה ידלק לבד?
 

מוטי זהב

משתמש רשום
כך תקפיצו את אורך חיי הסוללה בסמארטפון שלכם [מדריך]
לפחות עד שתושג קפיצת דרך בתחום החומרה, סוללות הסמארטפונים נותרו כאב ראש של ממש. כיצד ניתן להאריך את אורך חיי הסוללה ואיזה מיתוס הגיע הזמן לנפץ?



תמונה: צילומסך

כל משתמש סמארטפון מגיע למצב שהוא רוצה להרוויח עוד קצת מחיי סוללה – ומתעניין מה אפשר לעשות בנידון.

זוללי הסוללה מתחלקים לשניים: אפליקציות ומערכת. אם ביליתם את כל היום בהאזנה למוזיקה, גלישה באינטרנט או בסיכול ממוקד של חזירים באנגרי בירדס, ניצלתם את סוללת המכשיר במלואה והגיוני שהיא לא תחזיק מעמד עוד הרבה זמן. מאידך, אם המכשיר שלכם ב’מצב שינה’ ומאבד חצי מחיי הסוללה בלי שהוא לכאורה עושה משהו, כנראה שזו אשמתה של המערכת.

לפני שנמשיך, חשוב לציין בשלב זה: אין טעם להשוות בין חיי הסוללה של המכשיר שלכם לחיי הסוללה של אנשים אחרים. חיי סוללה מושפעים ממגוון דברים – מעבר לשימוש המעשי במכשיר: דפוס הפעילות של בעל המכשיר, מיקומו הגיאוגרפי, קרבתו לאנטנות סלולריות ועוצמת הקליטה, עובי הקירות, אופן התקשורת, הרשת הספציפית, סוג כרטיס הסים, עובי הבידוד של נרתיק הנשיאה ועוד הרבה אחרים.

לכן חיי סוללה מודדים אך ורק בהשוואה עצמית, תוך שימור שאר הגורמים. כמו בכל ניסוי מדעי, יש לדאוג לשימור כלל הפרמטרים חוץ מהפרמטר הנבדק. כלומר, אם אנו מרבים לשחק במכשיר במהלך הסופ”ש, הדבר לא יעניק מדד נאמן לאורך חיי סוללה. לכן, בודקים את חיי הסוללה ביחס לשימוש סטנדרטי יחסית (במקרה הנפוץ, יום עבודה – מנותק מהמטען בשעה קבועה בבוקר, עם שיחות, הודעות וגלישה באינטרנט דרך חיבור WiFi משרדי) ולא תרחיש קיצוני או שונה דוגמת נסיעה ארוכה עם ניווט. מאידך, סוכן שטח יגדיר את פעילותו הרגילה כנסיעות וניווט דווקא, עם שיחות רבות, בניגוד לעובד המשרד. מושג זה ניתן להגדיר כ”שימוש סטנדרטי”.

בנוסף, חשוב לזכור שהמכשיר נועד שייהנו ממנו. דוגמא אישית: מכשיר גלקסי S2 שהיה ברשותי החזיק לי 4 ימים ללא הטענה, כיוון שכרטיס הסים לא היה בתוכו (למעשה, הוא שכב בכיס, דלוק, אבל לא עושה כלום). ברגע שהמכשיר התחבר לרשת והתחיל לשדר, ירדתי ליממה וקצת, באותה תצורה בדיוק, עם אותן אפליקציות ותוכן.

טיפים לשמירת אורך חיי הסוללה
מעבר לטיפול בתוכנות סוררות או רכיבי מערכת הפעלה בעייתיים (כפי שיפורט בהמשך), יש כמה דגשים עיקריים שאפשר לאמץ, מניסיון אישי ושל אחרים בקהילות מקצועיות.

  • קודם כל, להסיר אפליקציות. המכשיר שלכם אינו מחסן, אתם לא יודעים מה עלול לרוץ ברקע, אין טעם לאחסן סתם אפליקציות שאין בהן שימוש.
  • לבטל סינכרונים מיותרים. עברו על הגדרות הסנכרון ובטלו מה שלא צריך. לא צריך לסנכרן הכל לכל מקום – השתמשו בהיגיון. העלאה לרשת של כל תמונה שמצלמים ברגע הצילום תשתה לכם את הסוללה מהר, כנ”ל סנכרון מוזיקה וקבצים.
  • להעדיף תמיד חיבור WiFi על פני קישוריות סלולרית. חיבור Data בזבזני פי כמה מבחינת סוללה.
  • המסך הוא צרכן החשמל המרכזי. כוונו אותו לבהירות נמוכה או אוטומטית.
  • משתמשים מתקדמים בעלי הרשאת Root ואפליקציית Titanium Backup PRO יכולים להקפיא (ולא להסיר) את יישום Maps. מדובר במפות של גוגל, והקפאתן לא תגרום נזק למכשיר. בנוסף לכך, רשימת אפליקציות שבטוח (אך לא בהכרח מומלץ) להקפיא ניתן למצוא כאן.
  • משתמשים מתקדמים יכולים להתקין רום יעיל מבחינת סוללה. יש רומים מאוד חסכוניים ויעילים מבחינת חיי הסוללה – מניסיון אישי, מדובר בשיפור של כמעט 200% על פני הרום שהגיע עם המכשיר.
  • באותה נשימה, Kernel חלופי עשוי לתרום לחיי הסוללה. היות ו-Kernel מנהל את המכשיר למעשה – ניהול יעיל יחסוך בהכרח סוללה.
  • לזכור לבצע Wipe מלא במעבר בין רומים. שאריות של רומים ישנים עלולים לרוץ ברקע בלי משהו שיפקח עליהם ויעצור אותם.
  • לא להתקין אפליקציות לניהול סוללה/סגירת אפליקציות. אם משהו כזה מותקן, מומלץ דווקא להסיר אותו. באנדרואיד 4 ומעלה, המערכת עושה עבודה מצויינת בניהול אפליקציות. התערבות בתהליכים משיגה את התוצאה ההפוכה ומבזבזת סוללה. למה? כי המערכת מזהה קריסה של אפליקציה ופועלת כדי להחזיר אותה לפעילות – מה שמבזבז יותר סוללה ממה שהיה מתבזבז אם המערכת היתה מזהה שהאפליקציה לא בשימוש וסוגרת אותה. זה נכון לאפליקציות שאין להן סגירה מסודרת או כפתור יציאה. איפה שיש כפתור יציאה – השתמשו בו.
מתוך https://www.geektime.co.il/how-to-save-your-battery-life/
 

מוטי זהב

משתמש רשום
לגופו של עניין – דיאגנוסטיקה
על אף שהטיפים הללו יכולים לעשות פלאים, מה קורה במידה וברצוננו לדעת מיהו האשם? האם מדובר באפליקציית החדשות שמושכת עדכונים כל דקה ומחזיקה את המכשיר מחוץ למצב “שינה”, או דווקא מערכת שאינה יעילה?

GSam Battery Monitor


תמונה: אפליקציית GSam Battery Monitor

קודם כל, נתחיל מהתקנת GSam Battery Monitor. מדובר באפליקציה המוצעת בחינם (קיימת גרסת פרו, למי שרוצה לפרגן למפתח). האפליקציה הזו מתחילה לבדוק, מהרגע שמנתקים את המכשיר מהמטען, מה בדיוק זולל את הסוללה. מומלץ להתקין אותה מראש, לטעון טעינה מלאה ולהמשיך בשימוש סטנדרטי במכשיר. כל רבע שעה הנתונים יתעדכנו והתוכנה תראה בדיוק מבזבז וכמה.

באופן אישי, גיליתי פעם שאני משתמש בדפדפן מאוד בזבזני. החלפתי דפדפן והוספתי 25% בממוצע לאורך חיי הסוללה – כששאר הגורמים נותרו זהים.

מועד איסוף הנתונים יכול להעיד על פעילות שונה. במידה ובוחנים את הנתונים של “יום עבודה סטנדרטי”, ניתן לראות מה מתוך פעולות המשתמש מבזבז סוללה – אם אפליקציה כלשהי רצה ולא נסגרת, משהו ממשיך לפעול אחרי שנסגר וכולי. נושא כזה מומלץ לבדוק אחרי שהמכשיר היה בשימוש כל היום לאחר טעינה מלאה, וכשהסוללה עומדת על 10%, אפשר להתחיל לבחון את הנתונים – בלי שהמכשיר הוטען במהלך היום, כמובן.

מצד שני, אם מסתכלים על נתונים אחרי לילה לדוגמא (פרק זמן ארוך בו המכשיר לא היה בשימוש), ניתן להסיק מסקנות לגבי גורמים ש’מעירים’ את המכשיר ממצב שינה (deep sleep) – שימושי להסקת מסקנות בנושאים של בקרת ריצה של תוכניות ופעולות סמויות. גורמים שמונעים מהמכשיר לישון נקראים Wakelocks. כדי לבחון נושא זה, יש להשאיר את המכשיר מנותק מהמטען לאורך פרק זמן ממושך ולבחון מה בזבז סוללה בזמן הזה.

GSam יוכל להצביע על אפליקציות זוללות סוללה במסגרת המסך הראשי ועמוד האפליקציות.

Better Battery Stats

הבעיה מתחילה כשהזולל העיקרי הוא הטלפון (דהיינו, מערכת ההפעלה).כדי לדעת מה במסגרת המערכת אוכל את הסוללה, נתקין כלי שנקרא Better Battery Stats. האפליקציה זמינה להורדה בחינם מכאן, או בתשלום מפליי סטור.

המידע השימושי לבדיקה נמצא תחת Partial Wakelocks ו-Kernel Wakelocks, תחת סינון של Since unplugged – כלומר – דברים שמעירים את הטלפון שברשותכם, מאז שהמכשיר נותק מהמטען.

באפליקציה זו אין פתרונות קסם, והיא נועדה לספק מידע למשתמשים שיודעים להשתמש בראש ובגוגל. מצאתם גורם שזולל סוללה? הכניסו את שמו לגוגל וסביר להניח שתגיעו לשרשור בפורום XDA שעוסק בזה, או מישהו ששאל וקיבל פתרון לפניכם. מצאתם גורם בשם “multipdp” שהוריד לכם שעתיים וחצי מחיי הסוללה? התוצאה הראשונה בגוגל לביטוי זה מציעה פתרון שדווח כעוזר מתוך XDA.

בפורומים ובקהילות רבות ישמחו לסייע לכם להבין את הנתונים, במידה ותספקו תצלומי מסך רלוונטיים מתוך התוכנות, תוך ציון מהות הבדיקה (אם בודקים שימוש סטנדרטי, או בזבוז סוללה לאורך לילה…).

הערה: באחת הגרסאות האחרונות, GSam למדה להציג מידע על Kernel Wakelocks דרך App usage ואז לחיצה על הכותרת. כפי שהמלצתי כאן – עבור כל פריט מופיע לחצן Google Me שמציג עמוד חיפוש בגוגל עבור ה-Wakelock הספציפי. מדובר במידע יחסית דומה למה שמוצג ב-Kernel Wakelocks של Better Battery Stats. לעת עתה, לא מדובר בתחליף ראוי ל-Better Battery Stats ברמה שמייתרת את התקנתה. במידה והדבר ישתנה בעתיד – רצוי לקרוא את תוכן העדכונים.
מתוך https://www.geektime.co.il/how-to-save-your-battery-life/
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  24  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה