חרדקים, מי אתם?

מצב
הנושא נעול.

רובד

משתמש רשום
נכתב ע"י גרפיks;970235:
רובד, מהרגע הראשון היה לך משהו בעד הפרסום הזה...
לא אמרתי כלום.

את האמת אגיד ולא אסתיר. לעמיתיי התלוננתי על העיצוב הגרוע וחוסר המשמעות של הפרסום. גם כשהתברר שמדובר מנושא הגיוס והתברר גם הכיוון המאוד ספציפי, לא הייתי מרוצה מפנייה לקהל יעד מצומצם במקום לדבר אל הקהל הרחב בשפה אחרת, מובנת וקבילה.
אבל מכאן ועד להגיד שהיא לא ענתה על ציפיות המפרסמים??
מהרגע הראשון זה הרגיז אותי למה זה נמשך כל כך הרבה זמן, וזה מאוד עניין אותי. ורק זו הסיבה למה אני כאן כמעט הדובר של הקמפיין. (אני לא).
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י רובד;970232:
מיג, קהל היעד שלו הם מה"בפנוכו" עד קצת אחרי שכונת שערי חסד. מספיק למפרסמי המודעה שבנאדם אחד ב"איצקוביץ" יפנים את המסר.
מבין שורותיך הבנתי שיש קצת כעס. אני באמת מתנצל אם הבנת מדבריי איזשהו כוונה לפגיעה במישהו. הדיון כאן הוא נטו מקצועי.

כעס?
לחלוטין לא.

רתיעה.

נכתב ע"י רובד;970233:
במאמר המוסגר. לפעמים, גם כשהפרסום אינו עונה על כל הדרישות המקצועיות, השליליות היא שגורמת שכולם ידברו וידסקסו סביבו, ולפעמים רק זה המטרה של יוצרי הפרסום, שברבות הדיונים סביב הנושא יתברר הנושא.

לא נראה לי שזה תפס יותר מידי דיבורים חוץ מכאן,
לו, לא היית מחייה את האשכול...
 

רובד

משתמש רשום
נכנסתי. וקצת התבלבלתי. לא חושב שוויקיפדיה הוא המקום הנכון להבין דברים.
 

רובד

משתמש רשום
לא. אל תעשה לי את זה, אלי.
אני באמת רוצה להבין, כמאמר הידוע ".... היא וללמוד אני צריך".
 

אלי אלימלך

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
שבוע הבא. אני כבר עייף כעת..

אלא אם אתה מארגן לי כעת צלחת טשולנט מהבילה.

גיט שאבעס.
 

רובד

משתמש רשום
צולנט? כמה מגה בייט? זה עובר בג'מבו מייל, לא?
גיט צ'אבס.
 

הברקהבפרסום

משתמש פעיל
נכתב ע"י רובד;970260:
צולנט? כמה מגה בייט? זה עובר בג'מבו מייל, לא?
גיט צ'אבס.

ראשון: חבר שאל אותי היום (סיפור אמיתי, בלי הגזמה) אם אפשר לשלוח חולצאות דרך הגימייל לחו"ל, וזה יגיע במשלוח, וכמה זה יעלה? :eek:
(בהתחלה חשבתי לענות לו לברר כמה יעלה לו אשפוז ב... אבל בסוף חשבתי שב"ה שיש בינינו כאלה יהודים תמימים, ויש הרבה ב"ה)

ולעצם האשכול: בכל פעם שאני עובר את הפרסומות האלו שהם נגד האייפון ונגד הגיוס ולמיניהם, אני מתאר לעצמי מול העניים איש משעומם, קשה יום, פתח עמותה שיהיה לו סיבה לשנוררן שלו, והוא עומד מאחורי הפרסומות, ככה זה נותן לי תחושה.

א - זה לא מתפרסם במקומות הרשמיים שמשלמים לערייה על הפרסום, אלא זה מונח במקום שתולים את הלוויות והנפטרים, תבינו לבד איזה תחושה זה נותן לקורא, (אם בכלל יש כאלו)

ב - זה נגד כל הכללים בשיווק ופרסום וקריאייטיב וכו'

ג - העיצוב גרוע ביותר

ד - זה לא מביא לתועלת אלא בדיוק הפוך.

העיקר שנפתח על זה אשכול, רק בבקשה תעדכנו את המפרסם, שיש לפחות כמה אנשים שהתייחסו לזה בפרוג. ;)

ומלאה הארץ דעה ה'. אמן.

כתבתי את המודעה ב3:06 בלילה ואני מקוה שהובנתי.
 

גרף הול

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י רובד;970248:
אם אפשר קצת לתרגם בשפה פשוטה וכן להסביר את הקשר לאשכול. תודה.

תרגום לשפה העממית: הניגוד המסרים שנובע מהפרסום [במקרה שלנו]
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
יש יותר מדי אנשים שקוראים לרוע שלהם בשם קנאות.
אין בזה תועלת ויש בזה הרבה נזק כפי שכבר הארכתי בעבר בנושא.
 

גרפקליק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
נכתב ע"י הברקהבפרסום;970290:
חבר שאל אותי היום (סיפור אמיתי, בלי הגזמה) אם אפשר לשלוח חולצאות דרך הגימייל לחו"ל, וזה יגיע במשלוח, וכמה זה יעלה? :
(בהתחלה חשבתי לענות לו לברר כמה יעלה לו אשפוז ב... אבל בסוף חשבתי שב"ה שיש בינינו כאלה יהודים תמימים, ויש הרבה ב"ה)
פעם מישהו שאל אותי אם נתיב עובד על וורד:)
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
לא ראיתי את הפרסום
אבל תקנו אותי אם אני טועה
זה לא חלק המקרחון הירושלמי-בני ברקי ששוחה באוקינוס השקט?
 

גרפיks

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י גרפקליק;970623:
נכתב ע"י הברקהבפרסום;970290:
פעם מישהו שאל אותי אם נתיב עובד על וורד:)

זה קורה כשלקוח מבקש שאני יכין לו מודעה,
אבל קטן-קטן... חבל על הנייר במחשב.
הוא כבר יגדיל את זה במכונת צילום:eek::p:eek:
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים

קבצים מצורפים

  • צו.pdf
    KB 443.9 · צפיות: 21

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כואב ונכון.
אני חושבת שיש להם טיעון מאד חזק:
(ואני מדביקה אותו כאן, לטובת מי שלא טורח לפתוח PDF)

האם יש להם פתרון לאדם עובד שצו הגיוס
מגיע לפתחו, מלבד התחזות למשוגע?

האם יש להם פתרון כלשהוא לאיש חרדי
צעיר שכוחו במותניו,שהחליט בעצת רבותיו
לצאת לעבוד, כדי שיוכל להתנהל במדינה
הזו באופן מסודר ומשוחרר ולא כקומבינטור
הרעב ללחם, שאינו יכול "לעבוד לבן" כי לא
היה מספיק "משוגע" כדי להוציא פטור?
 

רובד

משתמש רשום
הגם שהאשכול נועד אך ורק לדיון מקצועי, לא אוכל לאצור את דעתי, מאחר והעלו כאן טיעונים נבונים.

הטענה הכואבת היא מה יעשה אחד שצריך לפרנס את בני משפחתו. שאלה כואבת ונכונה. אך המסקנה שעולה מבין השורות היא שבגלל זה, יש להתגייס, כי הפתרון הוא לא להיות "קומבינטור" ולהיות "משוגע".

אני לא נכנס לדיון אם הליכה לצבא אסורה גם למי שלא לומד 18 שעות ביום, ואני גם לא נכנס לנושא של שירות אזרחי. אך אם הליכה לצבא אסורה בכל אופן, הרי שהצורך של "לא להיות קומבינטור" אינו מתיר את האיסור.

בכל שנות גלותנו ידענו גזירות ורדיפות, אך האם לא היו יהודים בארה"ב שאיבדו את מקור פרנסתם רק בשביל שמירה עיקשת על השבת. גם אם צריכים פרנסה, וצריכים, עדיין זה לא מתיר שום איסור. כן, בנסיבות מצערות אלו עלינו להיות קומבינטורים. יש לזכור שזה אכן המטרה של הממסד הישראלי, לדחוק אותנו לפינה של התלבטות להיות קומבינטורים או לא, כמו שאנו רואים במתווה גיוס החדש, בו הם ממקדים את כל חיציהם בכיוון הכלכלי, כי הם יודעים שזה נקודת תורפה, נקודה קשה מאוד. האמירה "לא להיות קומבינטור" פירושה כניעה למזימות השלטון.

שוב, אני לא מביע שום עמדה בנושא הגיוס. רק הבהרתי נקודה חשובה, פרנסה אינו צד בדיון האוסר או המתיר את הגיוס.
 

שעת סיפור

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
הפשט בדיון הוא שאי אפשר להתקצן לשום צד.
ובסוגיה זו כמו בגדולות אחרות אשרינו שיש לנו מורי דרך ורבנים שיתנו לכל אחד הנחייה פרטית האם לקמבן, או להשתגע או לעשות שירות אזרחי או להתחייל במסגרת זו או אחרת. רק הם יכולים לתת דרך וחלילה להוקיע ציבור שפועל על פי הנחיית רבנים. ואם אכן כל אלו שעושים זאת נוטלים עצה מהזקנים ושומרים על עצמם בעז"ה הם לא יכשלו בשום בחירה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה