דרוש מידע כן! יש פתרון לבעיות של התחבורה הציבורית!

מצב
הנושא נעול.

לחיל אומר

משתמש מקצוען
חבר'ה למלאות ולשלוח!
לא לסמוך על כל מי שכותב שהוא שלח (יש הרבה כאלה אבל זה עדיין לא מספיק)
לא לקוות שאחרים יעשו את זה!
 

asdf123

משתמש רשום
את ה"אנג'ל" אני מזכיר היום... זו היית דוגמה טובה לכוח הקהילה שלנו. והנושא הנוכחי גם כן חשוב. בידינו הדבר ואנחנו כן יכולים להראות לחברות התחבורה הציבורית איפה מקומם...
 

ניק 8503

משתמש רשום
כנראה שעדיין לא קראת איך זה פועל. תקרא - תבין. אין נדיבים - הכל משתלם. גם ליזמים/תובעים גם לציבור.
הדרך היחידה של חברות התח"צ להחזיר כסף לציבור היא באמצעות הוזלת התח"צ
אך ההחלטה על כך נתונה בידי משרד התחבורה ומשרד האוצר ולא בידי החברות...

שימו לב שיוזמי המהלך מבקשים שם מלא + כתובת + מס' תעודת זהות
על פי החוק ניהול מאגר כזה מחייב שקיפות, מה שלא ממש קיים כאן...

וכל זה רק אם נניח שבאמת יש מישהו רציני שעומד מאחורי כל זה והוא עומד להגיש תביעה,
בעוד שייתכן שמדובר בסך הכל בדרך מתוחכמת לאיסוף פרטים אישיים
 

חסדי

משתמש פעיל
לעניין אחר באותו נושא-
תושבי בית שמש בעיקר-
האם גם אתם מרגישים לפעמים שהמכונות בהן מסיעים את הציבור בתחבורה העירונית, פחות מתאימים לבני אדם, ויותר לבעלי חיים?
אני לא זוכרת מעולם קפיצות וחבטות כאלה בנסיעה. כל פס האטה, גורם להרגשה של שק חבטות- למעלה, ואז למטה.
שלא לדבר על הסיבובים בכיכרות, שאז האוטובוס נוטה על צידו, (מבחוץ ממש רואים את זה) וצריכים לתפוס כדי שלא ליפול
לפעמים הנסיעה ממש מרגישה כנסיעה בטיול ג'יפ אתגרי.
כמה פעמים קרה לכם שכמעט החלקתם מהכיסא?
הנהגים ממהרים, וזה נכון, (כי הבנתי שאין להם הפסקות מספיקות בין קו לקו) אבל עדיין למרות הכל, יש בעיה במכונות עצמן
בכל נסיעה שומעים באמצע ממש בום!! כמו אבן מתחת הכיסא וזה ממש מהווה סכנה למבוגרים וילדים ולעומדים צפופים ואינם יכולים לנשום לרווחה ופתאום נלחץ פקח/מבקר ועוד פקח ועוד פקח
 

asdf123

משתמש רשום
הדרך היחידה של חברות התח"צ להחזיר כסף לציבור היא באמצעות הוזלת התח"צ
אך ההחלטה על כך נתונה בידי משרד התחבורה ומשרד האוצר ולא בידי החברות...

שימו לב שיוזמי המהלך מבקשים שם מלא + כתובת + מס' תעודת זהות
על פי החוק ניהול מאגר כזה מחייב שקיפות, מה שלא ממש קיים כאן...

וכל זה רק אם נניח שבאמת יש מישהו רציני שעומד מאחורי כל זה והוא עומד להגיש תביעה,
בעוד שייתכן שמדובר בסך הכל בדרך מתוחכמת לאיסוף פרטים אישיים
לא. זאת לא דרך היחידה. נגד חברת "מטרופולין" הגישו תביעה ייצוגית והם פיצו את הציבור מבלי לשנות את המחירים. אפשר גם להציע קופונים לרכישת כרטיסים מבלי לשנות את המחירים. יש אלף ואחד דרכים. העיקר זה - שחברות יפסידו סכום גדול בבת אחת. זה מה שאמור להביא לשיפור. זו המטרה. ובהחלט יכול להיות שזה יהיה רק 20 או 50 ש"ח לכל אחד, כך שפחות חשוב באיזה צורה זה יגיע לידינו. העיקר שהן יפסידו.

ובקשר לשקיפות - הערה מעניינת. אני מניח שהכוונה לא לפרסם את המאגר הנתונים לכולם. אז איך בדיוק עושים זאת? ואולי, באמת, אתה רוצה גם כן לפנות עם ההערה הזאת ליזמים?
 
נערך לאחרונה ב:

ניק 8503

משתמש רשום
ובקשר לשקיפות - הערה מעניינת. אני מניח שהכוונה לא לפרסם את המאגר הנתונים לכולם. אז איך בדיוק עושים זאת?

עדיין לא ברור מי מנהל את הקמפיין והאם מדובר בקמפיין אמתי או בתרגיל עוקץ לאיסוף פרטים אישיים
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
בדיוק היום הייתי באוטובוס שהנהג דילג על כמה תחנות בסוף המסלול.
כשהנוסעים התרעמו עליו הוא הסביר שהוא ממהר להפסקה שלו ושלא מעניין אותו אם אנשים נשארים בתחנה.
לצערי לא היה לי מצלמה, יש מה לעשות חוץ מלהצטייד במצלמה לפעם הבאה?
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
בדיוק היום הייתי באוטובוס שהנהג דילג על כמה תחנות בסוף המסלול.
כשהנוסעים התרעמו עליו הוא הסביר שהוא ממהר להפסקה שלו ושלא מעניין אותו אם אנשים נשארים בתחנה.
לצערי לא היה לי מצלמה, יש מה לעשות חוץ מלהצטייד במצלמה לפעם הבאה?
דילוג על תחנות מתועד באמצעות ה-GPS המותקן באוטובוס
יש לשלוח פניה למפעיל ולמשרד התחבורה ולתעד את התגובה
 

asdf123

משתמש רשום

עדיין לא ברור מי מנהל את הקמפיין והאם מדובר בקמפיין אמתי או בתרגיל עוקץ לאיסוף פרטים אישיים
לפי מה שכתוב כאן, המידע שהם אוספים לא מוגדר כ"מידע רגיש", ואם אני מבין נכון את הסעיף 8ג - לא חל חיוב רישום כל עוד שמספר האנשים במאגר פחות מ10000. בשביל תביעה ייצוגית יתכן ולא צריך כל כך הרבה. כך שעל פניו נראה הכל תקין.
 

ניק 8503

משתמש רשום
לפי מה שכתוב כאן, המידע שהם אוספים לא מוגדר כ"מידע רגיש", ואם אני מבין נכון את הסעיף 8ג - לא חל חיוב רישום כל עוד שמספר האנשים במאגר פחות מ10000. בשביל תביעה ייצוגית יתכן ולא צריך כל כך הרבה. כך שעל פניו נראה הכל תקין.
כתובת + מס' ת.ז. + מספר טלפון עלולים להיות מידע רגיש, ובמקרה כזה החוק מחייב ניהול תקין גם אם יש פחות מ-10000 שמות במאגר
חובת הרישום חלה על המאגרים הבאים: מספר נושאי המידע עליהם נמצא מידע במאגר עולה על 10,000 או: יש במאגר מידע רגיש (כהגדרתו לעיל)

נשמח אם תענו גם על השאלה הזו
עדיין לא ברור מי מנהל את הקמפיין והאם מדובר בקמפיין אמתי או בתרגיל עוקץ לאיסוף פרטים אישיים
 

asdf123

משתמש רשום
כתובת + מס' ת.ז. + מספר טלפון עלולים להיות מידע רגיש, ובמקרה כזה החוק מחייב ניהול תקין גם אם יש פחות מ-10000 שמות במאגר

לפי מה שהיה כתוב באתר הנ"ל:

מהו "מידע רגיש"? נתונים על אישיותו של אדם, צנעת אישותו, למשל הרגליו ה*****, מצב בריאותי, מצב כלכלי, דעות ואמונות.

"כתובת + מס' ת.ז. + מספר טלפון" - לא נמצאים ברשימה הזאת.
נשמח אם תענו גם על השאלה הזו

מאיפה לי לדעת? יש לך רעיון איך לבדוק זאת? ובמקרה שאין דרך לבדוק צריכים לשקול רווח מול הפסד... אם זה קמפיין אמיתי - יש פה הזדמנות לתקן מצב שהוא על הפנים ואם זה עוקץ - אז נקבל עוד קצת דואר זבל.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
מאיפה לי לדעת? יש לך רעיון איך לבדוק זאת? ובמקרה שאין דרך לבדוק צריכים לשקול רווח מול הפסד... אם זה קמפיין אמיתי - יש פה הזדמנות לתקן מצב שהוא על הפנים ואם זה עוקץ - אז נקבל עוד קצת דואר זבל.
או שזה עוקץ שמטרתו לגרום לזה שלא תהיינה תביעות בטריק זה או אחר...
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אכן חשוב בדרך כלל, אבל פה צריכים לשקול רווח מול הפסד פוטנציאליים. calculated risk.
וגם לשקלל את הסיכוי להפסד.
כשמי שאוסף את המידע שומר על אנונימיות מוחלטת זה מגביר את הסיכון באופן ניכר
 

asdf123

משתמש רשום
וגם לשקלל את הסיכוי להפסד.
כשמי שאוסף את המידע שומר על אנונימיות מוחלטת זה מגביר את הסיכון באופן ניכר
אולי... אבל מצד שני ת.ז. וטלפון שלי גם ככה נמצאים בכל כך הרבה מקומות שלא אכפת לי אם זה יגיע לעוד ספאמר. ומאידך אם זה אמתי ונפספס את זה - כולנו נצטער וחברות התחבורה ימשיכו לרכוב עלינו... יום יום...
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אולי... אבל מצד שני ת.ז. וטלפון שלי גם ככה נמצאים בכל כך הרבה מקומות שלא אכפת לי אם זה יגיע לעוד ספאמר.
אני משתדל שאצלי המצב לא יהיה ככה.
ברוב האתרים אני מכניס שם בדוי ,מספר טוקמן ומייל לספאם, ולפעמים גם ממציא ת.ז.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה