יוקר המחיה - מה יהיה הסוף?????????

הכי אחי

משתמש פעיל
ממש עצוב מה שאתה מספר
למה כולם אומרים שהמס של השתיה והחד פעמי גרם לכל זה? הרי אם הקולה עולה לי 8ש''ח מה זה קשור למחירים של הטונה??
כנראה לא הבנת אותי טוב..
אני יסביר
אם אני מכרתי קולה ב6 שח, הרווחתי 2 שח
החברה העלתה ל7 ואני לא יכול להעות מחיר וודאי לא בשקל שלם
פתאום מגיע המס ומציל את הענין, הקלפים נפתחו והתמחור חוזר להיות נכון
אגב גם אצל החברות זה ככה, הם סופגיל עליות מחירים, וברגע שהממשלה שמה מס הקלפים נפתחו מחדש
 

לייבובוש

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
כנראה לא הבנת אותי טוב..
אני יסביר
אם אני מכרתי קולה ב6 שח, הרווחתי 2 שח
החברה העלתה ל7 ואני לא יכול להעות מחיר וודאי לא בשקל שלם
פתאום מגיע המס ומציל את הענין, הקלפים נפתחו והתמחור חוזר להיות נכון
אגב גם אצל החברות זה ככה, הם סופגיל עליות מחירים, וברגע שהממשלה שמה מס הקלפים נפתחו מחדש
הוי אומר החברות תמיד רוצות להעלות מחיר,אלא שלא יכולים בלי סיבה.וברגע שיש מס על משהו כולם נטפסים על זה מעלים את המירים סתם לרווחה??
 

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
יש עוד ענין
שברגע שאנשים קונים פחות (חד פעמי, שתיה מתוקה, מותרות)
המוכר מעלה מחירים
כי הוא חייב להמשיך לכסות עלויות חנות, מוכרים וכו,
וגם הוא צריך להתפרנס יותר בשביל לשלם את המוצרים שהוא קונה לביתו שבהם המחירים עלו.
 

קלופ

משתמש פעיל
שברגע שאנשים קונים פחות
המוכר מעלה מחירים
סברא מעניינת,
אך יש חוק בסיסי בכלכלה של היצע וביקוש,
אם חברה רואה שצריכת מוצריה נחתכה
ב 40% היא תצא במבצעים ע"מ להחזיר את הביקוש.
שטראוס דוגמא מובהקת.
לאחר פרשת הסלמונלה,
נהיה מבצע שבסופר אצלנו תקף גם ברגע זה של מגנום גדול 5 ב 30.
 

הכי אחי

משתמש פעיל
הוי אומר החברות תמיד רוצות להעלות מחיר,אלא שלא יכולים בלי סיבה.וברגע שיש מס על משהו כולם נטפסים על זה מעלים את המירים סתם לרווחה??
אני כל כך לא מובן?
החומר גלם מתייקר, אבל לא תמיד אפשר להעלות מחיר
כשיש מס זה הזדמנות להחזיר את הרווח הקודם שהיה
וכנ"ל החנויות
 

הכי אחי

משתמש פעיל
אבל חלק מהחברות גם מנצלות את הסיטואציה
כדי להעלות עוד קצת את הרווח הגולמי שלהם...
יתכן, אבל פחות מסתבר, אלא אם מדובר במוצרים שאין להם תחליף, אחרת כשהם מעלים מחירים מדי הם פוגעים בסופו של דבר בעצמם.
 

הכי אחי

משתמש פעיל
אבל חלק מהחברות גם מנצלות את הסיטואציה
כדי להעלות עוד קצת את הרווח הגולמי שלהם...
סברא מעניינת,
אך יש חוק בסיסי בכלכלה של היצע וביקוש,
אם חברה רואה שצריכת מוצריה נחתכה
ב 40% היא תצא במבצעים ע"מ להחזיר את הביקוש.
שטראוס דוגמא מובהקת.
לאחר פרשת הסלמונלה,
נהיה מבצע שבסופר אצלנו תקף גם ברגע זה של מגנום גדול 5 ב 30.
התכוונתי שההיגיון בשתי התגובות האלו סותר...
ניסיתי לצמצם את הפער
 

קלופ

משתמש פעיל
ניסיתי לצמצם את הפער
מה לא נכון?

לא חסר מונופולים/מותגים
שהביקוש אליהם הוא קשיח.
אני לא רואה סתירה.
היצע וביקוש/כלכלת שוק חופשי לצערנו לא מכילה טוב
את הבעיות של מונופולים ומותגים.
בדיוק בשביל זה נלחמים במונופלים באי הצלחה יתירה.
 

הכי אחי

משתמש פעיל
אני לא רואה סתירה.
היצע וביקוש/כלכלת שוק חופשי לצערנו לא מכילה טוב
את הבעיות של מונופולים ומותגים.
בדיוק בשביל זה נלחמים במונופלים באי הצלחה יתירה.
בתגובה אחת כתבת שברגע שיש להם פגיעה הם עושים מבצעים..
ומצד שני כתבת שיתכן והם מנצלים את הסיטואציה של המס - שמאוד מאוד פוגעת בהם- להעלאת מחירים
על זה כתבתי שרק אם מדובר במוצר שאין לו כל כך תחליף. ונכון, גם מותג מוכר הוא משהו שעבור רבים אין לו תחליף
 

קלופ

משתמש פעיל
בתגובה אחת כתבת
כי היה חרם.

, גם מותג מוכר הוא משהו שעבור רבים אין לו תחליף
תראה איך החרם הפחיד את אוסם בזמנו.
זו הדרך לטלטל אותם.
כתבת שיתכן והם מנצלים את הסיטואציה של המס -
נכון.כל עוד אין איום של חרם ברקע,
למה שלא ימקסם את הרווח הגולמי?
נכון שכל זכות הקיום של חברה זה להשיא תשואה לבעלי המניות,
ועדיין,במקרים של מונופולים/
הציבור/הרגולטור צריך להתעורר.
שורה תחתונה זה לא משנה לי
אם המחיר יקר בגלל רמת מחיר גבוהה מוגזמת בגלל שזה מותג והביקוש קשיח,
לבין מקסום רווח גולמי.
בשני המקרים לדעתי נכון לקרוא לחרם.
 

הכי אחי

משתמש פעיל
שורה תחתונה זה לא משנה לי
אם המחיר יקר בגלל רמת מחיר גבוהה מוגזמת בגלל שזה מותג והביקוש קשיח,
לבין מקסום רווח גולמי.
זה לדעתי מוסכם על כולם
האם חרם יכול לעזור?
אולי למתן את העליות, אבל הם יקרו.
אם ניקח את אוסם לדוגמא: הם משלמים היום על המוצר הבסיסי שבו הם משתמשים, חיטה, הרבה יותר מלפני שנה. חשמל ודלק עולים להם הרבה יותר מלפני חצי שנה, ויש עוד.. זה עולה לי מיד.
האם הגיוני שהם יספגו את זה? מבחינתם בוודאי שלא, אולי לא עליות חדות , אבל יהיה עליה בסוף אצל כולם
 

קלופ

משתמש פעיל
.. זה עולה לי
תסגור לי את הפינה רק
עם משהו שמציק לי הרבה זמן.
איך זה יכול להיות שאתה כקמעונאי/עסק קטן מקבל חשבונית בדיעבד.
ונאלץ לספוג הפסדים.
2022. לא אמור להיות דיגיטלי והכל מחושבן?
או שזה רק מבחירה מודעת שלך?
 

הכי אחי

משתמש פעיל
לא הבנתי לגמרי את השאלה
אני מזמין עכשיו מספק רשימה של 40 דברים, בתגובה הוא כותב שים לב לב מוצר X וX המחיר עלה
זה מה יש
אני מנסה אצל מתחרה וגם אצלו המחיר עלה, אז אין לי ברירה אלא להביא ביותר יקר. אין אופציה לא להביא מוצר מסוים.
 

עוגת בוקר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אוטומציה עסקית
כל אחד שנכנס לרשת "יש" שיפרגן להנהלה, הצוות והקופאיות
על היוזמה שלהם והמלחמה ביוקר.
כל הכבוד להם !!!!
מוצרי המותג שלהם כבר מזמן יכלו לעלות בכמה שקלים לפחות
והם לא עושים את זה.

אם נראה להם שאנחנו תומכים במהלך
הם ימשיכו בו.

מדברת ספציפית עליהם כי זה מה יש לי ליד הבית
ואני רואה את ההתנהלות.
עדיין (יותר משבוע) לא מביאים מטרנה כדי להילחם בהעלאת המחיר שלה.
המוצרים שלהם כבר המון זמן על אותו מחיר,
למרות שהמוצרים המתחרים כבר עלו מזמן בכמה שקלים למוצר!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה