דרוש מידע לרוכשי רוטשילד באחיסמך (גני איילון)

מצב
הנושא נעול.

היכל

משתמש פעיל
כן השאלה היא אם רק אנחנו משלמים על זה בשביל כל תושבי השכונה
 

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
בעניין גנרטור:
אמנם יש כאלו שסבורים שאין צורך בזה,
אבל אלו שסוברים שצריך, אוחזים שזה חובה!! ובלי זה יש עניין של חילול שבת ממש!
לכן מבחינתם זה 'מאסט' שיהיה גנרטור כל עוד השכונה אמורה להיות חרדית.

מוריי ורבותיי, קהל קדוש.
הוצאות שבת חוזרות ובגדול!!
אין כמו לכבד את השבת בחשמל כשר!!
ראו זאת כזכות שנפלה בחלקכם!
 

nensy

משתמש צעיר
רוכשים יקרים:
אבקש לנסות להרגיע את הרוחות ולענות על חלק מהטענות דלעיל.
אדגיש שאין לי שום אינטרס בזה וזה לא קשור אלי, רק ביררתי באופן יסודי.
נכון שזה קצת ארוך אבל אבקש ממכם בכל לשון לקרוא בסבלנות...

דבר ראשון לא מדובר על קבוצה של מחמירים שרוצה להכריח את כל השכונה להשתמש בחשמל כשר בשבת מדובר על מיזם חיצוני לחלוטין וביוזמה משותפת עם חברת החשמל.
חברת החשמל מעוניינת למגר את תופעת הגנרטורים הפיראטיים ומי שקורא עיתונות רואה שהיא גם נדרשת לאחרונה [מפעם לפעם] לכל נושא החשמל הכשר הן מצד לחץ ציבורי לנושא וכיום גם מצד גופים בממשלה.
בלתי אפשרי לחבר באופן תקני רק חלק מהרוכשים ולכן הגיוני מאד ללכת לפי הרוב.
לעניות דעתי ישנם לא מעט אנשים שיתכן והיו מתחברים לחשמל כשר אך אכפת להם מאד שהם מרגישים שמכריחים אותם [אני למשל...]. אפשר להבין הרגשה זו, אך כולנו אנשים מבוגרים וחכמים ונוכל להבין שבסופו של דבר, אם נגיע למצב שבכל ישוב חרדי ישנו חשמל כשר לשימוש בשבת בצורה תקנית ואחראית יהיה הדבר מבורך ויהיה בזה קידוש ה'.
ולא, אנחנו לא מחוברים לגנרטור כיום!!! אבל נשמח מאד למיזם כזה.

בנוגע לועד, הועד בהחלט לא מתנער מאחריות!!! הועד מרכז את הנושא והוא יהיה נציגות השכונה מול החברה המקימה. מי שמכיר את הועד יודע שהוא האחרון שיעשה דבר כזה ועוד ישלח מכתב מטעמו על הנושא. לפני שהועד הסכים בכלל לשתף פעולה הם נכנסו לנושא בצורה יסודית ומעמיקה ונפגשו אם כל מי שקשור להליך ההקמה והאישורים הנדרשים.
נכון שמדובר במשהו חדשני אך אם היה מדובר במיזם נסיוני עם סיכוי רחוק הם לא היו מתקרבים לזה. ומידיעה כמובן!

כל (!) הגופים האחראים על אישורים הקשורים למיזם דוחפים את זה ומגבים את זה במאה אחוז. נכון שבמדינתנו דברים לוקחים קצת זמן אך כל האישורים הנדרשים ינתנו בסוף וזהו אינטרס של כל הגורמים הנוגעים בדבר להסדיר אחת ולתמיד את נושא החשמל הכשר.
האמת, זה צריך להיות אינטרס גם שלנו [אלו שאין להם גנרטור], גנרטור הוא אסון תברואתי ומפגע סביבתי קיצוני, גם בלי להיות פעיל סביבה מדובר על מערכת מזהמת מאד, מרעישה מאד, עם קרינה רצינית וגם סכנה גדולה להתחשמלות, בפרט לעובדי חברת החשמל.
המערכת הנ"ל היא תת קרקעית, שקטה וירוקה לחלוטין.
חברת החשמל והעירייה תומכים בזה מאד!

היה מי שכתב למעלה שמה שיעשו עד שזה יפעל שימשיך הלאה. אם היית יודע אלו מאמצים נעשים כדי שיהיה אפשר להניח גנרטור זמני, לא היית כותב זאת. אם היה מדובר על משהו קבוע זה פשוט לא היה קורה.

בשום מצב (!), גם לא במקרי חירום, המערכת לא תספק חשמל לתושבי השכונה שאינם מהפרויקט שלנו. המערכת פשוט אינה יכולה לספק חשמל מעבר לפרויקט.

רוב הכוונה 51 אחוז מהרוכשים ולא מאותם שיביעו דעה. שיהיה ברור!

כל המתנגדים, אנא, לפני שאתם מנסים לעשות קמפיין שלילי תשבו או לפחות תדברו עם המעורבים בדבר ותשמעו בצורה יסודית על מכלול הפרוייקט.
הם ישבו בשמחה וידברו עם כל אחד שירצה.
אם תבחרו להתנגד אח"כ יש לכם כל זכות אבל בבקשה אל תשמיצו

לגופם של דברים:
מי שמתחבר לגנרטור בכל אופן, ודאי שזה הרבה יותר כדאי והרבה יותר זול. נכון שהתשלום הכולל נשמע הרבה אבל זה הרבה יותר זול מלשלם 4,000 ש"ח התחברות ועוד 300-400 שקל כל חודש [ויש שמשלמים הרבה יותר]. בפרויקט הזה ישלמו עלויות חשמל רגילות ואולי (אולי!) עוד תשלום נמוך תקופה מסויימת.
תעשו חשבון ותראו שזה כמו לשלם על גנרטור שנה-שנה וחצי, וזה גם בתשלומים, כך שמדובר על חיסכון ענק!!
בעתיד הלא רחוק יתכן שזה גם יהיה רווחי לתושבים.

מאותם שאינם מחוברים כיום ישנם רבים שהתכוונו להתחבר כשיגיעו לדירת קבע וכו'. גם להם הדברים הנ"ל נכונים.

אותם שלא רוצים חשמל כשר בשבת, למרות ש51% מספיקים, להבנתי אין כוונה לכפות את התושבים בפחות מרוב גדול ומשמעותי.
נכון שעדיין אותם שלא רוצים יכולים לבוא בטענות של כפיה דתית וכדו' אבל כבר מדובר על רוב מוחלט.

>>>לסיום:
יש בגמ' הרבה מאד דוגמאות שבני חצר/מבוי/עיר יכולים לכפות זה את זה.
צריך אולי לשאול פוסק אם זה עומד בקריטריונים של דברים שניתן לכפות עליהם, אבל בכל אופן יש כזה דבר בהלכה וזה לא חוצפה כמו שיש כאלו שרוצים לומר.
 

היכל

משתמש פעיל
אני מסכים עם כבודו רק שאני רוצה לדעת שלא נהיה שפני נסיון ואני רוצה לדעת האם זה מסע התרמה למען כבוד השבת של כל השכונה על ידינו או שלא נראה לי שזה הזכות הכי בסיסית לבן אדם שמכבד את השבת
 

קריצה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אנחנו כבר בסוף בעז"ה, אבל המלצה לרוכשי שלב ב, חייבים נציגות מטעם הרוכשים ושמוכרת לרוכשים בתוך הועד.

הדוגמא הכי טובה זה הפיקדון של ה-46 אל"ש, שציפחה מנפנפים עם החוזה, כאילו שמישהו קיבל את החוזה לקריאה.

אנחנו סמכנו עליהם, ושמישהו יסביר איך למען השם נכנס הסעיף המעוות הזה.

איזה היגיון יש לתת לאגוז פיקדון של עשרות מיליוני ש"ח(!!!) בלי שום סיבה, למשך מי יודע כמה זמן, כשאין לאגוז שום סיכון אפילו לא קלוש, הרי הדירות משועבדות, ואפשר להעביר אותם למישהו אחר בחמש דקות.

רק להבין, אגוז ילוו את הכסף הזה שלנו לפרויקט אחר בשמונה אחוז ריבית, ואנחנו לא נראה מזה שקל, הזוי.

ובטח יש עוד דוגמאות שאיש לעולם לא ידע.
 

nensy

משתמש צעיר
היכל היקר, חששך מובן בהחלט
אך גם אתה לא מאמין שרשות החשמל, רשות האנרגיה, אחראים על צינורות הגז במדינה, חברת החשמל, העירייה והועד עשו יד אחת כדי להתרים אותך למען כבוד השבת...
ולא, לא הגזמתי ברשימה הנ"ל

באמת מדובר על מיזם חדשני וראשון מסוגו, אבל לידיעתך כולם בדקו את הנושא גם במישור הזה.
כלומר בדקו לא רק במישור הטכני שזה יתכן, אלא גם שזה מציאותי בתוך כשנתיים ולא חלום באספמיה
בלי זה לא היה לזה שום גיבוי.
 

היכל

משתמש פעיל
אנחנו כבר בסוף בעז"ה, אבל המלצה לרוכשי שלב ב, חייבים נציגות מטעם הרוכשים ושמוכרת לרוכשים בתוך הועד.

הדוגמא הכי טובה זה הפיקדון של ה-46 אל"ש, שציפחה מנפנפים עם החוזה, כאילו שמישהו קיבל את החוזה לקריאה.

אנחנו סמכנו עליהם, ושמישהו יסביר איך למען השם נכנס הסעיף המעוות הזה.

איזה היגיון יש לתת לאגוז פיקדון של עשרות מיליוני ש"ח(!!!) בלי שום סיבה, למשך מי יודע כמה זמן, כשאין לאגוז שום סיכון אפילו לא קלוש, הרי הדירות משועבדות, ואפשר להעביר אותם למישהו אחר בחמש דקות.

רק להבין, אגוז ילוו את הכסף הזה שלנו לפרויקט אחר בשמונה אחוז ריבית, ואנחנו לא נראה מזה שקל, הזוי.

ובטח יש עוד דוגמאות שאיש לעולם לא ידע.
סתם הסתכלות שונה אולי זה היה אחד התנאים של אגוז לליווי כי פרויקט בסדר גודל כזה הבנקים לא מתלהבים מדי לחתום על ליווי אולי זה ההסכם בשביל שאגוז׳ ירוויחו עוד כסף וסכימו ללוות
 

nensy

משתמש צעיר
המלצה לרוכשי שלב ב, חייבים נציגות מטעם הרוכשים ושמוכרת לרוכשים בתוך הועד.
צודק עקרונית
אבל בלתי ישים לחלוטין....
מי משלב ב' שרואה את המצב ולא מוצא חן בעיניו כדאי שיפרוש עכשיו....
אבל שיעשה זאת מתוך שיקולי כדאיות ולא מכעס או רגשות אחרים
 

nensy

משתמש צעיר
איך אתה דורש משכנך שישלם על הידור שאתה רוצה????
אני לא דורש שום דבר
עושים שאלון לגיטימי
כפי שכתבתי ישנם דוגמאות לרוב בהלכה לכפיה של בני חצר/מבוי/עיר אלו את אלו

ואגב, אני לא "נותן אמון". פשוט בדקתי את זה לעומק
 

nensy

משתמש צעיר
הדגשה חשובה:
לא באתי לומר מה נכון או מה צודק
גם לא במישור ההלכתי
בסך הכל באתי לומר שכדאי לברר טוב את הפרטים ולא לכעוס....
אשמח עם מישהו ישאל דיין/פוסק מה דעת ההלכה בזה
 

מקוריות

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
בסך הכל באתי לומר שכדאי לברר טוב את הפרטים ולא לכעוס....
בעלי לומד בכוילל מאוד מאוד חשוב (לדעתי;)) בירושלים.
יש שם כמה מרוכשי אחיסמך שקיבלו את הבשורה בהלם מוחלט.
והוא בירר אצל כמה ת"ח רציניים שטענו לו שזה בכלל בכלל לא פשוט.
מה שכן הוא טען שכולם היו בהלם מהרעיון.
 
  • תודה
Reactions: stk

nensy

משתמש צעיר
מקוריות,
אני רק מבקשת שתשימי לב שלא אמרתי שום טענות "דתיות" [טוב, כמעט...]
לא שיש כאלו שבשבילם זה חובה גמורה
לא שצריך לכפות את כולם לחשמל כשר
לא שהוצאות שבת חוזרות
ועוד ועוד

באמת מה שכתבתי זה טענות ענייניות נטו!
נא לכבד על כך :)
 

מקוריות

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מקוריות,
אני רק מבקשת שתשימי לב שלא אמרתי שום טענות "דתיות" [טוב, כמעט...]
לא שיש כאלו שבשבילם זה חובה גמורה
לא שצריך לכפות את כולם לחשמל כשר
לא שהוצאות שבת חוזרות
ועוד ועוד

באמת מה שכתבתי זה טענות ענייניות נטו!
נא לכבד על כך :)
מאוד מכבדת.
נראית ניקית לענין שכותבת לענין.
ואף אחד לא כועס.
רק אני יודעת על הרבה חברות שגם ככה נקרעות מהתשלומים ואין להם בכלל בכלל אפשרות להוסיף חובות על הקיימים.
וזה מקומם.
 

nensy

משתמש צעיר
זה פולמוס חדש, לא נכנס אליו
החזו"א איש כותב שההלכה קובעת גם מה זה בין אדם לחבירו ולפעצים רודפים מישהו שכביכול הוא עושה עוול, בעוד הרודפים הם עושים את העוול. [בשום אופן אין הכוונה למקרה שלנו, שם פשוט זה הנושא]
תסתכלי באמונה ובטחון הוא מצייר שם את זה באופן נפלא
[אם את לא מוצאת תשאלי בכולל החשוב...;)]
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  14  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה