נכתב ע"י דוד מרדכי;454446:
מי שאין לו כסף יכול לתת את הסכום שהוא כן יכול(אפילו שקל או עשר אגורות) או להבטיח (הבטחתי ונושעתי) לתת כשיהיה, ולבקש את הישועה ישר מה'.
ברוך ה' זה עובד מצוין גם ככה.
הרשו נא לי להגדיר מנקודת מבטי את הדברים כפי שהם נראים בעיני. יראתי בפצותי שיח להשחיל שלא תצא שגגה של פגיעה הן בגדולי הדור שליט"א, הן בעסקנים העושים עבודת קודש, והן בנזקקים הרבים ל"ע ול"ע. ואקקוה לא להיסחף לוויכוח אישי מתוך נצחנות.
אמת, שצריך לתת צדקה. כך קבע רבש"ע.
אמת, שנתינת צדקה הינה
סגולה להמתקת דינים. כך קבע רבש"ע.
אמת, שחובה לשמוע בקול חכמים. כך קבע רבש"ע.
אמת, שישנם נזקקים רבים מספור ולבנו נקרע מרחמים ותפילה עליהם ולמענם. כך קבע רבש"ע. נשגבות דרכיו מהבנתינו.
מה שכן, הלכו גבאי צדקה ומתוך כוונה טובה, שזרו את הדברים זה בזה. חובה לתת צדקה לקופה פלונית. שמתוך שרבו העניים קבעו גדולי הדור שאם ניתן צדקה לקופה זו תושפענה ישועות וברכות.
אמור מעתה:
צריך לתת צדקה. כי נאבד לי המפתחות.
נתינת צדקה הינה
שיטה להמתקת דינים. כך קבע ר' חיים קנייבסקי (וחלילה וחס, אינני מזלזל בו מאום. עפר אני תחת כפות רגליו, וציצית כסותו עבה ממותני עשרת מונים).
אמת, שחובה לשמוע בקול חכמים. כי יש להם גרפיקאי טוב שהבטיח לי למצוא את המפתחות אם אקיים דבריהם ואתרום לכל מיני. אבל זה לא קשור לשאר דבריהם שבהם לא הבטיחו ישועות, וודאי שלא בעזרת קופרייטרים כמו ר' קלמן בורשטיין (דרך משל-לא אישי).
אמת, שישנם נזקקים רבים מספור ולבנו נקרע מרחמים ותפילה עליהם ולמענם. כך קבע רבש"ע. נשגבות דרכיו מהבנתינו. אבל ב"ה זה לא נוגע אלינו, אנחנו נותנים לקופת העיר.
אז היום הכול ברור. תם עידן הדברים הסתומים והחוקות החקוקות. לכל דבר יש טעם וסיבה.
למה לתת צדקה, כי זה כדאי. עובדה, מצאתי את הפלאפון.
למה לשמוע בקול חכמים, כי זה כדאי. הם מבטיחים פרנסה.
למה הקב"ה יצר וברא את הסגולה הזאת של נתינת הצדקה, כי כך גזרו/הבטיחו/ביקשו/הפצירו/התחננו+1/יצאו מגדרם/איימו בסנקציות כל גדולי הדור.
למה יש עניים ומסכנים עדיין, הרי כולם תורמים לקופת העיר, כי הם כנראה תרמו לוועד הרבנים הלא נכון...
את האיזון העדין שבין אמונה לבין ידיעה מחקו לחלוטין. הכורה הקבור חיים בצ'ילה אינו
יודע אם יום או לילה. הוא מוכרח
להאמין לנאמר/נכתב/מועבר/מסופר לו ע"י כל מיני. אולם אני ואתה וכל אחד שיש לו חלון בחדרו
יודע כי הוא פשוט ראה בחלון. היום כולם
יודעים הכול. אין צורך באמונת צדיקים, באמונה בכח הצדקה, באמונה בכוחה של תפילה פשוטה. הכול כתוב בהבטחתי ונושעתי ת"ק פרסה ע"ב חלקים. תפתח ותראה. ומה שלא כתוב שם, לא קיים. כי אבדה האמונה. רק מה שרואים בעיניים קיים. אז נכון שבצדקה נאמר 'בחנוני נא בזאת'. אבל זה לא נאמר על אמונת צדיקים שבתהליך איטי נעלמה מעולמנו הקט. מה שלא כתוב או משודר בדם ואש ותמרות עשן מטוסים עם הבטחות למימוש מיידי בכל סניפי קדמונינו ע"פ כדור הארץ, לא שווה בדיקה.
ואם אתם מוכיחים מהסכמתם של גדולי הדור, אין אני בא להסביר את סיבותיהם אשר לבטח כמוסות עימם. אולם יתכן גם חשבון פשוט. הרי אין כרגע ברירה אחרת. אם זה מה יש, זה מה עושים. אבל ברור שהם גם שמים לב לנזק העצום שנגרם פה בכמה השנים האחרונות. רק שוב, אין מנוס. כי אין אפשרות לתת לנזקקים לגווע ברעב. הטענה היא על מנהלי הקופות. הם אלו שאמורים למצוא את הפתרונות. לא גדולי הדור שכל רגע מזמנם קודש לתורה ויראת שמים. בשביל זה ממנים הם שליחים ועסקנים. ועל אלו השאלה. למה לא אחרת. וברור שאפשר, אם רק ירצו.
ובזה מילתי בתחום אמורה. אשמח לקבל תגובות באישי. לא אגיב פה על הדברים, גם כך זה גובל במורה הלכה בפני רבותיו.
אני מתנצל מראש בפני כל מי שימצא עצמו פגוע מדברי. אין כוונתי לכך בשום צד.