דרוש מידע זכויות יוצרים בהפקה מוזיקלית ובפרסום קאבר לשירים של אחרים

מ.S

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
כמה שאלות לחברי הפורום הנכבדים:

1. מה הכללים של זכויות יוצרים בכל הנוגע להפקת פלייבק - לדוג' אם אברהם פריד הוציא שיר ומוכרים פלייבק של השיר אם יש כאן בעיה של זכויות יוצרים?

2. לגבי פרסום סינגל קאבר (גרסה מחודשת) לשיר של זמר אחר?

3. כמה בפועל מקפידים הזמרים על זכויות יוצרים בנושא?

4. העלאת שירים ליוטיוב - ממה צריך להיזהר שלא לפגוע בזכויות יוצרים (יצא לי לשמוע פעם שמישהו בתמימות העלה שיר והוא קיבל תביעה שהוא פוגע בזכויות יוצרים)

5. עיבוד שיר עם קיובייס פרוץ / פלאגינים פרוצים, שמעתי שיש כאלה (ספוטיפיי לדוגמא) שדורשים רשיונות של התוכנות מהמפיק המוזיקלי לפני שמפרסמים את השיר?

תנו כאן לטובת כולם את כל המידע שיש לכם בעניין!
 

בשבילי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה

אלישבע אבר

מנהלת קהילת מוזיקה. סאונד. והפקות במה
מנהל
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
בגדול על כל פלייבק אמורים לשלם תמלוגים לאקום
בכל! מופע שעולה ולא משנה איפה, אמורים לשלם תמלוגים לאקום
גם כאשר יוצרים קאבר אמורים לשלם.
כמה מקפידים? הרבה..
תכלס האמנים מתוגמלים יפה עם התמלוגים האלה
עד כמה אוכפים? זה תלוי בבמה שבה השיר מתפרסם, ובכלל, מי שיודע ומי שלא יודע מזה.

בניני האומה לדוגמא, באותו יום שמופע עולה אני אמורה להגיש דוח לאקום
איזה שירים ומי היוצרים שלהם

כל מי שלא משלם, עלול להסתכן בתביעה
 

פינחס כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
קופץ על האשכול, הוצאתי שיר חתן וכלה שהלחנתי וקיבלתי תלונה של זכויות יוצרים שהמשמעות היא שההכנסות ישולמו לבעלי זכיות היוצרים, בתלונה היה כתוב רכיבי אודיו ואפקטים חזותיים תלונת מערכת Content ID, הגשתי ערעור אך הוא נדחה
וזה מוזר שגם הלחן וגם התצוגה נעשו ע"י מישהו אחר
 

Srool

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
1. אם אתה מרוויח כסף מיצירה של מישהו אחר - הוא אמור להיות מתוגמל עליה. מכירת פלייבקים צריכה להיות ברישיון אקו"ם.
2. אין שום בעיה להקליט ולפרסם קאבר לשיר של זמר אחר. רק צריך לרשום אותו באקו"ם, לתת קרדיט כראוי, ולא לבצע שינויים ביצירה ללא רשות. לדוגמה - הקלטתי לאחרונה קאבר לשיר "יהודי זה הכי" עם המקהלה שלי, ורציתי לשנות שם כמה מילים. פניתי לכותב אודי דמארי שאישר לי את השינוי, ואז פרסמתי.
3. אמן שעושים קאבר לשיר שלו - בד"כ יהיה מרוצה, כי זה כבוד בשבילו. אבל אם מדובר בשיר עם כמה אלפי צפיות - זה לא יטריד אף אחד, כנראה. אם הביצוע התפרסם מאוד והזמר ירגיש שמישהו עושה קופה על חשבונו - כנראה שזה יעניין אותו.
4. אין בעיה להעלות קאברים. יש הרבה פעמים התראה אוטו' על כך שהמערכת של יוטיוב זיהתה שיש הפרה של זכויות יוצרים, זה רק לידיעה. זה בעצם אומר שליוצר המקורי יש זכות להרוויח כסף מפרסומות שיופיעו על הסרטון הזה.
"התראה על הפרת זכויות יוצרים" ביוטיוב לא מהווה בעיה או פסילה או תביעה כלשהי.
5. אני מפיץ שירים לספוטיפיי דרך חברה בשם הפי"ל ולא זכור לי שביקשו ממני אישור על התוכנות.
מה שאני כן יודע זה שחברות שונות יכולות לשלוח נציג מטעמם לביקורת בעסקים שמספקים שירותי הקלטות וכד', ובמידה ואין רישיון - המשתמש יחויב לשלם קנס או לרכוש חבילות פלאגינים וכד'. קרה לחבר שלי בעבר.

בהצלחה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  25  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה