דרוש מידע ירושלמים: אגד הולכים הביתה?

  • פותח הנושא CPA
  • פורסם בתאריך

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
לקח הרבה זמן עד שהגיע אליכם... ואמנם יקח עוד זמן עד שיכנס לפעולה, אבל בהחלט בשורות טובות. @נתן גלנט ?
להלן הודעת משרד התחבורה מיום רביעי האחרון. וכן מצורפים החלקים המעניינים מהמכרזים.

משרד התחבורה יפרסם מחר המכרזים הכוללים הפעלה של 810 אוטובוסים חדישים, 200 מהם אוטובוסים חשמליים. התכנית כוללת פריסה מחדש של קווי האוטובוסים בעיר, הכפלת הנסועה, הפעלת קווים חדשים, הגברת תדירות, הארכת שעות הפעילות ותוספת שירות למוקדי תעסוקה.
מהפכה בתחבורה הציבורית בירושלים. משרד התחבורה גיבש תכנית מהפכנית לשדרוג דרמטי והכפלה של התחבורה הציבורית בירושלים. זאת, במסגרת תכנית המשרד להוצאתם לתחרות של כל קווי השירות של האוטובוסים בתחבורה הציבורית בישראל.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי התכנית המהפכנית נועדה להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית, ולשפר את השירות לציבור הנוסעים. "שיפור התחבורה הציבורית בישראל הוא אחד היעדים המרכזיים שאני מקדם מיום כניסתי לתפקיד. זהו יעד לאומי התורם לכלכלה, לחברה, לאיכות הסביבה ולאיכות החיים, הוא מצמצם פערים ומוזיל את יוקר המחייה לכל תושבי ישראל", הוסיף השר כץ.
התכנית החדשנית כוללת פריסה מחדש של קווי האוטובוסים בעיר, הכפלה של הנסועה במרחב ירושלים, הפעלת קווים חדשים ובהם קווי רוחב בין השכונות, הגברת תדירות של קווים בעלי ביקוש גבוה, הארכת שעות הפעילות, תוספת שירות למוקדי תעסוקה וביקוש, הפעלת שירותי תחבורה חדשניים, בהם קווים במסלול גמיש לפי קריאה והפעלתם לראשונה של מאות אוטובוסים חשמליים.
משרד התחבורה יפרסם מחר (יום חמישי), שני מכרזים חדשים להפעלת עשרות קווי שירות עירוניים של התחבורה הציבורית בירושלים. המכרזים כוללים הפעלה של 810 אוטובוסים חדשים, מהם כ-200 אוטובוסים חשמליים, באמצעות מפעילים פרטיים. מדובר כ-80 קווי אוטובוס, שהסיעו כ-60 מיליון נוסעים בשנה. קווים אלה מופעלים כיום באופן בלעדי על ידי אגד.
המפעילים הפרטיים שיזכו במכרזים יפעילו כ-60% מפעילות התחבורה הציבורית בירושלים ואת 40% הנותרים תמשיך להפעיל חברת אגד. האוטובוסים העירוניים שיופעלו על ידי הזכיינים הפרטיים יהיו אוטובוסים חדשים מדגם יורו 6 בעלי רמת זיהום אוויר נמוכה. חלק מהקווים יופעל באמצעות אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת.
במכרזים ניתן דגש מיוחד על איכות הנסיעה, תכנון מיטבי של קווי השירות, קיצור משך הנסיעה, הגברת תדירות הקווים ויצירת שילוב אופטימלי בין אמצעי התחבורה השונים, לרבות חיבור לשירות הרכבתי. בקווים החדשים תתאפשר עלייה מכל דלתות האוטובוס ללא הצורך לעבור דרך הנהג. באוטובוסים החדשים יופרד תא הנהג מהנוסעים, לצורך שמירה על ביטחון הנהגים, בדומה לנהוג ברכבת הקלה.
בשני המכרזים ידרשו הזכיינים לשלב רשת אלחוטית ושקעי USB להטענה ומסכים אלקטרוניים בתוך האוטובוסים, שיעדכנו את ציבור הנוסעים במידע שוטף על מסלול הקו. לאורך התחנות במסלולים יוצבו שלטי מידע אלקטרוניים שיעדכנו את הציבור בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים (NEXT BUS). במקביל, משרד התחבורה יקים מסופי אוטובוסים חדשים וישדרג את סככות ההמתנה בתחנות.
המכרזים החדשים מתייחסים להשפעות העתידיות של הפעלת רשת קווי רכבת קלה, כבישים חדשים ובינוי חדש בעיר. במסגרתם, בשכונות המתרחבות והחדשות בעיר יופעלו קווים חדשים בתדירות גבוהה.
כמו כן, יופעלו קווי רוחב חדשים, שישפרו את הקשר בין השכונות. כך למשל, קו המחבר בין שכונת תלפיות-מזרח, מתחם התחנה הראשונה, קטמון, שערי צדק וגבעת שאול; קו המחבר בין הר הצופים, רחביה, גבעת רם לכיוון תחנת הרכבת הקלה בהר הרצל; וקו המחבר בין אזור התעסוקה גבעת שאול, קריית הממשלה, מרכז העיר לכיוון ממילא.
שעות הפעילות של קווים מרכזיים בעיר יוארכו לראשונה עד לשעה 02:30 בלילה. בנוסף, יופעלו 2 קווי אוטובוסים חלופיים לרכבת הקלה וכן יופעל בלילות חמישי ומוצ"ש ובחופשות קו ייעודי למוקדי הבילוי בעיר. זאת, במטרה לחזק את הנגישות של תושבי ירושלים המתגוררים בשכונות העיר אל תחנת הרכבת, מרכז העיר, מוקדי הבילוי ובתי החולים.
בנוסף, יופעלו קווים ישירים ומהירים משכונת ברחבי העיר בהם, חומת שמואל, גילה, תלפיות מזרח, קטמון, שכונות דרום מערב ופסגת זאב דרך ציר בגין לאזורי התעסוקה בהר חוצבים ובגבעת שאול ולאזור התחנה המרכזית ולתחנות רכבת ישראל. כך למשל, יופעלו קווים חדשים משכונת רמות לאזור התחנה המרכזית, לאזור התעסוקה בגבעת שאול, לקמפוס האוניברסיטה ולבית החולים בהר הצופים;
בנוסף, יופעל קו מהיר חדש מגבעת רם והתחנה המרכזית להר הצופים ; קווי הזנה מפסגת זאב, נווה יעקב ורמת שלמה לתחנות הרכבת הקלה; וקו ישיר מהרכבת הקלה לכיוון הכותל המערבי, שיפעל במסלול סובב העיר העתיקה כולל תחנה ברחבת הגורן שבסמוך לכותל הערבי. כמו כן, יתוגברו קווי השירות 1, 3 ו-38 המובילים לכותל המערבי.
לדברי השר כץ, המהלך מבוצע בהמשך לשיפורים רבים שבוצעו בתחבורה הציבורית בהם הקמת נתיבים בלעדיים לתחבורה הציבורית (נת"צים), שילוב טכנולוגיות חדשות בשירותי התחבורה הציבורית, הנגשת אמצעי תחבורה ציבורית נוספים, דוגמת מוניות השירות, רכבת ישראל ורכבות קלות, עלייה מכל הדלתות באוטובוסים העירוניים, הצערת גיל האוטובוסים, הרחבת השירות, שיפור המידע לנוסע ופרויקטים תחבורתיים נוספים.

לא רוצה הפרטה, לא רוצה חברות חדשות (מייד הסבר למה)
מה אני כן רוצה:
הגברת התדירות, אכיפה מטורפת על חברות התח"צ כך שלא יהיה יותר 'אוטובוס שלא יצא...', ואיסור על שימוש באוטובוסים קצרים (לא מפרקיים) בקווים 3, 64, ודומיו.

בנוסף - וזה כבר דבר שלא יקרה במדינה דמוקרטית - שיהיה חיוב לכל בעל תפקיד בכיר בחרת התח"צ - לנסוע בעצמו מס' פעמים בשבוע למקום עבודתו בתחבורה ציבורית..
שיטעם על בשרו מה שנקרא.

למה לא להפריט? תשאלו את תושבי צפת האם הם מתגעגעים לימים בהם אגד הייתה אחראית עליהם. חומר למחשבה.
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
לא רוצה הפרטה, לא רוצה חברות חדשות (מייד הסבר למה)
מה אני כן רוצה:
הגברת התדירות, אכיפה מטורפת על חברות התח"צ כך שלא יהיה יותר 'אוטובוס שלא יצא...', ואיסור על שימוש באוטובוסים קצרים (לא מפרקיים) בקווים 3, 64, ודומיו.

בנוסף - וזה כבר דבר שלא יקרה במדינה דמוקרטית - שיהיה חיוב לכל בעל תפקיד בכיר בחרת התח"צ - לנסוע בעצמו מס' פעמים בשבוע למקום עבודתו בתחבורה ציבורית..
שיטעם על בשרו מה שנקרא.

למה לא להפריט? תשאלו את תושבי צפת האם הם מתגעגעים לימים בהם אגד הייתה אחראית עליהם. חומר למחשבה.
הבקשה של "אכיפה מטורפת" קצת לא רלוונטית.
המצב כיום הוא שבשוק הנהגים בתח"צ יש מחסור של 3500-5000 נהגים!
משרד התחבורה מוציא מכרזים ששום חברה לא יכולה באמת לעמוד בהם.
לדוג' חברת קווים מקבלת בחודש מעל מיליון ש"ח קנסות! אבל היא עומדת בראש הפירמידה במדד התח"צ בארץ. והיא חברה שמשוועת לנהגים נוספים.
 

הסכת ושמע

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
החברה מתוגמלת על כל נוסע שעלה ממשרד התחבורה
טעות!!
החוזה החדש של כל משרד התחבורה שצריך להוציא קו X כל X זמן
החברה מקבלת ממשרד התחבורה X כסף לקילומטר בינעירוני וX כסף לקילומטר עירוני
כל החברות כולל כולם עובדים על כזה חוזה בכל המקומות!!!
(למעט אגד שבחרה רשום שהם עובדים 'פר נוסע' ששם הם (אגד) לא יכולים לשנות את החברה שלהם ולכן הם פתחו את 'אגד תעבורה' ו'אגד הסעים')
 

הסכת ושמע

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
הגברת התדירות, אכיפה מטורפת על חברות התח"צ כך שלא יהיה יותר 'אוטובוס שלא יצא...',
המצב כיום הוא שבשוק הנהגים בתח"צ יש מחסור של 3500-5000 נהגים!
קצת פחות
לפני חודש משרד התחבורה פרסם שחסר בשוק בין 1500-2500 נהגים
ובקש ממשרד המשפטים דרך לקצר כמה הליכים בכדי שיוכל להכשיר יותר מהר נהגים לתחבורה ציבורית בלבד
בנוסף - וזה כבר דבר שלא יקרה במדינה דמוקרטית - שיהיה חיוב לכל בעל תפקיד בכיר בחרת התח"צ - לנסוע בעצמו מס' פעמים בשבוע למקום עבודתו בתחבורה ציבורית..
שיטעם על בשרו מה שנקרא.
לא יעזור
כי בירושלים למשל קו 3 לכותל בשעה 7:45 יחסית ריק
וגם בשעה 16:00 הוא עדיין ריק
הבעיה שלו היא בשעות הערב ערבי/מוצאי חגים
ובזה לא תפתור את הבעיות

למה לא להפריט? תשאלו את תושבי צפת האם הם מתגעגעים לימים בהם אגד הייתה אחראית עליהם. חומר למחשבה.
לא מכיר את תושבי צפת היקרים
אבל אני הייתי נוסע ל'בני ברק' מ'ירושלים' במשך כ-5 שנים
בהתחלה היה קו 400 ו402 (כמובן ש400 לא היה רלוונטי מכל הבחינות)
ופתאום נכנס שחקן חדש ששמו קו 422 (בהתחלה של חברת ויואליה ואחרי זה אפיקים)
כמובן שפתאום השרות של 402 השתפר פלאים (ועדיין טעון שיפור)
אבל ברור ש'שם' זה עזר מאוד!!
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
קצת פחות
לפני חודש משרד התחבורה פרסם שחסר בשוק בין 1500-2500 נהגים
ובקש ממשרד המשפטים דרך לקצר כמה הליכים בכדי שיוכל להכשיר יותר מהר נהגים לתחבורה ציבורית בלבד

לא יעזור
כי בירושלים למשל קו 3 לכותל בשעה 7:45 יחסית ריק
וגם בשעה 16:00 הוא עדיין ריק
הבעיה שלו היא בשעות הערב ערבי/מוצאי חגים
ובזה לא תפתור את הבעיות


לא מכיר את תושבי צפת היקרים
אבל אני הייתי נוסע ל'בני ברק' מ'ירושלים' במשך כ-5 שנים
בהתחלה היה קו 400 ו402 (כמובן ש400 לא היה רלוונטי מכל הבחינות)
ופתאום נכנס שחקן חדש ששמו קו 422 (בהתחלה של חברת ויואליה ואחרי זה אפיקים)
כמובן שפתאום השרות של 402 השתפר פלאים (ועדיין טעון שיפור)
אבל ברור ש'שם' זה עזר מאוד!!
יפה מאוד. לזה כיוונתי.
לא החלפת חברה תביא ישועה, אלא רענון החברה הקיימת, אם ע"י אכיפה ואם ע"י תחרות.
תחרות היא דבר נפלא.

שקיפות, נגישות
אמינות.
תח"צ היא צורך בסיסי כמעט כמו חשמל ומים.
 

רִפְקִי.

משתמש סופר מקצוען
למה לא להפריט? תשאלו את תושבי צפת האם הם מתגעגעים לימים בהם אגד הייתה אחראית עליהם. חומר למחשבה.
ממש לא.
הנוסטלגיה היא מחלקת השיפוצים של העבר, ובזמן אגד נסענו גם בכינו באוטובוסים צפופים עד מחנק ובקווים ספציפים ולא רלוונטים לצרכים.
ברגע שנכנסה חברה חדשה לתמונה, יש עשרות קווים ומסלולים, הגברת תדירות ברמה משמעותית ועוד שיפורים.
זה שיש עליהם ביקורת? בטח יש. ואני הראשונה שאתייצב לבקר אם תהיה מטרה הגיונית.
אבל וודאי שהתחרות הזו עשתה שירות מעולה עד בלתי אפשרי לתושבי צפת. אני מחזיקה מאד מרענון חברה.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
ממש לא.
הנוסטלגיה היא מחלקת השיפוצים של העבר, ובזמן אגד נסענו גם בכינו באוטובוסים צפופים עד מחנק ובקווים ספציפים ולא רלוונטים לצרכים.
ברגע שנכנסה חברה חדשה לתמונה, יש עשרות קווים ומסלולים, הגברת תדירות ברמה משמעותית ועוד שיפורים.
זה שיש עליהם ביקורת? בטח יש. ואני הראשונה שאתייצב לבקר אם תהיה מטרה הגיונית.
אבל וודאי שהתחרות הזו עשתה שירות מעולה עד בלתי אפשרי לתושבי צפת. אני מחזיקה מאד מרענון חברה.
אין קשר בין העובדה שהחברה הוחלפה ובין הגברת תדירות הלו"ז...
ניתן לעשות זאת גם ללא החלפת חברה קיימת ומתפקדת
 

משה גל

משתמש מקצוען
אם כל קווי 3, 36 ו-64 היו מפרקיים, זה היה פותר חלק גדול מהבעיה.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
למה לא להפריט? תשאלו את תושבי צפת האם הם מתגעגעים לימים בהם אגד הייתה אחראית עליהם. חומר למחשבה
לא בטוח בעבר היה צריך לשלם על כל נסיעה היום רק פעם בכמה נסיעות צריך לשלם. ולא זכור שאגד היה משהו מיוחד אז בעבר, כמה שביקשו לעשות קו ישיר לצפת תמיד היה צריך לעבור דרך עוד עיר או חצור או מירון או עפולה. רק היום יש קו ישיר לצפת כל יום כמה פעמים ביום אם קשור לאגד או לא? לא יודע אבל זה המציאות.
 

CPA

משתמש פעיל
תמרור עצור נוסף (מתוך גלובס):

426761-5cf37974dd6fd507da13f591eed55e61.jpg

קואופרטיב אגד לא יורשה להפעיל את רשת קווי הרכבת הקלה בירושלים - כך ממליצה ועדת המכרזים הבינמשרדית בראשות סגן החשב הכללי באוצר, נחמיה קינד. ל"גלובס" נודע כי הוועדה פנתה אתמול (ב') לממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, וביקשה את הכרעתה בנושא.
הפנייה להלפרין נעשתה על-פי חוק הריכוזיות, בהיותה האחראית על תחרות ענפית. הנימוק המרכזי לפסילה הוא ניגודי העניינים בין הפעלת הרכבת הקלה לקווי אוטובוס. כך למשל, עלה חשש תיאורטי כי במקרה של מחסור בנהגים יבחר אגד לצמצם שירות בקווים שבהם יוטל עליו קנס נמוך יותר.
אם אכן תתקבל החלטה כזו, אגד יאלץ לבחור באם לצאת מתחום ההפעלה ולהישאר בעל מניות בקבוצה המתמודדת במכרז, או לפרוש כליל מהמכרז. אגד מתמודד בהליך המכרזי בקבוצה עם שיכון ובינוי וקרן מרידיאם הצרפתית.
נציין כי להחלטה לפסול את אגד, אם תתקבל, יכולות להיות השלכות גם על מכרזי קווי הרכבת העתידיים בגוש דן. זאת, לאחר שהקואופרטיב זכה באוגוסט האחרון במכרז להפעלת הקו הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן - הקו האדום.
מי ישלוט על התנועה בירושלים? תוואי הרכבת הקלה
במסגרת המכרזים, שהיקפם הכספי מוערך ב-10 מיליארד שקל, צפויה המדינה להציע זיכיון להפעלת קו הרכבת הקלה הקיים ולארבעה קווי רכבת קלה עתידיים באזור מטרופולין ירושלים. המועד האחרון להגשת ההצעות יהיה בינואר 2019 והדרישות יפורסמו בחודש הבא.
חברות-בנות לא יכולות להתמודד
ל"גלובס" נודע עוד כי ועדת המכרזים החליטה לאשר את כל שבע הקבוצות שניגשו להליך המיון המוקדם (PQ) של קווי הרכבת הקלה בירושלים. זאת, לאחר שקבוצה שמינית בהשתתפות חברה סינית, הכשרת היישוב וקרן נוי, הודיעה על פרישתה מהמכרז על רקע הכלל שאינו מאפשר לבעל שליטה אחד להחזיק בחברות המתמודדות ביותר מקבוצה אחת. כך שלפי כלל זה חברות-בנות לא יכולות לגשת לאותו מכרז. אישור הקבוצות הוא בכפוף להחלטת הממונה על ההגבלים בנושא אגד.
 

קבצים מצורפים

  • Untitled.png
    Untitled.png
    KB 281.4 · צפיות: 22

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  41  פעמים

לוח מודעות

למעלה