מה גרם לאנטי בנושא הצניעות

מצב
הנושא נעול.

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י 1987;2467382:
לא יודעת מי זה ... אבל זה לא כ"כ מגוחך שגבר מסביר
הרב שטיין מסביר את זה מעולה !!!!! חזק !!!! מצמרררר ומחזק מאוד !!!!

מקבלת מגברים, אחרי שהם בודקים וחוקרים את הנושא.
אבל אל כל גבר אנונימי יכול לנסות להשתיק את האופי הנשי שרוצה להראות טוב, בגל האופי שלו...
 

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י שירי12;2467362:
userit - כדי לשמור את האשכול תלחצי קונטרול P, ותחליפי את המדפסת ל- שמור כ-PDF.

תודה

יש אפשרות לשמור את הכל בפעם אחת?
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
אני חושבת שהסיבה לכך היא, מכיוון שלכל אחת יש הסגנון שלה, שחייב (לא רצוי, אלא חייב) להתבטא גם בהופעה חיצונית.
לכל אחת סגנון ההופעה החיצונית שלה, בגבולות הצניעות
כשמנסים להעיר, לשנות, לפעמים זה נתפס כאילו קוצצים כנפיים, מנסים לשנות אותי וזה לא אני!! וכו'

אני חושבת שמי שרוצה לחנך את ילדיה לצניעות, לשים לב לביטוי שלהם שישאר בתוך המסגרת הצנועה. לא למחוק (אלא אם כן הביטוי לא צנוע, ואז זו סוגיה. לא לשלול מיד כי זה יגרום לאנטי)
ובסמינר.. ובכן, עומדים על קוצו של יוד גם בדברים שאין בהם קשר להלכה, אלא כדי שבנות לא יקנאו וכו'
לא שזה רע, אבל זה גורם לאנטי, כשבנאדם שומע כל הזמן לא לא לא
ולא ממש משיג את התוצאה, כי מה שקורה אחה"צ שונה ממה שבסמינר/בית הספר

זו משימה קשה בהחלט, להנחיל את הצניעות בדרכי נועם מתוך רצון לנושא.
צניעות זו מהות, ועלינו להנחיל את המהות, בנוסף לביטוי החיצוני של המהות הזאת
 

אש הברזל

משתמש סופר מקצוען
אני חושבת שיש שתי מושגים שונים לגמרי שלצערינו הרב פשוט התערבבו
יש סמנטיקה ותקנון של בית ספר ויש צניעות
וזה שתי מושגים שונים לחלוטין
חצאית ארוכה גרבים שחורות\רגל (שתתפלאו אבל אני קיבלתי פשקוויל נגד מכשלת הגרבי רגל...) וכד' זה סמנטיקה זה לא צניעות
וצניעות זה כל העניין של טפח באישה שבחצאית קצרה זה כמעט ודאי בחולצה וחצאית צמודה בפתח צוואר רחב ובבגדים בולטים כמו אדום
הבעיה שרבים עם בנות על סעיפים בתקנון כמו על סעיפים בהלכה ואז כשבת הולכת עם סוודר תכלת אפילו שזה לא בתקנון היא כבר מרגישה אותה דרגה לפרוץ את הגדר של חצאית קצרה לדוג
ואפשר ורצוי שבבתי ספר יהיה תקנון אבל צריך להדגיש שאת לא הולכת עם זה לא כי זה אסור אלא כי זה הכללים של בית ספר וכמו שבית ספר מתחיל בשעה שמונה ככה לא הולכים עם חצאית ארוכה
אבל ברגע שמתחילים לריב על גרבים שחורות כאילו שזה אחד מעיקרי הדת אז בזה פיספסו את כל הדור...
וחוץ מזה שצריך גם לטפל בבחורים ... אני מכירה כמה וכמה בחורות שהלכו בסדר גמור לפני החתונה ולאחריה ממש החליפו גרדרובה ולא לכשרה יותר לבקשת הבעל...
אז כדאי להעביר גם בישיבות סדרה קצרה בנושא לפני החתונה...
וחוץ מזה שכמו שהתורה היא תבלין לבנים הצניעות זה התבלין לנשים אז כשכל בחורי ישראל ילמדו בהתמדה מלאה... יגמרו הנסיונות בנושא הצניעות לבנות...
 

dafdefet

משתמש מקצוען
לדעתי, הנשים שמייצגות את הצניעות לא ניראות טוב....
וזה מרתיע
 

קפוצון

משתמש מקצוען
אל תתנפלנה עלי אבל אם כל אחת תבדוק את עצמה טוב בפנים אז היא תגיע למסקנה
שהרבה מאוד מהרצון להיות לא צנועה נובע מחיפוש צומי !
כאשר משקיעים בבנות באמת הן ההורים והן צוות הלימודים אז הבנות לא מחפשות את הצומי בחוץ!

בדור הזה שהוא מאוד תחרותי והבית צריך להיות מושלם מכל כיוון יש פחות כוחות להשקיע בפנימיות של הבנות והקב"ה ברא אותנו הנשים עם רצון להתקשט והשילוב הזה יוצר חיפוש של לבלוט הן בלבוש והן בהתנהגות מוחצנת
 

שירה הום

משתמש רשום
נכתב ע"י טל למדן;2467445:
אני חושבת שיש שתי מושגים שונים לגמרי שלצערינו הרב פשוט התערבבו
יש סמנטיקה ותקנון של בית ספר ויש צניעות
וזה שתי מושגים שונים לחלוטין
חצאית ארוכה גרבים שחורות\רגל (שתתפלאו אבל אני קיבלתי פשקוויל נגד מכשלת הגרבי רגל...) וכד' זה סמנטיקה זה לא צניעות
וצניעות זה כל העניין של טפח באישה שבחצאית קצרה זה כמעט ודאי בחולצה וחצאית צמודה בפתח צוואר רחב ובבגדים בולטים כמו אדום
הבעיה שרבים עם בנות על סעיפים בתקנון כמו על סעיפים בהלכה ואז כשבת הולכת עם סוודר תכלת אפילו שזה לא בתקנון היא כבר מרגישה אותה דרגה לפרוץ את הגדר של חצאית קצרה לדוג
ואפשר ורצוי שבבתי ספר יהיה תקנון אבל צריך להדגיש שאת לא הולכת עם זה לא כי זה אסור אלא כי זה הכללים של בית ספר וכמו שבית ספר מתחיל בשעה שמונה ככה לא הולכים עם חצאית ארוכה
אבל ברגע שמתחילים לריב על גרבים שחורות כאילו שזה אחד מעיקרי הדת אז בזה פיספסו את כל הדור...
וחוץ מזה שצריך גם לטפל בבחורים ... אני מכירה כמה וכמה בחורות שהלכו בסדר גמור לפני החתונה ולאחריה ממש החליפו גרדרובה ולא לכשרה יותר לבקשת הבעל...
אז כדאי להעביר גם בישיבות סדרה קצרה בנושא לפני החתונה...
וחוץ מזה שכמו שהתורה היא תבלין לבנים הצניעות זה התבלין לנשים אז כשכל בחורי ישראל ילמדו בהתמדה מלאה... יגמרו הנסיונות בנושא הצניעות לבנות...
הפתרון הנכון לבעיות "הבעל" זה לחלק בין גרדרובה של בית או משפחה לבין "רחוב", רחוב לא קשור לבעל כי הוא לא שם זה קשור נטו "לאשה".
 

אמא ומתכנתת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י שטייגעניסט;2467321:
לדעתי יש פה גם עניין של חוסר מודעות לאחריות שיש לאשה כשהיא לא צנועה. וד''ל.!!! אם היה אפשר להאריך...

זו נקודת מבטו של הגבר. אבל זה אחד מהדברים שמשניאים את הנושא על בנות, כי כמו שאומר הרב יעקובזון "אם לגבר יש בעיה - שלא יצא מהבית, מה זה קשור אלי??"

אישה צריכה להיות צנועה כדי לשמור על עצמה, על הפנימיות היקרה שלה, ולא בגלל אף אחד אחר!

וכל זה מבלי להוריד אחריות מנשים לא צנועות, אבל זו כבר תופעת לוואי, זו לא מהות הצניעות...
 

נ פלוס

משתמש מקצוען
נכתב ע"י userit;2467403:
תודה

יש אפשרות לשמור את הכל בפעם אחת?

למעלה "אפשרויות דיון" - "הצג גירסה להדפסה"
ולמטה בדף "הצג 40 הודעות מהנושא בעמוד אחד"
יהיה 2-3 עמודים להדפסה
 

rivi y

משתמש פעיל
לדעתי יש להתנגדות לצניעות כמה גורמים
1)צריכים לעשות הפרדה מלאה בין ההלכה היבשה לתקנון לפעמים קהילה שומרת על התקנון יותר מההלכה
2)חשוב ליצור את החיבור להסביר במילים פשוטות בגובה עינים על המושג צניעות להביא מקורות
שיהיה בזה משנה סדורה לא רק ששטיפת מח
3)מבחינה מדעית כמעת בלתי אפשרי לבן אדם להחזיק משהו לאורך זמן כשהוא לא נהנה מכך
וחייבים לשלב את האלמט של גאוות היחידה שיש לנו כאן ,אנחנו לא כמו כבשים שנסחפים
אחרי עדר התרבות המערבית יש לנו עקרונות וערכים ברורים
4)בסופו של דבר גם במסגרת הבגדים הצנועים אפשר להיראות ממש טוב

ואתם אימהות תראו בגלוי לילדכם את השמחה והגאווה ללכת לא כמו כולם !!! אלא כמו בת לעם הנבחר
 

PRIMA

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מענין אותי לשמוע על המצב היום בסמינרים,
יש כאן אמהות לבנות שעכשיו בסמינר,
ולא על מה העירו לפני 5, 10 שנים.

האם המצב השתפר?
אני יודעת שבבני ברק היה בכמה סמינרים תוכניות ענק
על צניעות דווקא מהצד החיובי שלה,
מענין אותי האם היו תוצאות.
 

אמא ומתכנתת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י pr777;2467573:
מענין אותי לשמוע על המצב היום בסמינרים,
יש כאן אמהות לבנות שעכשיו בסמינר,
ולא על מה העירו לפני 5, 10 שנים.

האם המצב השתפר?
אני יודעת שבבני ברק היה בכמה סמינרים תוכניות ענק
על צניעות דווקא מהצד החיובי שלה,
מענין אותי האם היו תוצאות.

אמנם יש עוד הרבה שנים עד שתהיה לי בת בסמינר...
אבל שמעתי מאמא אחת שאחרי תכנית ארוכה שעשו שהקיפה את הנושא מכמה צדדים (אין לי פרטים לצערי) חל בהחלט שיפור. גם מבחינה חיצונית וגם מבחינה פנימית.

אני לא יודעת אם דעתה משקפת את דעות שאר האמהות, באמת מענין לשמע.
אני רק יכולה לומר שאני רואה שיפור בעיניים, לפחות לתלמידות סמינר מסוים בנושא אורך החצאיות. נושא רגיש, שכשאני למדתי בסמינר (לפני 4-5 שנים) ניסו להלחם עליו בשיטת המקל וממש לא הלך.
 

גלידה בגביע

משתמש מקצוען
2 הבעיות העיקריות לדעתי הן:
א. הצפה!
ב. קטנוניות!

אי אפשר לדבר כל היום, בכל הזדמנות על צניעות ולחכות שהבנות תשמחנה לשמוע שנוסף עוד סעיף לתקנון.
ב. אצלנו בסמינר עמדה במשך תקופה מורה בכניסה לסמינר מוסתרת מאחורי עמוד עם פנקס ועט ורשמה בפנקסה את כל החשודות. לאחר הצלצול כל החשודות זומנו אחר כבוד לחדר בו נמדד אורך חצאיותיהן ע"י אותה מורה כבודה בצורה משפילה ביותר.
בטוחתני שכולן פיתחו אנטי לצניעות כתוצאה מכך.
 

נ פלוס

משתמש מקצוען
נכתב ע"י rivi y;2467564:
לדעתי יש להתנגדות לצניעות כמה גורמים
1)צריכים לעשות הפרדה מלאה בין ההלכה היבשה לתקנון לפעמים קהילה שומרת על התקנון יותר מההלכה

אלף לייקים!
 

חשבונאית

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י rivi y;2467564:
1)צריכים לעשות הפרדה מלאה בין ההלכה היבשה לתקנון לפעמים קהילה שומרת על התקנון יותר מההלכה
ר

זה לא קיים רק בהלכות צניעות לצערינו.......
 

יראת

משתמש מקצוען
כמה שאדם משקיע יותר ברוחניות, הוא משקיע פחות בגשמיות. זו מציאות! קשה לנו לקבל אותה, אבל זה כך! אישה שמשקיעה יותר מידי במראה חיצוני - ברור שהיא משקיעה פחות בעולם הנצחי שלה - חבל!!
 

פיטפוט

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י pr777;2467573:
מענין אותי לשמוע על המצב היום בסמינרים,
יש כאן אמהות לבנות שעכשיו בסמינר,
ולא על מה העירו לפני 5, 10 שנים.

האם המצב השתפר?
אני יודעת שבבני ברק היה בכמה סמינרים תוכניות ענק
על צניעות דווקא מהצד החיובי שלה,
מענין אותי האם היו תוצאות.

אין לי בת בסמינר אבל כמו שכתבתי קודם, שהאנטי מתחיל להיווצר כבר ביסודי וממה שאני רואה לפחות במקום שאני גרה שחל שיפור משמח בנושא!! הצוות הניהולי הרבה יותר רגיש לעניין ומאירים את הנושא ולא מעירים על הנושא.
וההבדל מבורך.
 

נעמי20

משתמש פעיל
נכתב ע"י אובמה;2467546:
טעות טעות טעות!!!!
שוק הוא החלק התחתון. החלק העליון נקרא ירך. זוהי דעת כל הפוסקים למעט פוסק אחד - אמנם פוסק חשוב ביותר - המשנה ברורה*, אך כל הפוסקים**חלקו עליו ואמרו ששוק הוא החלק התחתון של הרגל וחייב להיות מכוסה (לאו דוקא בחצאית אלא אפשר בגרב).
הברכיים כפי שכתבת צריכות להיות מכוסות גם בישיבה על ידי חצאית או שמלה, אבל זה לא קשור להגדרה ששוק באשה ערווה.


* לפי דברי המשנ"ב בהבנה הרגילה שוק הוא החלק העליון ובשער הציון הוא מציין לפרי חדש ולחכמת אדם. בפרי חדש זה כתוב אך לא במוחלט אלא רק בדרך אפשר, ואילו בחכמת אדם כתוב להיפך, ששוק זה החלק התחתון.

** יש שהסבירו באופן אחר את דברי המשנ"ב, שיוצא שגם לדעתו שוק זה החלק התחתון, ראו כאן: http://www.ateret4u.com/online/f_01943.html#HtmpReportNum0032_L2

המנהג כיום הוא כדעת המשנ"ב.
לחולקים וסוברים ששוק הוא החלק התחתון, הוא חייב להיות מכוסה דווקא בחצאית ולא מספיק גרב, כיוון שהוא נחשב ערווה.
לדעת המשנ"ב, החלק התחתון אם צריך כיסוי או לא - תלוי במנהג המקום (שנקבע לפי הבני תורה) וכיום שהמנהג לכסות, חייבים לכסות, אבל מספיק בגרב.
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
סליחה על התערבות

ציטוט

ומכיון שמצות הצניעות (בלבוש) ניתן לתיקון על חטא עץ הדעת כאמור לכן משפיע היצה"ר על האשה קושי ונסיון כל כך קשה ליזהר ולשמור על הצניעות כראוי, כי היצה"ר (שהתלבש בהנחש) שהסית את חוה להחטא וכמו כן הקליפה שנבראה מהחטא אינם רוצים שיצא התיקון לאור כי אז נמצא שכל יגיעת היצה"ר להכשילה יפול בפח, ועוד שע"י זה יתבערו הם מן העולם (כמבואר בהמשך הדברים ועי' הערה רלו'), וכן כתב הגה"צ הר"ר הלל מקאלאמיא שמכיון שהס"מ יודע שבזה (בשמירת הקדושה והצניעות) תלוי הגאולה שלימה לכן ה"ה מרכז כל כחותיו ללחום נגד זה, ע"כ, וע"י שיש להאשה כל כך קושי בזה לכן הרי היא מחפשת כל מיני הוראת היתר בכדי לתרץ את עצמה בעיני עצמה ושלא יהיה לה ע"י כך בלבה הרגשת אשמה ואי מנוחת הנפש מזה שאיננה יכולה להתגבר על יצרה לשמור כראוי, ולפעמים מכניס היצה"ר בלבה עבור כך אפילו זלזול ושנאה ח"ו נגד צניעות הלבוש, (וע"ע לקמן פ"ה אות ו').


ועוד טעם יש בקושי הזה לטובת האשה כדי שתהיה לה עבודה קשה לכבוש את היצה"ר כי מאחר שהיה חטא של עץ הדעת גדול מאוד מכיון ששמעו המצוה והאזהרה שלא לאכול ממנו מפי הקב"ה בעצמו ובכ"ז הלכו אחרי פיתוי הנחש בזה והרי זו מרידה נוראה, על כן אי אפשר להשיג התיקון לזה אלא דוקא בטורח ועבודה קשה ומסירות נפש לכבוש את היצה"ר ובזה יתוקן החטא.


ולכן כל מה שהאשה מקפידה ומחמירה ומהדרת יותר ומתגברת וכובשת יצרה יותר הרי היא משיגה יותר את תיקונה, ואשרי למי שיהיה לה חלק יותר גדול בזה כי חוץ ממה שתרויח בזה תיקון עצמה הפרטי תהיה לה בזה גם זכות בתיקון הכלל כולו כי בתיקון חטא עץ הדעת תלוי תיקון כל העולמות וביעור היצה"ר מן העולם והתקרבות הגאו"ש במהרה בימינו.




 

תקשורת כשרה

משתמש פעיל
נכתב ע"י 7880;2467308:
אני חושבת שהקושי נובע מזה שלא מכינים את הבחורה איך תדע לבחור בגדים לאחר שתתחתן ולא יהיה לה תקנון... מה שבחורה ממוצעת יודעת זה להתאים את הביגוד לתקנון הסמינר ומה שאסור לא קונה. אם לאחר הסמינר לא תמשיך לקנות בהתאמה לתקנון איך תדע לבד מה צנוע ומה לא? מעולם לא למדו אותה להסתכל על בגד ולבחון אותו לפי קריטריונים של צניעות ...

התוספות של הסמינר והצגתם כ"דאורייתא" לבנות חכמות שמינות שזה לא נכון, מביאות הקלה וזלזול בדאורייתא עצמו...

נו זה כבר עשתה חווה [אדם הראשון- מחלוקת המפרשים] שהוסיפה בשם ה' שאסור לגעת בעץ הדעת....
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמב

א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  41  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה