מידע שימושי חרבות ברזל - חיזוקים

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
 

אח של אמי

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מחזק מאוד!!!
 

אח של אמי

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
חובת האזנה!!!
חלק מהניסים המופלאים שקרו בטבח הנורא!!!
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

חזק, מנחם, נותן תקווה ומדהים - שווה צפיה בקליף המלחמה, ובמסר של הרב שליט"א המבוסס על הרמח"ל
 

a.r.

משתמש פעיל
למה אי אפשר לשנות את הצבעתי בנספח השבועי , לחצתי בטעות על בחירה אחרת
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
אביו של אחד החטופים שלמד בילדותו במוסדות חב"ד, החליט לישאר בנ.י. אחרי המסע של משפחות החטופים לציונו של הרבי מליובאוויטש ולעצרת בבית הלבן. הלילה נצפה בהתוועדות של אמונה וביטחון ב770
1700607398314.png
 

ღmaximumღ

משתמש פעיל
שיעור מחזק במיוחד של הרב מנחם שטיין
על המצב הקשה ומה השם דורש מאתנו
 

קבצים מצורפים

  • הרב שטיין על המצב הקשה.mp3
    7.2 MB

שביעית

משתמש מקצוען
אם יש למישהו דרך להוריד אני אשמח מאוד....

בגדול - הבבא סאלי הגיעה בחלום לבנו לפני שמחת תורה ואמר לו שיקום להתפלל כי יש גזירות.
 

בשר ודם

משתמש רשום

מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שליט"א​

מי האיש החפץ חיים

מרן שליט"א נשאל בשבוע האחרון במה יש להתחזק, ואמר שהתשובה לזה מפורשת בפסוק בתהלים "מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב" "נצור לשונך מרע ושפתך מדבר מרמה", כתוב כאן שמי שהוא 'חפץ חיים' - מי שרוצה לחיות, העצה לזה היא 'נצור לשונך מרע'!

מרן עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין שליט"א​

חיזוק בשמירת הלשון

בליל שבת קודש, עורר מרן שליט"א על כך שבתקופה קשה זו יש להתחזק בשמירת הלשון.

והזכיר את מה שהביא החפץ חיים (שמירת הלשון ח"א שער הזכירה פרק ד', וח"ב פרק ד') בשם חז"ל (ירושלמי פאה פ"א ה"א, מדר ששוחר טוב תהלים פרק ז') שבימי אחאב אף שהיו עובדים עבודה זרה היו יוצאים למלחמה ונוצחין, מפני שלא היה בהם לשון הרע, ובסוף ימי שאול שהיה ביניהם דילטוריא, אף שלא היה בהם עבודה זרה כמו בימי אחאב, והיה נמצא בהם תינוקות שהיו יודעין מ"ט פנים בתורה, היו יורדים למלחמה ונופלין.

ודן מרן שליט"א בשאלה שהגיעה לפתחו, בדבר 'פאשקווילים' עם לשון הרע שנתלו סמוך לשבת, ולא הספיקו להורידם עד כניסת השבת, האם מותר לקורעם בשבת קודש או לא.

ולאחר שנשא ונתן מרן שליט"א בדבר, הכריע שמותר לקורעם בשבת, כיון שקורע שלא על מנת לתקן איסורו הוא מדרבנן, ואילו קבלת לשון הרע אסור מדאורייתא, ומבואר בתוס' בשבת (ד' א') שמותר לאדם לעבור איסור קל כדי להציל את חבירו מאיסור חמור, אם חבירו לא פשע.
 

בשר ודם

משתמש רשום

המשגיח הגה"צ רבי בנימין פינקל שליט"א​

חיזוק בתורה, שבת, וצניעות

בדברים שנשא המשגיח שליט"א בימים אלו, עורר על הטעות הגדולה במחשבה שבימים אלו מוטל על הבני תורה לצאת ולעזור כדי להיות 'נושאים בעול'. המשגיח שליט"א התבטא על כך "אוי, כמה טעות יש בזה, הלימוד והעמל בתורה של כל אברך וכל בחור, זה ההצלה הגדולה ביותר, ואם זה תורה מתוך הדחק ההצלה היא גדולה יותר".

"השמירה היא בישיבות ובכוללים, לימוד התורה וכח התפילה עולים על הכל, צריך שתהיה ההרגשה של ויגבה ליבו בדרכי ה', אנחנו המצילים והמגינים הגדולים, בן תורה צריך לדעת את התפקיד שלו ואת המעלה שבה הוא נמצא, זה זכות מצד אחד, ובד בבד גם חובה".

עוד עורר המשגיח שליט"א שיש להתחזק בימים אלו בקדושת השבת ובשמירת שבת, והוסיף ש"אם אנחנו נתחזק בשמירת שבת, זה ישפיע גם על הרחוקים יותר".

ודבר נוסף עורר "גם בעניני קדושה עלינו להתחזק, לבדוק שחלילה אין סדקים, הנסיונות כיום גדולים, ואם נתחזק בקדושה ובטהרה, זה ישפיע גם עליהם. מרן הרב שך זצ"ל כינס אברכים וצעק על צניעות, אמרו לו מה זה נוגע אלינו, צריך לדבר על זה עם הנשים, וענה, שעל פי רוב הבעל הוא הקובע והצניעות תלויה בו, האשה רואה מה מפריע לו ומה איכפת לו".

את דבריו סיים המשגיח שליט"א "הקב"ה רוצה שנתאמץ, אשרי מי שמוסיף עכשיו חיזוק בזמנים של סוף הגלות, הן להביא ישועות לכלל ישראל ברוחניות ובגשמיות, הן לקרב את הגאולה, הן להרבות כבוד שמים, אשריו ומה טוב חלקו, הוא יזכה לכל הברכות ולכל הנבואות שהבטיחו, כי הוא יהיה ממקרבי הגאולה".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה