שיתוף מה זה? פדיחה בעיבוד או בכוונה?

השארפער

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שימו לב רבותיי המוזיקאים והמוזיקאיות, בשיר המצו"ב יש כאן איזושהי פדיחה בעיבוד למיטב הבנתי הדלה, יש איזה כלי (קלרינט אולי) שנכנס לשיר, אבל כנראה שהמעבד התלהב מדי מהקלרינט, ושכח לסדר את הבאלאנס, הקלרינט פשוט משתלט ברמה שאתה מוציא את האוזניות מהאוזן, זה נשמע כמו צפירה של רכבת בתוך האוזן, וכמעט א"א לשמוע את הזמרים בקטע הזה, האם יכול להיות שזה בכוונה או שבוודאות זה פדיחה בעיבוד?

זה מתחיל בשנייה 53 בשיר
 

קבצים מצורפים

  • שווים עילי בוטנר ורן דנקר.mp3
    3.6 MB

השארפער

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
וזה המוזר, שזה רן דנקר ועילי בוטנר, שניהם מוזיקאים נחשבים ממש.
עילי בוטנר גם מלחין ומעבד כמדומני, מה יכולה להיות הסיבה שתגרום להם ליפול ככה, יכול להיות שזה מישהו הוסיף וזה לא במקור? אין דבר כזה נכון?
 

השארפער

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עילי זמר מלחין ומעבד ורן דנקר הוא זמר יוצר מסתבר שמי ששר זה רן והמעבד זה עילי....
נראה לי זה לא שיר המקור
הבעייה היא שזו הגירסה שאני מכיר וגם אצל חברים וכאלו מי שבדקתי זה מה שהוא מצא, מישהו יכול לבדוק באמת?
לי יש נטפרי וזה חסום הגירסה הרשמית ביוטיוב, כנראה שיש קליפ או משהו, אבל אולי יש כאן מישהו שזה פתוח לו ויכול לבדוק?
זה מאוד מסקרן אותי.
מה הכוונה בכלל לא הגירסה הרשמית, שמישהו אשכרה לקח את שיר המקור עם קולות הזמרים והוסיף קלרינט?
 

Srool

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
זה השיר המקורי בהחלט, פשוט העלו אותו לכאן בסאונד לא משהו.
לדעתי זה מהמם ומצמרר. אני מכיר את השיר הזה כבר שנים ומעולם זה לא הפריע לי.
מדובר בשיר ישראלי סופר מוכר ומצליח. פדיחה זה לא.
יש מצב שהמעבד התכוון ליצור סאונד של צופר אנייה (זה בדיוק במילים "ונזרום ביחד עד אין סוף, שנייה לפני שקו החוף מגיע").
בנוסף, נראה לי שזה אבוב ולא קלרינט.
 

השארפער

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא הצלחתי להבין אותך מספיק טוב:
פשוט העלו אותו לכאן בסאונד לא משהו.
מה המשמעות? לכן זה נשמע ככה, ובסאונד המקורי זה פחות גרוע? יש סיכוי שהבאלאנס שונה?
לדעתי זה מהמם ומצמרר. אני מכיר את השיר הזה כבר שנים ומעולם זה לא הפריע לי.
אז כן לדעתך זה כבר בעיבוד המקורי ככה? אם לא, מה מהמם ומצמרר?
מדובר בשיר ישראלי סופר מוכר ומצליח. פדיחה זה לא.
זה מה שתמהתי, שיר מוכר מצליח, מעבד ברמה גבוהה, לא יכולה להיות לו פדיחה, מצד שני, יש חולק שזה כואב באוזן?
כל מי שהשמעתי לו את השיר ואמרתי לו, "לדעתי יש פדיחה בעיבוד, תגיד לבד איפה", ישר הוציא את האוזנייה בעיקום פרצוף ברגע המתאים ואמר "יואו למה להחריש אותי? מה הולך פה?"
יש מצב שהמעבד התכוון ליצור סאונד של צופר אנייה (זה בדיוק במילים "ונזרום ביחד עד אין סוף, שנייה לפני שקו החוף מגיע").
חשבתי על זה, זה הגיוני אבל לא כל כך הגיוני שעד כדי כך הוא הקצין עם זה ברמה שכואבת באוזן, זה לא מוזיקלי, זו מוזיקה - לא הצגת תיאטרון, אני מאוד בעד להמחיש עם הכלים את המילים, זו מטרה קדושה ומוזיקלית, אבל דבר ראשון אתה צריך שיהיה נעים לאוזן ונכון על פי כללי המוזיקה, לא כך?
בנוסף, נראה לי שזה אבוב ולא קלרינט.
הגיוני מאוד, לא השקעתי מחשבה על הנקודה הזו....

@Srool אשמח מאוד לתגובתך המפורטת, וגם לתגובותיהם של שאר המוזיקאים כאן, מעניין אותי הנושא מאוד, אני מת על עיבודים.....
 

ALESIS

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
אני מכירה את הגירסה הזאת וזה נשמע הרבה יותר טוב, גם באופן כללי.
זה לא המקור?
(כי זה עם אברימי רוט ונתי שיש)
 

קבצים מצורפים

  • עילי בוטנר רן דנקר - שווים ¦ אברימי רוט ¦ נתי שיש ¦ אבירם שוקרון.mp3
    2.8 MB

השארפער

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני מכירה את הגירסה הזאת וזה נשמע הרבה יותר טוב, גם באופן כללי.
זה לא המקור?
(כי זה עם אברימי רוט ונתי שיש)
זה קאבר, נשמע מצויין והכל, אבל זה קאבר של 3 הזמרים הללו לשיר של עילי בוטנר ורן דנקר, מה שאני העליתי זה (למיטב ידיעתי) השיר המקורי, מה דעתכם על עיקר הנושא?
 

ALESIS

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
מה דעתכם על עיקר הנושא?
זה ממש ממש מוזר,
בכלל יש שם קליפינג כמה פעמים.
והקלרינט / אבוב / מה שזה לא יהיה - באמת צורמני וחזק הרבה יותר מידי.
מצד שני מוזר לחשוב שלכאלו אנשים תהיה פשלה בעיבוד,
אז זה באמת לא ברור...
 

השארפער

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

ALESIS

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
סליחה על הבורות.... מה זה אומר?
סליחה על ההסבר הצולע,
אבל זה קורה כשהסיגנל (קטע הקלטה מסוים למשל) בווליום גבוה מידי,
עד שבערוץ שלו בתוכנה רואים שהוא נצמד לשוליים למעלה ולמטה.

וכשמקשיבים לקטע כזה - זה נשמע צורמני ולא נעים.
זה יכול לקרות למשל במילה אחת, ששרים אותה בקול יותר מאלו שלפניה.
(זמרים בהופעות לפעמים מרחיקים את המיקרופון לרגע במקרים כאלו).

בעיבוד מקצועי עובדים על זה שכל ההקלטה תהיה בטווח ווליום מצומצם כלשהו (בעזרת קומפרסור),
שלא יהיו קטעים בקול מידי ולא בשקט מידי אלא שהכל ישמע אחיד.
 

שירה קיי אולפנים

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
סליחה על ההסבר הצולע,
אבל זה קורה כשהסיגנל (קטע הקלטה מסוים למשל) בווליום גבוה מידי,
עד שבערוץ שלו בתוכנה רואים שהוא נצמד לשוליים למעלה ולמטה.

וכשמקשיבים לקטע כזה - זה נשמע צורמני ולא נעים.
זה יכול לקרות למשל במילה אחת, ששרים אותה בקול יותר מאלו שלפניה.
(זמרים בהופעות לפעמים מרחיקים את המיקרופון לרגע במקרים כאלו).

בעיבוד מקצועי עובדים על זה שכל ההקלטה תהיה בטווח ווליום מצומצם כלשהו (בעזרת קומפרסור),
שלא יהיו קטעים בקול מידי ולא בשקט מידי אלא שהכל ישמע אחיד.
דיסטורשן
 

שירה קיי אולפנים

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
צילום מסך_20230314_223039.png
 

ALESIS

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  19  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה