דרוש מידע ירושלמים: אגד הולכים הביתה?

  • פותח הנושא CPA
  • פורסם בתאריך

CPA

משתמש פעיל
לקח הרבה זמן עד שהגיע אליכם... ואמנם יקח עוד זמן עד שיכנס לפעולה, אבל בהחלט בשורות טובות. @נתן גלנט ?
להלן הודעת משרד התחבורה מיום רביעי האחרון. וכן מצורפים החלקים המעניינים מהמכרזים.

משרד התחבורה יפרסם מחר המכרזים הכוללים הפעלה של 810 אוטובוסים חדישים, 200 מהם אוטובוסים חשמליים. התכנית כוללת פריסה מחדש של קווי האוטובוסים בעיר, הכפלת הנסועה, הפעלת קווים חדשים, הגברת תדירות, הארכת שעות הפעילות ותוספת שירות למוקדי תעסוקה.
מהפכה בתחבורה הציבורית בירושלים. משרד התחבורה גיבש תכנית מהפכנית לשדרוג דרמטי והכפלה של התחבורה הציבורית בירושלים. זאת, במסגרת תכנית המשרד להוצאתם לתחרות של כל קווי השירות של האוטובוסים בתחבורה הציבורית בישראל.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי התכנית המהפכנית נועדה להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית, ולשפר את השירות לציבור הנוסעים. "שיפור התחבורה הציבורית בישראל הוא אחד היעדים המרכזיים שאני מקדם מיום כניסתי לתפקיד. זהו יעד לאומי התורם לכלכלה, לחברה, לאיכות הסביבה ולאיכות החיים, הוא מצמצם פערים ומוזיל את יוקר המחייה לכל תושבי ישראל", הוסיף השר כץ.
התכנית החדשנית כוללת פריסה מחדש של קווי האוטובוסים בעיר, הכפלה של הנסועה במרחב ירושלים, הפעלת קווים חדשים ובהם קווי רוחב בין השכונות, הגברת תדירות של קווים בעלי ביקוש גבוה, הארכת שעות הפעילות, תוספת שירות למוקדי תעסוקה וביקוש, הפעלת שירותי תחבורה חדשניים, בהם קווים במסלול גמיש לפי קריאה והפעלתם לראשונה של מאות אוטובוסים חשמליים.
משרד התחבורה יפרסם מחר (יום חמישי), שני מכרזים חדשים להפעלת עשרות קווי שירות עירוניים של התחבורה הציבורית בירושלים. המכרזים כוללים הפעלה של 810 אוטובוסים חדשים, מהם כ-200 אוטובוסים חשמליים, באמצעות מפעילים פרטיים. מדובר כ-80 קווי אוטובוס, שהסיעו כ-60 מיליון נוסעים בשנה. קווים אלה מופעלים כיום באופן בלעדי על ידי אגד.
המפעילים הפרטיים שיזכו במכרזים יפעילו כ-60% מפעילות התחבורה הציבורית בירושלים ואת 40% הנותרים תמשיך להפעיל חברת אגד. האוטובוסים העירוניים שיופעלו על ידי הזכיינים הפרטיים יהיו אוטובוסים חדשים מדגם יורו 6 בעלי רמת זיהום אוויר נמוכה. חלק מהקווים יופעל באמצעות אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת.
במכרזים ניתן דגש מיוחד על איכות הנסיעה, תכנון מיטבי של קווי השירות, קיצור משך הנסיעה, הגברת תדירות הקווים ויצירת שילוב אופטימלי בין אמצעי התחבורה השונים, לרבות חיבור לשירות הרכבתי. בקווים החדשים תתאפשר עלייה מכל דלתות האוטובוס ללא הצורך לעבור דרך הנהג. באוטובוסים החדשים יופרד תא הנהג מהנוסעים, לצורך שמירה על ביטחון הנהגים, בדומה לנהוג ברכבת הקלה.
בשני המכרזים ידרשו הזכיינים לשלב רשת אלחוטית ושקעי USB להטענה ומסכים אלקטרוניים בתוך האוטובוסים, שיעדכנו את ציבור הנוסעים במידע שוטף על מסלול הקו. לאורך התחנות במסלולים יוצבו שלטי מידע אלקטרוניים שיעדכנו את הציבור בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים (NEXT BUS). במקביל, משרד התחבורה יקים מסופי אוטובוסים חדשים וישדרג את סככות ההמתנה בתחנות.
המכרזים החדשים מתייחסים להשפעות העתידיות של הפעלת רשת קווי רכבת קלה, כבישים חדשים ובינוי חדש בעיר. במסגרתם, בשכונות המתרחבות והחדשות בעיר יופעלו קווים חדשים בתדירות גבוהה.
כמו כן, יופעלו קווי רוחב חדשים, שישפרו את הקשר בין השכונות. כך למשל, קו המחבר בין שכונת תלפיות-מזרח, מתחם התחנה הראשונה, קטמון, שערי צדק וגבעת שאול; קו המחבר בין הר הצופים, רחביה, גבעת רם לכיוון תחנת הרכבת הקלה בהר הרצל; וקו המחבר בין אזור התעסוקה גבעת שאול, קריית הממשלה, מרכז העיר לכיוון ממילא.
שעות הפעילות של קווים מרכזיים בעיר יוארכו לראשונה עד לשעה 02:30 בלילה. בנוסף, יופעלו 2 קווי אוטובוסים חלופיים לרכבת הקלה וכן יופעל בלילות חמישי ומוצ"ש ובחופשות קו ייעודי למוקדי הבילוי בעיר. זאת, במטרה לחזק את הנגישות של תושבי ירושלים המתגוררים בשכונות העיר אל תחנת הרכבת, מרכז העיר, מוקדי הבילוי ובתי החולים.
בנוסף, יופעלו קווים ישירים ומהירים משכונת ברחבי העיר בהם, חומת שמואל, גילה, תלפיות מזרח, קטמון, שכונות דרום מערב ופסגת זאב דרך ציר בגין לאזורי התעסוקה בהר חוצבים ובגבעת שאול ולאזור התחנה המרכזית ולתחנות רכבת ישראל. כך למשל, יופעלו קווים חדשים משכונת רמות לאזור התחנה המרכזית, לאזור התעסוקה בגבעת שאול, לקמפוס האוניברסיטה ולבית החולים בהר הצופים;
בנוסף, יופעל קו מהיר חדש מגבעת רם והתחנה המרכזית להר הצופים ; קווי הזנה מפסגת זאב, נווה יעקב ורמת שלמה לתחנות הרכבת הקלה; וקו ישיר מהרכבת הקלה לכיוון הכותל המערבי, שיפעל במסלול סובב העיר העתיקה כולל תחנה ברחבת הגורן שבסמוך לכותל הערבי. כמו כן, יתוגברו קווי השירות 1, 3 ו-38 המובילים לכותל המערבי.
לדברי השר כץ, המהלך מבוצע בהמשך לשיפורים רבים שבוצעו בתחבורה הציבורית בהם הקמת נתיבים בלעדיים לתחבורה הציבורית (נת"צים), שילוב טכנולוגיות חדשות בשירותי התחבורה הציבורית, הנגשת אמצעי תחבורה ציבורית נוספים, דוגמת מוניות השירות, רכבת ישראל ורכבות קלות, עלייה מכל הדלתות באוטובוסים העירוניים, הצערת גיל האוטובוסים, הרחבת השירות, שיפור המידע לנוסע ופרויקטים תחבורתיים נוספים.
 

קבצים מצורפים

  • מכרז צפון חלק ד.pdf
    KB 477.1 · צפיות: 173
  • מכרז מרכז חלק ד.pdf
    KB 470 · צפיות: 80

613

משתמש מקצוען
בס"ד

להלן מפות של הקווים (לפי אזורים).

כמובן שהפעלת הקווים לפחות עוד שנה ....:D



שבוע טוב !
 

קבצים מצורפים

  • גבעת שאול.pdf
    2.1 MB · צפיות: 113
  • דרום העיר.pdf
    1.8 MB · צפיות: 89
  • הר חוצבים.pdf
    2.6 MB · צפיות: 117
  • מרכז העיר.pdf
    2.2 MB · צפיות: 115

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
לא מצליחה להתלהב מהשינויים הצפויים.
באופן כללי, מה שחסר בירושלים זה לא קווים חדשים, אלא תגבור בתדירות של הקווים קיימים.
קווים ארוכים ומתפתלים כמו אלו שמוצעים ('קווי לוקשן' קראו להם פעם), הם דבר בלתי יעיל.

קחו את קו 9. במקום להעיף אותו מגבעת מרדכי, ולהפוך אותו לסיבובי על ציר גאולה-יפו-שכונות צפון, הולכים 'לשדרג' אותו, לקרוא לו במספר אחר, ו... להשאיר את מסלולו הארוך והמייגע לגבעת מרדכי.
איפה השכל?
תנו לתושבי גבעת מרדכי קו קצר ומהיר מיחזקאל ועד אליהם, כך גם לתושבי נווה יעקב, ואת 9 ו-59 תאחדו לקו אחד, מעגלי, ש'טס' ברחבי גאולה-הצפון-גוש 80 וחוזר חלילה.

אוטובוסים במסלולים ארוכים זה רעיון גרוע.

והערת אגב: אם 36 פונה לגבעת משה, אז הוא פונה שמאלה לעלי הכהן, ולא ימינה כמו שנכתב במסמכים שצורפו.
 

אמיליה

משתמש מקצוען
להוסיף תדירות לאוטובוסים שזה אומר להוסיף עוד בערך 100 אוטובוסים על הכביש כל שעה (נגיד, רק עוד 2 אוטובוסים בשעה לכל קו כדי להגביר תדירות). שזה אומר עומס מטורף בכבישים, על מה שקיים כבר ממילא.
הייתי רוצה להציע לגורמים שבראש הפירמידה, לעבור לאוטובוס קומותיים. תחשבו איזה חיסכון אדיר זה במקום על הכבישים! ואז יהיה אפשר לתגבר תדירות בכיף.
 

Miriam schwartz

יוצרת באהבה חווית תמונה
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לא מצליחה להתלהב מהשינויים הצפויים.
באופן כללי, מה שחסר בירושלים זה לא קווים חדשים, אלא תגבור בתדירות של הקווים קיימים.
קווים ארוכים ומתפתלים כמו אלו שמוצעים ('קווי לוקשן' קראו להם פעם), הם דבר בלתי יעיל.

קחו את קו 9. במקום להעיף אותו מגבעת מרדכי, ולהפוך אותו לסיבובי על ציר גאולה-יפו-שכונות צפון, הולכים 'לשדרג' אותו, לקרוא לו במספר אחר, ו... להשאיר את מסלולו הארוך והמייגע לגבעת מרדכי.
איפה השכל?
תנו לתושבי גבעת מרדכי קו קצר ומהיר מיחזקאל ועד אליהם, כך גם לתושבי נווה יעקב, ואת 9 ו-59 תאחדו לקו אחד, מעגלי, ש'טס' ברחבי גאולה-הצפון-גוש 80 וחוזר חלילה.

אוטובוסים במסלולים ארוכים זה רעיון גרוע.

והערת אגב: אם 36 פונה לגבעת משה, אז הוא פונה שמאלה לעלי הכהן, ולא ימינה כמו שנכתב במסמכים שצורפו.
לאו דווקא להוסיף קווים. אני נהניתי מחלק שינויים, קחי לדוגמא את רמות ורמת שלמה שלהגיע אליהם מהר נוף/גבעת שאול זה שעות, קו 64 לדוגמא עובר את כל ירמיהו בר אילן, דרך הר חוצבים, ואז הוא נזכר להגיע לרמות ובצהריים זה הופך לסיוט של שעה בערך (ואם את צריכה להגיע לסוף רמות...) והנה החכמים האלה קבלו שכל סוף סוף להחליט על 2 קווים אחד לרמת שלמה ואחד לרמות דרך כביש בגין, כפיים!
לא כ"כ מתמצאת בשכונות שאת ציינת. זה באמת תלוי איפה את גרה...
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
הייתי רוצה להציע לגורמים שבראש הפירמידה, לעבור לאוטובוס קומותיים. תחשבו איזה חיסכון אדיר זה במקום על הכבישים! ואז יהיה אפשר לתגבר תדירות בכיף.
אוטובוס קומותים היה בארץ בשנות ה90, והפיסקו את השימוש בו כיון שבגלל שצריך מקום למדרגות וכו' כמעט אין יתרון בתוספת המקומות [זה ממש לא כמו 2 אוטובוסים], לעומת זאת יש לו מגבלות רבות בכבישים - רכב גבוה. והתחזוקה שלו יקרה, והיו בו תקלות מכניות רבות..
 

אמיליה

משתמש מקצוען
אוטובוס קומותים היה בארץ בשנות ה90, והפיסקו את השימוש בו כיון שבגלל שצריך מקום למדרגות וכו' כמעט אין יתרון בתוספת המקומות [זה ממש לא כמו 2 אוטובוסים], לעומת זאת יש לו מגבלות רבות בכבישים - רכב גבוה. והתחזוקה שלו יקרה, והיו בו תקלות מכניות רבות..
מעניין מאד, אז איך מפעילים אותם באנגליה למשל?
 

דיגיקלי

משתמש מקצוען
אני חושבת
שעצם העובדה שיכניסו מתחרה לאגד
האוטובוסים יפעלו יותר
הרי כל חברה מרוויחה על הנסיעות
אבל אם יש מונופול, בכל מקרה תסעו באוטובוס ותשלמו
לא נורא,
תחכו שעה/ תסתובבו שעה בעיר
אבל אתם משלמים
אך אם יהיה תחרות
האוטובוסים יתקתקו....
 

MusiCode

משתמש מקצוען
החברה לא מרוויחה על הנסיעות...
היא בס"ה קבלן שעובד עבור משרד התחבורה,
וגם גובה את הכסף בשבילו.

אבל מבחינתה - להסיע אוטובוסים ריקים כל היום...
 

רְפָאֵל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מה עם קו 31 לגן הטכנולוגי המכונה הסיוט המתמשך?

אכן בגלל הבחירות כנראה, ישר חשבנו על זה.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
החברה לא מרוויחה על הנסיעות...
היא בס"ה קבלן שעובד עבור משרד התחבורה,
וגם גובה את הכסף בשבילו.

אבל מבחינתה - להסיע אוטובוסים ריקים כל היום...
לא מדויק
משרד התחבורה יודע את תדירות השימוש בכל קו, וקו שלא רלונטי הוא נמחק מהמפה.
לכן ברגע שיהיה תחרות אז אגד ידאגו לתדירות האוטובוסים.
 

דיגיקלי

משתמש מקצוען
החברה לא מרוויחה על הנסיעות...
היא בס"ה קבלן שעובד עבור משרד התחבורה,
וגם גובה את הכסף בשבילו.

אבל מבחינתה - להסיע אוטובוסים ריקים כל היום...
לא יודעת מה בירושלים
אבל אצלנו,
במודיעין עילית
החברה מתוגמלת על כל נוסע שעלה ממשרד התחבורה
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה