התייעצות מה עונים למורה?

שטיסל

משתמש רשום
אימי שתחי'
למדה אותנו כלל שמעוד עזר לנו בחיים הכללים ובפרט בבתי הספר,
והיא אמרה: "מה שהמורה לא תעשה, היא תמיד תצא הצודקת, בכ"א המנהלת חייבת לתת לה גב" (היא אמרה זאת, לא ממקום של התרסה נגד בית הספר, אלא ממקום של לנסות להסתדר את עם המורה ולא שהמורה צריכה להסתדר איתך)
זה עזר לנו כל כך, כל פעם שהיתה לי טענה על איזה מורה, והיה ;) ניסיתי לדאוג לעצמי, ז"א, אם עכשיו אני אצעק על המורה מה זה יתן לי? זה יוריד או יעזור לי התעודה? שיקול, פשוט משלם לא משתלם.
ולא תמיד המורה היתה הצודקת, אבל מה 'אל תהיה צודק, תהיה חכם'
והכלל הזה הוא לכל החיים, אם נצא מנקודת הנחה שאין באפשרותינו לשנות אף אחד בעולם, כך טענותינו תפחתנה וליבנו ירחב.
לא תמיד החכמה היא לצעוק, לגעור לחנך, לפעמים זה להרכין ראש ולתת למורה את שלה. ברוב הפעמים כשאתה לא נלחם יותר קל לצד השני לרדת מהעץ
מורה יקרה, זו את בינתיים שמנסה לשנות את העולם.
אני בסהכ הבעתי את דעתי מה הייתי עושה במקרה הנל.

מורות שרלטניות, קשות או ממורמרות שהשיגו את משרתן בחסד ולא בזכות אין מקומן בבית הספר

השיטה שאת מתארת שאימך לימדה אותך זו גם השיטה שאני גדלתי עליה זה פשוט מה שרווח פעם, לא כל מה שהיה פעם היה נכון. לא מסכימה עם הדרך הזו! וכמה פעמים התלמידה היתה הצודקת והמורה לא. ומה נשאר לי מזה חוץ מטעם רע שלא המורה ולא האמא מבינות אותי, תחושות לא קלות לילדה
כן לגבות את ביה"ס אבל לא חייבים להסכים עם כל גחמה שלו! החינוך הוא של הבית של ולא של המורה התורנית. (לא מדברת על כללי ביהס שמחויבים להם אלא על סדרי עדיפויות כפי שתארה פותחת האשכול ועוד ענינים שיכולים להשתנות ממשפחה למשפחה ועל המורה לקבל את כולן ולא כולן את המורה)

המנהלת בהחלט נותנת גב למורות וזה מתפקידה אבל ממש לא בכל מקרה! בתור אמא לא פעם שוחחתי עם המנהלת שהקשיבה והבינה וגם יישרה את הענינים בעת הצורך.
ושוב אחזור שכדאי להתלונן על מורה ולו רק כדי שמקרים דומים לא יחזרו.

את עונה לכל תגובה פה בנפשך, יושב לך כנראה על משהו

והמשפט שלך כל כך יפה ונכון, תדפיסי בהגדלה לחדר מורות, רק בשינוי לתלמידה ולא למורה, או לכל בן אדם באשר הוא
לא תמיד החכמה היא לצעוק, לגעור לחנך, לפעמים זה להרכין ראש ולתת לשני את שלו. ברוב הפעמים כשאתה לא נלחם יותר קל לצד השני לרדת מהעץ
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

למעלה