שב נא הסופר
משתמש מקצוען
יפה.
לי היה זכור הסיפור הזה בקצרה כמו שכתבתי
אולי שמעתי את זה מדרשן אחר
לי היה זכור הסיפור הזה בקצרה כמו שכתבתי
אולי שמעתי את זה מדרשן אחר
עצוב שככה את מרגישהיום הזיכרון - עם כל הכבוד - זה הכאב שלהם. רוב רובם של הנופלים הינם חילוניים. יכבד אותם שאעמוד? אכבד אותם. לא את המתים. את החיים. את המשפחות השכולות, שאני עומדת דום מול הכאב שבאובדנם.
ככה אני מרגישה.
מה זה הכאב "שלהם"?
האם לא מדובר בבני אברהם יצחק ויעקב?
בדיוק. יש כמה כאלו.שיש כמה כאל
מה זאת אומרת?? נכון שהם חילוניים ונכון שחלקם תינוקות שנשבו וחלקם לא.יום הזיכרון - עם כל הכבוד - זה הכאב שלהם. רוב רובם של הנופלים הינם חילוניים. יכבד אותם שאעמוד? אכבד אותם. לא את המתים. את החיים. את המשפחות השכולות, שאני עומדת דום מול הכאב שבאובדנם.
ככה אני מרגישה.
זאת המטרה שנחקק היום הזה. שיום אחד בשנה כל העם יזדהה עם הכאב של המשפחות השכולות שמתמודדות יום יום. בנתינת ההרגשה שבניהם הנופלים הם כביכול הילדים של כולנו.אמרה לאחותי פעם אישה חילונית, ששיכלה את בנה: פעם חשבתי שיום הזיכרון הוא עבור המשפחות. היום אני מבינה שהוא עבור העם. המשפחות לא צריכות יום זיכרון. הן זוכרות את החללים יום-יום
ר' יענקלה שאלו, וכי כשאתה שומע את הצפירה בערב שבת אתה עוצר את הרכב ורץ לבית הכנסת?
ההוא ענה כמובן שלא, ור' יענקלה תקף חזיתית וכי למה לא כי אינך דתי?! אז אני לא דתי בצפירה הזו!!! כל אחד והדת שמחייבת אותו....
איך זה מסתדר עם:החלטנו שאם ח"ו מישהו מאיתנו יראה דמות של אישה נברח משם
רפרפתי על כותרות העיתונים, 'בידיעות' הייתה תמונת חוף
אפרופו 'קידוש ה'' ונושא האשכול, סיפר לי היום בחור ישיבה שנון וציני שהוא אמר למישהו 'יום שואה שמח'.מעוצמת קידוש ה' הגדול שזכינו לעשות
נו-נו.העצב הוא אותו עצב, הדרך היא זאת ששונה.
טוב שאין הגבלה על מספר התגובות שניתן לפרסם באשכול…נו-נו.
קצת קשה להאמין.
אנחנו נאנחים, מצטערים שעה עד יום, והולכים הלאה.
להם נהרסו החיים לנצח.
ראיתי שכמה לא הבינו - בעיקר מהודעות באישי.
הכוונה שלי הייתה, שאנחנו לא יכולים לעולם להרגיש את עומק הכאב הנורא כמו אלו שבניהם נפלו. ולכן אכבד אותם בדרך שהם מבקשים. מקווה שכעת זה ברור.
יפה כתבת, והרשה לי להוסיף כיהודה ועוד לקרא.אנסה להסביר את מה שאמרה @רותי רפפורט בדרכי.
ואולי תגיבו על איך אני בכתיבת טורים ספונטניים וכך זכרון הקהילה ומטרתה יישמר..
יום השואה ויום הזיכרון
אתחיל מאנקדוטה. נער מלא אידאולוגיות הייתי. משוכנע שהעולם יתוקן רגע אחרי שיבין ממני את כל מה שהוא לא מבין.
בין הזמנים ניסן, ואנחנו ממהרים לתפוס יום שזוף שמש בצפון. אבא לוקח רכב, ואנחנו בדרך נכנסים לעיירת רפאים חדשה שכוחת אל. נוסעים דרך כביש נידח שיוצא מרמות 443 קוראים לו, כביש של נתיב אחד, כולל ערבים וחיילים, מחסומים. מלחיץ קצת, אבל שוין.
נכנסים לקרית ספר כמה בניינים עם גדר. ובכניסה לרחוב חפץ חיים שער צהוב בפתחו חיילים, בדיוק נשמעת צפירה. שער היציאה פתוח ואנחנו רואים את רכבו של הגר"ח קנייבסקי יוצא ממנה (כנראה היה בסנדקאות) מן הסתם אפילו לא שמע, אבל אנחנו היינו בכניסה והתקרבנו אל השער שהיה סגור.
נשארנו לשבת כל זמן הצפירה, ואז החייל שישב בשער כעס עלינו אתם לא מכבדים וששת המליונים וכאלה.
ואני אומר לו. אתה לא מתבייש, אתה יודע שלאמא שלי יש אחים שלא חזרו משם? אתה תגיד לי איך לכבד את הדודים שלי?
מבסוט כולי המשכנו, כולם לייקו לי (סליחה מחאו כפיים) והנה תיקנת עולם במלכות.
בממשלה יהדות התורה לא לוקחת תפקידי שרים, ומדוע?
מרן הרב שך כשהקים את דגל התורה אמר למוישה גפני יום אחד. לא ישנתי בלילה חלמתי ששולמית אלוני צועקת עליך למה לא הלכת לצבא. ממה הוא חשש? הרב שך חשב שאנחנו צריכים ללכת?
אנחנו לא חלק לגמרי. אנחנו חיים אמנם במדינה אחת אבל איננו חלק מהם.
אנחנו לא משרתים בצבא וממילא אנחנו לא מחליטים על מלחמה. (יש עוד סיבות, ברור. לא לצעוק)
אין לנו, לרובנו אחים שמתו בצבא לא ילדים ולא הורים.
ומשכך כשהם מרגישים שכך הם מכבדים או זוכרים, אין לנו את הזכות להתנגד אין לנו את הזכות המוסרית להביע דעה.
ודאי שאנחנו אחים ודאי שאנחנו כואבים. וודאי גם שאנחנו חושבים שלא זו הדרך התורנית המקובלת לזכור, אבל אין לנו את הזכות להתריס או להביע עמדה. לא הילדים שלנו נהרגו.
וכן, הם אחינו הם בנינו וערבים אנו להם כמו לכל ישראל, נאמר פרק משנה או תהילים. ונזכיר את נשמותיהם עם קדושי ישראל. ה' הוא נחלתם ויעמדו לקץ הימים עם שאר מתי ישראל בקרוב.
יש היום מושג שנקרא בדיחות שואה, אז הכל בסדר.אפרופו 'קידוש ה'' ונושא האשכול, סיפר לי היום בחור ישיבה שנון וציני שהוא אמר למישהו 'יום שואה שמח'.
איתרע מזלו וזקנה חילונית נרגנת שמעה אותו.
מצבו קשה אך יציב, הרופאים נותנים סיכוי.
שלי יחימוביץ כתבה פעם, שכאשר היו הפיגועים המחרידים הידועים בירושלים, בכל שיחות הסלון בתל אביב אף אחד לא ממש התרגש. חרדים, נו.עצוב שככה את מרגישה
מה זה הכאב "שלהם"?
האם לא מדובר בבני אברהם יצחק ויעקב?
האם מי שהלך להילחם ונהרג במלחמה של "עזרת ישראל מיד צר" לא נחשב כמת על קידוש השם?
האם כל מי שמת הוא תינוק שנשבה, או שיש כמה כאלה מביניהם ששמרו שבת, הניחו תפילין מדי יום, אכלו רק אוכל כשר, קבעו עתים לתורה וכו'?
האם לא נהרגו חיילים תוך כדי אמירת "שמע ישראל ה' א-לוהינו ה' אחד"?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
18.06
י"ב סיוון
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
פוטושופ לצלמים
עם אופק עוגן
כלים מתקדמים, טכניקות חדשות ובינה מלאכותית בפוטושופ לצלמים בעידן 2024
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק יד
א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל: