דרוש מידע להעלות לכיתה א' או להשאיר עוד שנה בגן?

אוראורית

משתמש מקצוען
כגננת בחובה בנים המגמה של הרשויות היא לא להשאיר!
וזה תלוי אולי אצל בנות אולי אפשר לומר נו לא מועיל לא מזיק..
אצל בנים ממש לא כך ילד שנשאר סתם מפתח קושי רגשי ותיסכולים לפחות עד חנוכה.
מקרה טרי מהשנה של ילד שנשאר ללא המלצה כי כך האמא רצתה וזו זכותה!! אבל הקושי הרגשי שלו נורא!!
אבל במידה ואין בשלות רגשית, או שיש קושי לימודי כדאי ורצוי להשאיר.

כל מקרה לגופו ובדר"כ פסיכולוגית הגן צופה בילד או לפחות מבקשת מיפויים לפני שנותנת אישור להישארות.
חושבת כפי שציינת שזה שונה בין בנים לבנות..
כי לפי מה שראיתי אצל לא מעט , הגננות המליצו להשאיר
אבל שוב, גם תלוי מתי הילדה נולדה ..
אינו דומה ילדה שנולדה בתשרי או בחשוון
לילידת כסלו טבת
אמנם זה רק חודשיים שלוש אבל לעתים משמעותיים מאוד
 

בחכמה יבנו

משתמש פעיל
אני מאבחנת דידקטית
לא קראתי את כל השרשור
אבל אני חיבת לומר: לא מפסידים מלהשאיר
אם היא חכמה מאד תמצא תעסוקה
תתפתח בעוד תחומים שיענינו אותה
כשמעלים אין דרך לתקן
יכולה לשבת אצלי אמא לילדה בכיתה ח / תיכון
ולהגיד: מה לעשות? היא הקטנה בכיתה
לכן מתוסכלת מהר/בוכה יותר מחברותיה
כן, בכיתה ח
זוכרים חווים ומרגישים את ה'קפיצה'
 
אני גם בעד להשאיר במיוחד אם הגננת ממליצה
בד"כ הגננת לא ממליצה לכל הילדות בגן להישאר...
היא רואה את הבת מול יתר הבנות וזה חשוב לשמוע את דעתה
אני אישית מאוד התלבטתי ביתי ילידת תשרי ומהילדה השקטה המופנמת וזאת שבקושי באו אליה חברות וגם דף קשר סיפרה בקושי היא כיום מלכת הכיתה חברותית מאוד מוצלחת מאוד בלימודים הרבה מעבר למה שדמינתי והכי חשוב שמחה!!! רואים שטוב לה
גילינו המון כישורים שיש לה פשוט שנה ששינתה אותה מקצה לקצה
היתה בת נוספת שלא השארתי גם ילידת תשרי כי היתה עם אופי חזק והרבה ביטחון עצמי ולא היה נראה צורך
אבל במבט לאחור אני רואה שכמה שהיא חזקה ועוצמתית היא סוחבת וכל היום נמצאת בתחרות וצריכה להרשים ממש נראה שקשה לה עם פער הגיל אפילו שזה לא בהרבה
אם יש אופציה אז באמת למה לא???
 

החכמה שבנשים

משתמש מקצוען
כגננת בחובה בנים המגמה של הרשויות היא לא להשאיר!
וזה תלוי אולי אצל בנות אולי אפשר לומר נו לא מועיל לא מזיק..
אצל בנים ממש לא כך ילד שנשאר סתם מפתח קושי רגשי ותיסכולים לפחות עד חנוכה.
מקרה טרי מהשנה של ילד שנשאר ללא המלצה כי כך האמא רצתה וזו זכותה!! אבל הקושי הרגשי שלו נורא!!
אבל במידה ואין בשלות רגשית, או שיש קושי לימודי כדאי ורצוי להשאיר.

כל מקרה לגופו ובדר"כ פסיכולוגית הגן צופה בילד או לפחות מבקשת מיפויים לפני שנותנת אישור להישארות.
יאווו כאילו את הגננת של הבן שלי.
אני השארתי את הבן שלי אפשר לומר סתם... יליד חודש חשוון.
אני אוכלת מרורים מזה.
הוא היה ילד חלק וחכם שנה שעברה. השארנו בעיקר בגלל הגיל.( הגננת שלו שנה שעברה היתה בחורה צעירה ולא יכולנו לקבל ממנה חו"ד אמיתית)
הילד מאוד התקשה להסתגל לגן החדש היה נראה האבא של הילדים. בכלל לא פשוט.
 

Malki.A

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
מה שכן, רצוי לא להשאיר באותו גן
ילד שעובר לגן אחר דבר ראשון לא מרגיש שהוא נשאר אלא התקדם לגן של גדולים
דבר שני לכל גננת יש דרך למידה ונושאי למידה משלה, ברגע שמעבירים נהיה מעניין לילד והוא לומד דברים חדשים ויש לו אתגרים שונים ולא שעושה חזרה על חומר שנלמד
 

בחכמה יבנו

משתמש פעיל
מענין מה שאתן אומרות על בנים
הבן שלי היה כמעט 'גאון' הגן
רשמנו אותו לחידר
לא אשכח א הטלפון של המנהל:
'קבלנו את ... לשנה הבאה
ברגע הראשון לא קלטתי מה הוא אומר
לקל י זמו לעכל
היה כדאי כל רגע
מודה לד' ולמנהל

בכלל היום המגמה שיעלו לישיבה כולם אחרי בר מצוה
פעם פעם היו עוד בר מצוות בישיבות
היום ממש לא.
 

החכמה שבנשים

משתמש מקצוען
מה שכן, רצוי לא להשאיר באותו גן
ילד שעובר לגן אחר דבר ראשון לא מרגיש שהוא נשאר אלא התקדם לגן של גדולים
דבר שני לכל גננת יש דרך למידה ונושאי למידה משלה, ברגע שמעבירים נהיה מעניין לילד והוא לומד דברים חדשים ויש לו אתגרים שונים ולא שעושה חזרה על חומר שנלמד
זה נכון השנה יש לבן שלי גננת מדהימה!!! יאוו נכס!!!!
הבעיה שהחברים שלו עלו למכינה שזה ממש ליד והוא סבל מלגלוג רב מיהם
 

ייעוץ חינוכי

משתמש פעיל
אני גם מאבחנת, וחושבת שיש הרבה מה להפסיד אם משאירים...
זה נכון שמבחינה דידקטית תרוויחי...
אבל הרבה הרבה "בחינות" אחרות יכולות להתערער בגלל ילדה שגדולה בכיתה,

ספציפית על ביתי מתחרטת מאוד מאוד שהשארתי (בגלל שהיא נמוכה... עכשיו היא גם הכי גדולה, וגם הכי נמוכה...)
זה יצר לה פערים חברתיים ושיעמום בכיתות הראשונות של ב"ס יסודי, וגם כיום שהיא בת 18 וטרם סיימה תיכון, הא כועסת על מאוד (ועל הגננת ...)
אחרי היו לי כמה "גבוליים" את כולם העלתי בלי לחשוב (גם כאלו שלא ידעו אותיות..) ואני לא מתחרטת לרגע!

צריך לבדוק כל ילד לגופו, אבל האמירה ש"נוטים להשאיר" היא א. לא נכונה בכלל. ב. לרוב הילדים היא לא מתאימה.
 

963SHIRA

משתמש פעיל
הלגלוג באמת קשה
א"א להתעלם ממנו
כשיתגבר על זה
או בעצמו או בעזרה
ירוויח עמו"ש בעז"ה
מאוד מאוד קשה להתגבר.
במיוחד בתלמודי תורה שהם נפגשים בינהם ויפגשו בנים הבאות
ומספיק שנשאר עם אח קטן של חבר טוב, או בני משפחה שאחד עולה והשני לא..
לא פשוט בכלל...

לחשוב טוב טוב כל מקרה לגופו
 

שוקוצ'יפס

משתמש מקצוען
אני גם מאבחנת, וחושבת שיש הרבה מה להפסיד אם משאירים...
זה נכון שמבחינה דידקטית תרוויחי...
אבל הרבה הרבה "בחינות" אחרות יכולות להתערער בגלל ילדה שגדולה בכיתה,

ספציפית על ביתי מתחרטת מאוד מאוד שהשארתי (בגלל שהיא נמוכה... עכשיו היא גם הכי גדולה, וגם הכי נמוכה...)
זה יצר לה פערים חברתיים ושיעמום בכיתות הראשונות של ב"ס יסודי, וגם כיום שהיא בת 18 וטרם סיימה תיכון, הא כועסת על מאוד (ועל הגננת ...)
אחרי היו לי כמה "גבוליים" את כולם העלתי בלי לחשוב (גם כאלו שלא ידעו אותיות..) ואני לא מתחרטת לרגע!

צריך לבדוק כל ילד לגופו, אבל האמירה ש"נוטים להשאיר" היא א. לא נכונה בכלל. ב. לרוב הילדים היא לא מתאימה.
ואם לא היתה נשארת שנה היא היתה גם הכי נמוכה (בהפרשים עוד יותר גדולים) וגם הכי קטנה... מי אמר שזה עדיף?

לדעתי אם הילד חברותי- הוא יסתדר תמיד, בין אם ישאר ובין אם לא.
ומבחינה לימודית- תמיד טוב יותר להגיע בשל ויודע ופחות להתאמץ בשביל להצליח.
 

שוקוצ'יפס

משתמש מקצוען
מאוד מאוד קשה להתגבר.
במיוחד בתלמודי תורה שהם נפגשים בינהם ויפגשו בנים הבאות
ומספיק שנשאר עם אח קטן של חבר טוב, או בני משפחה שאחד עולה והשני לא..
לא פשוט בכלל...

לחשוב טוב טוב כל מקרה לגופו
אם יש קרובי משפחה או משהו שעלול להשפיל את הילד אז כמובן לשקול.
אבל באופן כללי ילדים שוכחים מהר מאד, בד"כ אנחנו, המבוגרים, אלו שעושים "עסק" מכל דבר
 

בחכמה יבנו

משתמש פעיל
שמנה לב
יש כאן 2 בחינות IQ וEQ
א"א לפתור את שתיהן בלהתייחס רק לאחת מהן
ברגע שמשאירים בגלל מנת משכל חובה לטפל/לבדוק/להתיחס
מה קורה בפן הרגשי
הוא לא הסתדר מעצמו
ילד משועמם צריך לתת לו תעסוקה
כן, בכל גיל בכל רמה
תמיד הוא יוכל לממש את עצמו
ילד נמוך/שמן/גבוה/לבקן בכל מקום צריך להתיחס להתמודדות שלו
היא אינה נעלמת בהשארה כיתה
כשחלק אחד מוזנח, הוא משפיע על הכל
לילט
 

ששונית

משתמש מקצוען
בלתק
אחת הבנות שלי היתה הכי קטנה בגן אבל עם שכל כפול מגילה והגננת אמרה לי אין מצב שאת משאירה אותה בגן. אמנם מבחינה רגשית היא לא הכי בשלה אבל ברור שהיא חייבת לעלות.
היום אחרי שנים אני יכולה לומר שזאת היתה טעות.
אמנם במקצועות השונים ובמבחנים היא הצליחה מאוד, אבל היו לה שנים לא קלות בגלל תגובות רגשיות לא תואמות גיל ועוד תופעות שנגרמו בברור מההעלאה המוקדמת לבית הספר.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
בכל מקרה תמיד תאשימו את ההישארות או אי ההישארות בגן
למרות שלכל ילד יש התמודדויות גם אם הוא באמצע השנתון
רק שאין את מי להאשים...

צריך לבדוק בכל ילד האם בכל התחומים הוא חלק או לא
אם יש קושי אפילו קל- אז למה להעלות?
אבל אם הכל חלק ותואם לגיל של ילדי הגן (לא שלו) ומתנהג כמו הבוגרים בקבוצה
ההישארות לפעמים ממש תפגע בו.
ושיעמום זה לא תלוש מהמציאות
לי היתה ילדה אחת שהיתה גבולית ונשארה שנה
ולקח לה הרבה זמן להפטר מההרגל שהיא קנתה בשנה הזאת שאין מה לחדש לה.
היא יודעת הכל...
עוד שנים אח"כ היתה רגילה שאין לה סיבה להתאמץ, הכל נשלף לה מהשרוול (חוץ ממה שלא)
ולא ידעה איך להתמודד עם הפעמים הבודדות שנדרש ממנה להתאמץ.
ילד צריך להיות בכל גיל מאותגר,
ואם הוא לא- הוא גם משלם מחיר.

מצד שני- יש לי שני ילדים שהעליתי בגיל צעיר לחיידר כי היו מוכשרים מאוד
אמנם היו התמודדויות עם החברה שלעגו להם שהם קטנים
(אחד עשה בר מצוה בישיבה קטנה, שהיום זה לא מקובל בכלל)
אבל במבט לאחור- לא מתחרטת לרגע, וגם הם מודים שזה היה הדבר הנכון עבורם לטווח הארוך.
כי ילד משועמם (במיוחד בן) זה אסון שעלול לעלות במחיר כבד מאוד!!

אני עכשיו שוב בסוגיה הזאת
כי יש לי בת בנולדה בכסלו
היא כשרונית מאוד, מסתדרת חברתית מצוין, ובשלה מכל הבחינות
אבל היא קצת שקטה (סנובית מגיל 0) ודי קטנה בגוף
וזה מעלה לי דילמה לא פשוטה, האם הזמן יעשה את שלו והיא תשתחרר, או שזה הילדה ושום דבר לא ישנה אותה.
הגננת לא מבינה על מה בכלל ההתלבטות, היא אומרת שאם לא היתה יודעת מה הגיל שלה לא היתה מעלה בדעתה שהיא קטנה, והיא יותר מהרמה של הגן בכל התחומים.
ולרב הילדות שהן קטנות, יש נקודות קושי שבהן בא לידי ביטוי הגיל הצעיר שלהן, לה ב"ה לא
אבל עדיין- זאת החלטה לא פשוטה...
 

טעות לעולם חוזרת

משתמש סופר מקצוען
אצלנו פעם אחת העלנו - יצאנו מרוצים עד הגג. היה נכון,
וסיימה סמינר בגיל שעוד לא היה לחץ להתחיל שידוכים.

בפעם השניה השארנו, לא בטוח שהיה נכון... מכל מיני סיבות...

בפעם השלישית כבר התייעצנו :) וזה באמת היה הכי נכון, כי אז ידענו היטב את השיקולים ואנחנו כהורים היינו בטוחים בהחלטה.
 

החכמה שבנשים

משתמש מקצוען
בקיצור ממש לא חד משמעי שילד קטן בגיל נשאר.
צריך להוציא את זה מהלקסיקון.
יכול להיות עוול בלתי יתואר!!!!!
שה' ייתן לכם החלטה נכונה ביותר ומלא הצלחה.
 

אופססס ;)

משתמש מקצוען
אני מגיעה ממשפחה של 6 בנות (ויותר מזה בנים)
אני ואחותי שאחרי הושארנו שנה.
אני ילידת אלול והיא ילידת כסליו.
אני הייתי אורחת פורחת בכיתה. מבחינת נוכחות ומבחינת לימודים. לא חוצפנית בכלל אבל לא נוכחת.
אחותי תיקתקה לימודים. מאיות במבחנים וכו'.
(אגב, שתינו אובחנו עם הפרעת קשב. אני בגיל 30 והיא בגיל 20 ומשהו... ככה שגם הפרעת קשב לא בהכרח חייבת להפריע כי אנשי קשר מצליחים במה שהם אוהבים ומי שאוהבת לימודים אין סיבה שלא תצליח)
אחותינו השלישית. ילידת כסליו.
המנהלת אמרה לאמא שלי אל תעלי אותה וכו' אך כאן עמד שיקול של מבנה גופני גדול יחסית. אמא שלי אמרה למנהלת את זוכרת את 'אופססססס'? היא גם היתה גדולה בכיתה...
עד היום היא לא מצטערת שהעלתה את אחותי בסוף.


לעומת זאת.
אני כאמא, כל ילדי גדולים בכיתה ולצערי זה לא בהכרח כולם המבריקים והראשונים בכיתה.
כל אחד כישרוני בתחומים שה' חנן אותו. ואני מדברת על ילדים שדברו שוטף בגיל 2 וידעו לקרוא בגיל 4 שוטף, ללא ניקוד ובגיל 5 בכתב עגול.
אבל לשבת בכיתה? בלי להתחצף? לא מתמודדים...
(הם אכן מאובחנים כקשב אבל גם הטיפול התרופתי לא מביא לתוצאה גבוהה מספיק ביחס לכיתה)

בעיני. אין כללים. ולהתפלל שמה שתחליטו יהיה הטוב והנכון בשבילה.
 

פ.נ

משתמש מקצוען
עם את מתלבטת לכו לאבחון...
היה לי קרוב מישפחה שחשבו שצריך להישאר בגן כי לא ראו בו כילד בוגר ואז הלכו לאיבחון אצל אסתר טוקר(שאגב מיספר 1 בתחום) והיא אמרה מה פתאום ישר לעלות אותו ובאמת העלו אותו והיסתבר שהוא ילד מחונן....
 

תפוח זהב

משתמש פעיל
הגננת בעד להשאיר, אם יש אפשרות למה לא...
אני רוצה לדעת מה באמת טוב בשביל הילדה
כן הייתי שמחה לשמוע דעה מקצועית ולקבל החלטה טובה בעז"ה
רק לב של אמא תדע בוודאות
כל העצות וחוות הדעת - מצוין
אבל את האמא, את מכירה את הבת שלך הכי טוב
את מכירה את עצמך ואת הבית הכי טוב
והאינטואיציה שלך היא מה שחשובה בשביל ההחלטה
לכי עם האנטואיציה שלך
תאמיני ללב של אמא!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה