דרוש מידע חלות מקמח שנטחן אחרי פסח במודיעין עילית

david1986

משתמש פעיל
מלבד שנושא מכירת החמץ אצל בעלי טחנות הקמח הוא מקופיא. הם לא מאמינים בו, ולא מרצון, ולכן הידר הגריש"א על מכירה חלוטה, כזו שעומדת בפני ערכאותיהם,
הרי הקמח רגיל הוא קרוב לודאי חמץ לפני טחינתו. כאמור לעיל.
ואודות חמץ שעבר עליו הפסח שמישהו קודם כתב שזה דרבנן, גם עוף בחלב הוא דרבנן..

לית מאן דפליג שקליפה עבה שומרת על הפרי.
למותר לציין שהחזו"א לא הקל כלום, ומסתבר שלא היה סומך על מכירת חמץ סטנדרטית של חילוני, וקמח דאז לא היה נלתת כדהיום. ומי שמהשערה נח לו לומר שאז כן היום, כי לא שמענו אינו ראיה, אינו אלא כמתמיה..
זה שבשנים האחרונות ירד קרנם של הכשרויות שהקפידו על הידור בתכלית, ולכן המאפיות עשו יד אחת להתעלם מצרכי ציבור המהדרין - זה דבר שראוי להצטער עליו ביותר.
העובדה שאחרי 25 שנה שהקפידו על כך, פתאום חזר הכל לכשהיה - מביא אנשים מפונקים לומר שבעצם מלכתחילה הכל קשקוש.. גם זה דבר מפליא.
 

david1986

משתמש פעיל
אטרח ואספר לך: כששארית ישראל הוקמה ע"י מרן הרב שך בתשמ"ז, היא הציבה סטנדרטים של הקפדה בכל תחומי הכשרות, שטרם נראו בארץ (לא חומרות בכדי, אלא חוסר פשרה, מה שהיה עד אז בתחומים רבים חלקה של מחלקת הכשרות של העה"ח).
בראשה התמנו הגרח"ש קרליץ זצוק"ל ולהבחל"ח הגר"מ גרוס.
(אציין מה ששמעתי מהרב ג.ה. כשהלכו אז לבקר בבקור חג אצל זקנם מרן הגריש"א ורעייתו, מזגה הרבנית לכבדם בשתיה מתוקה כוס מים מהולה בתמצית 'פטל משגב' למי שזוכר. ולתמיהתם השיבה: הרב אומר ששארית זה כמו בבית!)
כפועל יוצא, הם הקפידו על מכירת חמץ חלוטה לפי החוק, ומעבר לכך לדאוג למחמירים לא להסתמך על מכירת חמץ בעין, בכמות כזו שמראה את רצונו של המוכר לקבל את חמצו לאחר הפסח, וכפי מה שהקפיד הגר"א מאוד.
(כבר כתבתי שהימנעות מאכילת שרויה היא חומרא פחותה ממנה, והרבה אנשים נוהגים בה באדיקות יתר).
מאפיית עין-בר שהיתה תחת השגחת הגרב"ש סלומון זצ"ל ושאר"י, הקפידה על כך. כל החברות היו בתחרות ולכן גם הם הקפידו על חומרא זו.
ולכן גם לא רחצו את החיטה במים, משום שאז כבר ידעו שהליך זה הוא קרוב לודאי חמץ.
עברו הרבה מאוד שנים, וכששארית נחלשה מסיבות שונות, המאפיות כולם עשו יד אחת להתעלם מהחומרא הזו שנוהגים בה רבים רבים יראים.
ומתוך שגם הבד"ץ לא חשבו להחמיר בזה, והם שלטו בשוק, מה שנקרא פוליטיקיה, נשכחו הימים היפים האלו.
מכאן, כעת שנהיה קושי עם הנושא, באים החכמים הצעירים שזקוקים ללחם ממאפיית הצבי במוצאי החג, ואומרים לא שמענו... זה לא חמץ.. יופי.
 

הארז

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
מתוך הספר שערי ימי הפסח לגר"י צ'זנר SharedScreenshot.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

אסתי 15

משתמש מקצוען
סליחה על השאלה והסטת הנושא....
מי החליט שקמח שנטחן לפני פסח הוא חמץ????
עד כמה שידוע לי רוחצים את החיטה לפני הטחינה פחות מ20 שניות!!!!!
וזה לא מספיק להחמיץ....
אז מאיפה הנערווין האלו????
(הדברים נכתבו ע"פ דעתם של גדולי הפוסקים)
אנחנו למשל משתמשים גם בקמח שנטחן לפני פסח, בשביל להכין מאפים ביתיים.

אבל ברכישה של מאפים, מעדיפים כאלו מקמח שנטחן לאחר הפסח, זה מקטין את הסיכוי שהמאפים מכילים חמץ שעבר עליו הפסח.
(אם המוצר נאפה לאחר הפסח, מנין לך שלא נאפה מבצק קפוא שלא נמכר כדת?)
 

צחי קרמר

משתמש פעיל
על נטחן לאחר הפסח או נאפה לאחר הפסח?????
תשאל את סבא שלך אם הוא זוכר דבר כזה....
לא מכיר סבא שבזמנו מוצרי חמץ החזיקו שנה על המדפים וחדרי הקפאה שלמים מלאים בבצקים בבעלות יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות נמכרו במכירה שלא מועילה לאחד מגדולי הפוסקים
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
לא מכיר סבא שבזמנו מוצרי חמץ החזיקו שנה על המדפים וחדרי הקפאה שלמים מלאים בבצקים בבעלות יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות נמכרו במכירה שלא מועילה לאחד מגדולי הפוסקים
ולכן זה הגיוני להקפיד היום על "נטחן לאחר הפסח" אבל אי אפשר לטעון שזה היה מסורת מדורי דורות.
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
(אם המוצר נאפה לאחר הפסח, מנין לך שלא נאפה מבצק קפוא שלא נמכר כדת?)
גם אני משתדלת להקפיד על נטחן לאחר הפסח, אבל חושבת שכשאני קונה מוצר עם הכשר שאני סומכת עליו, סביר להניח שגם אם הוא הוכן כבצק לפני פסח, ההכשר דאג למכרו כדין.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
אנחנו למשל משתמשים גם בקמח שנטחן לפני פסח, בשביל להכין מאפים ביתיים.

אבל ברכישה של מאפים, מעדיפים כאלו מקמח שנטחן לאחר הפסח, זה מקטין את הסיכוי שהמאפים מכילים חמץ שעבר עליו הפסח.
(אם המוצר נאפה לאחר הפסח, מנין לך שלא נאפה מבצק קפוא שלא נמכר כדת?)
מוצר שנכתב עליו נאפה לאחר הפסח הוא מבצק שהוכן לאחר פסח!!
ולעצם ענין נטחן ונאפה. הבעיה בנטחן לאחר הפסח הוא פחות עם הקמח אלא מרכיב או שתים באפייה שנמכרים חמץ גמור לנכרי והשאלה עם זה וזה גורם מותר או לא. זה על רגל אחת.
 

אסתי 15

משתמש מקצוען
גם יש להם אינטרס לכתוב נטחן לאחר הפסח.

אבל אם הם כותבים שקר הם חשופים לתביעות, וגם לא בטוח שגוף הכשרות יאפשר.

אם הם כותבים נאפה לאחר הפסח, גם אם הבצק או מרכיבים אחרים הם מלפני פסח, הם מוגנים מפני תביעה, ורוב גופי הכשרות מאפשרים.
 

האלמוני

משתמש מקצוען
גם יש להם אינטרס לכתוב נטחן לאחר הפסח.
כנראה שלא נותנים להם (מטעם הכשרות) לשקר לגמרי, רק לעבוד עלינו
קחו לדוגמא חברה אחת שלא אנקוב בשמה, שבכל שנה הם הראשונים עם המוצרים שלהם, וככה כתוב על האריזה בכל שנה: נאפה לאחר הפסח תשפ"א, מקמח שנטחן לאחר הפסח, למה פירוט השנה נכתב באמצע? כנראה בקמח נטחן אחרי פסח לפני שנה.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
אבל אם הם כותבים שקר הם חשופים לתביעות, וגם לא בטוח שגוף הכשרות יאפשר.

אם הם כותבים נאפה לאחר הפסח, גם אם הבצק או מרכיבים אחרים הם מלפני פסח, הם מוגנים מפני תביעה, ורוב גופי הכשרות מאפשרים.
גופי הכשרות מאפשרים לכתוב נאפה לאחר הפסח על בצק מלפני פסח? מקור?
לגבי מרכיבים זה ההבדל בין נטחן לנאפה האם המרכיבים לפני פסח או אחרי.
כנראה שלא נותנים להם (מטעם הכשרות) לשקר לגמרי, רק לעבוד עלינו
קחו לדוגמא חברה אחת שלא אנקוב בשמה, שבכל שנה הם הראשונים עם המוצרים שלהם, וככה כתוב על האריזה בכל שנה: נאפה לאחר הפסח תשפ"א, מקמח שנטחן לאחר הפסח, למה פירוט השנה נכתב באמצע? כנראה בקמח נטחן אחרי פסח לפני שנה.
אם ככה אי אפשר לסמוך בכלל רצוי לקנות קמח ממטחנת חיטים למצות ולאפות בבית כל השנה
 

איש עברי

משתמש מקצוען
בד"ץ העד"ח טענו בעבר ש'נאפה לאחר הפסח' הכוונה שיצורו הוא לאחר הפסח, אך עם מרכיבים שנמכרו כדין.
אפשר לשאול אותם שוב במקום להעלות קונספירציות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה