חיים אחרים. כדור פלא, ולא מפינג פונג...

מנגנת

משתמש מקצוען
תודה רבה. הוספת לי.
אני לא בנושא של טיפול תרופתי כן או לא. ולא נקטתי עמדה בנושא הזה.
אני גם לא חותרת להוכיח למישהו (?) שלבת שלי אין הפרעה, למרות שאולי כך זה השתמע. וכמובן שאין כאן נסיון לאבחן אותה ברשת :confused:
יש כאן אנשים עם תחושת שליחות בוערת למנוע מצב שבו ילד שזקוק לטיפול לא יקבל אותו מסיבות שוליות. אני מעריכה מאד את הרצון הטוב הזה. ומאמינה שהוא מגיע מנסיון עשיר.
תודה לכם. באמת אכפת לכם. זו הסיבה ששאלתי ע"ג הפורום הזה.
משום מה בתחום הזה יש פחות החלטיות באבחון, ומתערבבים בו הרבה מאד תחומים: רפואי, התנהגותי, רגשי, חינוכי. לכל המערכות האלה יש השפעה על התוצאה הסופית והכל כך מורכבת, שניתן לקרוא לה- ההצלחה של האדם בחיים. ומכאן ההבדל העצום בין המאובחנים, בטיפול ובתוצאות.
משיחות עם כל מיני אנשים, וגם ממה שכתבו כאן, הסקתי כמה דברים על חלקם של ההורים בבעיה/הצלחה, חלקה של המערכת, וחלקה של ההפרעה האמיתית.
בנוסף כל אחד מגדיר אחרת מהי בעיה בעיניו, ומהי הצלחה.
הדבר א"כ אינדיוידואלי מאוד. יש ללמוד הרבה ובעיקר להרגיש.
שוב תודה. אני מתקדמת ;)
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
רוצה להוסיף לגבי זה שלפעמים נראה שהילד מסוגל להתרכז, ולפעמים לא, ואז נוטים להאשים אותו ולחשוב שהדבר תלוי בו:

1. ב ADHD התפקוד משתנה ולא קבוע, ולכן לפעמים ילד עם הפרעה זו יוכל להתרכז יותר, ולפעמים יוכל להתרכז פחות.

2. בעלי ADHD יכולים להתרכז לאורך זמן בדברים שמעניינים אותם, אך מתקשים להתרכז בדברים שמשעממים אותם. זה לא עניין של רצון, אלא חלק מההפרעה. לכן מבחנים לאיתור ADHD בודקים את יכולת הריכוז בזמן עשיית מטלות משעממות.
 

מרכז קשר

משתמש רשום
השאלה שהועלתה על ידי השואלת היא לדעתי השאלה המעניינת והאינטליגנטית ביותר שיש בסוגיית הפרעת הקשב.

וארחיב מעט:
ההתנהגות של האדם והרגלי הלמידה שלו - של כל אדם - מושפעים מכל כך הרבה דברים: כשרון, סביבה לימודית סביבה ביתית, אופי, מצב רוח ועוד ועוד ועוד.
אז גם אם נניח שיש למישהו הפרעת קשב, עדיין, מה עם כל המשפיעים האחרים? וכי הם נעלמו בגלל שיש הפרעת קשב? אז אולי צריך לטפל בהם ולא בהפרעה?
ואם כך, אז מניין שיש בכלל הפרעת קשב אולי רק המרכיבים הסביבתיים השפיעו?
נכון, אולי זה הפרעת קשב, אבל מי רוצה אבחנה של 'אולי'?

ואפרופו 'נניח שיש הפרעת קשב' נוסיף עוד כמה מילים במאמר המוסגר.
כידוע יש כיום לגופי המחקר הגדולים בעולם, תמונות של הדמיית .M.R.I שבהם רואים בברור את ההבדלים במבנה המח של בעלי הפרעות קשב. אך אם מישהו סבור שבבא היום שמכשירי .M.R.I יהיו זמינים לכל, יבוצעו בדיקות הדמיה ולפי זה יקבעו אבחנה להפרעת קשב ומינון תרופתי, זו בהחלט טעות.
כי גם אם שני אנשים בגיל זהה יקבלו תוצאה זהה של ההדמיה, שזה בעצם אומר שההפרעה שלהם זהה בדיוק, עדיין האחד יסתפק בכדור 10 מ"ג לחצי יום וזולתו יצטרך 40 מ"ג ליום שלם.
מדוע?
משום שלראשון יש כשרון יותר גדול או שהוא גדל בבית מרווח עם שלשה אחים או שהוא טיפוס עדין וממושמע מטבעו, וכל אלו נותנים לו כוחות להתמודד, ואילו לזולתו שאין את התנאים הללו נדרש כלי תרופתי יותר חזק.

ומכאן נחזור לשאלה הנידונה.
באמת בילדים עם הפרעה קיצונית קל יותר לאבחן, וגם מתבגרים ומבוגרים בגיל בו כבר ישנה מודעות עצמית, גם אותם קל יותר לאבחן, כי יש להם עצמם את היכולת לחוש את מצבם הפנימי, ולומר לנו מה השפיע על מה,
אך בילדים שאינם קיצוניים, שיש קושי מסויים אך יש כל כך הרבה סיבות נוספות להסביר את זה, מה יעניק להפרעת הקשב את 'הכתר' להיות מוכתרת כאחראית לקשיים, על פני שאר הגורמים?

אז נכון, שיש סימנים, וצבר של סימנים מכוון לשם, ועדיין, גם קשיים סביבתיים יכולים לגרום לסימנים הללו. וגם אם זה שמונים אחוז שזו הפרעת קשב, מי רוצה לתת תרופות בגלל שמונים אחוז?

ואחרי אלפי ילדים שאובחנו אצלנו, אני יכול לומר שהתשובה לזה היא רק אחת ובמילה אחת:
מיומנות.
מיומנות של הגורם המאבחן היא מילת המפתח לאבחון נכון, ורק מאבחן מיומן שלוקח בחשבון את כל האפשרויות שנידונו כאן ועוד רבות שלא... יכול להגיע לאבחנה טובה ומדוייקת.
כל השאר טוב ויפה ומסתבר והגיוני ואפשרי ו..אולי.
ועדיין, אם תשאלו האם קיימת אבחנה של 100 אחוז בהפרעת קשב? התשובה היא: לא!

בברכה רבה
אפרים
 

פסיכודינמי

משתמש צעיר
הצלצול שלי הוא עד למשפט האחרון.
ובמחילה, על שאני מעזה לחלוק עליכם....

לא אצל כולם!!!
אך כן קיימת אבחנה של 100 אחוז הפרעת קשב!!!
 

cofix

משתמש פעיל
הרופאים ממליצים על הכדור או על טיפול אצל ילדים ?
 

להיט

משתמש פעיל
לדעתי. ברטלין יש חשש כפירה.
למה?
כי הקב"ה יצר כל אחד עם התכונות שלו. עם כלים משלו. כדי לעשות את השליחות שניתנה דווקא לו.

לקחת רטלין זה לעצב את עצמנו כדי לעשות את השליחות שניתנה למישהו אחר.
אויייששש מה הקשר?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  27  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה