מחיר למשתכן חרדים לנווה שמיר

נחת און שמחה

משתמש פעיל

WhatsApp-Image-2022-12-07-at-16.31.07-1-1024x575.jpeg
חשש ברמה ה' בב"ש: למרות שרוב התושבים חרדים – בלוך תקצה רק למגזר הדתי לאומי

תושבי שכונת רמה ה' בבית שמש שמצויים ללא בית כנסת מזה תקופה ארוכה חוששים כי הערייה תקצה מבנה שמיועד לביה"כ למגזר הדתי לאומי למרות שרוב תושבי השכונה הם חרדים • לטענת התושבים מדובר באפליה למגזר החרדי

בעוד כחודשיים תימלא שנה לתחילת האיכלוס של השכונה החדשה 'רמת בית שמש ה', שנבנות בה בשלב זה כ-2,500 דירות חדשות, אולם למרבה הפליאה, עדיין לא קיים ופעיל בשכונה מבנה של בית-כנסת, זאת למרות שהשכונה כבר מאוכלסת במאות משפחות ממגוון קהילות שרכשו את דירתם בתוכה, ובקרוב גם עתידים להגיע עוד מאות רבות של משפחות עם השלמת בניית דירתם בחודשים הקרובים.

ל'חדשות JDN' נודע כי בשולי השכונה נבנה מבנה עירוני על ידי 'משרד השיכון' למטרת בית-כנסת, אולם, העירייה החלה בתהליך הקצאתו לעמותה של המגזר הדתי-לאומי, עוד בראשית ימי איכלוס השכונה, שאושרה ע"י ועדת ההקצאות העירונית לצאת בפרסום ראשון להקצאת המבנה הציבורי לשימושה כבית-כנסת ציוני-דתי.

תושבי השכונה החדשה מתארים את המצוקה הקיימת כיום, כאשר מתקיימים מנייני התפילה במקומות מאולתרים ובלתי מתאימים, כמו באוהלים ובחצרות הבניינים, חדרי-מדרגות, דירות וגני-ילדים. כל זאת בשל המחוסר-מקום ראוי ומתאים לתפילה לאחר שהעירייה טרם נתנה הקצאות לבתי-כנסת בשכונה, אף לא הקצאות זמניות.
התושבים הוסיפו, כי הוגשו לוועדת ההקצאות בעירייה במהלך תקופת הפרסום הראשון עוד בקשות מקבילות לקבלת הקצאה זו ע"י מספר עמותות של הציבור החרדי בשכונה, מכל העדות והחוגים, ולכן הוצרכה וועדת ההקצאות העירונית לשלב בימים אלה גם את אותן עמותות חרדיות יחד עם העמותה של המגזר הדת"ל לפרסום השני במסגרת תהליך ההקצאה הארוך של המבנה העירוני.

"כנראה תרצה הוועדה לתת בסופו של דבר את המבנה לעמותה שאינה של המגזר החרדי המזוהה עם ראש-העיר ואנשיה, כשבמקביל תידחה את שאר העמותות החרדיות מקבלת ההקצאה, אם כך ייעשה הרי שהנושא צפוי להתגלגל לפתחו של בית המשפט, כאשר העמותות החרדיות שלהן ציבור גדול יותר בהרבה, כנראה שלא יוותרו על-כך ויגישו עתירה משפטית בנושא כנגד העירייה, וההקצאה צפויה להתעכב למשך תקופה ארוכה עד להכרעה בעניין", סיפרו תושבי השכונה ל'חדשות JDN'.

עוד נודע ל'חדשות JDN' כי בשבועות ובחודשים הראשונים לאיכלוס השכונה הגישו העמותות את כלל המסמכים הנדרשים להקצאה לבתי-כנסת, כולל חתימות רבות של המוני תושבי ורוכשי הדירות בשכונה, כאשר שתי עמותות בנוסח עדות-מזרח הגישו כל אחת מהן כ-50 חתימות, ועוד עמותה בנוסח אשכנז הגישה כ-65 חתימות, ועמותה נוספת בנוסח חסידי הגישה את הסך הגבוה ביותר של כ-120 חתימות, ובסך הכל הן מגיעות לקרוב ל-300 חתימות, זאת לעומת העמותה של המגזר הדת"ל הנ"ל שהגישה כ-50 חתימות בלבד.
תושבי השכונה הוסיפו בשיחה עם 'חדשות JDN' כי "היות ובעוד זמן קצר כבר לא תתאפשר חלוקת הקצאות חדשות, עד אחרי הבחירות המקומיות שתתקיימנה בעוד כשנה – יוצאים המוני תושבי השכונה מכל העדות והחוגים, מתפללי המניינים השונים והמגוונים, בקריאה דחופה של הרגע האחרון ובדרישה נחרצת מכלל הגורמים בעירייה לתת להם באופן דחוף ומיידי את זכותם הבסיסית והחיונית להתפלל בבתי-כנסת בשכונתם – לכל נוסח וסגנון בית-כנסת משלו".

לטענת התושבים, בכל מקרה, הייתה העירייה צריכה כבר מזה זמן רב לתת הקצאות של קרקעות עירוניות בתהליך של פרסום קצר, כדי שכלל המניינים יוכלו להתקיים בינתיים במבנים זמניים מתאימים וראויים, שכן השכונה מלאה בשטחי-ציבור גדולים וריקים.

פנינו לעיריית בית שמש לקבלת תגובה אך נכון למועד פרסום הכתבה טרם התקבלה תגובה.
%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%98%D7%95%D7%A7%D7%95%D7%9C-%D7%9E%D7%AA%D7%95%D7%A7%D7%9F-%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%94-%D7%A2%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%91%D7%A9%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%AA-%D7%A8%D7%9E%D7%94-%D7%94-%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%9B%D7%A0%D7%A1%D7%AA-725x1024.jpg

WhatsApp-Image-2022-12-07-at-16.31.03-1-1024x768.jpeg

התושבים נאלצים להתפלל בתוך בתים

 

אא-אסתר

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
האם למישהוא יש מידע לגבי צפי כניסה לפרויקט אלי יוחנן 990
והאם יש תמונות מהשטח שנוכל קצת לראות את ההתקדמות
תודה רבה מראש
 

goaty

משתמש פעיל
תתפלא, יש ימים שלמים שאני לא נותן לילדים אפילו לא עטיפה של טופי, ויש געשמעק בלימוד.

האם למישהוא יש מידע לגבי צפי כניסה לפרויקט אלי יוחנן 990
והאם יש תמונות מהשטח שנוכל קצת לראות את ההתקדמות
תודה רבה מראש

איזה פרוייקט של אלי יוחנן ?
אני צריך תמונות של 991
התמונות שהעלה @נחת און שמחה הן מפרוייקט 990
היי @goaty
האם יש אפשרות שוב לתמונות של הבניינים ? [ואם אפשר גם תמונה יפה של בנין 5 -שמאלי קידמי]
תודה מראש
אשתדל בקרוב בע"ה.
 

נחת און שמחה

משתמש פעיל

Collage-Maker-04-Dec-2022-04.57-PM-1024x683-1.jpg


"מלחמת דת שלא יוכלו לעצור": שוטרים איימו שוב על מפעיל צופר השבת בב"ש

שוטרים עלו לבית מפעיל צופר שבת ברמה ה' בבית שמש ואיימו שיפרצו לבית במידה וישמיע שירי שבת בשישי הקרוב • עו"ד מיכאל ליטווק: "התנכלות השוטרים ופעילותם ברדיפת שומרי השבת בשכונה תוביל למלחמת דת שאיש לא יצליח לעצור"
שוטרי משטרת בית שמש עלו הביום (רביעי) לביתו של מפעיל צופר שבת בשכונת רמה ה' בבית שמש ואיימו כי יפרצו לביתו במידה וישמיע שירי שבת, ביום שישי הקרוב. זאת, לאחר שבערב שבת האחרון, השוטרים קנסו אותו ואיימו לעצור אותו.

עורך הדין מיכאל ליטווק, שמייצג את מפעיל הצופר, הגיש תלנה למפקד התחנה, למחלקת תלונות הציבור במשטרת ישראל ולמח"ש – בה כתב כי "על אף מכתבי המפורט וחוות הדעת המפורטות, בחרו במשטרת בית שמש להמשיך לפעול בחוסר סמכות ולהילחם באובססיביות כנגד השמעת שירי שבת".

לדבריו, נראה כי משטרת בית שמש בחרה בדרך הקלה ובמקום לפעול מול גורמי פשיעה היא נלחמת ומתנכלת לשומרי שבת המפעילים טרם כניסת שבת קודש זמירות לזמן קצר וקצוב.

הוא תיאר בתלונה כי היום התרחש מופע אימים בו שוטרי משטרת בית שמש באמצעות השיטור הקהילתי הגיעו לביתו של מפעיל הצופר, התנהגו מולו בבריונות והשמיעו לו איומים שונים ומגוונים, לרבות איום בפריצה לביתו תוך השחתת דלת ורכוש הבית, איום במתן דוחות ואף במעצר ביום שבת קודש ככול וזה יעיז להשמיע זמירות טרם כניסת השבת.

"מדובר בביזיון מתמשך שחייב להיפסק לאלתר תוך מיצוי הדין עם כל השוטרים המעורבים הפועלים בניגוד לחוק, ללא כל מדידת רעש ומתוך מטרה לרצות גורמים פוליטיים בעירייה בניסיון לשנות את הסטטוס קוו של שכונת רמה ה' בבית שמש", כתב.

הוא ציין כי ההתנכלות עלולה להוביל למלחמת דת: "מאות רבות של רמקולים דומים מסוגם קיימים בכל רחבי הארץ לרבות בעיר בית שמש והתנכלות משטרת ישראל למפעילי זמירות שבת דווקא בשכונה רמה ה' בבית שמש מעידה על מניעים פסולים תוך ניגוד עניינים של המעורבים. המשך התנכלות השוטרים ופעילותם ברדיפת שומרי השבת בשכונת רמת ה' בבית שמש תוביל למלחמת דת אותה איש לא יצליח לעצור".

כזכור, בתחילת השבוע דיווחנו כי משטרת בית שמש מתנכלת לתושבי שכונת רמה ה' בשכונה שמפעיל צופר שבת, בערבי שבתות וחגים. בערב שבת האחרון, שוטרים הופיעו בפתח ביתו, קנסו אותו ואיימו לעצור אותו.

בתיעוד שהגיע לידי 'חדשות JDN' נראים שני שוטרים עומדים בפתח ביתו של מפעיל הצופר ומאיימים עליו כי יצטרך לשבת בשבת בתא המעצר. מפעיל הצופר הציג להם מכתב מעורך דין המוכיח כי הוא לא עובר על שום חוק, אך השוטרים התעלמו ממנו לחלוטין.

השוטרים אף נכנסו לתוך ביתו, ללא הצגת צו. כעבור כ-20 דקות, ולאחר שהפעיל שוב את צופר השבת, השוטרים עלו שוב לביתו ואיימו עליו, צעקו עליו וניסו להפחיד אותו, לעיניי ילדיו הקטנים.

עורך הדין מיכאל ליטווק שיגר פנייה למפקד התחנה, למחלקת תלונות הציבור במטרת ישראל ולמח"ש – בה טען כי מדובר ברמקולים שאינם חורגים מרמת הדציבלים המותרת בחוק וכי מאות רבות מסוגם מותקנים ברחבי הארץ, שרבים מהם מופעלים זה שנים רבות אף בעיר בית שמש עצמה ובמחוז ירושלים.

לדבריו, מפעיל הצופר פועל אך ורק במסגרת החוק וברמת הדציבלים המותרת ולאמור, מתווספת העובדה כי מדובר בהשמעה לזמן קצר וקצוב (דקות בודדות בשבוע) באופן שאינו מהווה כל מטרד או עבירה על החוק.

הוא הוסיף כי מפעיל הצופר העביר לשוטרים חוות משפטית המגובה בתשובות רבות של יועמ"שים במשטרת ישראל ולפיה משטרת ישראל לא תפעל כנגד צופרי השבת, אך ללא הועיל. השוטרים פעלו בצעקות תוך שהם מהלכים אימים, אחד השוטרים בעט בפראות בדלת שכנו של המפעיל וניסה לפתוח אותה בכוח, וכך גם טענו השוטרים כי רשמו דוחות על שמו, איימו עליו כי יבלה במהלך השבת במשטרה וכי "ייאלץ לעשות שם קידוש" וכי "בפעם הבאה הם יזמינו מכבי אש, יפרצו לבית ויחרימו את הצופרים".

הוא ציין גם כי השוטרים לא הציגו כל צו, מדידה או חוות דעת הבוחנות את עוצמת הרעש ולא ברור מכוח מה החליטו השוטרים לנצל את כוחם וסמכותם לרעה, לנהוג באלימות ולהפריח איומים.

ליטווק, וכך גם תושבים אחרים ששוחחו עם 'חדשות JDN' טענו גם כי בשונה ממקרה זה – השוטרים התנהגו בסבלנות ולא עשו דבר כלפי מספר תושבים שפעלו בהתרסה והפעילו מוזיקה רועשת לזמן ממושך במטרה להתגרות במפעיל הצופר ובשומרי השבת, דבר המעיד כי מדובר באכיפה בררנית אך ורק בשל תוכן השירים.

לסיום כתב: "בשל האמור ונוכח דחיפות הדברים, רגישותם וחשיבותם, אבקשכם לפעול בדחיפות ולהשיבני דבר, כדלהלן: להעביר תיעוד מלא ממצלמות הגוף של השוטרים ודוחות האירוע. למצות את הדין עם השוטרים המעורבים. להוציא הנחיות ברורות המבהירות כי אין חוק במדינת ישראל האוסר על השמעת שירי שבת וכי הפעלת הרמקולים בוצעה בהתאם לדין. חידוד ההנחיות הקיימות והוצאת הודעת הבהרה אודות חומרת מעשיהם של השוטרים המעורבים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה על המקרה בערב שבת האחרון: "בעקבות ריבוי תלונות של תושבים על אודות רעש בלתי סביר וחריג הכולל השמעת קול צופר הנחזה כאזעקה ושירים באמצעות מערכת הגברה במרפסות בתי מגורים, ולאחר בדיקה עם גורמי איכות הסביבה ואזהרה שניתנה למעורבים מבעוד מועד, בוצעה אכיפה על פי החוק ובהתאם. נמשיך לפעול בנחישות כנגד עוברי חוק הפוגעים במרקם חיים ואיכות חייו של הציבור במעשיהם".
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
@נחת און שמחה מה התחדש שצריך להעלות שוב ושוב את אותו האייטם?
העניין הובן.
כל כך דחוף שהאשכול שוב ינעל?!
שים לב שמדובר על ידיעה חדשה.
אתמול השוטרים שוב ביקרו במקום, ואיימו בעניין הפעלת הצופר ביום שיש הקרוב.
זה ביקור חוזר של השוטרים, ועל כך נסוב האייטם.
 

ברוס

משתמש פעיל
האם ידוע למישהו אודות הגרלה 989- הפרויקט האחרון מסדרת הפרויקטים של אלי יוחנן ברמה ה (נווה שמיר) שהוגרלו לפני מעל 3 וחצי שנים.

בתור תושב השכונה , ולבקשת כמה מידידי ת"ח אברכי כולל יקרים שגם זכו בהגרלה זו , הלכתי לברר זאת לעומק - ואני יברר זאת עוד יותר לעומק כפי יכולתי - עכ"פ מה שהבנתי שבחודש האחרון חלה התקדמות בנושא , ויכול מאוד להיות שעוד עד סוף חודש/שנה הלועזית יקראו כבר לכלל הזוכים לכנס זוכים.
ואנסה לברר עוד יותר עם יהיה לי יותר מידע בלי נדר אשתדל לכתוב כאן.
 

צבי שועלי

משתמש חדש
בתור תושב השכונה , ולבקשת כמה מידידי ת"ח אברכי כולל יקרים שגם זכו בהגרלה זו , הלכתי לברר זאת לעומק - ואני יברר זאת עוד יותר לעומק כפי יכולתי - עכ"פ מה שהבנתי שבחודש האחרון חלה התקדמות בנושא , ויכול מאוד להיות שעוד עד סוף חודש/שנה הלועזית יקראו כבר לכלל הזוכים לכנס זוכים.
ואנסה לברר עוד יותר עם יהיה לי יותר מידע בלי נדר אשתדל לכתוב כאן.
תודה רבה על הפעלתנות-בירור
מתוך כל ההודעות האחרונות שמלאים בניתוח פני העתיד של רמה ה'
אני שמח לקבל/למצוא עדכון תמציתי (גם אם זה על שטח ספציפי)
בלי הערות הגבלה-רק משתף מחשבה שחשוב להתמקד במעש ככל שאפשר לעזור אם בפניות חוזרות ונשנות מול העיריה בביטחון שבע"ה נקבל את מירב השטחים שמגיע לנו, ואם בעדכון מידע אודות התפתחות בנית מגורים ובתי כנסת /או כל התפתחות חרדית ברמה ה'
 

goaty

משתמש פעיל
תודה תודה תודה
אין מילים
יש לך הערכה איפה אוחזים בפנים ?
יש התקדמות בתוכו ? או שרק שלד ?
חלפתי שם וצילמתי מחלון הרכב, אשתדל להגיע לשם ולנסות לראות מה קורה בבניין.
אלי יוחנן 992
איזה זה אוחז?
יש למישהו תמונות?
כנ"ל בל"נ.
 

Bin26

משתמש פעיל
לקראת ה1\1 המועד האחרון לחלוקת הקצאות לבתי כנסת בבית שמש (ובכל הארץ) אנו אוספים כעת בדחיפות חתימות בהתארגנות בזק לבית הכנסת הליטאי אברכי ''דרך אמונה'' בית הכנסת מונה כיום גרעין של כ30 מתפללים ובעז''ה מתגבר והולך מידי שבת, אם רכשתם דירה ברמה ה ואתם משתייכים לציבור הליטאי תורני פנו אלי בהקדם במייל b7188062 שטרודל גימייל וכו' ואקשר אתכם עם הגבאים לחתימה עבור הקצאה לבית הכנסת (גם מי שחושב שאולי בהמשך הוא ישתייך לבית הכנסת אחר ניתן לחתום עכשיו ובעוד שנה לחתום למקום אחר ובכל מצב בשנה וחצי הקרובות (בחירות,הקמת קואליציה עירונית,כינוס ועדת ההקצאות)לא יהיה ניתן לבקש הקצאות אחרות)
לא להתעכב אנחנו צריכים להגיש את החתימות עוד השבוע וחסר לנו חתימות!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה