מכירים את השיר הזה?
מאז שככו הדי "במירון שם רבי שמעון", אני שומעת יום יום את בנותי הטהורות מזמרות בדבקות
"כשאבא שלי לומד תורה הבית מתמלא אורה
לכן חשוב מאד לא להפריע לו ללמוד..." (הקרדיט למי?)
בת החמש שרה בעיניים עצומות, בת השנתיים מדלגת מילים והברות
אבל העיקרון אחיד- אבא לומד תורה ואסור להפריע לו.
באחוזים, כמות הילדות הזוכות שיגיע מאמר זה לידן ותקיימנו- שואפת לאפס.
חלקן בנות לאבות יקרים שמשכימים קום לעמל יומם
ומשתדלים שלא להפסיד שיעור הדף היומי בבית הכנסת.
חלקן בנות לאבות השוקדים על תלמודם בכולל
וחוזרים הביתה לארוחת ערב ולישון
לא הן ולא הן זוכות לקיים את הנאמר "לכן חשוב מאד וגו'"
אז למה הגננות לא מרפות מהשיר הזה?
בהשגחה, קראתי בספר הנפלא "דורש טוב" לחג השבועות קטע נפלא.
"כה תאמר לבית יעקב ותגיד לבני ישראל" בית יעקב , כידוע, אלו הנשים.
ולמה נקראו תחילה?
מביא הרב מנחם שטיין את דברי המהרש"א:
המילה תגיד יכולה להתפרש כגוף נוכח או כנסתרת.
לפי הפשט- תאמר לבית יעקב ואח"כ לבית ישראל.
אבל אפשר לומר:
תאמר לבית יעקב והיא כבר תגיד לבני ישראל.
את שומעת אישה? אמא?
זה תלוי בך. את זו שצריכה לשלוח אותו ללמוד. לפי הפרצופים שתעשי תקבעי אם הוא יקבע עיתים לתורה.
אז נכון שכאשר הוא לומד תורה, הבית אינו מתמלא אורה
הוא עושה זאת בבית כנסת שעה ביום, או יותר
ונכון שאת וילדיך לא צריכים ללכת על קצות האצבעות כדי שהוא לא יופרע מלימודו.
אבל,
את
קובעת
אם וכמה הוא יוכל ללמוד.
הגננת שלחה לך את השיר דרך הילדות, אמא.
"כי אין מתנה יותר יקרה מאבא שלומד תורה"
מאז שככו הדי "במירון שם רבי שמעון", אני שומעת יום יום את בנותי הטהורות מזמרות בדבקות
"כשאבא שלי לומד תורה הבית מתמלא אורה
לכן חשוב מאד לא להפריע לו ללמוד..." (הקרדיט למי?)
בת החמש שרה בעיניים עצומות, בת השנתיים מדלגת מילים והברות
אבל העיקרון אחיד- אבא לומד תורה ואסור להפריע לו.
באחוזים, כמות הילדות הזוכות שיגיע מאמר זה לידן ותקיימנו- שואפת לאפס.
חלקן בנות לאבות יקרים שמשכימים קום לעמל יומם
ומשתדלים שלא להפסיד שיעור הדף היומי בבית הכנסת.
חלקן בנות לאבות השוקדים על תלמודם בכולל
וחוזרים הביתה לארוחת ערב ולישון
לא הן ולא הן זוכות לקיים את הנאמר "לכן חשוב מאד וגו'"
אז למה הגננות לא מרפות מהשיר הזה?
בהשגחה, קראתי בספר הנפלא "דורש טוב" לחג השבועות קטע נפלא.
"כה תאמר לבית יעקב ותגיד לבני ישראל" בית יעקב , כידוע, אלו הנשים.
ולמה נקראו תחילה?
מביא הרב מנחם שטיין את דברי המהרש"א:
המילה תגיד יכולה להתפרש כגוף נוכח או כנסתרת.
לפי הפשט- תאמר לבית יעקב ואח"כ לבית ישראל.
אבל אפשר לומר:
תאמר לבית יעקב והיא כבר תגיד לבני ישראל.
את שומעת אישה? אמא?
זה תלוי בך. את זו שצריכה לשלוח אותו ללמוד. לפי הפרצופים שתעשי תקבעי אם הוא יקבע עיתים לתורה.
אז נכון שכאשר הוא לומד תורה, הבית אינו מתמלא אורה
הוא עושה זאת בבית כנסת שעה ביום, או יותר
ונכון שאת וילדיך לא צריכים ללכת על קצות האצבעות כדי שהוא לא יופרע מלימודו.
אבל,
את
קובעת
אם וכמה הוא יוכל ללמוד.
הגננת שלחה לך את השיר דרך הילדות, אמא.
"כי אין מתנה יותר יקרה מאבא שלומד תורה"