יומנו של הסובל--

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בואו נראה אתכם!!!

מתמודדים עם ים של בכי ועם זכרונות מציפים בשופי מחניק, נמסים מול חומות עבותות של זכוכית וקופאים מול החמה הנמלטת מן אורה עצמה.
בואו נראה אתכם! מסוגלים לעמוד בפרץ מול עצמכם, כשהאויב הגדול וההרסני ביותר עבורכם הוא - אתם לעצמכם. בואו נראה אתכם! יודעים להמשיך את החיים כרגיל, לזקוף את הקומה ולהרגיש יציבות בקרקע נשמטת וחסרת בטחון. ליפול לתוך בארי התהומות ולהתחיל ה-כ-ל מחדש, גם שהתקדמתם כבר כמעט עד לפסגה ועתה נסוגותם עד תחתיתה.
נראה אתכם! צועדים לקרב בהתהללות חוגר כמפתח תוך שאתם יודעים שבארסנל הנשק שלכם שוכן כלום אחד גדול, מנופח ומאיים, שאף אויב קלוש לא נרתע הימנו.
נראה אתכם! מנסים להחזיק בשלהבות נדעכות ורוח שורקנית שמאיימת לכבות את החושך העומק ביותר, להחזיק מעמד מול חבטת המחשבות הצולפות כפתיתי שלג אימתניים ולהשאר נינוחים גם כשהלפיד המתווה אינו נראה עוד ונשארתם ביער עד בדד.
נראה אתכם!!! מרימים ידיים רפויות שמנסות להאחז בשביבי כח ולתפוס את הזריזות החומקת כבלדרית, להישיר מבט מלא מבע לעיניים חלולות ולדבר עם הקיר כידיד טוב ביותר, נראה אתכם!!! מדברים כשהמילים נמוגות כבועה והאותיות כבר מזמן פרחו באוויר, כשחלקי המשפטים התפוררו כחיטה שעדיין לא נאפתה - ולא תבוא לידי שימוש לעולם.
נראה אתכם!!! מיישרים מבט אל החושך ומתכחשים למסמרות של ברזל, נמלטים מן התלות המתנה וחבל הפיל, זה שכובל אך מעניק יציבות ומקום להניח במנוחה את הרגליים, לומר שלום בבכי על העבר ולחיות בעצימת עיניים נוראה מפני ההווה כשהעבר נוטה באופק ערפילים.
נראה אתכם! הולכים על קביים המטים להתרסק ומרוכזים בדרך מלאת מוקשים ובורות, מנסים לצלוח את חיי היום יום הפשוטים כשאליהם מתווספים ומתגדלים במהירות האור האירועים שכל צמח פשוט הופך לקוץ מעמיק שורש בבשרכם.
נראה אתכם!!! בזים לאמת הפנימית המציקה, ומתעלמים מצפורה המנקר בכם כבקן נשרים. נראה אתכם! טובעים בים של דמעות שמתגבר כצונאמי הסוחף איתו הכל, גם את המקורקע שבבתים, מושך אל השפל מן הירח הסהרורי.
נראה אתכם!!! חרדים מכל שביב ניצוץ, עוצמים אינסטנקטיבית את העיניים מאש שנהפכת במציאות עינכם לאוכלה ולא נרתעים מלגעת באש בידיים חשופות.
נראה אתכם! מלפפים את הלב בפקעת מטה להישבר, חלושה, רופפת אבל כל כך מגבילה וכובלת, עומדים מול מבטים מאשימים ומחניקים דמעות מלוחות ולא מרוות מפחד שמא יאמרו שבכייכם נובע מברז האשם.
נראה אתכם! עומדים ניצב מול מטח אבנים, לא מפחדים מחץ יעוף יומם ומטיל כי יפגע אלא נשארים בקו, מבית ומחוץ האויב כי - אין לכם לאן לברוח.
נראה אתכם! נטבעים בנחל האכזבות שבנוסף תובע אתכם על חוסר השתדלות יתר ומוג לב.
נראה אתכם! ועיניכם רכות בלועות דמעות, שוקקות אך כבויות באותה המידה כמו מפחדות מן הכלום הממשי.
נראה אתכם! טובעים בעומק, בבירא עמיקתא, שמעניק לכם את מקור ובאר חיותכם אך סוחט מכם כפנכה את לחלוחית חיותכם.
נראה אתכם! מרגישים שהעולם נאבד וחומק מבין הידיים, רוצים להתייאש אבל נלחמים בהלחמות שלכם לא להתייאש.
נראה אתכם! מסתירים טפח ומגלים טפחיים, לא מודעים למציאות השטחית והפורמלית אך מרגישים כרדאר את הזרמים התת קרקעיים מבלי יכולת ללכת נגד הזרם, רק להבין את אלפי הניואנסים ששוטפים אתכם ומוצצים את לשדי בשרכם.
נראה אתכם! קומצים שפתיים, ויד, ולב ולא מסוגלים לפתוח כי כביכול ננעלו לפניכם השערים.
נראה אתכם! מצויים בלב המערבולת, בלוז הסערה, בתווך רוח נשברה ואינכם נדים בפניה גם כי אינכם עלה נידף.
נראה אתכם עומדים שם, כשבד דק לעורכם חסר ההגנה ואינכם חשים בכפור המאיים לשאת עמו גם את שפיות דעתכם, נראה אתכם!!!
נראה
אתכם
במקומי.
 
נערך לאחרונה ב:

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בעקבות פניות רבות באישי.
הקטע הנ"ל בא לשקף - את הסבל, ואת העמידה במקום של אדם שעומד בסיטואציות בלתי אפשריות - ומתמודד מולם.
אנחנו רגילים לסיפורים שמעבירים לנו את המסר של - לקבל את האחר והשונה. להבין כי מי שעבר דברים בחיים אינו פחות מאתנו אלא יותר. ולראות את הכאב וההשלכות של הטראומה שאנשים עוברים. (מוסיפה כי תמצית הכאב היא שההתמודדות מול אנשים מבית. ולא מול אנשים מחוץ או מצבים).
במקום לצקצק בלשון, לראות אותם מתחת, כאלה שיש להם 'חסכים' וריקנות או 'אובר רגש' - לראות אותם מתגברים. נלחמים בידיים חשופות. לחוש את עוצמת הכאב שלהם. את המחשבות שרצות בהם ומאימות להפיל אותם פעם אחר פעם, בלי הפוגה.
יש מסר בקטע הנ"ל, וגם שליחות. אתן לא יודעות כמה אנשים מתמודדים יש מטר לידכם. כאלה שאם הייתם יודעים מה הם עוברים - הייתם רוצים לתת להם חיבוק גדול. אבל אתם לא רואים את כל ההיסטוריה העצובה. רק את השלכותיה. את החולשה. את החוסר בטחון עצמי. את העליבות הזועקת. ומתקשים להבין, או מתנשאים בסתר לבכם.
תתחילו לראות לעומק. לא שטחית מה שאתם רואים היום תבינו שלכל הווה יש עבר, ואם ההוה מטושטש - כנראה שהעבר ערפל אותו.
ובמקום להביט מלמעלה - תתבוננו לעומק ההתמודדות.
ותעריכו---
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  23  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה