דרוש מידע לא מסוגלים לעזוב את ירושלים

מצב
הנושא נעול.

לוי אלי

משתמש מקצוען
זה נראה שאתה ממש מתאמץ להראות כמה אנשי ירושלים מסכנים

בסוף שכל אחד יעשה את הבחירות שלו
לכל בחירה יש מחיר
וכל אחד מחליט מה הוא מוכן לשלם ובעבור מה....

משום מה הוחלט פה שלגור בדירות של 30 מטר
זה לא בריא לנפש וכו'
ואני אישית מתחבר לזה

אבל חייבים להסכים שזה לא כלל מוחלט
ויש משפחות שמחות מאושרות שאני מכיר אישית
שגידלו עשרה ילדים בשתי חדרים...

בסוף יש מערכת מסועפת של שיקולים רבים

והטיעון של הקור הוא טיעון כל כך מגוכח
שפשוטXXXXXXXXXXXXXX
א. אני אישית מאד אוהב את ירושלים..
ב. בעניין הקור אני מסכים אתך...
כל מה שכתבתי זה לגבי מה שאנשים כותבים פה
אני בכל ליבי אוהב מגורים בירושלים
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
החתנים של הירושלמים שבהרבה מאד מקרים הם בני ברקים 10 דורות אחורה קיבלו דירה בנווה יעקב וגרים בה לעומת זאת האברכים ילידי ירושלים הנשואים לנשים מחוץ לב"ב עזב את ירושלים כך שכבר ירד 50% לפחות
וכמי שמכיר את נווה יעקב ואין טעם להרחיב ושחלילה מישהו יפגע היא איננה הסגנון הליטאי הירושלמי הקלאסי של רמות רמת שלמה סנהדריה וכו' וקיצרתי וד"ל
כמי שמכירה את נווה יעקב ואת ירושלים בכלל, איני יורדת לעומק דעתך
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
לא זכור לי שגבעת שאול בכלל היתה על המפה אז, בטח לא בכמויות של רוממה שעדיין היו בה משפחות מסורתיות שפינו דירות שיכון. גב"ש לא שינתה את אופיה וממילא לא התפנו דירות בצורה גורפת.
בגב"ש היה את המסכנים שנתקעו עם קבוצת הרכישה של גיל- דביר שהתחילה בשנים ההן ונכנסו לדירות אחרי יותר מעשור (ברחוב קורדוברו- גרייבסקי), מעט שקנו דמי מפתח, וזהו. לפני כ15 שנים קנו דירות ישנות בקרית משה אבל זה כבר זמנים אחרים.

ההיררכיה היתה רוממה או רמת אשכול, מתחת לזה רמות א', ובעלי תעוזה ומעוף וחזון הלכו לנווה יעקב.
"קיבל דירה בגב"ש" - זה היה שיא השיאים של עולם הישיבות אז
רוממה הייתה עפר לרגליה (אני זוכרת שאחותי לא קנתה שם, כי זה היה מדי דפוק...)
וקריית משה יותר מאוחר
רמת אשכול זה סיפור אחר ונפרד. ההתפתחות שם שונה לחלוטין מכל שכונה מתחרדת אחרת בירושלים. לא היה מדובר בשכונת עוני, אלא בשכונה עם אוכלוסיה חזקה ואיזור מטופח. לא סתם זה הפך להיות אזור של אמריקאים.
נווה יעקב הייתה בתקופה הרבה יותר מאוחרת. זה התחיל עם הילדים של תושבי קמניץ שהתבגרו וגרו קרוב להורים, בהמשך אלו שלא הספיקו את מחירי הדירות הנמוכים ברמות א' - הלכו לנווה יעקב, שהייתה נחשבת ממש 'על הפנים'. היו כאלו שלא החשיבו את זה בכלל כ"נותנים דירה בירושלים" ורבים השכירו ושכרו.
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
כמי שמכירה את נווה יעקב ואת ירושלים בכלל, איני יורדת לעומק דעתך
הנשים אכן ירושלמיות אבל הבעלים לא ופה נעוץ ההבדל,
אין לי כח להרחיב זה נושא רגיש בא נאמר על קצה המזלג ובעדינות רבה שבשום שכונה בירושלים לא היו מעלים על קצה דעתם לא לקבל שום ילד ספרדי למוסדות, זה מעיד על סגנון על גישה ועל כיוון ממש ממש לא ירושלמי וד"ל ואכמ"ל
וזה רק דוגמא ויש עוד, וזה רק באגב אורחא שלא יפתחו לי פה באשכול את השד העדתי ....
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
הנשים אכן ירושלמיות אבל הבעלים לא ופה נעוץ ההבדל,
אין לי כח להרחיב זה נושא רגיש בא נאמר על קצה המזלג ובעדינות רבה שבשום שכונה בירושלים לא היו מעלים על קצה דעתם לא לקבל שום ילד ספרדי למוסדות, זה מעיד על סגנון על גישה ועל כיוון ממש ממש לא ירושלמי וד"ל ואכמ"ל
וזה רק דוגמא ויש עוד, וזה רק באגב אורחא שלא יפתחו לי פה באשכול את השד העדתי ....
דווקא ברמות א' זה לגמרי היה על הפרק
ובנווה יעקב לא שמעתי על כזה דבר

ואכן, אין לי מושג לגבי עזרת גברים
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
אגב
שמתם לב כמה שכונות הירושלמים חירדו ב30 שנה
לעומת הבני ברקים שכבר 50 שנה מנסים לחרד את פרדס כץ וקרית הרצוג בהצלחה חלקית...מדהים!
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
אגב
שמתם לב כמה שכונות הירושלמים חירדו ב30 שנה
לעומת הבני ברקים שכבר 50 שנה מנסים לחרד את פרדס כץ וקרית הרצוג בהצלחה חלקית...מדהים!
זה כי החילונים הירושלמים הבינו מה שהחרדים מתקשים להבין - שאין לירושלים מה להציע שאין בערים אחרות.
לבני ברק כנראה אין תחליף.

צוחק כמובן, כי יש גבול כמה ירושלמי יורד יכול להפנות גב לעיר מכורתו.
לומר שאין לירושלים יתרון על בית שמש, זה דבר אחד. אבל לשבח את בני ברק על חשבונה, זו כבר ממש בגידה.
 

ST!

משתמש פעיל
בלתק
1. כאחת שבאה מרוממה עילית עילית ועזבה לשכונה קטנה ולא מוכרת בי-ם, לא חוזרת לשם! וכך גם שכנות רבות שלי, כשנמצאים בתוך זה לא מכירים משהו אחר, ממליצה לכל אחד לנסות [למרות הקושי] מקום שקט, רגוע, שפוי יותר, ולהחליט אחרי שנה אם זה היה בית או משהו אחר....

2. בכל מקרה, אני אישית חושבת שיש גבול למחיר של ירושלים, מילא זוג צעיר בלי ילדים אבל ברגע שיש גם ילדים בתמונה, אפילו אם הם קטנטנים הם אנשים! הם רוצים מקום לגדול בו, הם רוצים שיהיה להם איפה לזחול /לשחק /לישון נורמלי /להביא חברים וכו'
לא הגיוני שהיום בודקים "אם עריסה נכנסת" אם מיטה נכנסת" האם ילד הוא עריסה או מיטה? אסור לו להתהפך? אסור לו לפרוש ידיים לצדדים


אז מי ש2 הנ"ל מסודרים אצלו- למה לא, אין כמו ירושלים [שוב- ההמלצה שלי תתרחקו מעט מההמולה והשאון...]
אבל למי שאין את הפריבלגיה- נסו, ייתכן מאד שלא תתחרטו!!
 

כדורסלנית

משתמש צעיר
כירושלמי
הפלוס הגדול שלנו הוא שבקלות ניתן לשבור את השיגרה המעצבנת
נוסעים כותל קבר רחל ימין משה מאה שערים וכ'ו
לא יודע איך מתמודדים עם השיגרה המייבשת בשאר המקומות
גם בשאר המקומות יש דברים מעניינים ...
אל תדאג..
 

ברטה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
למען ה'!
למה נראה לך שירושלים זה בראילן גאולה מאה שערים?
רמות, רמת שלמה, נווה יעקב, סנהדריה המורחבת, הר נוף-
שכונות רגועות, שקטותתת, ענקיות, (לא יודעת כמה אחוז מהציבור החרדי נמצא שם אבל ברור לי שאחוז גדול מאוד)
רוגע, איכות חיים, נוף ואויר ירושלמי ממכר
חלק מהשכונות הנ"ל גם חדשות, ורובם מטופחות

אולי בגלל התגובות כאן זה רק מראה כמה שהם שקטות- אף אחד מהכותבים לא ביקר בהם
דווקא לא,
התגוררתי בשכונות אלו 22 שנה...
ועכשיו תסביר איך "נוף ואויר ירושלמי ממכר" שוים 3700 ש"ח ליח"ד של 27 מטר?
ואיך הם עוזרים לך בשעות העמוסות להגיע מרמת שלמה למרכז העיר בפחות מ35 דקות?
ובעצם, תסביר מה ענית לי?
 

האגיס

משתמש מקצוען
להיות ירושלמי זאת הוויה שיש שנולדו איתה, ויש שבלעדיה, ולכן הויכוח מיותר.
כי להיות ירושלמי זה לאהוב את העיר הזאת עד כלות הנפש.
את האוירה, את הרוח. את הקדושה שאופפת אותה, כן, גם בעומק הגלות
וכן, גם בשכונות המרוחקות יותר.
האנשים. הרחובות הישנים. הסמטאות המתפוררות.
לגור בירושלים זה הרבה מעבר ל"לגור בעיר מרכזית שיש בה הכל"
כי במהות שלה היא שונה. ומי שמחובר אליה מבין על מה אני מדברת. היא עיר של כיסופים.
וגם ביום יום החולי שלה- היא מלאת אנרגיה שאין בשום מקום אחר.
ולכן ארצה בעז"ה לגדל בה את ילדיי, ולכן אני מתפללת כל החיים לזכות לכך, גם במחיר גבוה.
ואולי הילדים שלי יגדלו במקום קטן וישן ובלי מרחבים,
אבל הם יגדלו בירושלים.
עם כל היופי והעושר שיש לעיר הזאת להציע להם.
קצת קשה לי עם הזלזול בעיר הקדושה הזאת. כל הערים החרדיות (ושאינן) מדהימות,
אף אחד לא זלזל בהן.
אבל יש אנשים שהנפש שלהם מחוברת לירושלים, והם מתקשים להתנתק ממנה, ותייעצים איתכם איך אפשר לעשות את זה.
אז אולי אפשר להפסיק עם ההודעות שהופכות את ירושלים ל"עיר מפוצצת פקקים ואמריקאים
בלי מקום לנשום" ויותר להתמקד באיך אפשר להישאר למרות הקושי, או לחילופין
איך אפשר לעשות את המעבר בצורה בדרך האולטימטיבית, ולהמשיך לחיות לצד הגעגוע.
כי ממה שאני רואה- אלו שהיה להם קשה לעזוב את ירושלים מטעמי הרגל ונוחות- בסוף התרגלו
לכל מקום, ואילו אלו שהתקשו בגלל החיבור הנפשי- מתגעגעים אליה כל החיים.
אל תזלזלו בקושי שלהם. הם לא ילדותיים ולא אנוכיים.
הם חולי אהבה. מותר להם.


"בכל מקום שאליו אני הולך אני הולך לירושלים" ר' נחמן מברסלב.
 

ברטה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
"בכל מקום שאליו אני הולך אני הולך לירושלים" (רבי נחמן מברסלב)".
*רבי נחמן לא אמר את זה על נווה יעקב או רמת אשכול, גם לא על גאולה או הר נוף,
אלא על ירושלים הבנויה, הקדושה באמת, לא זאת שטועים לחשוב עליה שנקראת ירושלים רק בגלל שהיא תחת אותה טריטוריה עירונית ושכמותה אפשר לספח עד ביתר עילית.
אין לי כוונה לזלזל בעיר היפה שגדלתי בה,
אבל אין צורך לערבב את הכיסופים לירושלים של מעלה ללגור בגילה או גבעת שאול.
זה גובל בעיוות השקפתי חמור , לתשומת לב כל מי שירושלים האמיתית באמת חשובה לו.
אפשר לאהוב את ירושלים ההומיה ואת קניון רמות ואת גאולה, - ואין עם זה שום בעיה - בלי שום צורך לערבב את זה עם כיסופי הוד לא נכונים.
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
*רבי נחמן לא אמר את זה על נווה יעקב או רמת אשכול, גם לא על גאולה או הר נוף,
אלא על ירושלים הבנויה, הקדושה באמת, לא זאת שטועים לחשוב עליה שנקראת ירושלים רק בגלל שהיא תחת אותה טריטוריה עירונית ושכמותה אפשר לספח עד ביתר עילית.
אין לי כוונה לזלזל בעיר היפה שגדלתי בה,
אבל אין צורך לערבב את הכיסופים לירושלים של מעלה ללגור בגילה או גבעת שאול.
זה גובל בעיוות השקפתי חמור , לתשומת לב כל מי שירושלים האמיתית באמת חשובה לו.
אפשר לאהוב את ירושלים ההומיה ואת קניון רמות ואת גאולה, - ואין עם זה שום בעיה - בלי שום צורך לערבב את זה עם כיסופי הוד לא נכונים.
כפי שכבר נכתב פה יש לעיין לעיל מבחינה הלכתית לגבי כל העניינים כל רצף התיישבותי נחשב ירושלים לכל דבר ועניין ובוודאי שרבינו נחמן כיוון גם לזה, סתם לכתוב שהשכונות המרוחקות אינם ירוןשלים בלי להכיר את הסוגיא מבחינה הלכתית לא מתאים...
 

גימפעל

משתמש מקצוען
להיות ירושלמי זאת הוויה שיש שנולדו איתה, ויש שבלעדיה, ולכן הויכוח מיותר.
כי להיות ירושלמי זה לאהוב את העיר הזאת עד כלות הנפש.
את האוירה, את הרוח. את הקדושה שאופפת אותה, כן, גם בעומק הגלות
וכן, גם בשכונות המרוחקות יותר.
האנשים. הרחובות הישנים. הסמטאות המתפוררות.
לגור בירושלים זה הרבה מעבר ל"לגור בעיר מרכזית שיש בה הכל"
כי במהות שלה היא שונה. ומי שמחובר אליה מבין על מה אני מדברת. היא עיר של כיסופים.
וגם ביום יום החולי שלה- היא מלאת אנרגיה שאין בשום מקום אחר.
ולכן ארצה בעז"ה לגדל בה את ילדיי, ולכן אני מתפללת כל החיים לזכות לכך, גם במחיר גבוה.
ואולי הילדים שלי יגדלו במקום קטן וישן ובלי מרחבים,
אבל הם יגדלו בירושלים.
עם כל היופי והעושר שיש לעיר הזאת להציע להם.
קצת קשה לי עם הזלזול בעיר הקדושה הזאת. כל הערים החרדיות (ושאינן) מדהימות,
אף אחד לא זלזל בהן.
אבל יש אנשים שהנפש שלהם מחוברת לירושלים, והם מתקשים להתנתק ממנה, ותייעצים איתכם איך אפשר לעשות את זה.
אז אולי אפשר להפסיק עם ההודעות שהופכות את ירושלים ל"עיר מפוצצת פקקים ואמריקאים
בלי מקום לנשום" ויותר להתמקד באיך אפשר להישאר למרות הקושי, או לחילופין
איך אפשר לעשות את המעבר בצורה בדרך האולטימטיבית, ולהמשיך לחיות לצד הגעגוע.
כי ממה שאני רואה- אלו שהיה להם קשה לעזוב את ירושלים מטעמי הרגל ונוחות- בסוף התרגלו
לכל מקום, ואילו אלו שהתקשו בגלל החיבור הנפשי- מתגעגעים אליה כל החיים.
אל תזלזלו בקושי שלהם. הם לא ילדותיים ולא אנוכיים.
הם חולי אהבה. מותר להם.


"בכל מקום שאליו אני הולך אני הולך לירושלים" ר' נחמן מברסלב.
כמו שכבר כתבו העניין הרוחני הוא לא רלוונטי כאן בכמה טעמים וסיבות,
מה שכן רלוונטי הוא הטיעונים הגשמיים והרחוביים ועל זה אפשר להתווכח מה עדיף האם בנקים וקופת חולים במרחק הליכה או פקקים נצחיים לעד.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
*רבי נחמן לא אמר את זה על נווה יעקב או רמת אשכול, גם לא על גאולה או הר נוף,
אלא על ירושלים הבנויה, הקדושה באמת, לא זאת שטועים לחשוב עליה שנקראת ירושלים רק בגלל שהיא תחת אותה טריטוריה עירונית ושכמותה אפשר לספח עד ביתר עילית.
אין לי כוונה לזלזל בעיר היפה שגדלתי בה,
אבל אין צורך לערבב את הכיסופים לירושלים של מעלה ללגור בגילה או גבעת שאול.
זה גובל בעיוות השקפתי חמור , לתשומת לב כל מי שירושלים האמיתית באמת חשובה לו.
אפשר לאהוב את ירושלים ההומיה ואת קניון רמות ואת גאולה, - ואין עם זה שום בעיה - בלי שום צורך לערבב את זה עם כיסופי הוד לא נכונים.
עיוות השקפתי חמור כמו זה למשל?
"בודאי שישנו ענין גדול ועדיפות רבה לגור גם בירושלים החדשה מעל יתר ערי הארץ, באשר היא כעיר שחוברה לה יחדיו סמוך ונראה לפלטרין של מלך" (תשובת הציץ אליעזר!!)
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
בלי להכליל חלילה
אני מתעסק קצת ברישום
משתוקקים לבחורים מק"ס, ביתר, אלעד(אפילו), גם ירושלמים יכולים להיות מאד טובים רק צריך לפקח בשבה עיניים...
ברור למה,
כי בישיבות אוהבים ילדי טאטאלע'ך..
 

די

משתמש סופר מקצוען
בודאי שישנו ענין גדול ועדיפות רבה לגור גם בירושלים החדשה מעל יתר ערי הארץ, באשר היא כעיר שחוברה לה יחדיו סמוך ונראה לפלטרין של מלך" (תשובת הציץ אליעזר!!)
אשמח אם תציין מקור מדויק לכך. חוץ מזה שהעניין קשה מאוד מסברא, ולכאורה הרבה חלקו עליו.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
אשמח אם תציין מקור מדויק לכך. חוץ מזה שהעניין קשה מאוד מסברא, ולכאורה הרבה חלקו עליו.
שו"ת ציץ אליעזר חלק יד סימן נב
......הנה בודאי ובודאי שישנו ענין גדול ועדיפות רבה לגור גם בירושלים החדשה מעל יתר ערי הארץ, באשר היא כעיר שחוברה לה יחדו סמוך ונראה לפלטרין של מלך, והא הרי אפילו לענין קבורה העדיפו חכמינו ז"ל בכל דור להיות נקברים בירושלים יתר מעל שאר ארץ ישראל הגם שמקום הקבורה הוא מחוץ לעיר, ורק מכח היות זה סמוך לשער השמים אשר גם עבור כן נבאו והבטיחו גדולות ונצורות על הדבר הזה ועל הזכיה הגדולה, ומינה דעל אחת כמה שמובטח בכזאת להחי בה בחיים חיותו בסמוך ונראה ואשר שם הקודש ירושלים נקרא עליה בבחינה של אינו דומה קולטתו מחיים לקולטתו אחרי מיתה, (כתובות קי"ב ע"א), ובבחינה של והחונים סביב מקרוב מקודשים טפי וקרובים אל אלקינו (שו"ת חתם סופר חיו"ד סי' רל"ג), ואשרי הזוכה לדור סמוך לקדושת הר אלקים חורבה בחורבנה (ח"ס שם).
סוף ציטוט
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה