חידות למועדים חידות למגילת אסתר

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלשים יום לפני החג, שואלין ודורשין מעניינו של חג
קל וחומר במועד שבו הראש חג, שצריך לאזן ברעיון חג
להפיג הרהור מודאג, בטעימת פת-בג, חידוד בנוי על גג
המוח אותו דג, מפענח ריבוי להג, בורר לו תוך מן הזג
והרהור מכתר וחג, חומות וסייג, לתוככי הפתרון מדולג
קולע במהירות מג, ולב ירונן ויתענג, כי לא לאחור הוסג
עוגת שעשוע עג, לא נמר ולא נפג, אמריו הנה הוא צג
הפתרון בפיו נארג, כבן אח לאבישג, את כתפו מעטר תג
ואשר בת ק' כבת כ' ישלים, ותוככי פטום מילי משלים
שכרו כפול מן השמים, ממרום יקבל מנה אחת אפיים
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ראיתי תאומים שלשה
בתהלים במקומות שלשה
נטלתי שלשה מן הששה
והבאתים אלי בראשונה

ראיתי תאומים ארבעה
נכפלים במקומות חמשה
אל יבוא ביניהם מי שאינו כמוהם
לקחתי ארבעה מהעשרה שבהם
ויחנו אצלי באחרונה

ראיתי תמים ארבעה
הובאו להם בבלה
נטלתי שני בחיבה
הסרתי כפו הארוכה
ויעמוד בין שלשה וארבעה

אז חברו כולם
בחילוף אופני מרכבתם
משענת הבל בראשם
והנם מתקבצים ברינה
חונים להם לבדם
אין כמותם בכמותם
לא נמצאו עוד במילות
זולת תועבות ועלילות

הסירו מעליהם מטה תפארתם
ותוככי החטה אז היה מקומם
ועת כי נסמכו לזולתם בלא דעת
בשתים נוספות הופעתם נודעת
בראשונה לפני המלך הם נערכים
ובשניה עם מלמד בין שני מלכים
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
1) כמה זמן ארכה גדולתו של המן, והיכן זה נרמז במגילה?
2) מי הם ששלחו שידה או שד במקומם במשך ההסטוריה?
3) מה ראה משה רבינו שגרם לו לשכחה?
4) היכן גדל לושתי זנב?
5) כמה פירושים ידוע לכם על "ופני המן חפו"?
6) מה היה שמו של הסוס שרכב עליו מרדכי?
7) מתי נזהרו בנ"י לא לתלוש עשבים בשבת?
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
חזק וברוך ראה רש"י בעניין המשחה כי כן יסד המלך וסודו גדול המר המומר שאסור להמר בו:
על כל רב ביתו הוא רבא דביתיה הידוע:
כרצון איש ואיש מסטרא דא חיים ומסטרא דא וכו'
ועל ידי השמן חנוך לגדולה
מרדכי מן התורה מנין/ צרור המר דא צורר היהודים
צרור המר דודי לי בין שדי ילין ושד"י רומז לההוא ממנא וסודו ושד"י המר לי:
ועמלק גימטריה מ"ר בסוד שקל"ן המיר"ן צירפ"ן:
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
ועל ידי השמן חנוך לגדולה
ובזה תבין וראשית שמנים ימשחו מדוע נוסף יו"ד הלא ראשית הוא אלא ודאי יו"ד משח וא"ו:
ועוד בזה מרדכי הוא נשמת משה מסטרא דההוא נהר דאיתהפך:
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ראיתי תאומים שלשה
בתהלים במקומות שלשה
נטלתי שלשה מן הששה
והבאתים אלי בראשונה
3 פעמים בתהילים מופיעים הצמד האח האח
לוקחים צמד אחד של 'האח'
ראיתי תאומים ארבעה
נכפלים במקומות חמשה
אל יבוא ביניהם מי שאינו כמוהם
לקחתי ארבעה מהעשרה שבהם
ויחנו אצלי באחרונה
פנים אל פנים מופיע 5 פעמים
להוסיף אותיות א' ל' בין המילים פנים
לוקחים את המילה 'פנים' מתוך עשרת האותיות של פנים-אל-פנים
ראיתי תמים ארבעה
הובאו להם בבלה
נטלתי שני בחיבה
הסרתי כפו הארוכה
ויעמוד בין שלשה וארבעה
שדרך
ללא הכף סופית = שדר

אז חברו כולם
בחילוף אופני מרכבתם
משענת הבל בראשם
והנם מתקבצים ברינה
חונים להם לבדם
אין כמותם בכמותם
לא נמצאו עוד במילות
זולת תועבות ועלילות

האח+ שדר (בין שני המילים) + פנים + משענת- ו
והאחשדרפנים
המילה הזו הכי ארוכה בתנך מלבד "וּכְתוֹעֲבוֹתֵיהֶן" ו ו"וְכַעֲלִילוֹתֵיכֶם".
הסירו מעליהם מטה תפארתם
ותוככי החטה אז היה מקומם
ועת כי נסמכו לזולתם בלא דעת
בשתים נוספות הופעתם נודעת
בראשונה לפני המלך הם נערכים
ובשניה עם מלמד בין שני מלכים
ללא האות ו'
אסתר פרק ח' פסוק ט' ''ואל האחשדרפנים והפחות''
נסמכו:
אחשדרפני
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בזכות @שרלוט
אז רק נותנת פירוט...
ראיתי תאומים שלשה
בתהלים במקומות שלשה
נטלתי שלשה מן הששה
והבאתים אלי בראשונה
האח
וַיַּרְחִיבוּ עָלַי פִּיהֶם אָמְרוּ הֶאָח הֶאָח רָאֲתָה עֵינֵינוּ.
יָשֹׁמּוּ עַל עֵקֶב בָּשְׁתָּם הָאֹמְרִים לִי הֶאָח הֶאָח.
יָשׁוּבוּ עַל עֵקֶב בָּשְׁתָּם הָאֹמְרִים הֶאָח הֶאָח.
ראיתי תאומים ארבעה
נכפלים במקומות חמשה
אל יבוא ביניהם מי שאינו כמוהם
לקחתי ארבעה מהעשרה שבהם
ויחנו אצלי באחרונה
פנים
פָּנִים אֶל פָּנִים וַתִּנָּצֵל נַפְשִֽׁי.
אֶל מֹשֶׁה פָּנִים אֶל פָּנִים.
וְלֹֽא קָם נָבִיא עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל כְּמֹשֶׁה אֲשֶׁר יְדָעוֹ ד' פָּנִים אֶל פָּנִֽים.
כִּי עַל כֵּן רָאִיתִי מַלְאַךְ ד' פָּנִים אֶל פָּנִים.
וְנִשְׁפַּטְתִּי אִתְּכֶם שָׁם פָּנִים אֶל פָּנִים.
ראיתי תמים ארבעה
הובאו להם בבלה
נטלתי שני בחיבה
הסרתי כפו הארוכה
ויעמוד בין שלשה וארבעה
שדרך
בלי כף סופית.
ועומד בין האח לפנים
יוצא האחשדרפנים.
אז חברו כולם
בחילוף אופני מרכבתם
משענת הבל בראשם
והנם מתקבצים ברינה
חונים להם לבדם
אין כמותם בכמותם
לא נמצאו עוד במילות
זולת תועבות ועלילות
וְכָל שָׂרֵי הַמְּדִינוֹת וְהָאֲחַשְׁדַּרְפְּנִים וְהַפַּחוֹת.
הסירו מעליהם מטה תפארתם
ותוככי החטה אז היה מקומם
האחשדרפנים
וְאֶל הָאֲחַשְׁדַּרְפְּנִים וְהַפַּחוֹת - פרק ח' פס' ט'.
ועת כי נסמכו לזולתם בלא דעת
בשתים נוספות הופעתם נודעת
בראשונה לפני המלך הם נערכים
ובשניה עם מלמד בין שני מלכים
אֲשֶׁר צִוָּה הָמָן אֶל אֲחַשְׁדַּרְפְּנֵי הַמֶּלֶךְ.
וַיִּתְּנוּ אֶת דָּתֵי הַמֶּלֶךְ לַאֲחַשְׁדַּרְפְּנֵי הַמֶּלֶךְ - עם ל'.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
האחשדרפנים
אז רק נותנת פירוט...
במציאת ראובן ששה עמדו, הביאו ארבעים תמורת תכלית בגדו, החליפו את הראשון בחמשה, וארבעה הלכו בשביה,
אז חמשה באו בהופעה מושלמת, אל המקשיבה אשר אוזנה מבני ביתה מחוצררת, ואל ידידתה הממהרת ומפרטת.
לפעמים מפסיק להגיע אלי התראות
נראה לי שההתראות מגיעות רק כשיש משהו חדש. אז אם היא עורכת את ההודעה אחרי שנשלחה, לא אמורות להגיע התראות.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
למה חסר המקרא
מה בכפל חסר
ראשון בכפל מקרא
שני סביב רב נאסר
צריך לעבור על כל רש''י בכל עשרה הפרקים של המגילה?
עדיין אין כלום?
נו, טוב, נכנעתי.
רש"י בפרק א.
אבל זה מוריד 50 אחוז מהפרס.. (יהיה 'שכוייח' עם יד אחת בלבד).
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
במציאת ראובן ששה עמדו, הביאו ארבעים תמורת תכלית בגדו, החליפו את הראשון בחמשה, וארבעה הלכו בשביה,
מדהים
וַיֵּלֶךְ רְאוּבֵן בִּימֵי קְצִיר חִטִּים וַיִּמְצָא דֽוּדָאִים>מדאים>מדְהים.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עדיין אין כלום?
נו, טוב, נכנעתי.
רש"י בפרק א.
אבל זה מוריד 50 אחוז מהפרס.. (יהיה 'שכוייח' עם יד אחת בלבד).
מה זה גרשו?
גרשיים או סילוק.
עברתי על פרק א' (וקודם על כל המגילה ולא מצאתי משהו מתאים)
כנראה צריך רמז יותר גס...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה