זה נכון? לא מגיעים דמי מחלת ילד לאמא שבעלה אברך?

פרפר

משתמש מקצוען
@אלי7 א , מעסיק לא חייב לתת מעבר למה שהוא מחויב במסגרת החוק. גם אם יש מעסיקים אחרים שכן נותנים. שכנתי המורה מקבלת ימי מחלה מלאים החל מהיום הראשון, אני לא. אצלנו במקום העבודה הנוהל הוא שיש לצרף לאישור המחלה טופס כלשהו שבו אני מצהירה שאני מודעת לכך שימי מחלה הם על חשבון המעסיק, וכי בימים הללו עליהם אני מצרפת אישור מחלה אכן לא הייתי כשירה לעבוד. אין לי שום טענות נגד המעסיק שלי. זה נראה לי הוגן לחלוטין.
המילים הבוטות בהן השתמשת נגד מעסיקה שבסך הכל פועלת לפי החוק - סתם מדרדרות את רמת השיח כאן, חבל.
 

פרקטית

משתמש מקצוען
בואי נעזוב שניה את החוק

בעיני זה כן נכון.
ואני לא מנסה לשנות את דעתך אלא להסביר לך שמה שאת רואה כלא נכון יש שיראו כנכון.
וכן להפך.
ועל כן לא ניתן לצפות שהחוק ישתנה בהתאם לסברה שלי או שלך.
שירה, בואי לא נתכחש לזה שילד חולה צריך את אמא שלו פחות את אבא שלו. זה טבע העולם.
וזה לא סותר את זה שהאבא יכול לקחת חלק בנטל ולהשאר גם הוא חלק מהימים.
 

קצרה

משתמש מקצוען
אפליה כלפי המעסיקים. וסחטנות חרדית שמקבלים את זה ההטבות של סטודנטים וגם את ההטבות של אנשים עובדים.

החוק אינו הגיוני ומפלה נשים שבן הזוג שלהם לא יכול לשמור על הילד. וללא סיבה נראית לעין.
זו אפליה של המעסיקים לטובה ותו לא.
אין שום סיבה בעולם שאשתו של סטודנט לא תוכל לשמור על הילד תוך נטילת ימי מחלה (חצי על חשבונה לפי החוק) כשהמציאות היא שסטודנט יכול לשמור על הילד פחות מאשר בעל עובד-
כיון שלרוב סטודנט מחויב בנוכחות באחוזים גבוהים - בעוד בעבודה יש יותר סיכוי שיתחשבו.

זה שחבר הכנסת אייכלר ניסה לתקן את המצב הלא הגיוני דווקא כשמדובר באברכים היא רק כי אדם קרוב אצל עצמו - (וכי הוא אייכלר... ולא גפני או מקלב למשל שהיו דואגים באופן שווה גם לסטודנטים) אבל מדובר בתיקון עוול. קשה לקרוא סחטנות לתיקון עוול.
צריך לשנוא חרדים/אברכים באופן מיוחד כדי לא לראות שמדובר באפליה לא תקינה בין כלל המקרים שבהם בן הזוג אינו יכול להחליף בשמירה על הילד.

בנוגע למעסיקים - אין ספק בעובדה שימי מחלה של עובדים מציקים להם מאד.
אם הגענו למצב שבו מעסיקים מצ'פרים עובדים שלקחו פחות ימי מחלה ובעצם אומרים - "בואו לעבודה חולים.." זה אומר שימי מחלה מכבידים עליהם מאד.
ברור שהנטל אמור ליפול על המדינה/ביטוח לאומי - וזה יגרום למחלות קצת פחות להתפשט מהיעדר ברירה (נשלח פחות ילדים חולים עם נורופן לגן.. לא נבוא עם אקמול לעבודה ונדביק את כל הצוות) הרווח למשק יהיה גדול....
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
שירה, בואי לא נתכחש לזה שילד חולה צריך את אמא שלו פחות את אבא שלו. זה טבע העולם.
וזה לא סותר את זה שהאבא יכול לקחת חלק בנטל ולהשאר גם הוא חלק מהימים.

תלוי מה האופי של האבא ומה של האמא.
אולי תופתעי לגלות שיש אבות חמים ומסורים שהנשים שלהם קצת יותר טכניות ומעשיות (ככה הקב"ה משדך אותם באופן מושלם :) שישלימו זה את זה)
והילד יעדיף לרוץ לידיים של אבא כשכואב לו.

חבל להתכנס לסטיגמות.
 

פרקטית

משתמש מקצוען
תלוי מה האופי של האבא ומה של האמא.
אולי תופתעי לגלות שיש אבות חמים ומסורים שהנשים שלהם קצת יותר טכניות ומעשיות (ככה הקב"ה משדך אותם באופן מושלם :) שישלימו זה את זה)
והילד יעדיף לרוץ לידיים של אבא כשכואב לו.

חבל להתכנס לסטיגמות.
לא אמרתי שאין אבות כאלה. מכירה אחד כזה לפחות (אבא של ילדי...)
אבל לרוב האמא מופקדת על הטיפול בילד בטח כשהוא חולה.
ושוב זה לא סותר שגם האבא יטול חלק.
 

קצרה

משתמש מקצוען
אבל לרוב האמא מופקדת על הטיפול בילד בטח כשהוא חולה.

לא יודעת מה לרוב קשה לי לדעת מה קורה אצל רוב האנשים.
ברור לי שזה מה שמקובל שזה הרוב.
אבל באפן אישי - אני מכירה בהחלט גברים שלרוב מופקדים על טיפול בילד כשהוא חולה וזה הכי טוב לכל הצדדים.

סקר נרחב לדעת מה הרוב?
אין לי מושג...
וגם לפעמים מרוב שהסטיגמה היא שהאמא היא החמה והמסורה שמופקדת על גידול הילדים-
נשים לא תמיד תודינה בפומבי שהן לא ודווקא בן הזוג שלהם כן.
זה יראה להם פיחות בערכן.

חושבת שיש הבדל בין מגזרים כאלו ואחרים בנוגע למידת המעורבות של אבא בחיי ילדיו -ומכאן נובעים הבדלי הגישות. יש מגזרים שהתרבות של פעם שבו אבא הוא דמות משנית לטיפול של האמא - שייכת לנחלת העבר. והמעורבות הן הרגשית והן המעשית של האבא והאמא בחיי הילדים זהה.
 
נערך לאחרונה ב:

elibeli

משתמש מקצוען
וגם לפעמים מרוב שהסטיגמה היא שהאמא היא החמה והמסורה שמופקדת על גידול הילדים-
נשים לא תמיד תודינה בפומבי שהן לא ודווקא בן הזוג שלהם כן.
זה יראה להם פיחות בערכן.
אני מודה בפומבי...;)
 

פרקטית

משתמש מקצוען
וגם לפעמים מרוב שהסטיגמה היא שהאמא היא החמה והמסורה שמופקדת על גידול הילדים-
סטיגמה?? שאנחנו יצרנו? קצת היסחפות.
אני יודעת שתפקיד האם לגדל את הילדים. וזה מה שרובינו עושות. אם כי יתכן שיש חריגויות.
מכירה את מה שאמר ר' חייא "דיינו שמגדלות את בנינו"?
אז כנראה לא אנחנו המצאנו את הסטיגמה הזאת. ואין צורך בסקר.
 

ks

משתמש מקצוען
אם אני מבינה נכון, מתכונת החוק אינה באה לדרוש מהורים להתחלק "חצי-חצי" ביניהם בשמירה על ילדים חולים, אלא להיות הוגנת עם המעסיקים. עריכה: להמעיט בהפסד. משום שלבן זוג שעובד - גם יש מעסיק שישא בהפסד (או הכנסה להפסיד), והמטרה היא להמעיט בהפסד בשל המחלה. אם בן הזוג אינו עובד האופן הטבעי להמעיט בהפסד הוא שבן הזוג הזה יישאר עם ילדו. אם ההורים בוחרים שדווקא בן הזוג העובד ישאר - המעסיק שלו אינו אמור לממן זאת.
שימו לב שהחוק אינו מבדיל בין אב לאם!!! אין כל קשר לפמניזם או לאופי ההורה! גם אב שאשתו אינה עובדת לא יקבל דמי מחלה לילד! ולגבי האם מלגת כולל נחשבת כהכנסה רגילה - אני מניחה שלא מסובך להבין למה היא אינה.
 
נערך לאחרונה ב:

פרקטית

משתמש מקצוען
אם אני מבינה נכון, מתכונת החוק אינה באה לדרוש מהורים להתחלק "חצי-חצי" ביניהם בשמירה על ילדים חולים, אלא להיות הוגנת עם המעסיקים. משום שלבן זוג שעובד - גם יש מעסיק שישא בהפסד (או הכנסה להפסיד), והמטרה היא להמעיט בהפסד בשל המחלה. אם בן הזוג אינו עובד האופן הטבעי להמעיט בהפסד הוא שבן הזוג הזה יישאר עם ילדו. אם ההורים בוחרים שדווקא בן הזוג העובד ישאר - המעסיק שלו אינו אמור לממן זאת.
שימו לב שהחוק אינו מבדיל בין אב לאם!!! אין כל קשר לפמניזם או לאופי ההורה! גם אב שאשתו אינה עובדת לא יקבל דמי מחלה לילד! ולגבי האם מלגת כולל נחשבת כהכנסה רגילה - אני מניחה שלא מסובך להבין למה היא אינה.
הסברת מעולה!
 
  • תודה
Reactions: ks

קצרה

משתמש מקצוען
אם אני מבינה נכון, מתכונת החוק אינה באה לדרוש מהורים להתחלק "חצי-חצי" ביניהם בשמירה על ילדים חולים, אלא להיות הוגנת עם המעסיקים. משום שלבן זוג שעובד - גם יש מעסיק שישא בהפסד (או הכנסה להפסיד), והמטרה היא להמעיט בהפסד בשל המחלה. אם בן הזוג אינו עובד האופן הטבעי להמעיט בהפסד הוא שבן הזוג הזה יישאר עם ילדו. אם ההורים בוחרים שדווקא בן הזוג העובד ישאר - המעסיק שלו אינו אמור לממן זאת.
שימו לב שהחוק אינו מבדיל בין אב לאם!!! אין כל קשר לפמניזם או לאופי ההורה! גם אב שאשתו אינה עובדת לא יקבל דמי מחלה לילד! ולגבי האם מלגת כולל נחשבת כהכנסה רגילה - אני מניחה שלא מסובך להבין למה היא אינה.

רק שהיא הופכת להיות לא הוגנת כשמדובר בסטודנטים שאסור להם להחסיר ימי לימודים -
מה שאומר שהחוק הופך להיות לא הוגן עם העובד ביחס לעובדים אחרים. הוא נאלץ לקחת ימים והכל על חשבונו.
לעובדים אחרים יש את הזכות לקחת ימי מחלה כשהילד חולה - גם אם המעסיק שלהם הוא היחיד שישא בנטל ובן הזוג לא יקח כלל ימי מחלה. כלומר כמו שאמרת אין דרישה של "חצי חצי" וזה עדיין נשאר לא הוגן כלפי המעסיק שישא לבדו בנטל.
בעוד דווקא למוחלשים שבן הזוג שלהם סטודנט וממילא יש פחות הכנסה - מנטרלים את הזכות הזו. למרות שדווקא הם חייבים יותר להיעדר בעצמם.

הייתי אומרת שהמעסיקים לא מרוויחים הוגנות מהענין הזה. שום "נטל" לא מתחלק פה בין 2 לפי החוק.
זה רק אולי גורם להם להרוויח יותר מלהעסיק בעל משפחה שבן זוגו אינו עובד ....
 

קצרה

משתמש מקצוען
סטיגמה?? שאנחנו יצרנו? קצת היסחפות.
אני יודעת שתפקיד האם לגדל את הילדים. וזה מה שרובינו עושות. אם כי יתכן שיש חריגויות.
מכירה את מה שאמר ר' חייא "דיינו שמגדלות את בנינו"?
אז כנראה לא אנחנו המצאנו את הסטיגמה הזאת. ואין צורך בסקר.

האמא מקבלת שכר בעולם הבא גם ללא לימוד תורה אם היא גידלה את ילדיה ללימוד תורה והחדירה בהם אהבת תורה. זו משמעות הציטוט.
זה אומר ש....? איך מכאן את מסיקה שבאופיו של האב הוא לא אמור להיות חם ומסור וקרוב רגשית ומעשית לילדיו כמו האמא או יותר??

דוד המלך אמר - "כרחם אב על בנים..." - רחמי האב על ילדו גדולים מרחמי האם.
עכשיו כבר אין צורך בסקר כלל :) ברור שהאבא הוא חם מגונן ומרחם יותר.
 

ks

משתמש מקצוען
רק שהיא הופכת להיות לא הוגנת כשמדובר בסטודנטים שאסור להם להחסיר ימי לימודים -
מה שאומר שהחוק הופך להיות לא הוגן עם העובד ביחס לעובדים אחרים. הוא נאלץ לקחת ימים והכל על חשבונו.
לעובדים אחרים יש את הזכות לקחת ימי מחלה כשהילד חולה - גם אם המעסיק שלהם הוא היחיד שישא בנטל ובן הזוג לא יקח כלל ימי מחלה. כלומר כמו שאמרת אין דרישה של "חצי חצי" וזה עדיין נשאר לא הוגן כלפי המעסיק שישא לבדו בנטל.
בעוד דווקא למוחלשים שבן הזוג שלהם סטודנט וממילא יש פחות הכנסה - מנטרלים את הזכות הזו. למרות שדווקא הם חייבים יותר להיעדר בעצמם.

הייתי אומרת שהמעסיקים לא מרוויחים הוגנות מהענין הזה. שום "נטל" לא מתחלק פה בין 2 לפי החוק.
זה רק אולי גורם להם להרוויח יותר מלהעסיק בעל משפחה שבן זוגו אינו עובד ....
זה נכון שאין כאן מיצוי זכויות לאף צד מסוים, גם לא כלפי המעסיק, ובכל זאת - במסגרת הכוונה לתת זכות מסוימת להורים זו הדרך שהכי פחות פוגעת בהכנסות בכלליות. אין למדינה כל כוונה לחזק אוכלוסיות מוחלשות במסגרת חוק דמי מחלה. (גם משפחות מרובות ילדים זקוקות ליותר ימי מחלה, ובכל זאת לא נוסף אף לא יום אחד עבור ילדים נוספים)
 

קצרה

משתמש מקצוען
זה נכון שאין כאן מיצוי זכויות לאף צד מסוים, גם לא כלפי המעסיק, ובכל זאת - במסגרת הכוונה לתת זכות מסוימת להורים זו הדרך שהכי פחות פוגעת בהכנסות בכלליות. אין למדינה כל כוונה לחזק אוכלוסיות מוחלשות במסגרת חוק דמי מחלה.

בכלליות בכל משפחה זה יהיה כמעט תמיד אותו בן זוג שיקח יותר ימי מחלה. וישאר עם הילדים.
זה די בדוק.
למעסיק יש יתרון מהענין זה ברור.
אם יחוקקו חוק שימי מחלה זה רק לג'ינג'ים גם אז הוא ירוויח.
זה לא אומר שיש הגיון בחלוקה בין ג'ינג'ים לשחורי שיער או שלמען חיזוק למעסיק נחליט להפלות בין 2 האוכלוסיות.
גם כאן אין שום הבדל בין אישה שבעלה סטודנט לזו שבעלה עובד - ולכן לחזק את המעסיק תוך אפליה בוטה של אחת על השניה זה עוול.
במיוחד שאין דרישה בחוק של "חצי חצי" - שזה אומר שהמחוקק לא חשב על הרעיון שלך של חלוקה בנטל בין 2 המעסיקים.

מעודי לא ידעתי שמטרת חוק דמי מחלה אינה לחזק את האוכלוסיות המוחלשות - קרי העובד מול המעסיק. זה חוק סוציאלי פרופר שבא לעזור לעובד (בסוציאליזם : המוחלש) שהמחלה שלו/ של ילדיו לא תפגע לו בשכר על חשבון המעסיק (בסוציאליזם : החזק).
איזה עוד מטרה יש לדעתך לחוק ימי מחלה חוץ מחיזוק אוכלוסיות מוחלשות???
 

ks

משתמש מקצוען
זה לא אומר שיש הגיון בחלוקה בין ג'ינג'ים לשחורי שיער.
האם אין הבדל בין עובדים לשאינם, מבחינת הזכויות?
מעודי לא ידעתי שמטרת חוק דמי מחלה אינה לחזק את האוכלוסיות המוחלשות - קרי העובד מול המעסיק. זה חוק סוציאלי פרופר שבא לעזור לעובד שהמחלה שלו/ של ילדיו לא תפגע לו בשכר.
איזה עוד מטרה יש לדעתך לחוק ימי מחלה חוץ מחיזוק אוכלוסיות מוחלשות???
אני חושבת שאין חלוקה כזו של "אוכלוסית המעסיקים" מול "אוכלוסית העובדים" וכאן ספציפית ודאי שאין משום שבן הזוג העובד יכול להיות מעסיק בעצמו וזכאי לאותן הזכויות.
 

קצרה

משתמש מקצוען
האם אין הבדל בין עובדים לשאינם, מבחינת הזכויות?

אני חושבת שאין חלוקה כזו של "אוכלוסית המעסיקים" מול "אוכלוסית העובדים" וכאן ספציפית ודאי שאין משום שבן הזוג העובד יכול להיות מעסיק בעצמו וזכאי לאותן הזכויות.

שימי לב ההבדל הוא לא בין עובדים לשאינם - אלא בין אלו שבן זוגם עובד לאלו שהוא לומד כסטודנט או אברך. וזה כבר נקביל לאפליה על רקע צבע שיער.
2 האנשים עובדים אצל המעסיק במידה שווה ולמעסיק אין הבדל בין 2 העובדים מכל הבחינות - זולת אפליה זו.

את כנראה לא סוציאליסטית הם את חושבת שאין חלוקה "אוכלוסית המעסיקים" מול "אוכלוסית העובדים" - וזה בסדר גמור. אבל החוק הוא סוציאליסטי לחלוטין. ולכן המעסיק משלם לעובד. כי הסוציאליזם מבחין בין אוכלוסית העובדים לאוכלוסית המעסיקים.
לא ידועה על מטרה אחרת לחוק ימי מחלה.

את החלק האחרון לא הבנתי - אם העובד הוא המעסיק בעצמו הוא אינו זכאי לימי מחלה - הוא יכול כמובן לשלם אותם לעצמו אם הוא רוצה :) אין חוק שבו מישהו משלם לו ימי מחלה.
 

ks

משתמש מקצוען
שימי לב ההבדל הוא לא בין עובדים לשאינם - אלא בין אלו שבן זוגם עובד לאלו שהוא לומד כסטודנט או אברך. וזה כבר נקביל לאפליה על רקע צבע שיער.
2 האנשים עובדים אצל המעסיק במידה שווה ולמעסיק אין הבדל בין 2 העובדים מכל הבחינות - זולת אפליה זו.

את כנראה לא סוציאליסטית הם את חושבת שאין חלוקה "אוכלוסית המעסיקים" מול "אוכלוסית העובדים" - וזה בסדר גמור. אבל החוק הוא סוציאליסטי לחלוטין. ולכן המעסיק משלם לעובד. כי הסוציאליזם מבחין בין אוכלוסית העובדים לאוכלוסית המעסיקים.
לא ידועה על מטרה אחרת לחוק ימי מחלה.

את החלק האחרון לא הבנתי - אם העובד הוא המעסיק בעצמו הוא אינו זכאי לימי מחלה - הוא יכול כמובן לשלם אותם לעצמו אם הוא רוצה :) אין חוק שבו מישהו משלם לו ימי מחלה.
מסכימה איתך שהיה ראוי להחריג בני זוג סטודנטים ואברכים מכלל הלא עובדים. עם זאת לטעמי אין כאן מקום להתפלמסות לגבי תפקידי הגבר והאשה...
לגבי החילוק בין מועסקים למעסיקים - ההגדרה "בן זוג עובד" כוללת עצמאי, שיכול להיות מעסיק בעצמו.
ודאי שבסיס החוק הוא סוציאלי, ואמור להיות לרווחת העובד, אבל להבנתי הוא, בדומה לכל מיני דברים מפותלים במדינה הסוציאל-דמוקרטית הזו, מנסה לנגן בשני החלילים ולפגוע כמה שפחות בפריון העבודה הכללי. מקווה שכעת מובן.
 

Panda

משתמש מקצוען
צריך לשנוא חרדים/אברכים באופן מיוחד כדי לא לראות שמדובר באפליה לא תקינה בין כלל המקרים שבהם בן הזוג אינו יכול להחליף בשמירה על הילד.

בואי נרגע עם הדמגוגיה של שנאה לחרדים ואברכים. אברך כולל יכול להישאר בבית ולשמור על ילד חולה יותר בקלות מאשר מי שעובד.

ברור שהנטל אמור ליפול על המדינה/ביטוח לאומי

למה שהמדינה והביטוח לאומי יממנו את זה שהילד של מישהו חולה? המדינה והביטוח לאומי לא מדפיסים כסף . הם גובים אותו ממי שעובד ומאותם מעסיקים.
 

קצרה

משתמש מקצוען
בואי נרגע עם הדמגוגיה של שנאה לחרדים ואברכים. אברך כולל יכול להישאר בבית ולשמור על ילד חולה יותר בקלות מאשר מי שעובד.

למי שמאמין שלימוד התורה שלו לא חשוב. ונגוע בשנאת חרדים/אברכים ובטוח שהכולל הוא בית בטלה.
שתדע , לדעתו של משרד החינוך ובהתאם לחוק - אברך כולל לא יכול כלל להשאר בבית אם ילדו חולה ולא יעזור גם אישור מחלה - אם תהיה ביקורת הכולל יפסל בכללותו ואברך שיהיה חסר פעמיים יופסק להיות מוגדר כאברך גם אם יביא טריליארד אישורי מחלה.
לעומת מי שעובד שאם יביא אישור מחלה - הוא יכול בקלות להשאר בבית ואסור למעסיק למנוע זאת ממנו / לפטר אותו.

למה שהמדינה והביטוח לאומי יממנו את זה שהילד של מישהו חולה? המדינה והביטוח לאומי לא מדפיסים כסף . הם גובים אותו ממי שעובד ומאותם מעסיקים.

למה שהמעסיק יעשה את זה? הוא כן מדפיס כסף?
אם המדינה מחוקקת חוק שיש לשפות עובד על ימי המחלה והיא סוציאליסטית - שתשלם את זה מכיסה היא/מכיס הביטוח ששילם העובד (ביטוח לאומי) ולא תוציא את זה מכספו הפרטי של המעסיק.

בגדול - המשק (=המדינה) ירוויח יותר אם עובדים לא יבואו לעבודה חולים. ולכן יש למדינה אינטרס לגרום להם להיות בבית - בניגוד למעסיק שמתמרץ עובדים להגיע חולים לעבודה ולא אכפת לו מחיר בריאות האוכלוסיה.
 

קצרה

משתמש מקצוען
מסכימה איתך שהיה ראוי להחריג בני זוג סטודנטים ואברכים מכלל הלא עובדים. עם זאת לטעמי אין כאן מקום להתפלמסות לגבי תפקידי הגבר והאשה...
לגבי החילוק בין מועסקים למעסיקים - ההגדרה "בן זוג עובד" כוללת עצמאי, שיכול להיות מעסיק בעצמו.
ודאי שבסיס החוק הוא סוציאלי, ואמור להיות לרווחת העובד, אבל להבנתי הוא, בדומה לכל מיני דברים מפותלים במדינה הסוציאל-דמוקרטית הזו, מנסה לנגן בשני החלילים ולפגוע כמה שפחות בפריון העבודה הכללי. מקווה שכעת מובן.

ההתפלמסות על תפקיד האישה/הגבר היתה ענין נוסף ולא קשור ישירות לענין החוקי.
לנגן בשני החלילים זה אחלה - כל עוד לא מייצרים אפליה בין 2 עובדים באותו תפקיד כדי ליצור איזון כי אז זה לא שוויוני לא דמוקרטי ולא סוציאליסטי.

בנוגע לבן הזוג העובד - הוא ישלם לעובדים שלו מכיסו ובלי שום קשר לזכויותיו של בן הזוג שלו. והוא יהיה נחשב מבחינת תורת הסוציאליזם "חזק".
מה העירבוב בין זה לזכויותיו הסוציאליות של בן הזוג. ולזה שבן הזוג נמצא במעמד "מוחלש" מבחינת הסוציאליזם?
בלי קשר - זו דוגמה טובה מאד לכך שאין ולא אמורה להיות השפעה לבן זוג אחד על זכויותיו הסוציאליות של בן זוגו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה