דרוש מידע להעלות לכיתה א' או להשאיר עוד שנה בגן?

miri#

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
וואו מזדהה עם ההתלבטות מאד
הבת שלי כסלוית גבוהה בוגרת ומכל הבחינות תפקוד גבוה
הגננת טענה שצריך עוד סיבה להשאיר חוץ מגיל
העליתי אותה ולא מתחרטת
נהנית מכל רגע בכתה א' ומתמודדת בקלות
לא היה לה מה לחפש בגן עוד שנה (אם כי לא חושבת שהיה לה רע אם היתה נשארת)
מה שכן קחי בחשבון שזה די חריג (לא ידעתי עד כמה)
(בתחילת אלול היתה היחידה בכתה שעוד לא בת שש)
 

לאה הההה

משתמש פעיל
רוב הנות שהן גבוליות או קטנות מבחינת גיל נשארות!
ולכן מה שיכול להיות במקרה ולא תישאר עוד שנה פער גילאים של כמעט שנתיים
לא רק קטנה אלא קטנה בהרבה
ממש לא נכון, בשנתון של הבת שלי רובן עלו
את אחת מהנשארות ראיתי לא מזמן וממש ריחמתי, גבוהה מאוד נראה לא טוב .

אנחנו אבחנו באשדוד אם זה רלוונטי תרשמי מייל
 

אמ123

משתמש צעיר
היום המגמה היא להשאיר,
אם יש אפשרות למה לא , זה רק יתרום לילדה וכו
זה מה שאני שמעתי מהסביבה...
המגמה הכללית של ההורים היא להשאיר כדי לחסוך בעיות וקשיים לימודיים שעלולים להופיע,
אף אחד מאיתנו לא פנוי ללכת להוראה מתקנת או להקניית קריאה..
המגמה של הרשויות ומערכת משרד החינוך היא לא להשאיר בכלל, כי מי שזקוק לעזרה מקצועית- כדאי לאבחן ולאתר ולטפל בזמן.
 

רצוני לעשות רצונך

משתמש מקצוען
אני, בתור אחת שקטנה בגיל בעצמי יכולה להגיד לך,
(אם כי זה שונה, כי עבר מאז מעט זמן),
שאצלי בכיתה הבנות הגדולות בגיל (ביסודי בכל אופן)
היו חלשות בלימודים וחלקן גם חברתית,
לעומת הקטנות שהיו חזקות במיוחד.
זה תלוי בילדה.
חמותי מורה בכיתה א' והיא טוענת שהבנות שמעלים אותן סתם פשוט סובלות.
יש לי שתי אחיניות עכשיו בגיל הזה,
לאחת המלצתי להעלות ולשניה להשאיר.
לדעתי חוות דעת של הגננת היא הכי חשובה.
(כמובן אם היא גננת מספיק מנוסה).
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
אני, בתור אחת שקטנה בגיל בעצמי יכולה להגיד לך,
(אם כי זה שונה, כי עבר מאז מעט זמן),
שאצלי בכיתה הבנות הגדולות בגיל (ביסודי בכל אופן)
היו חלשות בלימודים וחלקן גם חברתית,
לעומת הקטנות שהיו חזקות במיוחד.
זה תלוי בילדה.
חמותי מורה בכיתה א' והיא טוענת שהבנות שמעלים אותן סתם פשוט סובלות.
יש לי שתי אחיניות עכשיו בגיל הזה,
לאחת המלצתי להעלות ולשניה להשאיר.
לדעתי חוות דעת של הגננת היא הכי חשובה.
(כמובן אם היא גננת מספיק מנוסה).
זה שאצליך זה היה כך לא הוכחה לכלום
ברור שיש הבדל בין ילדונת בת 5 וחצי לילדה בת 7 פלוס...
גם אם הגדולות הן בנות שיותר קשה להן לימודית נניח אבל בכיתה א' הפרש הגיל הוא לטובתן ולרעת הקטנות- בהחלט...
ההפרש בין הגילאים יכול להיות קרוב לשנתיים שזה פי 1 ושליש מכל גיל הילדה,
ברור שבתיכון פעא הגיל כבר לא משחק לטובת הגדולות אבל בכיתות היסודי הנמוכות באחוזים גדולים לקטנות קשה יותר...
 

רצוני לעשות רצונך

משתמש מקצוען
גם אם הגדולות הן בנות שיותר קשה להן לימודית נניח אבל בכיתה א' הפרש הגיל הוא לטובתן ולרעת הקטנות- בהחלט...
ילדה בת שבע שמתקשה מעט בקריאה לעומת בת חמש וחצי שקוראת שוטף- לטובת מי הפער?
והראיה, שאצל הבנים לומדים קריאה בגיל הרבה יותר מוקדם
ורוב הילדים לא מתקשים.
(חוץ מזה שהבנות לומדות היום בשיטות של כמעט חנ"מ...)
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
ילדה בת שבע שמתקשה מעט בקריאה לעומת בת חמש וחצי שקוראת שוטף- לטובת מי הפער?
והראיה, שאצל הבנים לומדים קריאה בגיל הרבה יותר מוקדם
ורוב הילדים לא מתקשים.
(חוץ מזה שהבנות לומדות היום בשיטות של כמעט חנ"מ...)
בדוג' שלך- לטובת הילדה הקטנה
אבלללללללל-
ילדונת בת 5 שהיא רגילה ומוצלחת מאדדדדדדד אבל בגלל הגיל קשה לה לשבת שיעור שלם,
עוד לא קופצת טוב בחבל,
מתבלבלת קצת באותיות,
סליחה על הדוג'- מסתבכת בשירותים של הבית ספר וכו'= שכל הדוגמאות האלה זה נטו ענין של גיל
ולעומתה ילדה שגדולה ממנה פי 1 ושליש מסתדרת מעולה
יש פער לרעת הקטנה למרות שזה נטו ענין של בשלות וגיל ולא ענין של מוצלות או קושי...
 

פירקוד!!

משתמש פעיל
הרבה הורים משאירים היום בלי מחשבה בטענה שעדיף שתהיה גדולה.. אבל מנסיון - הרבה פעמים זו טעות!! אם הילדה לפי המומחים בשלה לעלות אם היא תשאר היא תסבול משעמום בכל בית הספר היסודי לפעמים תהיה הרבה יותר בוגרת משאר הכיתה וזה סבל מנסיון... וגם מבחינת העתיד תחשבו על בחורה שנהיית בתחילת ו' סמינר בת 20 אבל לומדת מסלול מאד תובעני.. הבנות שהם קטנות בגיל אין להם בכלל את הלחץ של השידוכים וזה משמעותי מאד!!! בקיצור - חבל מאד להשאיר אם אין סיבה..
 

מייק 65

משתמש פעיל
צילום מקצועי
ואיך היא מסתדרת מבחינה לימודית?
כולם אומרים שהקטנות בכיתה יותר קשה להן וצריכות יותר עזרה..
ואם משאירים עוד שנה זה ממש חיים קלים בשביל הילדה
לדעתי הסטיגמה הזו ממש לא נכונה! (פעמים שכן ופעמים שלא...)
אני מכירה דוגמא קרובה של ילדה שנולדה בסוף תשרי והעלו- והיא ממש פורחת ונהנית בכיתה, מכל הבחינות
ולפעמים יש ילדות חכמות מדי שהן פשוט ישתעממו אם ישאירו אותם עוד שנה בגן עם אותה גננת ואותן ילדות ואותם משחקים וכו'...
אצל הילדה ההיא האמא שאלה את הגננת והגננת (המנוסה כנראה) אמרה שאין על מה לדבר להשאיר, ולהפך סתם חבל...
לסיים לימודים בגיל צעיר זה בונוס רציני. תחשבו גם על זה.
נכון, לא רע לגמור סמינר בגיל 19 (אפילו 19 ו 10 חודשים...::))
 

סווצ'אר.

משתמש מקצוען
גובה זה שיקול לגבי בשלות?
כי מבחינת הבשלות הגננת כן מסתפקת....
 

אוראורית

משתמש מקצוען
אני גם הבנתי שהיום המגמה הכללית היא כן להשאיר עוד שנה בגן
אלא אם כן באמת מדובר במקרה פחות מצוי של ילדה בשלה מאוד רגשית, ועם אינטליגנציה טובה .
ברוב המקרים המגמה היא להשאיר, ואם תחשבו על זה רגע זה גם ממש הגיוני ..
היום זה לא כמו פעם, הדרישות הן גבוהות יותר , הלחץ הלימודי גבוה יותר , ויש הרבה יותר מחויבות לעומת פעם...
תחשבו ,
מדובר על ילדה בת חמש וחצי!
עוד ילדה ממש, שצריכה להיכנס למערכת נוקשה של כללים, חוקים , ומחויבות.
אז למה?
לא עדיף עוד שנה של חום , חיבוק מהגננות , יחס יותר אישי ומחבק?
שום דבר לא יברח , ולא כל כך מהר מגיעים למצב של שיעמום מבחינה לימודית
ואם יש אמא שחבל לה על הבזבוז ברמה הלימודית-
שתלמד היא עם הבת שלה ותתחיל איתה קריאה!
אבל לבית ספר?
למה ?
מי ישמע זה מוסד הכי אולטימטיבי לילדות , שכדאי למהר ולשלוח אותם ..
 

963SHIRA

משתמש פעיל
כגננת בחובה בנים המגמה של הרשויות היא לא להשאיר!
וזה תלוי אולי אצל בנות אולי אפשר לומר נו לא מועיל לא מזיק..
אצל בנים ממש לא כך ילד שנשאר סתם מפתח קושי רגשי ותיסכולים לפחות עד חנוכה.
מקרה טרי מהשנה של ילד שנשאר ללא המלצה כי כך האמא רצתה וזו זכותה!! אבל הקושי הרגשי שלו נורא!!
אבל במידה ואין בשלות רגשית, או שיש קושי לימודי כדאי ורצוי להשאיר.

כל מקרה לגופו ובדר"כ פסיכולוגית הגן צופה בילד או לפחות מבקשת מיפויים לפני שנותנת אישור להישארות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה