חרדים לעכו

אדיר נוף הגליל

משתמש פעיל
בעכו יש שכונה דתית לאומית של 250 יחידות ועם ישיבת ההסדר הכי גדולה בארץ
חרדים בעכו יש בני עדות המזרח
כולל של הרב מאיר אלחרר עם 35 אברכים. בית יעקב בנים . בנות כל הכיתות .
כולל כנסת ישראל ספרדי. 90 אברכים
סכימה-2.jpg
photos_עכו מזרח.jpg
 

קדימון

משתמש פעיל
הנדסת תוכנה
משהו יודע מה קורה עם עכו דיברו הרים וגבהות ואחרי ההגרלה כולם בורחים ואף אחד לא נותן תשובות לא כמה זכו ולא שום דבר
צריך לעקוב...
לגבי עכו, אני רוצה לעדכן אותך כי לפי ניתוח של הנתונים הרשמיים (בעזרת אחד החברים כאן - גאון מחשבים) אפשר לצפות לבין 150-250 זוכים חרדיים בעכו. אם כי זהו נתון לא מדוייק והוא מתבסס על ניתוח על פי מקום מגורים וכן פרמטרים נוספים, אך לא על שמות, פרסמנו אתמול ביתד שזוכים ידווחו לנו במייל, ואכן נרשמו אנשים אבל רק חלק מהציבור.

מדובר בבשורה טובה לציבור החרדי, משום שהשכונה הזו אמורה לגדול יותר ויותר, וכבר נמצאים כרגע במכרזים כאלף דירות
 

קדימון

משתמש פעיל
הנדסת תוכנה

מצוקת הדיור - ‏מנכ״ל משרד השיכון אביעד פרידמן ב'קול ברמה': ״בקרוב יחתם הסכם גג ברכסים על למעלה מ-4000 יח״ד, גם בנוף הגליל ובעכו יהיו הפתעות למגזר החרדי. אני מתכנן שבסוף 2023 יחלו שיווקים בכסיף. בהגרלה הקרובה נכפיל את העיר עמנואל

 

איכא מאן דאמר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
משהו יודע מה קורה עם עכו דיברו הרים וגבהות ואחרי ההגרלה כולם בורחים ואף אחד לא נותן תשובות לא כמה זכו ולא שום דבר
מדברים על משהו כמו 200 משפחות חרדיות, גם מנכ"ל משרד השיכון אביעד פרידמן דיבר על זה.
כמובן זה רק זוכים ורק מההגרלה הראשונה שהתקיימה, מתוכננים עוד הגרלות שם וגם דירות בשוק הפרטי שלא אמורות להיות יקרות מידי.
@עו"ד נתן רוזנבלט אמר שהוא מתכנן לארגן משהו בקשר לקהילה.
 

אדיר נוף הגליל

משתמש פעיל
למי שלא מכיר את עכו
Screenshot_20220718-152345_Maps.jpg

עכו היא עיר מאוד מסורתית כמו נתיבות וכו.
העיר סגורה בשבת למעט העיר העתיקה זה איזור ערבי ותירותי.

בעיר העתיקה יש את בית כנסת הר"מחל ומקווה. הכל נמצא באיזור שהיה בו הקהילה היהודית. עוד לפני שהיו ערבים בעכו העתיקה היו שם יהודים.
IMG_9678_499_333_95.jpg

עכו מרכז ברובו ערבי . לפני 25 שנה עכו מרכז היה איזור אשכנזי ורק עשירי העיר יכלו לגור שם כיום הרוב שם 80% ערבים . אמי עדין גרה שם.
Tunisian_synagogue.JPG

עכו צפון יש ערבים כ30%. יש הרבה חרדים ויש שם כוללים ובתי ספר החרדים של העיר. ויהודים מזרחים אוהבי חרדים . רוסים . קווקזים ושאר תערובת עם ישראל.

עכו שיכוני המזרח זה האיזור היהודי הומוגני ששם נמצאים הגרעין התורני שכונה דתית לאומית ישיבה ההסדר הגדולה בארץ. וחרדים רבים לרוב בני עדות המזרח שהיו מאז ומתמיד עוד מימי הרב לופס זצל. (רב העיר לשעבר שהיה כמו הבבא סאלי של עכו) בסמוך יש גם בית ספר חרדי.
לסיכום עכו עיר מאוד מסורתית ודתית. נכון יש ערבים אבל מי סופר אותם(:
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה