חיסכון לכל ילד של ביטוח לאומי

מירי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
הבנתי שצריך לבחור מסלול להפקדת הקצבה של ביטוח לאומי
כמו כן הבנתי שההמלצה היא לגבי ילדים מגיל 15 ומעלה להפקיד בבנק ולא בקופה.
אני מנסה לברר האם יש מסלולים כשרים למהדרין בבנקים או שזה רק בקופות
יש למישהו את המודעה של בדץ בנידון?
 

avim10

משתמש מקצוען
היה פה אשכול ארוך מאד בענין.
בקיצור, בבנקים יש היתר עיסקא, שמסדר גם את זה למי שסומך עליו. אין הכשר מיוחד לענין הזה.
הכשרות של גלאט הון מתהדרת בכך שאין צורך להסתמך על היתר עסקה, והיא קיימת במסלולי ההלכה בפסגות, מיטב דש, והראל.
 

מירי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
איך קראו לאשכול?
או אם אפשר קישור
 

m7080761

משתמש רשום
נכתב ע"י avim10;2366364:
היה פה אשכול ארוך מאד בענין.
בקיצור, בבנקים יש היתר עיסקא, שמסדר גם את זה למי שסומך עליו. אין הכשר מיוחד לענין הזה.

בחלק גדול מהבנקים כמו פועלים דיסקונט ולאומי יש היתר עיסקא ע"י הבד"ץ המפוקח על ידם, כך שזה נקרא בהחלא הכשר, ומי שסומך על היתר עיסקא יכול גם לעשות חיסכון בבנק, אלא שמי שעשה בבנק יכול להתחרט רק עד יום חמישי הקרוב! אח"כ כבר אי אפשר להתחרט [ניתן לעשות שם אך לא להחליף], משא"כ בקופות גמל אפשר להתחרט מתי שרוצים אך רק בין הקופות גמל והמסלולים עצמם ולא לעבור לבנקים.
ואגב מי שעשה במסלול אחר א"א למחות בידו, כי י"א שאין ריבית ע"י שליח [ואכמ"ל], ואף שלכתחילה ודאי לא סומכים ע"ז אבל מי שעושה א"א למחות בידו. בקיצור זה לא כמו שרואים אחד שמחלל שבת וכו'....
 

avim10

משתמש מקצוען
נכתב ע"י m7080761;2366514:
בחלק גדול מהבנקים כמו פועלים דיסקונט ולאומי יש היתר עיסקא ע"י הבד"ץ המפוקח על ידם, כך שזה נקרא בהחלט הכשר,
אכן לא התבטאתי במדויק. כוונתי היתה שאין הכשר מיוחד לחסכונות של ביטוח לאומי בבנקים, [ואין גם צורך, או שסומכים על ההיתר עסקא או שלא].
נכתב ע"י m7080761;2366514:
ואגב מי שעשה במסלול אחר א"א למחות בידו, כי י"א שאין ריבית ע"י שליח [ואכמ"ל], ואף שלכתחילה ודאי לא סומכים ע"ז אבל מי שעושה א"א למחות בידו. בקיצור זה לא כמו שרואים אחד שמחלל שבת וכו'....
לענ"ד אינך מבין את הבעיה בקרנות ובקופות הגמל, או שלא הבנתי אותך נכון.
בכל מקרה נראה לי שאתה לוקח אחריות כבדה בקירור הענין כאילו זאת חומרה כלשהי, כשאינך (ואני אומר זאת בזהירות כי גם אני לא מומחה מדי גדול לענין) יודע הלכות רבית או לפחות אינך מבין את ההשקה שלהם למציאות הנוכחית.
 

ישראלי1

משתמש צעיר
עימוד ספרים
בס''ד
גליון נושא: 'קציצת עץ פרי'
הפקדה בגמ''ח!
עסק רוחני: רבים תמהים, מדוע ה'ביטוח לאומי' אינו מעמיד אפשרות לציבור החרדי, להפקיד את הכסף בגמ''ח מבוסס ומאובטח, שזה ההשקעה הכי רווחית, כמבואר במשנה (פאה א' א') אלו דברים שאדם אוכל פירותיהן בעולם הזה והקרן קיימת לו לעולם הבא, כיבוד אב ואם, וגמילות חסדים! וכבר האריך בעל החפץ חיים בספרו אהבת חסד (חלק ב' פרק ט''ו) במתיקות דבריו, בכדאיות מצוות הלוואה, שזה הביזנס' הכי טוב בעולם. גם אם יכול להלוות בהיתר עיסקא, ולהרוויח איזה פרוצנטן (אחוזים), עדיף להלוות מעותיו בגמ''ח, שאז מובטח לו שהקב''ה יתנהג עמו, ועם כל העולם, במידת החסד.
ממשיך החפץ חיים וכותב, דבר הנוגע מאוד לזמננו; אבל כהיום נתפשט בעוונותינו הרבים באיזה מקומות, שאפילו מי שיש לו רק איזה רובלי כסף (50 ₪ לחודש), שהרוח הוא רק מעט מן המעט (4% ריבית שנתית), מכל מקום תכף הוא רץ למלווה (קופת גמל - בנק) למסור לו מעט מעותיו על פרוצנט (אחוזים), וכמעט נתבטל שם עיקר מידת החסד. אחי ורעי לא זהו העיר ולא זהו הדרך אשר בחר ד', דמחויב האדם להלוות לחבירו כפי כחו... עכ''ד.
יש לציין, הן אמנם ב-50 ₪ אין אפשרות להפקיד בגמ''ח. אבל כלפי מה שההורים יכולים להוסיף לחיסכון של כל ילד עוד 50 ₪ בחודש מקצבת הילדים שמשולמת עבורו, כך שסכום החיסכון יוכפל, ויעמוד על 100 ₪ בחודש. בזה עדיף לא להזדקק להיתרים, אלא להפקיד בגמ''ח שאוכל פירותיהן בעולם הזה והקרן קיימת לעולם הבא (צ.פ.).
מסחר בבורסה לשומרי תורה:
כשר: בשנים האחרונות התפתחו אפשרויות ההשקעה לשומרי ההלכה והתורה. אם בעבר נאלצו שומרי ההלכה להפקיד את כספם בפק"מ בנקאי ולזכות בתשואות נמוכות מאד, היום התפתחו כלי מסחר העונים על צורכי שומרי ההלכה ובכך מאפשרים גם לשומרי תורה לפזר את השקעתם ולנסות לזכות בתשואות גבוהות יותר.
סיכום הגיליון:
בתכנית 'חסכון לכל ילד' מטעם ה'ביטוח לאומי' ישנם חששות רבות, ולכן לרוב הדעות חובה להצטרף למסלול כשר. יש סוברים שאינו בגדר חובה אלא למיגדר מילתא. ויש מתירים לגמרי, שאין צורך כלל לבחור במסלול כשר, ובתנאי שמודיע מראש לחברה שאינו מעונין להשתתף או להרוויח מהעסקים אסורים. לכל הדעות כדי למנוע חילול ד', וכדי להרבות כבוד שמים, צריך לבחור במסלולים הכשרים.
המשקיע בבנק; רשאי לסמוך לכתחילה בכל הבנקים המוצעים ברשימה של הביטוח הלאומי על ההיתר עיסקא המהודר שיש בידם. החפץ להחמיר שלא לסמוך בכלל על היתר עיסקא זה, אין לו פתרון באפיק הבנקאי.
המשקיע בקופות גמל; צריך לבחור במסלול כשר, לפי הפירוט הבא.
ברוב הקופות; אינטרגמל, אלטשולר שחם, אקסלנס נשואה, הלמן אלדובי, הראל, מגדל מקפת, מיטב דש, מנורה, פסגות. (9 מתוך 12 חברות) יש מסלולים כשרים בהשגחת בד''ץ 'העדה החרדית'. (למעט 3 קופות - אינפיניטי, אנליסט, קל גמל).
החפץ להחמיר, ולא להשקיע באגרות חוב מסחריות (לא ממשלתיות), או תעודות סל, ישקיע ב-3 החברות המציעים מסלולי ההלכה במתווה 'גלאט הון' - "מיטב דש" "פסגות" "הראל" (מפ"ה).
לחברות "פסגות" ו"הראל" יש פיקוח מטעם 'העדה החרדית' ו'גלאט הון'. לחברת "מיטב דש" יש פיקוח מטעם כל ההכשרים; 'העדה החרדית', 'גלאט הון', 'הרב דביר', 'בד''ץ בית יוסף'.
מי שאינו מקבל כספים כלל מה'ביטוח לאומי' אינו צריך לעשות כלום, ויש מקום להחמיר ולהודיע להם שישקיעו את כספי החיסכון רק באפיקים כשרים.
ב-50 ₪ הנוספים עדיף לא להזדקק להיתרים, אלא להפקיד בגמ''ח שזה ההשקעה הכי משתלמת, שאוכל פירותיהן בעולם הזה והקרן קיימת לעולם הבא.v
הנושא לשבוע הבא; גיליון מספר 93 יום ג' פרשת ויגש ג' טבת תשע''ז.
דין מוחזק וקים לי בדיני ממונות - מסכת בבא בתרא דף לב:

נ.ב. מצורף גם הגיליון שהופיע שנה שעברה חנוכה תשע''ו, בעניין קושית הבית יוסף.


נשלח אליך לפי רשימת התפוצה במייל של עלון 'עומק הפשט'
להסרה מרשימת התפוצה שלח מייל לכתובת זו עם המילה 'הסר'
נא העבר מייל זה למכריך
לתרומה כעת באמצעות כרטיס אשראי לחץ כאן

<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי> לקבלת הגיליון בדוא''ל
חדש!
ניתן לתרום עבור הוצאת הגיליונות בעמדות הממוחשבות של 'נדרים פלוס' ו'קהילות' ברחבי הארץ, תחת המדור 'קופות נוספות' לפי החיפוש: 'עומק הפשט'.
וכן בקו הצדקה 073-2757000 יש להקיש עבור קוד 1529.
 

קבצים מצורפים

  • --עומק הפשט 92 מקץ תשע'ז - ריבית בביטוח לאומי.pdf
    1.3 MB · צפיות: 7

m7080761

משתמש רשום
נכתב ע"י avim10;2366648:
לענ"ד אינך מבין את הבעיה בקרנות ובקופות הגמל, או שלא הבנתי אותך נכון.
בכל מקרה נראה לי שאתה לוקח אחריות כבדה בקירור הענין כאילו זאת חומרה כלשהי, כשאינך (ואני אומר זאת בזהירות כי גם אני לא מומחה מדי גדול לענין) יודע הלכות רבית או לפחות אינך מבין את ההשקה שלהם למציאות הנוכחית.

כתבתי את הבעייה אחרי בירור הענין היטב אצל רב ומורה הוראה, ובכל אופן ברור שכל הנכתב כאן אינו הוראה לאף אחד אלא הבעת דעה למי שרוצה לראות /לשמוע, ואנא עיין היטב לגבי רבית ע"י שליח בשו"ת רש"י סי' קעז, ובמרדכי ב"מ רמז שלח, וביו"ד סי' קס סט"ז, בבית יוסף וברמ"א, בלבוש, בט"ז ובש"ך ועוד שם.
וגם ח"ו לא כתבתי שזו חומרה כלשהי אלא שכך צריך לעשות, בפרט אחרי שרש"י כותב שאין לפרסם הדבר, והב"י והלבוש והט"ז חולקים ע"ז בצורה חריפה, אבל מ"מ אין בידינו למחות במי שמסתמך על הפוסקים שאינם אוסרים זאת ובראשם רש"י הק' ורבינו הרמ"א וכן הש"ך. ומורה הוראה אמר לי שאפשר להסתמך ע"ז כסניף גם למי שלא סומך על היתר עיסקא בהלוואה שלו עצמו, וכ"ש למי שכן סומך [לגבי מסלולי הלכה ובנקים המסתמכים על היתר עיסקא].

בתקווה להבנה
 

m7080761

משתמש רשום
נכתב ע"י avim10;2366648:
אכן לא התבטאתי במדויק. כוונתי היתה שאין הכשר מיוחד לחסכונות של ביטוח לאומי בבנקים, [ואין גם צורך, או שסומכים על ההיתר עסקא או שלא].

ואם יום אחד הבנק יחליט שהוא קורע לגזרים את ההיתר עיסקא ולא מעניין אותו מה הציבור החרדי יעשה או יאמר? הרי חוקי המדינה אינם מחייבים אותו להחזיק היתר עיסקא המפוקח ע"י הבד"ץ, בוודאי שצריך פיקוח, וגם תעקוב אחרי העובדה שהבד"ץ מחדש את ההיתר עיסקא מידי תקופה [לא יודע כמה], וזה אומר שהוא מפקח על הענין.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה