זכוכית מבריקה

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
איך יוצרים חומר של זכוכית מבריקה?
(ניסיתי BLIN עם שקיפות אבל אני לא מרוצה)
 

EB3D

משתמש רשום
איי.. זה אחד הנושאים הקשים, למרות שהוא לא נראה כזה.
יש כל כך הרבה דברים שגורמים לזכוכית להראות כמו זכוכית.
צריך לפרק את זה למרכיבים, ולראות שדאגת לכל פרמטר בנפרד.
מאד יעזור אם תעלי לכאן תמונה של התוצאה שיצאה לך, כדי שנבין מה הבעיות.

אני בכל זאת אפרט כאן את הבעיות המרכזיות, כי סביר להניח שהרבה מאד אנשים נתקלים באותן בעיות בדיוק. אני יודעת שאני הסתבכתי על זה מאד.

הצעדים הבאים נעשו בתוכנת מאיה, במנטל ריי, למרות שאפשר כמובן לעשות את זה בכל תוכנת תלת מימד, בכל מנוע רינדור, אם יש בעיות, אנסה לעזור, במנועים שאני מכירה -

קודם כל כדאי לתת לבלין צבע שחור, שקיפות כמעט מלאה, והרבה reflectivity.
לוודא בrender settings, תחת quality - שעשית ray tracing- on
עם מספיק קרניים ב -
reflections
refractions
max trace depth
כדאי שה max depth יהיה הסכום של הקרניים שנתת לשניים שמעליו, למשל - 2, 2, ואז 4).

צריך לוודא שיש "סביבה" שהסצינה יכולה לשקף.
כלומר, שימי איזו ספירה (sphere) עם תמונה, מסביב לאובייקט השקוף של הזכוכית.
אם כל מה שיש סביבו זו סצינת מאיה חשוכה וריקה, אין פלא שכלום לא משתקף :D

"הברק" של הזכוכית, אמור להגיע ממקור האור שלך. צריך לוודא שיש אחד כזה, או directional או spotlight. אם יש הרבה הרבה אורות בסצינה, כדאי לכבות את ה
emit specular
מכל האורות המשניים.

מקווה שזה קצת עוזר.
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
ואוו איזה הסבר מפורט, נהנה לקרוא תגובות כאלה.

ולענייננו כדי לקבל השתקפות טובה כדאי לך למפות את העולם עם HDRI כך תקבלי נקודות אור נוספות להשתקפות ולא רק על סמך התאורה ששמת (שזה בעצם מקביל לספירה עליה דיברה מקודם אידית).

לוודא בrender settings, תחת quality - שעשית ray tracing- on
עם מספיק קרניים ב -
reflections
refractions
max trace depth
כדאי שה max depth יהיה הסכום של הקרניים שנתת לשניים שמעליו, למשל - 2, 2, ואז 4).

בחלק הזה שימי לב שאת מגדירה את הקרניים גם על החומר של האובייקט וגם בהגדרות רינדור, במידה וזה יהיה רק אחד מהם לא יתקבלו החזרי קרניים כמצופה.
 

inasher

משתמש רשום
תודה עם קבלות...

בעבודה מהירה מאוד זה מה שיצא לי
על כך תודתי נתונה !
 

קבצים מצורפים

  • barek2.jpg
    KB 230.4 · צפיות: 13

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נראה שיש פה איזה 5 שכבות זכוכות צריך לפשט אותו לצורה עם העובי הנכון.
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
יש פה רק זכוכית אחת אבל הוא שם פה יותר מידי פעמים שהקרניים יחזרו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יב

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה