קורונה חדשות חיוביות - קורונה III

מצב
הנושא נעול.

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
לא בערים אדומות: ממחר ייפתחו עסקים ללא קהל ותוסר מגבלת הק"מ • כל ההנחיות
משרד הבריאות
סגר
0 תגובות
מדרגה ראשונה בהקלות על הסגר נכנסת מחר לתוקף, אך לא תחול על ערים אדומות: פתיחת רחבת הכותל המערבי במתווה שייקבע, יבוטל האיסור לבקר בבתים אחרים, התקהלויות במרחב פתוח - עד 20 אנשים ובחלל סגור - עד 10 אנשים, ופתיחת מעונות יום וגני ילדים בגילאי 6-0 גם בערים אדומות

WhatsApp-Image-2020-10-17-at-19.55.32.jpeg
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
׳ערוץ 12׳: משרד הבריאות שוקל לאפשר בשלב הבא פתיחה של כל כיתות בתי הספר היסודי מכיתות א׳ עד ו׳ ולא רק א׳ - ד׳.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
רשת ב׳: השבוע צפויה ישיבה נוספת של קבינט הקורונה בה ידונו בשלבים הבאים של היציאה מן הסגר. לחץ כבד לאשר כבר כעת את פתיחת הצימרים ולדון בפשרת החתונות.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
אחרי חודש: בני ברק חוזרת למספרים שלפני הסגר
לאחר החלטת וועדת הקבינט על הסרת הסגר מכלל הערים בארץ, מלבד הערים החרדיות, עלה כי בני ברק חווה ירידה בתחלואה ועומדת על 152 חולים חדשים בלבד - נתון שלא הוצג מזה חודש ימים
בריאות / קורונה16.10.2020 | 14:58

2a3570d34b36951c525b.jpg


ממתינים לאוטובוס בבני ברק, אילוסטרציה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מאז נחלה לפעול תוכנית הרמזור כשבועיים לפני ראש השנה, העיר בני ברק עמדה, עם עלייה יומית ממוצעת של 170 מאומתים חדשים ביממה, כאשר מיום ליום טיפסה עם המספרים, והגיעה לשיא של 1200 חולים חדשים ביממה.

היום (שישי) עם פרסום נתוני התחלואה היומית, העיר בני ברק עומדת על 152 מאומתים חדשים ביממה האחרונה, נתון שלא נראה מזה חודש וחצי, מה שמראה על המשך מגמת ירידה בתחלואה בעיר זו.
 

פרידה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
נקודה אחרונה אני רוצה להדגיש, אני חושב שיש סיבה לאופטימיות היום. אמרתי לכם שאני רואה כבר את החברות המובילות מתקדמות עם החיסון. שמעתם את חברת 'פייזר', יש סיבה עכשיו לאופטימיות, אפילו לאופטימיות קצת פחות זהירה. אנחנו עובדים להשיג את החיסוניים האלה עבור מדינת ישראל. אנחנו רואים את הסוף, אבל צריך להגיע אליו. ולהגיע אליו בצורה מאוחדת. אז אני מבקש מכם, שמרו על הכללים, שמרו על המסכות, שימרו על המרחק, נלך יחד ונתגבר על הקורונה".
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
שיפור במצב הילדים שלקו בליבם בעקבות הקורונה
לאחר שביום חמישי פורסם כי שלושה ילדים מאושפזים בעקבות בעיות לבביות שנגרמו לאחר שהחלימו מהקורונה, מהמרכז הרפואי קפלן נמסר הערב על שיפור שחל במצבם של הילדים, ובהם הילדה שמצבה הוגדר קשה
בריאות / קורונה17.10.2020 | 23:55

d4aa7459ed8ec58b2261.jpg


המרכז הרפואי לילדים בבי"ח קפלן צילום: מיכאלי, ויקיפדיה

המרכז הרפואי קפלן שברחובות עדכן היום כי חל שיפור ניכר במצבם הרפואי של שלושת הילדים המאושפזים בבית החולים לאחר שלקו בתסמונת PIMS, שנגרמה מסיבוך של מחלת הקורונה, והיא גרמה לפגיעה בליבם. הידיעה שפורסמה גרמה דאגה רבה במערכת הבריאות, כשקיים חשש כי מדובר בתסמין נוסף של מחלת הקורונה.

"מצבם של שלושת הילדים המאושפזים עם תסמונת PIMS ביחידה לטיפול נמרץ ילדים יציב, ואף חל שיפור קל במצבה של הילדה שהיתה במצב קשה", נמסר מהמרכז הרפואי שם הוסיפו כי "כעת שלושתם מוגדרים במצב בינוני ולא נשקפת סכנה מיידית לחייהם. הם ממשיכים להיות תחת טיפול ומעקב צמוד של הצוות הרפואי במחלקה".

נזכיר, כי בעולם הרפואי כבר אישרו כי מחלת הקורונה מסוגלת לגרום לדלקת בשריר הלב אצל חולים, גם כאלו שהחלימו. עם זאת, התופעה דווחה רק אצל מבוגרים. כעת החלו להגיע דיווחים גם על פגיעה אפשרית בליבם של ילדים, והידיעה על שלושת הילדים שלקו כשכולם אושפזו ב'קפלן', ממקדת אליה תשומת לב רבה מצד גורמי הבריאות שעד כה ראו במחלה כזו שלא משאירה פגיעה ונזק בילדים שחלו בה.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
הוחלט: חבילת סיוע מיוחדת לרשויות שיישארו בהסגר
על רקע הסרת ההגבלות והשארתן של הערים האדומות תחת סגר, צוות שרים מיוחד התכנס להורות על סיוע כלכלי לאותן הרשויות • במסגרת הסיוע: מענה מהיר לבקשות מענקים מצד התושבים, דמי אבטלה לעובדים בערים אחרות, והגדלת התקציב לרשויות
בריאות / קורונה18.10.2020 | 09:47

ad2fdf24ee87661bada4.jpg


אכיפת קורונה בבני ברק צילום: גיל יערי, פלאש 90

על רקע הסרת ההגבלות מרוב אזורי הארץ והגדרת יישובים חרדים כאזורים מוגבלים, צוות שרים בראשות שר האוצר גיבש חבילת סיוע מיוחדת לרשויות שנמצאות בסגר.

בתום ישיבה של צוות שרים בראשותו של שר האוצר ישראל כ״ץ, שר הפנים, אריה דרעי, שר המשפטים, אבי ניסנקורן, שר הכלכלה, עמיר פרץ, נציגו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, הוד בצר, מ״מ מנכ״ל משרד האוצר ובכירי משרד האוצר, מנהל הביטוח הלאומי נציגי היועץ המשפטי לממשלה, נציג משרד הביטחון ונציגי משרד הרווחה, החליטו השרים על חבילת סיוע ייעודית לרשויות הנמצאות תחת סגר.

כחלק מחבילת הסיוע הוחלט כי עובדים שמקום עבודתם פתוח בהתאם לתקנות, אך הרשות בה הם מתגוררים מצויה בסגר האוסר עליהם להגיע למקום עבודתם והוצאו לחל"ת למשך התקופה האמורה, יהיו זכאים לקבל דמי אבטלה מהיום הראשון בו הוצאו לחל"ת (בכפוף לסיכום משפטי עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה).

בנוסף, הוחלט להעמיד באופן מיידי סיוע כלכלי ישיר לרשויות המקומיות הנמצאות בסגר ע"י משרד הפנים, ובנוסף לזאת לתת לתושבי הרשויות סיוע ע״י תוכנית "בני-חיל" אותה מפעיל פיקוד העורף. כמו כן נקבע כי הצוות המשותף למנכ"לי משרד האוצר והפנים ימשיך לפעול ולבחון את הסיוע הנדרש לרשויות בהתמודדות עם הקורונה.

כמו כן, רשות המסים והביטוח הלאומי הודיעו כי יפעלו לתת מענה מהיר ועדיפות לטיפול במענקים ובקשות של תושבים ועסקים של רשויות הנמצאות בסגר.

סוגיית ההגנה על עובדים מפני פיטורין ברשויות שנמצאות בסגר תמשיך להיבחן ע"י המשרדים הרלוונטיים.

שר האוצר ישראל כ״ץ אמר כי "בעקבות ההחלטה על המשך הסגר בערים אדומות, גיבשנו חבילת סיוע שתאפשר תמיכה בערים אלו בתקופה זו. אמשיך לפעול לפתיחת המשק על פי מתווה משרד האוצר ולהתאים ככל שידרש את תוכנית רשת הביטחון הכלכלית שמספקת סיוע רחב לעצמאיים שכירים ובעלי עסקים. אני מברך על שיתוף הפעולה של השרים והמשרדים השונים למען אזרחי מדינת ישראל".
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
חברת פייזר מנסה את תרכיב החיסון שלה לקורונה על בני נוער
ב"פייזר" מתכננים להגיש בקשה לאישור החיסון בעוד כחודש | הערכה: יותר מחצי מיליון איש חוסנו בתרכיבי החיסון לקורונה שיוצרו בסין וברוסיה
מערכת דוקטורס אונלי18.10.2020, 11:47
%D7%97%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%94.-%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%A6%D7%99%D7%94-640x360.jpg

חיסון לקורונה. אילוסטרציה
שתפו
תגובות
הדפיסו
שלחו במייל
חברת התרופות פייזר הודיעה בסוף השבוע כי תחל לנסות את תרכיב החיסון שלה לקורונה גם בקרב בני 15-12 בארה"ב . בבית החולים לילדים בסינסינטי מבוצע מהשבוע שעבר ניסוי בתרכיב זה בבני 17-16. בנוסף הודיעה החברה שלשום (יום ו') שתגיש בחודש הבא אבל לא לפני חג ההודיה את הבקשה ל-FDA לקבלת אישור שימוש בתרכיב הזה כ"שימוש חירום".
תרכיב החיסון של פייזר מפותח יחד עם חברת BioNTech הגרמנית. בניסויים שנעשו עד כה בתרכיב זה פרופיל הבטיחות היה גבוה ללא תופעות לוואי חריגות.
תרכיב החיסון מסומן עתה כ-BNT162, הוא מכיל חלבונים שונים הגורמים לגוף "לחשוב" שחדר אליו נגיף קורונה אמיתי ואז לייצר כנגדו נוגדנים מנטרלים. להערכת פייזר, כפי שנמסר לתקשורת, עד סוף 2020 תצליח לייצר מיליוני מנות חיסון ומאות מיליוני תרכיבים במהלך שנת 2021.
יותר מ-90 תרכיבי חיסון המבוססים על טכנולוגיות שונות, על מנגנוני פעולה ואתרי-צטרה שונים, נמצאים בשלבי ניסוי פרה-קליניים שבהם נבדקת השפעתם, בטיחותם ויעילותם על עכברים וחולדות מעבדה, בהמשך על יונקים ולבסוף על בני אדם. 29 ניסויים בבני אדם מבוצעים כיום. בשלב 2 של הניסויים הללו נמצאים 14 תרכיבים. עוד 11 נמצאים בשלב-3 וביניהם גם התרכיב של "פייזר".
נוכח האצת המרוץ בין החברות להשלמת הניסויים, יש לצפות שגם תרכיבי החיסון של החברות האחרות צפויים להשלים את שלבי הניסוי בהם בשבועות הבאים וכולן יגישו אז את הבקשות לאישור ל-FDA. ממועד הגשת כל בקשה יעברו 3-2 שבועות לסיכום וניתוח נתוני דו"חות המחקרים שמלווים כל שלב ושלב בניסוי. החברות עצמן גם אמורות לסכם את הממצאים השונים.
בנוסף, הודיעו סין ורוסיה שהן מתחילות לחסן חלק מהאוכלוסיה. הסינים בוחנים שני תרכיבי חיסון שפותחו בחברות סיניות ואנשי צבא שהסכימו להשתתף בניסוי מתחסנים מאז אוגוסט. ברוסיה, ערב הסעודית וגם באיחוד האמירויות החלו לחסן מתנדבים ראשונים בתרכיבים שונים, בעיקר שניים שפיתחו הרוסים.
על פי ההערכות, עד כה יותר מחצי מיליון במדינות הללו חוסנו בתרכיבי החיסון הסיניים והרוסיים ועוד כ-300 אלף מתנדבים במחקרים אחרים. מהדיווחים שמתפרסמים מעת לעת בקצב גובר עולה כי תופעות הלוואי שמציגים הנסיינים מינוריות: עליית חום קלה, אדמומיות וכאב במקום ההזרקה – כמו לאחר חיסון בשפעת - שחלפו בתוך ימים ספורים.
 

אולם

משתמש פעיל
עברתי על האשכול ולא שמתי לב ל"בשורה הטובה"...
אין יותר מלונות לחולי קורונה!!
בע"ה נראה הרבה פחות נדבקים (נבדקים) בציבור החרדי.
(למה להיבדק כשהתוצאה... כלום)

(מצד שני נראה בימים הקרובים עלייה בתחלואה בציבור החרדי (מלאכותי) עקב פתיחת המוסדות)
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אירוני שמתברר שדווקא המשטרה היא זו שהפיצה את הנגיף במקרה הזה ולא משתתפי החתונה (לא שאני מצדיק את המשתתפים)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  26  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה