דרוש מידע ורטיגו

קול-התור

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אשמח לשמוע כל מי שיש ניסיון, מידע, עזרה, טיפול, שם של רופא שעזר, אולי תרופה. משהו. הבת שלי אחרי לידה וסובלת נוראות כבר כבר כמעט שבועיים. תעזרו תעזרו. לרופא אא"ג אין חידושים ואין עזרה חוץ מלחכות בסבלנות. אז אנא.
 

כספומילי

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
דבש, לימון, גינגר- לא ביחד, נסו אחד אחד, יש גם כל מיני תרגילי נשימה וכאלו ולשתות הרבה מים!
 

קול-התור

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מחכה לעוד עצות. כבר עשינו כל מיני תוספים שמחזקים. בינתים לא משתפר.
 

קול-התור

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
תודה. הרבה מידע בכתבה זו.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

אסתי בראון

משתמש מקצוען
זה מה שמצאתי:
ורטיגו – למה העולם מסתובב?
ורטיגו – כל החדר מסתובב


סחרחורת סיבובית שקרויה בשם ורטיגו או בשמה המקצועי: B.P.P.V היא תחושה, יותר נכון אשליה, של תנועה סיבובית – יש כאלה שמרגישים כי הסביבה מסתובבת סביבם. ורטיגו היא סוג ספציפי של סחרחורת, לכן גם היא – כמו סחרחורות היא סימפטום לבעיה במערכת הוסטיבולרית שנמצאת באוזן הפנימית ואחראית בין היתר על שיווי המשקל. לרוב מה שמוביל להתקף הוא התקף ויראלי של וירוס לדוגמא ההרפס, עליה פתאומית בחום הגוף ותנועת ראש פתאומית, התהפכות במיטה במהירות, הפניית מבט כפי מעלה והפניית ראש לצדדים – לכן ורטיגו ידועה כתופעה אשר תפריע למהלך תקין של פעולות יומיומיות.

עליית החום גורמת להתנתקות קריסטאלים שנמצאים במערכת הוסטיבולרית ותנועתם בתוך אחת או יותר מששת התעלות החצי עגולות שנמצאות באוזן הפנימית [הימנית והשמאלית].

כאמור ורטיגו גורמת לתחושה מדומה של תנועה, לרוב סיבובית. מעבר לתחושת הסחרור, ורטיגו עלול לגרום לבחילות והקאות, בעיות חוסר יציבות. כמובן שאם ורטיגו נגרם מבעיה עצבית כלשהי או מחלה, אז יופיעו תסמינים נוספים. התקפי הורטיגו יכולים להיות אפיזודות קצרות או התקפים יותר ממושכים – תלוי בסיבה לורטיגו.
לרוב מדובר בביטוי להפרעה כלשהי במערכת שיווי המשקל. המערכת שאחראית על שיווי המשקל נמצאת באוזן הפנימית ומחוברת למערכת עצבים אשר מגיע לגזע המוח – פגיעה באחד מחלקי המערכת (שיכולה להיווצר ממספר מחלות שונות) תוביל לורטיגו. ישנם מספר גורמים ידועים לורטיגו – היתנתקות של גבישים [קריסטאלים] בתוך מערכת שיווי המשקל (BPPV), מחלת מנייר (הצטברות נוזלים באוזן הפנימית), אירוע מוחי או פגיעה במערכת העצבים, דלקת בעצב באוזן הפנימית, פגיעה בראש או הצוואר, לקיחת תרופות (כתופעת לוואי).



1.PNG




אז איך מטפלים בורטיגו? הטיפול בורטיגו מתבצע בשני מישורים – טיפול שאינו מומלץ והוא להקלה בלבד בתסמיני הסחרחורת וטיפול בבעיה הספציפית ע"י פיזיותרפיה וסטיבולרית מתאימה. הטיפול בתסמינים ע"י תרופות נועד להקל באופן זמני על הסובלים מורטיגו ולהרגיע את התופעה. כמו כן, זה נועד לעזור לאנשים הסובלים מתסמונות כרוניות אשר מלוות בורטיגו (כלומר, לא ניתן לטפל במקור הבעיה). בנוסף לתרופות שמקלות על התסמינים, ניתן לעשות פיזיותרפיה אשר עוזרת לטפל בבעיות שיווי המשקל השונות שנוצרות ביחד עם ורטיגו.

במקרים מסוימים, חשוב לציין כי לרוב אנשים מתעלמים מסחרחורות כל עוד אינן גרמו להפרעה ממשית במהלך היומיום – מומלץ לגשת פיזיותרפיסט שמתמחה בשיקום וסטיבולרי ובטיפול בורטיגו בכדי שיבדוק את מקור הבעיה ולא מומלץ רק ולטפל בתסמינים ע"י תרופות להקלה כגון סטונרון, אגיסרק זאת מכיוון שורטיגו עלול להצביע על בעיות קשות במערכת שיווי המשקל.



לקריאת עוד מאמרים על ורטיגו היכנסו:
 

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
1. לפנות לנוירולוג (יש כמה כדורים שעוזרים)
2. דיקור סיני לאיזון הגוף
3. פיזיוטרפיה
4. ויטמינים: B12. D. מגנזיום
5. תזונה בריאה עד כמה שאפשר להנמע מסוכרים
כדאי ללכת למרפאה לרפואה משלימה שיתאימו תוכנית
 

אמא טובה

משתמש מקצוען
אני יודעת על שני מקרים לאחרונה שפיזיותרפיה ייעודית מאד עזרה
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אשמח לשמוע כל מי שיש ניסיון, מידע, עזרה, טיפול, שם של רופא שעזר, אולי תרופה. משהו. הבת שלי אחרי לידה וסובלת נוראות כבר כבר כמעט שבועיים. תעזרו תעזרו. לרופא אא"ג אין חידושים ואין עזרה חוץ מלחכות בסבלנות. אז אנא.
לא רוצה ליייאש .....אבל אין משהו שעוזר מיניסיון ממוששששששך ( 7 שנים!)
הבשורה הטובה זה לא מסוכן
הבשורה הרעה שלא יודעים מתי זה ייגמר ומתי יחזור שוב
אולי מישהו מפה יחכים אותי ? ( מבטיחה לו פרס נובל!)
 

ידידים

משתמש פעיל
גם לי וגם לאימי היה , לי ב"ה ,לא היה הרבה התקפות ועבר לבד ,אבל מספיק קצת בשביל לקבל טראומה , בכל אופן אחד העצות המועילות בזמן התקף , זה למקד את העיינים במקום אחד , ולגבי טיפול, אמא שלי הלכה לפיזיוטרפיסט שעשה לה איזה שהיא תנועה בצוואר , וזה עזר לה ממש לעצור את זה , ועדיין מי שרגיש צריך להיזהר אח"כ מלעשות תנועות חדות עם הראש עוד תקופה לא קצרה ..
רפואה שלימה
*עכשיו אני קולטת שהאשכול לפני 4 שנים !!!!!!!!
 

לומדת 10

משתמש פעיל
אני הלכתי כמה פעמים לפיזרוטפיה.
עזר לי מאד.
לא חזר ברוך השם כבר 5 שנים.
 

logy

משתמש רשום
הקפצה
יש חדשות בהתמודדות עם תופעת הורטיגו הנוראה????
 

נני5

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
יש מטפל [נראה לי בעין כרם] שעוזר לורטיגו.
הוא עושה איזו תנועה חזקה עם הראש, ומסדר את הקריסטלים באוזן, וזה עוזר מאוד.
בזמן הסחרחורת עצמה, צובטים/לוחצים את העצם בין העיניים, משני צידי האף. וזה עוצר את הסחרור.
 

מצפה למשיח

משתמש מקצוען
רופא אף אוזן גרון אמור לתת תרגילים מודפסים שעושים בשכיבה וזה מאד עוזר.
 
כשמדובר באשה אחרי לידה, הדבר הראשון שצריך לבדוק הוא אם יש המוגלובין נמוך , הדבר השני, לבדוק שאין ירידת סוכר בדם - היפוגליקמיה ( האם היא מקפידה על אכילת לחם , חלבונים ומספיק שתייה ? )
אם הדברים האלו בסדר, אז כדאי לבדוק אצל אוסטאופתית אם אין חוסר איזון באגן בעקבות הלידה.
ע. גונן - gonenclinic 0548422566
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה