לידיעת הציבור -- ידידים

תגובתי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י נחמנציק;n5053927:
תמיד תמיד צריך לקחת בחשבון את כל ההשלכות, אנחנו חיים במדינה ששום דבר לא מובן מאיליו...

שמעתי מידיד שרץ עם ילד למוקד רפואי בעקבות פציעה קלה שלא רצה בשו"א ללכת שוב כאשר נפתחה התפירה הלא מקצועית (הוא חשש שיפילו עליו את התיק...)

ע"כ לפני שרצים לקבל סיוע אפילו מ'חבר'ה' שלנו צריך לקחת בחשבון את הכל, כי ה'חבר'ה' שלנו שייכים היום להם...

זה מה שהתכוונתי ודברי סולפו
נכתב ע"י בעריש;n5051736:
אח"כ לא מבינים מדוע אנשים חוששים לבקש עזרה
 

arye770

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י נחמנציק;n5053927:
ע"כ לפני שרצים לקבל סיוע אפילו מ'חבר'ה' שלנו צריך לקחת בחשבון את הכל, כי ה'חבר'ה' שלנו שייכים היום להם...

תוכל להרחיב מי זה ה"להם"?
 

bbr

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אכן ארגון ידידים צודק מצידם, אך חובה עליהם לעדכן את הפונה, שפנייתו מופנית לעוד גורמים שעומדים להצטרף לאירוע, ואולי עדיף שיהיה הודעה מוקלטת מראש בהמתנה למוקדן, והפונה יחליט האם לקחת את שירותיה או לא
 

נחמנציק

משתמש צעיר
נכתב ע"י arye770;n5054181:
תוכל להרחיב מי זה ה"להם"?

פעם פעם זה היה ברור ששני יהודים מסתדרים ביניהם ויחדיו הם עושים סיבוב על גבו של הפריץ, אגב כל אחד בדרכו הוא.
וממילא אם קרה משגה לא היה עליו לחשוש שידידו יאכל קורצין אצל הפריץ בכדי לקבל שלמוני ממון או צ'ומי.

כיום, בעידן החרדים החדשים (שחלקם רואים ענין בל'נרמל' אותנו), אתה פוגש אדם חרדי ואתה לא יודע אם לא נפלת לזרועתיהם - הם של רשויות הרווחה העוינים אותנו ועיניהם הצרה בהתרחבות משפחותינו צודה למצוא בנו כל פוקה ותקלה.

אני מקווה שהובנתי כראוי!
 

arye770

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י נחמנציק;n5054209:
פעם פעם זה היה ברור ששני יהודים מסתדרים ביניהם ויחדיו הם עושים סיבוב על גבו של הפריץ, אגב כל אחד בדרכו הוא.
וממילא אם קרה משגה לא היה עליו לחשוש שידידו יאכל קורצין אצל הפריץ בכדי לקבל שלמוני ממון או צ'ומי.

כיום, בעידן החרדים החדשים (שחלקם רואים ענין בל'נרמל' אותנו), אתה פוגש אדם חרדי ואתה לא יודע אם לא נפלת לזרועתיהם - הם של רשויות הרווחה העוינים אותנו ועיניהם הצרה בהתרחבות משפחותינו צודה למצוא בנו כל פוקה ותקלה.

אני מקווה שהובנתי כראוי!

הבנתי. לצערי הרב אנו כארגון מבטחים את עצמנו בדיוק מאלו.. שנעזרים ובסוף מנסים לתבוע את זה שעזר להם!
 

arye770

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י bbr;n5054202:
אכן ארגון ידידים צודק מצידם, אך חובה עליהם לעדכן את הפונה, שפנייתו מופנית לעוד גורמים שעומדים להצטרף לאירוע, ואולי עדיף שיהיה הודעה מוקלטת מראש בהמתנה למוקדן, והפונה יחליט האם לקחת את שירותיה או לא

א. המוקדן תמיד מעדכן את הפונה שהפניה עוברת גם לגורמי החירום, במידה ולא עדכן זה אכן לא תקין ונרענן את זה.

ב. וזה חשוב! גם אם הבן אדם "לא מאשר לו להעביר את הפניה" זה לא רלוונטי כבר. עצם זה שהשיחה הוקלטה והמוקדן יודע שמדובר במקרה הדורש ע"פ הנהלים העברה לגורמי החירום, הוא מחויב להעביר. עצם זה שהובא המקרה לידיעת המוקדן הוא מחויב לדווח. זה לא נתון להחלטה של הפונה.
האפשרות היחידה של הפונה היא לבקש (כפי שנעשה במקרה זה) מגורמי החירום שיוצרים איתו קשר - שלא להגיע כי אין צורך והם יעשו את שיקוליהם.

אז אכן, יש מקרים שיכולים להיות לא נעימים, אבל שוב, אנחנו איננו ארגון חירום וע"כ נעשה כל דבר ע"מ לבטח את עצמנו מליפול לבעיה משפטית, ושוב אחזור ואומר, ב"ה עשרות אלפי מקרים מטופלים בשנה ע"י אלפי מתנדבים שכל מטרתם לעזור ולסייע ללא כל תמורה.

מי שלא מעוניין להיעזר מכל הסיבות שצויינו.. לא חייב (-:
אנו עושים את זה בהתנדבות מלאה ומתוך רצון טוב בלבד.

המשך ערב מצוין!
 

arye770

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י bbr;n5054202:
אכן ארגון ידידים צודק מצידם, אך חובה עליהם לעדכן את הפונה, שפנייתו מופנית לעוד גורמים שעומדים להצטרף לאירוע, ואולי עדיף שיהיה הודעה מוקלטת מראש בהמתנה למוקדן, והפונה יחליט האם לקחת את שירותיה או לא

אגב.. העלית משהו נכון, נבדוק אופציה להודעה בהמתנה לגבי מקרי חירום.
מה שכן.. זמן ההמתנה הממוצע אצלנו ב"ה ברוב שעות היום הוא פחות מ10 שניות.. כך שלא יספיקו לשמוע (-:
 

bbr

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י arye770;n5054236:
ב. וזה חשוב! גם אם הבן אדם "לא מאשר לו להעביר את הפניה" זה לא רלוונטי כבר. עצם זה שהשיחה הוקלטה והמוקדן יודע שמדובר במקרה הדורש ע"פ הנהלים העברה לגורמי החירום, הוא מחויב להעביר. עצם זה שהובא המקרה לידיעת המוקדן הוא מחויב לדווח. זה לא נתון להחלטה של הפונה.

המשך ערב מצוין!

ולכן כדאי בהודעה מוקלטת מראש עוד בהמתנה למוקדן טרם ענייתו, שהפונה ישמע, שבמקרים של ילדים וכדו' הארגון מדווח לרשויות, ואז הוא יכול להחליט האם בעייתו כל כך רצינית, או שהוא יכול להסתדר בכוחות עצמו ולנתק טרם עניית המוקדן
 

bbr

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י arye770;n5054239:
אגב.. העלית משהו נכון, נבדוק אופציה להודעה בהמתנה לגבי מקרי חירום.
מה שכן.. זמן ההמתנה הממוצע אצלנו ב"ה ברוב שעות היום הוא פחות מ10 שניות.. כך שלא יספיקו לשמוע (-:

כיון שלא פונים למקרי חירום של פיקוח נפש (כי לזה יש כבר את המוקדי חירום) לא נורא אם ימתינו 30 שניות וישמעו את ההודעה המוקלטת
 

נחמנציק

משתמש צעיר
נכתב ע"י arye770;n5054215:
הבנתי. לצערי הרב אנו כארגון מבטחים את עצמנו בדיוק מאלו.. שנעזרים ובסוף מנסים לתבוע את זה שעזר להם!

אני מצטער! ומבקש את מחילתם של אלו הרואים את עצמם נפגעים בלי סיבה!

אני יסביר שוב, ומתפלל שתבינו את רוח הדברים...

פעם, כשקרה וילד נפל מהמיטה (ילד נורמלי להורים נורמלים שלא מפקירים וכו' וכו', רק שכך גזרה חכמתו וקרה...), ידעו לא להזמין אמבולנס כי יבואו אלו הצרים בהצלחתינו וישחקו למשבתנו ואף יעשו מטעמים לקינוח, תמורת זאת היו קוראים לאחד משלנו (הצלה, איחוד הצלה וכל אלו) בכדי לראות אם חייבים לפנות לביה"ח או שאפשר רק להגיש עזרה ראשונה ודי בזה, ואם היתה בעיה הוא ידע להזהיר את ההורים מה לומר ומה לא לומר בכדי לא להסתבך.

כיום שחלק (ואני מדגיש 'חלק') מהמתנדבים עצמם רואים את עצמם יותר שייכים לעולם הנאור והעכשווי ופחות משויכים לקהילה מהשטעטל הפרימיטיביים, יש חשש גדול (לצערנו) כי דווקא האיש שנקרא לעזור לנו - הוא זה שירוץ וידווח לכל המרעין בישין שכנראה לא מספיק שמרו, כנראה סמכו על ילדים קטנים, וכן ע"ז הדרך...


וזה לא נוגע כלל לחבורת ה'ידידים' העושים עבודת קודש (ואני בעצמי נוכחתי לראות כמה פעמים איך הם מצילים ללא כל תמורה ואשרי חלקם).
רק הבהרתי נקודה שלדעתי חשובה: שכיום לא כל מי שנראה חרדי הוא תמיד יהיה לצדך בעת צרה יתכן והוא יעזור לפריץ לעשות בך שמות...


ולגבי מה שכתבת, זה נכון מאד! תמיד כשמגישים עזרה לזולת צריך להזהר לא ליפול עם נוכלים שיתלוננו עליכם אח"כ שפרצתם לדירה ועוד כל מיני נכלוליים!
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
נכתב ע"י bbr;n5054244:
ולכן כדאי בהודעה מוקלטת מראש עוד בהמתנה למוקדן טרם ענייתו, שהפונה ישמע, שבמקרים של ילדים וכדו' הארגון מדווח לרשויות, ואז הוא יכול להחליט האם בעייתו כל כך רצינית, או שהוא יכול להסתדר בכוחות עצמו ולנתק טרם עניית המוקדן

ומה יקרה אם יהיה אידיוט אחד שיפחד שמד"א החילויינים יטפלו לו בילד ויחלנו אותו רח"ל (עי' לעיל), ולכן יחליט שהמקרה לא כל כך חמור ובסוף יקרה אסון?
 

bbr

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
לא קשור, זה פשוט הגיוני שכשאחד פונה אליהם והם מפנים את פנייתם הלאה, שהפונה ידע על כך מראש, והראיה לדוגמא - פותחת האשכול
 

arye770

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י bbr;n5054263:
לא קשור, זה פשוט הגיוני שכשאחד פונה אליהם והם מפנים את פנייתם הלאה, שהפונה ידע על כך מראש, והראיה לדוגמא - פותחת האשכול

אין ספק שכדאי שידעו מראש ונבדוק את הענין.
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י אסתר;n5051306:
נורא ואיום!
ההשקפה המעוותת הזו שהורים אשמים בכל פיפס הכי קטן שקרה לילדים שלהם,
כל עוד לא הוכח אחרת!

תודה שכתבת.

למה מעוותת?אני לא מתריסה !!!רק שואלת,
אם הבאנו ילדים לעולם מן הסתם אנו גם צריכים לשמור עליהם מכל משמר,ואם קרה משהו זה בדרך כלל באשמתינו,שוב אין צורך להאשים אבל מה לעשות שהם באחריותינו ,כפיקדון מה'?
ושוב לא מדברת על המקרה הזה..
 

goli

משתמש פעיל
מה שלא יהיה מגיע לידידים ולמתנדבים שלהם צל"ש עצום, הם בכל רגע נתון עוזרים ומסעיים ללא שום קבלת תמורה,
לעצם הדברים נושא חוות הדיווח מבחינת החוק במדינה לא הומצא אתמול, יש חוק ברור בנושא מתי חלה חובת דיווח לרשויות, זה חובה שחלה בעיקר למי שמתוודע במסגרת תפקידו למיקרי אלימות משפחתית וכו'..,כגון פסיכולוגים יועצים וכד'. מי שלא מדווח על מקרה שהוא צריך לדווח זה עלול לעלות לו במשרתו..

אין ספק שהמקרה המתואר אינו נכלל בקטגוריה הנ"ל, כשמתקשר אדם לבקש עזרה לפתיחת דלת שננעלה הכונן יכול לשאול אותו האם נראה לו שהאנשים השוהים בחדר/ברכב נתונים בסכנה, ואז באמת מחובתו להזמין את שאר כוחות ההצלה, אך במקרה קלאסי של חדר נעול עם ילד לדעתי אין שום חובה חוקית לדיווח, ואדרבה כדאי שמישהו מוסמך מבחינה משפטית יתן את חוות דעתו המקצועית בענין.


 

פלאפונית

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מסכימה עם חלק מהדברים שנאמרו פה .. מה שכן זה שאם זה היה מקרה שכן היה בו סכנת חיים
ואז היו מאשימים את הארגון למה לא שמעתם ולקחתם אחריות??
אז הם מונעים את הנל' בכך שהם מדווחים לגורמים הרלוונטיים את המקרה , זה שהגורמים לקחו את המקרה קצת קשה
ולקחו את ההורים לחקירה זה בדיוק החלק שכבר לא שייך לידידים , הם עשו את שלהם ויש נהלים .

להזכירכם הם בסה''כ ארגון , והם לא חייבים כלום לאפח'ד ...
 

שרה רבקה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
רוצה רק להבהיר, מטרת פתיחת האשכול לא היתה לדון בענין האם "ידידים" צריכים או לא להזמין את גורמי החירום.
אין לי ספק, שזה נוהל נכון. אין ספק.
אישית, ניצלתי את הפלטפורמה ששמה 'פרוג', שכולנו נעזרים בה רבות במגוון תחומים ליידע את הקהל.
אין גם ספק ששיקול הדעת המופעל בזמן כזה צריך להיות מעשי ביותר. ואם מדובר במקרה חירום אז כמובן להזמין את גורמי החירום. גם לקחת בחשבון שאירוע 'פשוט' יכול להוביל לאירוע חמור יותר.
במקרה הספציפי שלי, ואני מדגישה ספציפי, דוקא איש ההצלה לא הלחיץ את ילדי. ותתפלאו, גם לא החברה של מד"א. אלא החקירה המשטרתית. היא היתה לא נעימה בלשון המעטה. מי נעל את מי (הם ממש התבלבלו), השמות שלכם וכו' זה הלחיץ מאוד את הילדים וגם את הגדולים. לאחר שביתי (בת 6) נרגעה, היא סיפרה שפשוט חיכתה לאזיקים ובית סוהר. לשם הובילו אותה השוטרים (בדמיונה).
(אגב, המוקדנית לא עדכנה אותי בהעברת המידע לגורמי החירום. היא כן אמרה: "תוך כדי שאני שואלת אותך (על מצב הילדים, הגילאים וכו') אני שולחת אליך מישהו". לכן הצעתה של BBR על תקליט מקדים של 15 שניות - מאוד יעיל לדעתי).
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י נחמנציק;n5054209:
פעם פעם זה היה ברור ששני יהודים מסתדרים ביניהם ויחדיו הם עושים סיבוב על גבו של הפריץ, אגב כל אחד בדרכו הוא.
וממילא אם קרה משגה לא היה עליו לחשוש שידידו יאכל קורצין אצל הפריץ בכדי לקבל שלמוני ממון או צ'ומי.

כיום, בעידן החרדים החדשים (שחלקם רואים ענין בל'נרמל' אותנו), אתה פוגש אדם חרדי ואתה לא יודע אם לא נפלת לזרועתיהם - הם של רשויות הרווחה העוינים אותנו ועיניהם הצרה בהתרחבות משפחותינו צודה למצוא בנו כל פוקה ותקלה.

אני מקווה שהובנתי כראוי!

לבבא קמא, הוא ניסה לרמוז, אבל משביקשו פרוט הוא נאלץ לפרט, ואני מחזיק לו ידיים
 

בציניות

משתמש מקצוען
אין חובת דיווח על פניה אנונימית. לכן דבר ראשון אל תזדהו, תספרו מה הבעיה, יתכן שיוכלו לעזור לכם דרך הטלפון, ואפילו במקרה שילד נפל מהמיטה לדו', יכול להיות שהמתנדב בהצלה יידע לשאול את השאלות הנכונות, בכדי לברר אם צריך פינוי, ואולי אף לכוון מה לומר.
ענין נוסף, בדרך כלל לכל אחד יש מכר/שכן שמתנדב בארגון כהצלה וכדו' והוא סומך עליו ומכיר אותו, רצוי לשמור את הטל' האישי שלו ובמקרה הצורך להזעיק אותו [במידת האפשר כמובן]. הוא יוכל מאוד לעזור לכם, וגם סתם טוב שבעת מצוקה, שאף אחד מאתנו לא ידע, יהיה בסביבה איש מקצוע שגם מכיר את המשפחה, זה תורם לרוגע ומפחית מהבלבול, שלא נצטרך, רק בשמחות, ואיך סבתא שלי אמרה: 'שכל הרגעים יהיו טובים'.
ב, אין צורך להיבהל מאף אחד, אם אנו נפחד מהרשויות, נשדר פחד ולחץ שיגבירו את חשדם. לא קרה כלום. ילדים שיחקו בחדר עם המפתח וננעלו, כן. יש עם זה בעיה?
ברוך ה' אנו הורים טובים ומקסימים הדואגים לרווחת ושלום ילדינו לא פחות משום מגזר אחר, אנחנו יכולים ללמד 'אותם' איך עושים את זה! אכן תמיד כדאי להיזהר, אך אין צורך להיכנס לפאניקה.
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י arye770;n5054239:
אגב.. העלית משהו נכון, נבדוק אופציה להודעה בהמתנה לגבי מקרי חירום.
מה שכן.. זמן ההמתנה הממוצע אצלנו ב"ה ברוב שעות היום הוא פחות מ10 שניות.. כך שלא יספיקו לשמוע (-:

אין כל בעיה לתכנת שלפני שהשיחה מועברת למוקדן ישמעו את ה"אזהרה", אפילו אם זה יקח יותר מ 10 שניות, וזה חשוב במיוחד לאור העובדות המתוארות לעיל, במיוחד שבאופן נורמלי אדם לא מעלה על דעתו את התרחיש שתואר
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה