דיון יומנו של צבי צימרמן. כתיבה בימי קורונה.

gedalya vaisbord

משתמש צעיר
לילה טוב כבר,

מחר אעלה פרק ראשון מתוך רעיון לסיפור שאני מבשל כבר זמן מה. אני מלביש אותו על הדמות מ'יומנו של מזכיר קלפי' שגם כך היא אב טיפוס להרבה דמויות שאני כותב ואני אשמח לביקורות, עזרה, משוב. כל מה שתציעו.

הסיפור קורה באיזו ישיבה ליטאית אליטיסטית עם הבחורים הכי צ'יקאבערס והכי חשובים, עם גאוות יחידה שרק בהמשך נדע אם יש לה על מה להסתמך.
הדמויות הן מתוך הישיבה אבל לא בהכרח, והתמה עוסקת בהתבגרות בישיבה ובימים שעוברים כשהשידוכים לא באים.

הימים הם ימי קורונה, זו העת להגביר פעלים ולהתחזק ולעזור ליהודי שכותב סיפור.
זהו כנראה שאני כבר עייף מידי.
 
נערך לאחרונה ב:

gedalya vaisbord

משתמש צעיר
יומנו של צבי צימרמן
#1​

צבי חצה את המסדרון האפלולי במהירות, פנה ימינה בעיקול ועצר ליד דלת חדרו. הוא נעמד ונשם לעומק להסדיר את ההתנשפות ונכנס.
החדר היה ריק לא היה בו מישהו. ואז שם לב שהיה בו מישהו, רובינשטיין ישב בדממה מאחורי הארון שחילק את החדר לשני אגפים וכתב בחריצות. לצדו היה בקבוק קולה חצי ריק ועל השולחן השרוט לפניו היו ערמות גבוהות ומבולגנות של מעטפות בצבע קרם.
"כותב הזמנות? עוד לא גמרת עם זה?" צבי שמט את השקית על מיטתו, שכח מה רצה לומר לפני שנכנס וניגש לאגף הצפוני של החדר מרים אחת וקורא בקול.
"ליהודה ידידי היקר!! נהניתי מאוד בחברתך במשך כל השנים הללו, יהי רצון. שתזכה למצוא את זיווגך במהירות. ובסייעתא דשמיא. אשמח לראותך בחתונתי עם כל המרץ, ארי,"
"עכשיו כשאתה קורא את זה ככה זה נשמע נורא," התלונן רובינשטיין
"לא, כי זה באמת נורא," השיב צבי "תביא הזמנה אחרת,"
"זה מה שכותבים לכולם,"
"באשר בשארי לא נכלל ב'כולם', בשארי זה דין נפרד: אלף, לא נהנית בחברתו אפילו לשנייה, בית, סיכמנו שהשם הפרטי שלו יוחלף בחדר הזה לא קוראים לו יהודה. סיכמנו, לא? וגימל, לא תשמח לראותו בחתונתך וודאי לא עם כל המרץ, אם הוא יהיה עם כל המרץ חבל לך על כל הסיפור, עדיף שתתחתן ברבנות,"
"אני לא סובל אותו בדיוק כמוך, מה אתה רוצה שאני אעשה?" מלמל רובינשטיין.

בין יהודה בשארי לצמד צימר-רובינ-שטיינים הייתה איבה שרק בשארי היה אשם בה. הוא היה חצוף צעיר שהגיע לישיבה רק לפני שנתיים באמצע השנה בשיעור ג'. הדבר הראשון שהוציא מהמזוודה היה כף גדולה, הוציא אותה וישר התחיל לערבב בכל עסק מעסקי הישיבה.
הוא קרא תיגר על המעמדות והוותק בישיבה בכל שיחת רכילות, היה פונה אליהם בנימוס וכבוד שכולו חוצפה, ואחרי שנה אפילו העז ללטוש עיניים לת"ת, מקום ששניהם השקיעו בו לילות וימים של מאמץ עד שהפך למה שהיה.

מאז שני הצדדים תיעבו זה את זה. בשארי וקבוצתו את הזקנים האלו מהקיבוץ הגבוה והשטיינים את הבשארי וחבורת השוטים הרדודה שלו.
"ליל שישי, סיגריות, והתאחדות בלבול מוח עצמי," הגדיר צבי את ה'חבורה' של יהודה בליל שישי שהייתה בעיקרה מקום בו כולם הטיחו סברות בכולם, מקווים שאם יצעקו בקול האחרים לא ישימו לב לספקות שלהם עצמם במה שהם אומרים. "נו, לא צריך להזכיר שמות, אתם יודעים - זקנים," עמד בשארי על הבמה בקעמפ האחרון וכיוון חיצים.
"תביא דף טיוטה אני כותב לו," הרים צבי את העט והתחיל לכתוב.
רובינשטיין מזג עוד כוס קולה.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
?
זה אחלה אחלה וכיף לקרוא.
אבל לא יומן!
יומנו של מזכיר קלפי נכנס עוד איכשהו בהגדרת יומן - הוא תיאר הכל מנקודת מבטו של צימרמן.
לא כאן.
"ליל שישי, סיגריות, והתאחדות בלבול מוח עצמי," הגדיר צבי את ה'חבורה' של יהודה בליל שישי שהייתה בעיקרה מקום בו כולם הטיחו סברות בכולם, מקווים שאם יצעקו בקול האחרים לא ישימו לב לספקות שלהם עצמם במה שהם אומרים. "נו, לא צריך להזכיר שמות, אתם יודעים - זקנים," עמד בשארי על הבמה בקעמפ האחרון וכיוון חיצים.
כדאי לדלג שורה בתחילת הציטטה של בשארי. למען הסדר הטוב והבנת הרצף.
ו...פספסתי בשורה הראשונה - אתה כותב בצורה זורמת במיוחד. תענוג!
 

gedalya vaisbord

משתמש צעיר
?

זה אחלה אחלה וכיף לקרוא.
אבל לא יומן!
יומנו של מזכיר קלפי נכנס עוד איכשהו בהגדרת יומן - הוא תיאר הכל מנקודת מבטו של צימרמן.
לא כאן.

כדאי לדלג שורה בתחילת הציטטה של בשארי. למען הסדר הטוב והבנת הרצף.
ו...פספסתי בשורה הראשונה - אתה כותב בצורה זורמת במיוחד. תענוג!

1. רגע סבלנות, יש יומן בהמשך. זה לא יומן הקורות אותו בחייו אבל זה משהו שצימרשטיין כותב. וחוץ מזה הכותרת לא מחויבת.
2. לא שמתי לב לטעות, אני משנה את צימרמן לצימרשטיין.
3. לוקח לתשומת לב את התיקונים.

וממש תודה!
 

gedalya vaisbord

משתמש צעיר
יומנו של צבי צימרשטיין
#2
קסני"ק​

טפיפות רגליים בתדירות גבוהה נשמעו מהמסדרון. קרוב לעיקול הן הפכו לצווחת סוליות כשהשועטים בלמו לפני ההתנגשות בקיר והן חזרו אחרי העיקול בליווי קריאות "חכה חכה.." של מישהו למישהו אחר.

"אוף, כמה אפשר?" רטן רובינשטיין הישן "מה השעה?"
"לא יודע," צבי ישב ליד השולחן מואר מאורה של מנורת לילה וכתב הזמנות בשם חברו לחדר. ההזמנה של בשארי חיכתה בצד, הם התלבטו מבין כמה ניסוחים מה הקטלני ביותר ולעת עתה הותירו את ההזמנה ודף הטיוטות בצד.

כעת כתב צבי הזמנות לדרג הזוטר של שיעור א' עד ג', כאשר בדרך בה הדברים היו מתנהלים החתנים היו כותבים הזמנה אחת לכל חדר בפנימייה מאחלים משהו גנרי לצד כל שם ונותנים את הכל למישהו במדרגות כדי שידביק על כל החדרים. אבל רובינשטיין רצה אחרת וכך היה.

הוא העיף מילים ריקות לצד שמות שהכיר רק מתווי פנים, הרעיף מחמאות בערמות, וכאשר זיהה שם מוכר הכניס בשמו של רובינשטיין את היכרותו האישית עם הבחור. הערימה התגבהה, הוא הסתכל עליה בסיפוק מחר יכניסו למעטפות וישגרו ברחבי הישיבה, החתונה בשלישי הבא.

ואז חזרה השעטה מהמסדרון. הוא הסתכל בטלפון "רבע לשלוש! מה נדפק לאנשים במוח?" רובינשטיין לא ענה נרדם כבר, מסכן כולו סידורים מהבוקר עד הלילה. הוא זנח את ההזמנות האחרונות והציץ על המחברת הצהובה ללכת לישון או לכתוב קצת? ללכת לישון החליט, מחר יכתוב כמה שורות.

הוא עלה לישון ואז שמע דלת נפתחת בקצה המסדרון מצד שמאל בסוף העיקול. מישהו שאג: "ברנסקי!! מה נהיה?? כל לילה??"

"סליחה, סליחה, אנחנו נהיה בשקט," הבטיח ברנסקי מהשפה ולחוץ.

"חסר לך שלא," הדלת נסגרה ואז נפתחה שוב ונשמע צליל של כוס מים עפה בקשת ומתרסקת על הרצפה. ברנסקי והרעש נעלמו מהקומה.

צבי גיחך בשקט. הפתרונות של הלברשטט כל כך צפויים, הוא לעומתו היה שולח מבט קטלני אחד בברנסקי שכבר היה מתנצל ונעלם מהקומה כאילו לא היה בה מעולם. אבל כל אחד ודרכו שלו וברנסקי ברוך ה', קסני"ק קסני"ק אבל מועיל.

הלברשטט גר באמצע אור החיים "הכי גבוה בקרית ספר אבל בעורף עם נוף לסלע," היה מתאר את הבית ומיד מברר מאיפה בן שיחו "אה שיכון ה', אבל הרב שלכם בכלל מרמת אלחנן. נו בכל מקרה בני ברק היא שכונה אחת גדולה. מה קורה אצלכם בשכונה? מה שראיתי ביתד איזה מכתב, מה הפשט? יש שם מחלויקת חדשה? הרב זליבנסקי עדיין שם בכולל?"

הלברשטט היה מקושר, הכיר והוכר, וסחר בנייעס מתוך ידיעה שידע הוא כוח. כך היו לו כרטיסים לכל העצרות הכי מבוקשות, מידע מוקדם מיום חמישי על היתד של שלישי הבא, גישה מועדפת לבתים הנחשבים בבני ברק וכמובן שלא סר יתד מחדרו מעולם.

בישיבה הוא היה פעיל על הילוך נמוך יותר, החזיק בקשרים ענפים עם הראשיבה ופעם גם עמד מאחורי כיסאו באיזו עצרת מרובת פלאשים אבל בדרך כלל לא היה מעורב בפוליטיקה הישיבתית שלא נגעה אליו.

רגע לפני שנרדם נזכר צבי בבלאגן של הקעמפ הקודם. הייתה תוכנית שהוא ורובינשטיין הכינו ביחד בחדר ודאגו מאחורי הקלעים עם זלצמן ומלאכי שבפועל ארגנו את הקעמפ, על כל כאב הראש שלו, שהיא תתבצע.

אבל לבשארי היו העדפות אחרות ומהרגע הראשון כשהתמקמו בחדרים המריד נגד התוכנייה "לא נכנסים לסימפוזיון מה אנחנו ילדים קטנים? ל'נצר' הביאו את גפני למה אנחנו מקבלים רק מיכי אלפר?" בלילה לפני הנסיעה לצפון המשיך: "למה עמוקה ולא מירון? לא עולים לאוטובוסים לפני שמלאכי יבוא וייתן תשובות,"

מי שאל אותו בכלל לאן לנסוע? ולמה הוא חושב שדעתו חשובה למישהו? השטיינים מיהרו לטפל בהתססה ושלחו את הלברשטט לפעול למען עמוקה "מירון? אתה רוצה לבזבז זמן שעתיים? אתה תאסוף את כולם ותביא אותם לאוטובוס בשנייה שצריך לצאת? יש תוכנייה, יש זמנים שצריך להגיע לאתרים. מה יש במירון חוץ מהכנסת אורחים והרבה בלאגן?"

"רשב"י" מלמל בשארי מובס. בינו לבינו רצה להגיע למירון בשביל האקשן גם חשב להתענג בעישון סיגריה עם כוס קפה על המרפסת מול היער התלול זה היה עדיף לו על כל קייאק שהוא במי הבנייאס הקפואים אבל איך יעז לומר זאת בקול ולא לצאת אגואיסט מאין כמותו? הוא התקפל ולמחרת נקם בשטייינים מעל הבמה.

צבי ציין לעצמו לטפל באירועי הלילה מחר במחברת הצהובה.
 
נערך לאחרונה ב:

gedalya vaisbord

משתמש צעיר
* קסני"ק - כינוי גנאי לבחורים תושבי קרית ספר הרווח בעולם הישיבות ומזהה אותם בעיקר עם קטנות מוחין, צרות אופקים, ותמימות.
הקסני"ק בא לבטא בחור שלא מבין עניין, תחומי העניין שלו ילדותיים וקטנוניים והוא לוקח כל דבר באופן מוגזם.
אין זה סותר כישרון ויכולות אלא מבטא התנהגות ואופי
לדוגמה: "מה אתה שומע קווי נייעס? מה אתה קסני"ק?"

ראה גם: בני ברקי, פתח תקוואי (פ' בשווא נח), צפוני, דרומי מנתיבות (במלרע), ועוד.
 

@Simcha

משתמש מקצוען
בישיבות ליטאיות אליטיסטיות (יש רק אחת כזו, כמובן) לא נהגו להחזיק באמתחתן ק"סניקים חלילה, בחורים מוועדים מבוגרים לא תולים הזמנה בכלל חדרי הפנימיה ולא מתקיימים קעמפים.
בישיבות בינוניות במעמדן אשר נועדו ל"בחורים מצוינים" יתכן וניתן למצוא חלק מן המתואר לעיל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה