כללי טיפים לבניית מודעה

SIVAN1

משתמש רשום
שלום.

רציתי לדעת אם יש אילו טיפים לבניית מודעה (מכל סוג)
מהו תהליך העבודה?
איך מתחילים? קודם הגריד? או המלל? או האימג'?
או שקודם הרעיון העיצובי? איך מגיעים לרעיון עיצובי? (אשמח לחוו"ד או לקישורים בנושא)

ועוד שאלה:
מהו מועד האספקה המינימלי ו/או המקסימלי ללקוח? (מודעה/מיתוג)

תודה.
 

ליפשיץ

משתמש רשום
שאלה קשה ביותר.
רק הזמן והניסיון יעזרו.

אבל דבר אחד ח ו ב ה !!
לא נוגעים במחשב לפני שיש את זה בראש.
 

אלי ויסברג

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ליפשיץ;597371:
אבל דבר אחד ח ו ב ה !!
לא נוגעים במחשב לפני שיש את זה בראש.

למה אתה ככה אומר?
בדרך כלל, אני דבר ראשון פותח את התוכנה, מגדיר גודל, ונותן לעכבר לזוז, תוך כדי השרבוטים אני מבין מה צריך להיות במודעה.
כמובן שיש מודעות מורכבות יותר שדורשות מקלחת ארוכה שמניבה צווחת 'אאוריקה' תחת זרמי מים חמים.

בקיצור, כל אחד שיעבוד איך שנוח לו.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
1. מגדירים מסר פרסומי אחד, חד וקולע שתואם את האסטרטגיה של הלקוח.
2. חושבים על קונספט שתואם את המסר הזה.
3. חושבים על דרך חזותית לבטא את הקונספט - אילו אימג'ים, טיפוגרפיה, קומפוזיציה וכד' יכולים להתאים ולהעביר את הקונספט שחשבנו עליו.
4. מחפשים חומרים חזותיים (מאגרי תמונות / תמונה שמצלמים לבד / חפץ שסורקים וכד'). כמובן שלעיתים ישנם חומרים חזותיים קיימים של הלקוח שעלינו להשתמש בהם, ולקוות שהם באיכות טובה ותואמים את המסר הפרסומי ואת הקונספט.
5. פותחים פוטושופ / אילוסטרייטור ומחברים את הכל ביחד.

פיתוח קונספט הוא נושא שלם ובעיניי מהחשובים ביותר בעבודתו של מעצב.
כדאי לקרוא וללמוד על הנושא בבלוגים שעוסקים בעיצוב ומיתוג. יש הרבה חומר, גם בעברית.
בתור התחלה אני יכולה להמליץ על בלוג שלם ומצויין שמוקדש לנושא, בשם "הבלוג שעושה כבוד לקונספט" של המעצבת ליאת אבדי.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אלי ויסברג;597373:
למה אתה ככה אומר?
בדרך כלל, אני דבר ראשון פותח את התוכנה, מגדיר גודל, ונותן לעכבר לזוז, תוך כדי השרבוטים אני מבין מה צריך להיות במודעה.
כמובן שיש מודעות מורכבות יותר שדורשות מקלחת ארוכה שמניבה צווחת 'אאוריקה' תחת זרמי מים חמים.

בקיצור, כל אחד שיעבוד איך שנוח לו.


אצל הרבה מעצבים, לא אומרת שאצלך, להתחיל תהליך עבודה בלפתוח את התוכנה, חוסם את המוח מלהגיע לקונספטים טובים ויצירתיים, ומנווט את המעצב לכיוון פתרונות דקורטיביים/אסתטיים/מבוססי אפקטים כאלה ואחרים.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י naamah;597386:
1. מגדירים מסר פרסומי אחד, חד וקולע שתואם את האסטרטגיה של הלקוח.

מסר,
אכן זו ההתחלה והסוף,

הדרך כבר שונה מאחד לאחד אם כי נעמה פרטה תהליך מאד מובנה שעובד טוב,

אחרת אנחנו רואים מודעות שמעבירות מסרים בצורה עילגת/ מאולצת במקרה הטוב,
ולא מעבירות בכלל במקרה הפחות טוב...
בשתי האופציות המודעה יכולה להיות מעוצבת אסטטי ונאה...
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י דאבל-קליק;597392:
לישון על זה לילה,

ורק אח"כ להתחיל.

דווקא אני מתחילה "משהו" ואחרי זה ישנה ע"ז, לדעתי יותר אפקטיבי....
 

דאבל-קליק

משתמש מקצוען
נכתב ע"י mig;597394:
דווקא אני מתחילה "משהו" ואחרי זה ישנה ע"ז, לדעתי יותר אפקטיבי....

האמת, הדברים הכי טובים יוצאים לי בין 5-ל-6 בבוקר...
מין סטטיסטיקה כזו שעשיתי לעצמי.

(אז בעצם זה - לא לישון לילה, ואז להתחיל...;))
 

ליפשיץ

משתמש רשום
נכתב ע"י אלי ויסברג;597373:
למה אתה ככה אומר?
בדרך כלל, אני דבר ראשון פותח את התוכנה, מגדיר גודל, ונותן לעכבר לזוז, תוך כדי השרבוטים אני מבין מה צריך להיות במודעה.
כמובן שיש מודעות מורכבות יותר שדורשות מקלחת ארוכה שמניבה צווחת 'אאוריקה' תחת זרמי מים חמים.

בקיצור, כל אחד שיעבוד איך שנוח לו.

עוד תצחק על זה אלי...
נראה אותך עושה מודעה ככה לסלקום נניח.. זה בדיחה, תחשוב על זה.
 

אלי ויסברג

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ליפשיץ;597439:
עוד תצחק על זה אלי...
נראה אותך עושה מודעה ככה לסלקום נניח.. זה בדיחה, תחשוב על זה.

לא הבנת.
יש כאלו שלפני מודעה פותחים בלנק טיוטות עם עיפרון עבה, שותים כוס קפה ומשרבטים דברים.
אני למשל, משרבט הרבה יותר טוב על המחשב.
אז האמירה 'לא לגשת למחשב' לא נכונה לגבי כולם. מי שיותר נוח לו לחשוב על הרעיון והמסרים תוך כדי התעסקות בחומרי היצירה, מוזמן לעשות זאת.

חוץ מזה, לא כל המודעות מבוססות מסר פרסומי שדורש קונספט מגובש.
רוב המודעות שאני עושה הן מודעות לאירועים. מודעות חד פעמיות, שכל מטרתן הוא למשוך את הצופה ולהעביר בעיצוב את רוח האירוע.
הקונספט כאן הוא הרבה יותר אבסטרקטי. אני צריך שהמודעה תהיה "מלאת שמחת חיים, עליזה וקופצנית". דטס איט. השאלה איך אני הופך את זה לצורות וצבעים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה