"יוח"א'!!! שמעתם כזה דבר? = יום חינוך ארוך, גם אצלכם???

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י ניוזמן;2116701:
עליכם בדיוק התכוונתי

א. מי זה 'עלינו'? יושב כאן עוד מישהו מאחורי הכסא שלי ולא ראיתי אותו?
ב. מה התכוונת להגיד 'עלינו'?
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
אני מכירה באופן אישי יותר מאישה אחת או שתיים ששאלו רבנים גדולים, או אדמו"רים, על לימודים באקדמיה וקיבלו היתר וברכה.
יש סיבה לזה שהרבנים לא יוצאים בהיתר באופן גורף. אבל מי ששואל באופן פרטי - המון פעמים מקבל ברכה ועידוד.
 

ניוזמן

משתמש פעיל
[/QUOTE]אני כותב כל זאת בגלל שיש כאלו שחושבים בטעות שיש מגדו"י בזמננו שמתירים את האקדמיה מה שכלל לא נכון[/QUOTE]
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י ניוזמן;2116706:
אני כותב כל זאת בגלל שיש כאלו שחושבים בטעות שיש מגדו"י בזמננו שמתירים את האקדמיה מה שכלל לא נכון
[/QUOTE]

חזור לתגובתי הקודמת:
מכירה באופן אישי נשים (לא אחת ולא שתיים) ששאלו וקיבלו היתר, ברכה ועידוד.
מציאות.
 

ליכט

משתמש צעיר
נכתב ע"י y&m;2116694:
הלימוד כאן אינו האם אקמיה הותרה או לא הותרה, אלא לציית לגדו"י של דורינו ולהוריד את השיפוטיות מול מי שנוהג אחרת בהוראת רבו.
כיום התגובה היא, "ככה הרב שלך אמר לך? בטוח? בטח לא הבנת למה הוא התכוון. הא, אז הלכת לרב שיענה לך את התשובה שאתה רוצה"

נכתב ע"י גלבוע;2116705:
אני מכירה באופן אישי יותר מאישה אחת או שתיים ששאלו רבנים גדולים, או אדמו"רים, על לימודים באקדמיה וקיבלו היתר וברכה.
יש סיבה לזה שהרבנים לא יוצאים בהיתר באופן גורף. אבל מי ששואל באופן פרטי - המון פעמים מקבל ברכה ועידוד.

נוריד את השיפוטיות מול מי שנוהג איך שהוא נוהג בהוראת רבו, כשזה לעצמו.
אבל השאלה היא, איך אמורים מנהלי בית יעקב להתנהל, לפי דעת איזה רבנים, האם גם שם יש חילוקי דעות, או ששם דעתם הידועה של גדולי ישראל אמורה להכריע?!
 

ניוזמן

משתמש פעיל

חזור לתגובתי הקודמת:
מכירה באופן אישי נשים (לא אחת ולא שתיים) ששאלו וקיבלו היתר, ברכה ועידוד.
מציאות.[/QUOTE]
גם אני מכיר
ברור שהכוונה על אקדמיה ככלל תמיד יתכן הוראת שעה למרים ספציפים מהרבה סיבות
וגם כך בדרך כלל זה כולל מגבלות מסוימות של מגמה מי המורים וכו וכו.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י אביי;2116712:
נוריד את השיפוטיות מול מי שנוהג איך שהוא נוהג בהוראת רבו, כשזה לעצמו.
אבל השאלה היא, איך אמורים מנהלי בית יעקב להתנהל, לפי דעת איזה רבנים, האם גם שם יש חילוקי דעות, או ששם דעתם הידועה של גדולי ישראל אמורה להכריע?!

לכל מוסד בד"כ יש את הרב שאיתו הוא מתייעץ ולאורו הוא הולך.
(אולי הרב של המנהלת?)

כך שהחובה על ההורים לשלוח לביה"ס שתואם את השקפתם בבית, ולא לשלוח את הילדות לכל מקום ואח"כ לשדד סדרי בראשית.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י אביי;2116712:
נוריד את השיפוטיות מול מי שנוהג איך שהוא נוהג בהוראת רבו, כשזה לעצמו.
אבל השאלה היא, איך אמורים מנהלי בית יעקב להתנהל, לפי דעת איזה רבנים, האם גם שם יש חילוקי דעות, או ששם דעתם הידועה של גדולי ישראל אמורה להכריע?!

מנהלי בתי יעקב (להזכירכם, גילאי ביה"ס יסודי)לא לימדו ולא מלמדים לימודים אקדמאיים. את האנגלית והמתמטיקה הבסיסית מצליחים להנחיל איכשהוא לעדת הילדות תוך שעורי חברה- פעילויות-ועוד.
וזה שיש למישהו אינטרס לקרוא לחוגי- חינם פעם בשבוע "אקדמיה", זו צרה צרורה.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י לבן;2116720:
וזה שיש למישהו אינטרס לקרוא לחוגי- חינם פעם בשבוע "אקדמיה", זו צרה צרורה.

לחילופין, זה יכול גם להיות משעשע מאד.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י לבן;2116663:
סלחי לי, אבל כשאת כותבת בעד אנשים שמרביצים לשוטרים ושופכים עליהם מים, שעושים הפגנות ומבעירים פחים ועוד קוראת להם "אברכים צדיקים", את צריכה להבין שכל הודעה שתכתבי אחר כך בכל נושא שבעולם נקראת ברוח הדברים הזאת.
אין חיה כזאת "כל עניין לגופו".
באמת, מה העניין שלך להגיב בהודעה על יוח"א, לילדים שלך יש ערב ארוך ומלא באקשן גפרורים ופחים בוערים.

אני מבינה שאם נהג האוטובוס צעק עליך,
את לא נוסעת יותר באוטובוס.
כי אין חיה כזאת "כל ענין לגופו של ענין"
הכל כרוך ביחד...

מצטערת, אף אחד אצלינו לא מבעיר פחים (עד היום אני רועדת להדליק גפרור)
ותתפלאי לשמוע אנחנו לא גרים בירושלים או בית שמש ולמדתי בבית יעקב האזורי
ציינתי את דעתי.
דעתך הפוכה? את יכולה להשמיע אותה (ט.ל.ח. בכפוף לתקנון עד סגירת האשכול)
אבל להתחיל לתקוף על סמך דעות קודמות של הכותב-
זה לא ענייני ולא מכובד!
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י מנוחהלה;2116739:
אני מבינה שאם נהג האוטובוס צעק עליך,
את לא נוסעת יותר באוטובוס.
כי אין חיה כזאת "כל ענין לגופו של ענין"
הכל כרוך ביחד...

מצטערת, אף אחד אצלינו לא מבעיר פחים (עד היום אני רועדת להדליק גפרור)
ותתפלאי לשמוע אנחנו לא גרים בירושלים או בית שמש ולמדתי בבית יעקב האזורי
ציינתי את דעתי.
דעתך הפוכה? את יכולה להשמיע אותה (ט.ל.ח. בכפוף לתקנון עד סגירת האשכול)
אבל להתחיל לתקוף על סמך דעות קודמות של הכותב-
זה לא ענייני ולא מכובד!

אם אדם מזדהה עם רעיון, יש בזה כדי ללמד על הלך מחשבתו וסגנונו.
וכך הוא מזוהה גם כשהוא מביע את דעותיו בעניינם אחרים.

בסביבה הוירטואלית, ככה מסווגת ההשתייכות.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י y&m;2116743:
אם אדם מזדהה עם רעיון, יש בזה כדי ללמד על הלך מחשבתו וסגנונו.
וכך הוא מזוהה גם כשהוא מביע את דעותיו.

בסביבה הוירטואלית, ככה מסווגת ההשתייכות.

גם בסביבה האנושית.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י לבן;2116749:
גם בסביבה האנושית.

בסביבה האנושית יש עוד מאפיינים כמו לבוש, סגנון, השתייכות קהילתית ועוד.
ולכן המשקל שיש למשהו שאמרו פעם, מטשטש.
בסביבה הוירטואלית מכירים אותך רק מתוך תגובותיך, ולכן המשקל שיש לכל תגובה עולה.
 

שירי12

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י מלפפון;2116611:
בואי אספר לך סיפור טרי מאתמול.
בעלי מלמד קבוצת נערים מטעם אחד הארגונים.
נערים צמאים לדבר תורה.
אתמול סיפור לו נער אחד שעושה מאמצים רציניים להתחזק נוכח מחאות משפחתו:
ביקרתי במאה שערים. היה לי על החולצה בצד דגל ישראל בקטן. אפילו לא שמתי לב אליו כשלבשתי את החולצה. פתאום מגיע אליי אחד, ויורק עליי. אמרתי לו: תשמע, אני מכבד אותך ולא מחזיר לך מכות. אבל למה אתה עושה לי כך?
בתגובה ההוא קרא לעוד 2 מזוקנים שהיו ברחוב, והם התחילו לכסח אותי במכות.
תגיד, אתה גם כמותם? ככה זה מי שדתי?

בעלי נאלם דום בתחילה.
לאחר מכן הוא גינה את אותם עבריינים בחריפות.
הנזק הגדול שהם עושים, גדול עוד יותר ממה שהם מתארים.
מילא שיורידו את הכיפה. גם ככה קשה להכות בלי לעשות תזוזה לוליינית שתפיל את הכיפה מהראש. אפילו שהכיפה גדולה מאד כדי שתכסה על כל הפשעים.

ובהמשך לסיפור הנלבב הזה,
בעלי לומד פעם בשבוע עם אדם חילוני, מתחזק.
יום אחד הוא הגיע לו עם כל מיני זמירות מענינות. שלא כל גדולי ישראל הם באמת גדולים בתורה, ומוליכים אותם שולל, וכו' וכו' ועפרא לפומיהו.
וזה לא הגיע לו מחלומות הלילה, אלא מרב אחר שמקרב אותו.
ההשקפה הצרופה, זה בדיוק מה שהיה חסר לו.
שד' ישמור.
 

אקורד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י גיטי 123;2116658:
תודה רבה שהייתם איתנו.

הפסקת פרסומות קצרה, ומיד חוזרים אליכם.

לפרסומות- ניתן לעבור לכאן --

(יש סיכוי שהאשכול יעלם עד אז)

קידום מכירות?
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י ניוזמן;2116677:
אבל צריך להבין שהם עשו כך בגלל שהם היו במקום ששם היתה שיטתו של הרב הירש זה לא הותר לכל עם ישראל אני כותב כל זאת בגלל שיש כאלו שחושבים בטעות שיש מגדו"י בזמננו שמתירים את האקדמיה מה שכלל לא נכון

זכרתי שהיה משהו,
אין לי כרגע ספר תו"י העוסק בנושא תחת ידי, אז אסתפק בויקיפדיה למרות אי דיוקיה:

כהונתו הייתה רצופה פולמוסים עם שני המחנות. השמרנים, שזכרו את מנהג קודמיו לשאת קאפטן וכובע פרווה, ראו בעין רעה את סגנון הופעתו ואת התעקשותו על שימוש בגרמנית טהורה. כשהתיר לשים חופה בבית כנסת ולא מתחת לשמים, דבר שנחשב בעיניי רבים לחוקות הגויים, עורר את כעס החרדים. כך גם כשביכר את לימוד התנ"ך על התלמוד. הוא אמנם עמד על השארת סדר התפילה כפי שהוא, דבר שעדיין לא עורר דיון של ממש בסביבה המסורתית יחסית של מורביה, אך את ההתנגדות הגדולה ביותר עוררה תוכניתו להקים בניקולשבורג סמינר מודרני להכשרת רבנים על פי הדגם של הקולג'יו רביניקו בפדואה. המוסד המתוכנן נתפש כאיום חמור בידי החוגים המסורתיים, שחששו עוד קודם מהביקורת של הירש על מוסד הישיבה ומקריאותיו לרפורמה בסדרי החינוך המקובלים. הם הכשילו את היוזמה, שקריסתה הייתה מהגורמים העיקריים שגרמו לו להבין כי חזונו בלתי-ישים בחבל ושעליו לעזוב.

ויש עוד.
 

well

משתמש פעיל
לאחר שכמה כבר רמזו בו שהאשכול הולך להיסגר בקרוב, רציתי לעורר את תשומת הלב שבימים האחרונים הפורום התנהל למהדרין לפי הכללים - רק בקשות עזרה, התייעצויות, מידע שימושי וכו' ואכן ההתעניינות בפורום הגיע לשפל! יעיד על כך כמות התגובות בכל אשכול, וא"א להכחיש שכיש דיון מענין ועסיסי בין כל האשכולות - אוטומטית נכנסים גם לשאר האשכולות.
כי ,ביננו, מי פותח פורום רק בשביל אהבת חסד ועזרה לזולת???
סתם, נקודה למחשבה.
 

sarit_f

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
אשכול הזוי, פשוט.

והכי הזוי, זה המילה "אקדמיה" שנדחפה בלי קשר לכלום..


:)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  34  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה