רבו הדעות לגבי הבינה מלאכותית (AI) שפרצה לחיינו בחודשיים האחרונים,
אין סוף מעלות חסרונות נאמרו ויאמרו עליה.
מעניין מה דעתכם בנידון?
כתבו הסבר בתגובה.
וציינו האם אתם מתחום המחשבים והעיצוב.....
תכל'ס אין כמו סקרים(✷‿✷)
---
אפשר להתרגש וגם לפחד,
זה ממש לא סותר.
בכל מקרה זו לא הגדרה מדויקת.
קצת על קצה המזלג...
שתקלטו את העוצמה של הAi.
בדרך כלל, ה"פרומפט" הקלאסי לא עובר את ה20 מילים.
צלם מפורסם שיתף פרומפט עם למעלה מ150 מילים >
ציטוט מקור:
Cinematic, Color Grading, Photography, Ultra Wide Angle, Depth of Field, Ultra Detailed, Beautifully Color Coded, Crazy Detail, Intricate Detail, Beautifully Graded, Unreal Engine, Cinematic, Color Grading, Photo Editing, Photography, Photography, White Balance, 32k , Super Resolution, Megapixel, Pro Photo GB, VR, Massive, Half Backlight, Backlight, Natural Lighting, Incandescent, Fiber Optics, Mood Lighting, Cinematic Lighting, Studio Lighting, Soft Lighting, Volume, Counter-Jour, Lighting beautiful, highlight lighting, global lighting, screen space global lighting, ray tracing global lighting, optics, diffuse, glowing, shadows, coarse, shimmering, ray tracing reflections, lumen reflections, screen space reflections, diffraction grading, Chromatic Aberration, GB Shift, Scan Lines, R a y Traced, Ray Tracing Ambient Occlusion, Anti-Aliasing, FKAA, TXAA, RTX, SSAO, Shaders, OpenGL-Shaders, GLSL-Shaders, Post Processing, Post-Production, Cell Sh Advertising, Tone Mapping, CGI, VFX, SFX, Insanely Detailed and Intricate, Hyper Maximal, Elegant, Hyper Realistic, Super Detailed, Dynamic Posing, Photography, Hyper Realistic, Volumetric, Photorealistic, Ol Terra Photorealistic, Ultra Detailed, Super Detailed, Full Color, Ambient Blocking, Volumetric Lighting, High Contrast, HDR Super Detailed, 8k --v 4 --ar 3:2 --q 2 -
תרגום גוגל:
קולנועי, דירוג צבע, צילום, זווית רחבה במיוחד, עומק שדה, מפורט במיוחד, מקודד צבעוני יפה, פרט מטורף, פרט מורכב, מדורג יפה, מנוע לא אמיתי, קולנועי, דירוג צבע, עריכת תמונה, צילום, צילום, איזון לבן, 32k , רזולוציית סופר, מגה פיקסל, Pro Photo GB, VR, מאסיבי, חצי תאורה אחורית, תאורה אחורית, תאורה טבעית, ליבון, סיבים אופטיים, תאורת אווירה, תאורה קולנועית, תאורת סטודיו, תאורה רכה, ווליום, Counter-Jour, תאורה יפה, תאורת הדגשה , תאורה גלובלית, חלל מסך תאורה גלובלית, תאורה גלובלית של מעקב אחר קרניים, אופטיקה, מפוזרת, זוהרת, צללים, גסות, מנצנצות, השתקפויות של מעקב אחר קרניים, החזרי לומן, השתקפויות חלל מסך, דירוג עקיפה, סטייה כרומטית, שיחת GB, קווי סריקה, R a y Traced, Ray Tracing Ambient Occlusion, Anti-Aliasing, FKAA, TXAA, RTX, SSAO, Shaders, OpenGL-Shaders, GLSL-Shaders, Post Processing, Post-Production, Cell Sh Advertising, Tone Mapping, CGI, VFX, SFX, אני מפורט ומורכב להפליא, היפר מקסימלי, אלגנטי, היפר ריאליסטי, סופר מפורט, פוזינג דינמי, צילום, היפר ריאליסטי, נפח, פוטוריאליסטי, אולטרה פוטוריאליסטי, אולטרה מפורט, סופר מפורט, צבע מלא, חסימת אווירה, תאורה נפחית, ניגודיות גבוהה, HDR Super Detailed, 8k --v 4 --ar 3:2 --q 2 -
הסבר קצרצר רק על 4 מילים... -
FKAA, TXAA, RTX, SSAO:
SSAA, or Super-Sample Anti-Aliasing is a brute force method of anti-aliasing. It results in the best image quality but comes at a tremendous resource cost. SSAA works by rendering the scene at a higher resolution, 2x SSAA renders the scene at twice the resolution along each axis (4x the pixel count), 4x SSAA renders the scene at four times the resolution along each axis (16x the pixel) count, and 8x SSAA renders the scene at eight times the resolution along each axis (64x the pixel count). The final image is produced by downsampling the massive source image using an averaging filter. This acts as a low pass filter which removes the high frequency components that caused the jaggedness.
MSAA, or Multi-Sample Anti-Aliasing is an optimization of SSAA that reduces the amount of pixel shader evaluations that need to be computed by focusing on overlapping regions of the scene. The result is antialiasing along edges that is on par with SSAA and less anti-aliasing along surfaces as these make up the bulk of SSAA computations. MSAA is substantially less computationally expensive than SSAA and results in comparable image quality.
FXAA, or Fast Approximate Anti-Aliasing is an Anti-Aliasing technique that is performed entirely in post processing. FXAA operates on the rasterized image rather than the scene geometry. As a consequence, forcing FXAA or using FXAA incorrectly can result in the FXAA filter smoothing out parts of the visual overlay that are usually kept sharp for reasons of clarity as well as smoothing out textures. FXAA is inferior to MSAA but is almost free computationally and is thus desirable on low end platforms.
Ambient Occlusion is a set of methods used to assist in simulating the effects of ambient light on geometry, in particular it is used to estimate how exposed a surface is to ambient light. The use of ambient light over point light allows designers to combine indoor and outdoor scenes and use variable day/night cycles without compromising the visual aspects of the scene.
Point light sources work very well indoors, but using a directional point light source to simulate the sun and various atmospheric effects doesn't work very well. Instead, the brightness of the entire scene can be adjusted based on the occlusion of various surfaces.
True Ambient Occlusion cannot currently be done in real time on modern gaming machines, it's too computationally complex. Instead, video games use several methods to approximate it. There are at least three main methods of approximating ambient occlusion, Screen-Space Ambient Occlusion (SSAO), Horizon-Based Ambient Occlusion (HBAO), and High Definition Ambient Occlusion (HDAO).
Like FXAA, SSAO is pixel shader based and works independently of the scene geometry. It examines the depth buffer to search for pixels that may cause occlusion. It's an older method, It does not have a high performance hit but it does improve visual quality somewhat.
HBAO and HDAO go a bit further and attempt to reconstruct a local part of the scene to obtain a better approximation. Both are more computationally expensive than SSAO and HDAO supposedly has a greater performance hit of the two, but I haven't done any experiments on my own.
I hope that this answers your question
בקיצור, מפחיד.