להבנתי זה קצת כמו לומר "אני לא משתמשת במחשב כי אני לא מבינה איך החומרה והתוכנה עובדת..."וברגע שנתרגם את מה שקראנו לשפה שלנו - מחקנו עולמות שלמים שכתובים כאן, כי בגסותנו אנחנו לא יודעים לקרוא אותם ולראות אותם.
זה רעיון לא רע, לתפוס נקודת מבט שולית של אחד מהעם שזוכה להיות עד להתהוות סיפורי התנך והגמרא.נוגע ולא נוגע
אני מבין שמבחינתך אין כאן קונפליקט בכלל.יש הרבה דברים לכתוב בסוגיה זו, אך כמדומני שאין פורום חרדי שניתן יהיה לכתוב בו באמת את הצדדים...
לגבי הסיפור שכתבת - הוא כתוב מאד יפה, ואני לא רואה שום בעיה לסקר סיפורי תנ"ך מזווית מקורית שכזו. אדרבה, היא מוסיפה מאד.
תיקון: שיהרוג את אליאב על חוצפתו ונסיון סחיטת רגשות המלך בהזכרת ה'חוב' של בנימין ליהודה.הקטע של הפחד משאול המלך שיהרוג את דוד, נראה קצת מוגזם.
במקרה שהצלחנו - איזנו את הכוחות במגרש ה'פשטנות' הבסיסית של הבנת הנקרא, וכרכנו עם מילות הפסוקים את מדרשי חז"ל + ההשקפה הנכונה. בלעדי זה כל פשטן מתחיל (וכל יהודי נולד עם פשטן קטן וחכמולוג בלב, אם מאכילים אותו הוא גדל...) מתמודד לבד עם קושיות ושאלות גדולות מאד שבשלהן הרבה מקהלות היראים נמנעו במהלך הדורות מלימוד נ"ך.מה נרויח במקרה שהצלחנו ומה נפסיד במקרה שלא?
יותר כמו לא להוסיף תווים לקוד של מערכת טילים גרעינית כי אני לא מבינה איך היא עובדת.להבנתי זה קצת כמו לומר "אני לא משתמשת במחשב כי אני לא מבינה איך החומרה והתוכנה עובדת..."
איזה יופי, אמרתם הכל.יש הרבה דברים לכתוב בסוגיה זו, אך כמדומני שאין פורום חרדי שניתן יהיה לכתוב בו באמת את הצדדים...
אך כמדומני שאין פורום חרדי שניתן יהיה לכתוב בו באמת את הצדדים...
ממש לא.איזה יופי, אמרתם הכל.
אני לא חושב שהכפשות יועילו לדיון, ובכל אופן, אם מראש אתה מוציא חלק גדול וחשוב מהדיון אל מחוץ למחנה, באמת אין מה לדון.אמנם יש את החלק במסגרות הקהילה החרדית שקורא לעודד את פשטנות המקרא וכו', מה שמכונה 'אנשי פשש"מ' שהם באמת קבוצה זניחה שאין גדול בישראל העומד מאחוריה. ואין כאן המקום לדון בהם ובמשנתם.
באמת לא יאמן איך אנשים מעזים לקרוא את הפסוקים כפשוטם, במיוחד כשחז"ל אמרו 'אין מקרא יוצא מידי פשוטו'. נכון שאפשר לומר שגם זה שלא כפשוטו, אבל...וכל יהודי נולד עם פשטן קטן וחכמולוג בלב, אם מאכילים אותו הוא גדל...
במקרה שהצלחנו מה? לספר את מדרשי חז"ל בצורה יפה? למה זה אמור לאזן את הכוחות, כשאתה בכלל לא משחק במגרש, ולא באמת מנסה להראות איך הדברים נכנסים בפסוק?במקרה שהצלחנו - איזנו את הכוחות במגרש ה'פשטנות' הבסיסית של הבנת הנקרא, וכרכנו עם מילות הפסוקים את מדרשי חז"ל + ההשקפה הנכונה. בלעדי זה כל פשטן מתחיל (וכל יהודי נולד עם פשטן קטן וחכמולוג בלב, אם מאכילים אותו הוא גדל...) מתמודד לבד עם קושיות ושאלות גדולות מאד שבשלהן הרבה מקהלות היראים נמנעו במהלך הדורות מלימוד נ"ך.
לא הבנתי למה אמורים להביא לילדים שלא יודעים לקרוא, את המקור של מדרשי חז"ל.וגם את מה שהיא כן מזכירה היא מספרת. ממש ככה- כמו סיפור. נכון שהיא מחזיקה חומש ומקריאה מידי פעם פסוק או שניים, אבל היא מספרת בעל פה ובשקט אגלה לכם- שהיא מספרת בעיקר מדרשים.
האם זה אסור? בפרוש לא.
זו הרמה של הילדים בגן - שיספרו להם את אגדות חז"ל, בד"כ גם בלי מקור.
כיון שאני ואותה קבוצה חלוקים בבסיס הגישה לתנ"ך, אז הדיון פה הוא באמת לא בשבילם. ואין צורך להכנס לויכוח מי צודק ומה נכון.אני לא חושב שהכפשות יועילו לדיון, ובכל אופן, אם מראש אתה מוציא חלק גדול וחשוב מהדיון אל מחוץ למחנה, באמת אין מה לדון.
איני יודע אם לברך או להצר כי אני לא יודע מה המכוון המדויק בדברים.ולא ראיתי בסיפור שכתבת הרבה מעבר למה שכתוב בפשטות המקרא.
תוכלו לנסות להיזכר בשם הספר?בלת"ק
ישנם כמה ספרים לא בציבור החרדי שמתארים תקופות שונות מזוית ראיה אחרת
כמו חצר המלוכה של אחשורוש
ער ואונן (מזוית נקיה דווקא)
תקופת שיקום שבט בנימין לאחר מלחמת פילגש בגבעה
והיפה מכולם זה כשלא מתארים את הדמות אלא את התקופה עם איזכורים לגבי הדמות אבל ליצור דמות מרכזית נוספת שלא מופיעה
לדוגמא בשיקום שבט בנימין אני לא זוכר מי הסופר אבל הרעיון היה לא להתיחס כלל למה שהיה אלא רק באיזכורים קטנים
ותפיסת דמות של הנשיא החדש של שבט בנימין שלא מוזכר בשום מקום
וככה אנחנו גם לא פוגעים בקדושתה של הדמות אבל מצד שני כן מקרבים אל עולמינו את אותו סיפור
ודעתי האישית שזה בוודאי נצרך
ולדעתך אנשי 'פשוטו של מקרא' רואים את התנ"ך כמשהו קטן מהם, חלילה?!כיון שאני ואותה קבוצה חלוקים בבסיס הגישה לתנ"ך, אז הדיון פה הוא באמת לא בשבילם. ואין צורך להכנס לויכוח מי צודק ומה נכון.
ראה זאת כדיון ליוצאי צנעא בלבד, כל השאר - אהובים וברורים אבל לא קשורים לכאן.
באתי לדון בין חברי המחתרת שבמוזרותם רואים את הדורות הקודמים והתנ"ך כמשהו גדול מהם, מה דעתם והאם יש להם רעיון איך לשלב כלים חדשניים בחיים הפרימיטיביים. כלום מעבר.
כתבת שאינך סובר כאנשי פשוטו של מקרא, הווי אומר שאתה דוגל בכך שאסור לכתוב את המקרא כפשוטו, ועל זה הערתי שאתה עצמך עשית כך.איני יודע אם לברך או להצר כי אני לא יודע מה המכוון המדויק בדברים.
בפסוקים דווקא כתוב 'קצת' אחרת:בכל אופן, כתבתי סיפור על יחסי אחים גדול-קטן, שעל פניו נראים כניציים, אבל ברגע מבחן מתגלית אהבה ודאגה גדולה. דבר זה לא כתוב בפסוקים אבל זו מידה ראויה ויפה.
האם לדעתך 'אדמוני' מתייחס לצבע הפנים ולא לצבע השיער?דמותו התמירה של מלך ישראל מילאה את הפתח הפעור ביריעת האהל המוסטת, לשמאלו עמד נער סמוק פנים, פאותיו הזהובות משתלשלות מצדעיו, משתפלות מאחורי אזניו ונעלמות מאחורי גבו, ועיניו הירוקות, הבורקות, עמוקות כים.
שמעא ושמה הם אותו אדם. כשאליאב פונה לאחיו הוא קורא לו שמה. עיין שם באתגר.ובכל אופן, תמהני למה החלטת לקרוא לאח 'שמעא', בעוד שבפרשית דוד וגלית הוא קרוי דווקא 'שמה'.
זו לא דעתי.האם לדעתך 'אדמוני' מתייחס לצבע הפנים ולא לצבע השיער?
כתוב שפניו היו סמוקות, ואילו פאותיו היו זהובות.איפה כתוב אחרת?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיון
פתיחת מסלול:
התכנית המקצועית להכשרת אדריכלי פנים ומעצבים
לעבוד בתחום האדריכלות תוך שנתיים בלבד! וללמוד תכנים בלעדיים שיתנו לך יתרון ענק וביקוש גדול בשוק!
מסלול לגברים
27.06
כ"א סיון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
30.07
כ"ד תמוז
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
9.09
ו' אלול
פתיחה חגיגית:
קורס פרסום וקופי+
איך מפיקים קפמיינים לחברות הכי גדולות בשוק? איך בונים אסטרטגיה מדוייקת? מהו המסר? כתיבה שיווקית, קופי ויצירתיות, ואפילו כתיבה לסושיאל ולדיגיטל!
עם תכני AI
תהילים פרק יט
א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הַשָּׁמַיִם מְסַפְּרִים כְּבוֹד אֵל וּמַעֲשֵׂה יָדָיו מַגִּיד הָרָקִיעַ:ג יוֹם לְיוֹם יַבִּיעַ אֹמֶר וְלַיְלָה לְּלַיְלָה יְחַוֶּה דָּעַת:ד אֵין אֹמֶר וְאֵין דְּבָרִים בְּלִי נִשְׁמָע קוֹלָם:ה בְּכָל הָאָרֶץ יָצָא קַוָּם וּבִקְצֵה תֵבֵל מִלֵּיהֶם לַשֶּׁמֶשׁ שָׂם אֹהֶל בָּהֶם:ו וְהוּא כְּחָתָן יֹצֵא מֵחֻפָּתוֹ יָשִׂישׂ כְּגִבּוֹר לָרוּץ אֹרַח:ז מִקְצֵה הַשָּׁמַיִם מוֹצָאוֹ וּתְקוּפָתוֹ עַל קְצוֹתָם וְאֵין נִסְתָּר מֵחַמָּתוֹ:ח תּוֹרַת יְהוָה תְּמִימָה מְשִׁיבַת נָפֶשׁ עֵדוּת יְהוָה נֶאֱמָנָה מַחְכִּימַת פֶּתִי:ט פִּקּוּדֵי יְהוָה יְשָׁרִים מְשַׂמְּחֵי לֵב מִצְוַת יְהוָה בָּרָה מְאִירַת עֵינָיִם:י יִרְאַת יְהוָה טְהוֹרָה עוֹמֶדֶת לָעַד מִשְׁפְּטֵי יְהוָה אֱמֶת צָדְקוּ יַחְדָּו:יא הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפַּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים:יב גַּם עַבְדְּךָ נִזְהָר בָּהֶם בְּשָׁמְרָם עֵקֶב רָב:יג שְׁגִיאוֹת מִי יָבִין מִנִּסְתָּרוֹת נַקֵּנִי:יד גַּם מִזֵּדִים חֲשֹׂךְ עַבְדֶּךָ אַל יִמְשְׁלוּ בִי אָז אֵיתָם וְנִקֵּיתִי מִפֶּשַׁע רָב:טו יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי: