מידע שימושי זכויות יוצרים. יש איסור. שלא תבוא תקלה תחת ידי (כהמשך לאשכול הקודם)

c.h

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
א. אני אישית חושב שזה מותר. לא רק מדין זה נהנה וזה לא חסר, אלא מכיון שלדעתי זמר שמוציא היום אלבום מוחל מראש כגם אם הוא אומר להיפך, כי הוא יודע שזה מה שיהיה ולכן אין זמר היום שאומר בראיון כלשהו לא להעתיק. רק אומרים - לכו לקנות.
ב. מחקו לי פה הודעה אז אני מעדיף לא לכתוב מפורש..
אבל אלו נושאים הלכתיים הקשורים לסוגיות מפורשות בגמרא, ששם יש הרבה על מה לדון
אגב, אסור - זה יכול להיות רק מדרבנן
ובהחלט מבחינה הלכתית יש הבדל איך קוראים לאיסור

אגב, גם מצד זה נהנה וזה לא חסר, לדעתי יש כאן - כופין על מידת סדום
ומה שכתב הרמ"א (עפ"י הציטוט שהביאו כאן) שבמקרה שיכול להינות אם ישכיר אז אין כופין על מידת סדום
לדעתי כאן זה לא נקרא שהוא יכול להינות, מכיון שאין כאן חפץ ממשי, אלא אנחנו מדברים על יצירה רוחנית/רעיונית
גם אני בדעה שמותר וכפי שציטטת, אולם לגבי כל הפלפולים באשכול אמרתי שלדעת האוסרים זה לא משנה שם האיסור וראה בתגובה שכתבתי..
 

גיטרה אקוסטית

משתמש מקצוען
שכל אחד/אחת שפוסק/ת יכתוב גם על מה הוא נבחן אילו תעודות יש לו/ה ומי הסמכות שאותה הוא שימש [ע"מ לפסוק]
 

טעם של פעם

משתמש פעיל
גם דיסק גזול לחלוטין, מותר לשמוע ממנו מוזיקה.
זה לשון הרמב"ם (שופר פ"א ה"ג):
שופר הגזול שתקע בו יצא, שאין המצוה אלא בשמיעת הקול. אף על פי שלא נגע בו ולא הגביהו השומע, ואין בקול דין גזל.
הרמב"ם מדבר כאן על קול שיוא משופר
והשאלה כאן הוא על זכויות יוצרים, שהוא כבר מחלוקם ישנה בין הפוסקים המהר"ם בנעט ועוד שלא זוכר את שמם כרגע.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הרמב"ם מדבר כאן על קול שיוא משופר
והשאלה כאן הוא על זכויות יוצרים, שהוא כבר מחלוקם ישנה בין הפוסקים המהר"ם בנעט ועוד שלא זוכר את שמם כרגע.
מה ההבדל בין קול שיוצא משופר גזול, לקול שיוצא מדיסק גזול?
אני טוען שגם אם יש זכויות יוצרים, זה לא נוגע לשמיעת מוזיקה מדיסק צרוב או מועתק.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה