בטחוני מבצע "שומר החומות"

מצב
הנושא נעול.

ב.צ.מ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ברקע הלינצ'ים המחרידים בימים האחרונים והמצב הביטחוני המתוח ששובר שיאים, פיגוע דקירה מזעזע נוסף בלוד, יהודי שעשה את דרכו הבוקר לתפילה נדקר בגבו בידי ערבים, ראש עיריית לוד תוקף: "עברנו את אחד הלילות הקשים ביותר. הנזקים עלולים להיות בלתי הפיכים".

בצל ההסלמה בערים מעורבות בין יהודים לערבים, גבר בן 34 שצעד לתפילת שחרית הבוקר בעיר לוד, נדקר בפלג גוף עליון סמוך לשוק בלוד ע"י חשוד שנמלט, הפצוע פונה ע"י לבית החולים אסף הרופא במצב בינוני כך עפ"י גורמי רפואה.

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, אמר הבוקר אצל קרן מרציאנו ואודי סגל, כי המצב נורא. "אדם נדקר בדרכו לבית כנסת סמוך למסגד, עברנו את אחד הלילות הקשים ביותר, הנזקים עלולים להיות בלתי הפיכים". רביבו גם אמר בראיון ל׳103׳: "ההסתה במסגדים מטורפת. אם אני הולך ברחוב עכשיו, כנראה שלא אצא בחיים. לרמת השנאה, הטינה והאיבה שמושמעת כלפיי אין אח ורע. אם ראש עיר במרכז הארץ לא יכול ללכת ברחוב שלו, יש פה בעיה קשה".

עוד אמר רביבו, ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, "אמש היו 9 אירועי ירי. במשך שנים אני בא ואומר שהנשקים בחברה הערבית יתהפכו עלינו. מדובר על אנשים שיושבים בחלון ויורים בכל מי שעובר".

בדקות האחרונות הודיע השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, כי יקיים הערכת מצב עם פיקוד המשטרה בחפ״ק מג״ב בלוד בשעה הקרובה.

בתוך כך, שר הביטחון גנץ חתם על צו גיוס ל-10 פלוגות מג"ב במילואים בכדי לתגבר את כוחות המשטרה, ואמר כי "חיילי צה"ל לא יעסקו בשום פעולת שיטור ואכיפה"

על רקע ההתפרצות האלימה והלאומנית, חתם שר הביטחון בני גנץ על צו המאשר גיוס של 10 פלוגות מג"ב נוספות במילואים, זאת לאחר הסטת הכוחות והגיוס שנערכו שלשום.
עוד החליט שר הביטחון, לסייע למשטרת ישראל ולמג"ב בכל מה שנדרש, לרבות בהליך הגיוס, במעטפת הלוגיסטית, באימון ובחיול הפלוגות בכדי להכניסן לכשירות באופן מהיר ואפקטיבי.

לצד זאת, קבע שר הביטחון כי "אף חייל צה"ל לא יעסוק בפעולות שיטור, שאינן חלק ממשימותיו של צה"ל כצבא העם".

שר הביטחון גנץ אמר הבוקר לאחר לילה נוראי של עימותים. "אנו בשעת חירום על רקע לאומני - ובעת הזו נדרש תגבור מאסיבי של כוחות בשטח, שיוזרמו באופן מיידי, וישליטו חוק וסדר. עם זאת, פעולות השיטור ואכיפת הסדר הציבורי, אינן תחליף לאחריות ההנהגה להרגעת הרוחות. אמש פגשתי 30 ראשי רשויות ערביות, וגם היום אמשיך במאמצים עם מנהיגים מהציבור הערבי והיהודי, בכדי לצנן את השטח, ולהפסיק את ההסתה והשיסוי שקורע את החברה הישראלית מבפנים".
 

להודות ולהלל!

משתמש מקצוען
עמית סגל : אין סימטריה בין טרור יהודי לערבי

בבוקר שאחרי יממת הבלהות שידעה מדינת ישראל, לפרשן עמית סגל חשוב להעמיד דברים על דיוקם. לדעתו אין סימטריה בין האלימות הערבית, לבין קומץ היהודים שפשעו אתמול בטיילת בבת ים באירוע השנאה החמור בו בוצע לינץ' באזרח ערבי מזדמן.
סגל עומד על כך שלאחר האירוע הקשה בבת ים המערכת הפוליטית כולה ושלל מובילי דעה בישראל גינו נחרצות את המקרה, בעוד הרצח שמבצע חמאס בערי ישראל, כולל בערבים בלוד, זוכה להתייחסות מגומגמת מצד פוליטיקאים ומובילי דעה ערבים.
סגל מפרט את האירועים הקשים שבוצעו בימים האחרונים ע"י ערביי ישראל: "פורעים ערבים עברו אמש, זה הערב השני, בין כל העסקים של היהודים בעיר עכו, מציתים אותם אחד אחד, ואם יש בפנים יהודים שאפשר להרוג – הרי זה משובח. העובדה שגם אזרחי עכו הערבית ישקעו עקב כך לאבטלה ועוני לא עניינה אותם, אל מול הערך הנשגב של מלחמה ביהודים.
בבית החולים עדיין נלחם על חייו יהודי בן למעלה משמונים שנלכד במלון האפנדי שעלה באש. ניסיונות לינץ' בוצעו בלוד, טמרה ובעכו וגם בירושלים בתחילת השבוע אבל מי בכלל זוכר".
סגל דווקא מייצר סימטריה בין ערבים בתוך תחומי מדינת ישראל לאלה שמחוץ לה: "פורעים ערבים מעברו השני של הצד הירוק רצחו ילד יהודי בן חמש שהתחפש בפורים האחרון לצב נינג'ה, עובדת זרה מהודו, אישה מחולון שהייתה בדרכה הביתה, אב ובתו מלוד. יהודים רבים נפצעו גם הלילה בלוד מירי חי, אבנים, סלעים, בקבוקי תבערה ושריפות. בחיפה שישים נפגעים משאיפת עשן שנגרמה מהצתת מכוניות של יהודים. זו רשימה חלקית שבחלקית, אפילו לא עשירית מכלל אירועי השבוע".
הפרשן אינו חוסך במילים קשות ללינץ' האכזרי שביצעו יהודים אמש בבת ים: "במקביל, אירע אתמול בלילה לינץ' מחריד בבת ים. פורעים יהודים היכו ערבי (בדגל ישראל, למרבה הזוועה) כשציציות מתנופפות תחת בגדיהם של האנשים האלה, חסרי צלם אלוקים. השב"כ צריך לרדוף ולאתר אותם אחד אחד ולהושיב אותם בכלא לשנים רבות.
לו היו שם שוטרים, היו צריכים לנטרל אותם. מהיכרותנו את הטיפול המדינתי בקיצונים היהודיים המועטים, הוא יבוצע: כך הוצאה מחוץ לחוק, הנציגים היחידים שפסל בג"צ מריצה לכנסת היו יהודים, המעצרים המנהליים היחידים בישראל היו של חשודי טרור יהודיים. הסיקור בתקשורת העברית מתמקד שוב ושוב בבת ים, האם זה המקרה ההפוך בתקשורת הערבית? האם גם שם השדרנים כולם מזדעזעים מניסיונות הרצח הסיטוניים נגד יהודיים?"
סגל זועם על הסימטריה שניסו אמש כלי התקשרות לייצר בין אלימות יהודית לערבית ומפרט בפשטות מדוע אין כלל השוואה: "לא, אין סימטריה, למרות הניסיונות המגושמים להמציא אותה עוד בטרם הלינץ' בבת ים. אלה לא "עימותים בערים המעורבות" אלא התנפלות של פורעים ערבים על אזרחים יהודים, רכושם, משפחותיהם והמקומות הקדושים להם. זו לא "אלימות הדדית" אלא גל עצום של התנפלות על הדו-קיום, שכנגדו עולה עכשיו קומץ יהודי אלים במספר מקומות מועט במדינה. רבע שעה אחרי הלינץ' בבת ים כבר קרס הטלפון שלי מגינויים, בלי אבל ובלי בערך, של כל צמרת המדינה, מהנשיא ריבלין ועד סמוטריץ'".
סגל מאשים את חברי הכנסת הערבים שאינם משמעים קולם אל מול האלימות הקשה של המגזר, ומזכיר את שני ההרוגים מפגיעה ישירה של חמאס בלוד: "למה לקח לחברי הכנסת הערבים למעלה מיממה עד שהפסיקו לגמגם (ולא כולם)? ואיך זה שעוד לא שמענו גינוי צלול אחד, אחד! מחברי המשותפת ורע"מ לירי המתועב של חמאס, שהרג שלשום לפנות בוקר אזרח ערבי ובתו? לו התנפלו פושעים פליליים ערבים על אזרחים ערבים בלוד הייתה זעקתם עולה השמיימה, ובצדק. אך כאשר מדובר בפרעות, בנשק חי, נגד אזרחים יהודים, הכול מגיע כמו מברקים של פעם: מגומגם, מקוטע, ובאיחור".
הפרשן מסכם ונוגע בנקודה היסטורית. בעוד היהודים קיבלו את הערבים כאזרחי המדינה, הערבים לא קיבלו אף פעם את היהודים בישראל: "מי שמנסה בכוח, כל החיים, לייצר סימטריה, מבקש לשדר כאילו יש כאן מלחמת אזרחים סטייל בלפסט, בין שני לאומים או שתי דתות. ולא היא. משחר הציונות יהודים הכירו בנוכחות הערבית, אך ערבים לא הכירו בנוכחות היהודית".
לדבריו, "עזה יכלה לחיות בשלום ובשגשוג לולא החליטה להתנפץ בשנאה אל חומותינו. גם לוד יכלה לפרוח, ועכו פרחה, עד שהתפרץ גל השנאה המבהיל הזה. אף לינץ' יהודי לא בוצע מעולם, סתם כך, ללא סיבה, בתושבי חיפה הערבית, יפו הערבית, לוד הערבית או רמלה הערבית. מעולם לא התפרעו יהודים בכותל נגד הערבים בהר הבית, רק להפך. והם עוד מעזים לומר שאל אקצה בסכנה".
"ציור הסימטריה המעוות הזה", הוא כותב, " גם עלול לעלות בחיי אדם: כל עוד מדינת ישראל תסרב להכיר במצב היא תתמהמה במשלוח צבא לערים המעורבות, כשם שהטלת העוצר בלוד התמהמהה. עוד שווה להקדיש פעם מחשבה לצורך הפסיכולוגי בהלקאה על החזה תחת אש. אבל לא עכשיו. אין זמן, ואין סימטריה".
בחדרי חרדים
 

קרן שמש

משתמש סופר מקצוען
ממש לא נכון
זה מכוון עם לויין להיכן זה יפול
בשדרות לא מקבלים אזעקה על כל טיל שבדרך למרכז.. ועובר מעליהם
למען הדיוק:
תסתכלו קצת במפה ותבינו שטיל למרכז לא עובר מעל שדרות.
שדרות היא ממזרח לרצועה, בעוד המרכז מצפון לה.
אבל הרעיון נכון. לא מופעלת אזעקה באשקלון בעת ירי לאשדוד, למרות שהטילים עוברים מעליה. וכן לא באשדוד כשיש טילים למרכז.
 

ב.צ.מ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צה"ל מבקש לגרום הרבה יותר נזק לחמאס וכניסה קרקעית על הפרק הכוחות מוכנים

משרד הבריאות בעזה: עד כה - 83 הרוגים ו-487 פצועים ברצועה

מבצע "שומר החומות" - דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, בגלצ: "הכוחות הקרקעיים ערוכים, לומדים את השטח. נפעיל אותם כשנראה לנכון"

ערוץ אל ערביה
ישראל לא תענה להפסקת אש עד שבת לפחות
 

ב.צ.מ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בקרוב צפוי דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עבידה, לשאת דברים. נאומו יגיע אחרי שהתפרסם חיסול בכירי החמאס אתמול. יש ציפיה גדולה בעזה לקראת נאומו. הם זקוקים לזריקת מוטיבציה.

‏דובר צה״ל תת אלוף הדי זילברמן מעדכן ב׳גל״צ׳ - ״כ-700 יעדי טרור הותקפו ביומיים וחצי. בשעתיים ביצענו חיסול מוצלח של 3 חוליות נ״ט, תקפנו בלילה סדרה ארוכה של מטרות משטר לאורכה ולרוחבה של הרצועה. ממשיכים לפגוע בפעילים ולצוד את הבכירים - אתמול הצלחנו לפגוע ביותר מ-10״.
 

ב.צ.מ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ילדי תלמוד תורה בנווה שאנן בחיפה קיבלו אמש הודעה על כך שהיום (חמישי) לא יתקיימו לימודים בגלל הפרעות שמבצעים הערבים בימים האחרונים בערים המעורבות ברחבי הארץ והלילה בחיפה.

אלא שהבוקר בשעה 07:45 חלה תפנית מעניינת וההורים קיבלו טלפונים כי התלמוד תורה יפתח כרגיל.

שכונת חליסה (בערבית: "אֶלְחָלִיצֶה") היא שכונה בחיפה התחתית, ממזרח לעיר התחתית. מבחינה מנהלית היא משויכת לרובע נווה שאנן שמדרום לה. השכונה יושבת בסמוך לנחל גיבורים, המפריד בינה לבין הדר הכרמל ממערב, הקשר בין ערביי שכונת חליסה ליהודים בהווה שאנן היה תמיד טוב, ולא נרשמו מעולם עימותים.


יצויין כי אמש הגיעו ערבים לבית הכנסת תפארת ישראל בחיפה וירו לעבר המקום זיקוקים במטרה לעלות את המקום בלהבות, אולם בחסדי שמים הזיקוקים לא הביאו ללהבות.
 

ב.צ.מ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
דובר צה"ל הדי זילברמן לרשת ב' על ההצעות להכניס חיילים לתגבור בערבים המעורבות: "עמדת הצבא היא חד משמעית - לא נגיע למצב שחייל מתערב בסכסוכים של סדר ציבורי. נשמור את צה"ל כצבא העם מחוץ לזה"
 

אליזבט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
דובר צה"ל הדי זילברמן לרשת ב' על ההצעות להכניס חיילים לתגבור בערבים המעורבות: "עמדת הצבא היא חד משמעית - לא נגיע למצב שחייל מתערב בסכסוכים של סדר ציבורי. נשמור את צה"ל כצבא העם מחוץ לזה"
רק לבני ברק נכנסו כמויות של חיילים?!?! והעיפו מאות רימוני הלם?!?!
הזעם מפעפע
 

יודע הכל

משתמש פעיל
עריכה תורנית
עד עתה צה״ל חיסל קרוב ל-100 מחבלים ברצועת עזה. יותר מ-650 מטרות הופצצו. גורם צבאי: ממשיכים לתקוף את חמאס בלי הפסקה (צחי דבוש).

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13'): "יש ידיעות לא מאומתות על חיסול שר הפנים של החמאס - אם אכן היה חיסול מדובר בעליית מדרגה. הם בשלב ההלם מתגובת צה"ל ומבקשים הפסקת אש. חמאס היה מאוד רוצה לצאת עכשיו מהסיפור".

כמות המחבלים שמחוסלים במבצע הזה באמצעות הטיל הסודי עם השם הכי יפה עולה ועולה.הצלחות מרשימות ללוחמי היחידות המובחרות שאורבים על הקרקע כבר 70 שעות, ומפעילים אש מדויקת גם מהאוויר.יואב זיתון
 

הנמצא

משתמש מקצוען
שייח' מהמסגד בשכונת חליסה שבחיפה דאג לכך שהלימודים בתלמוד תורה נווה שאנן בחיפה התקיימו כסדרם, הוא הבטיל להציב שומרים בכניסת הילדים וביציאתם למנוע מפורעים לבצע בהם לינץ' ח"ו
שלב הבא לדבר עם הקונסול מטעם הסולטאן העותמאני.
איפה משה מונטיפיורי שיגן על היהודים?
גלות כמו פעם
 

ב.צ.מ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ניר דבורי: במעבר הגבול ניצנה סוכלה אתמול הברחה של חומרים כימיים אל תוך רצועת עזה שעל פי החשד משמשים לייצור רקטות
 

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
שייח' מהמסגד בשכונת חליסה שבחיפה דאג לכך שהלימודים בתלמוד תורה נווה שאנן בחיפה התקיימו כסדרם, הוא הבטיל להציב שומרים בכניסת הילדים וביציאתם למנוע מפורעים לבצע בהם לינץ' ח"ו

במדינת היהודים צריך ערבים שישמרו עלינו מערבים..
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  14  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה