סוכרת סוג 1 השתלת תאי גזע עשויה לייתר את הטיפול באינסולין במטופלים עם סוכרת מסוג 1

משנ'ס

משתמש פעיל
קישור לכתבה המלאה


השתלת תאי גזע עשויה לייתר את הטיפול באינסולין במטופלים עם סוכרת מסוג 1

הנתונים העדכניים ביותר על טיפול הנגזר מתאי גזע ממקור אלוגני (VX-880) ממשיכים להדגים את הפוטנציאל שלו כטיפול בסוכרת מסוג 1
הנתונים העדכניים ביותר על טיפול הנגזר מתאי גזע ממקור אלוגני (VX-880) ממשיכים להדגים את הפוטנציאל שלו כטיפול בסוכרת מסוג 1. מבין ששה מטופלים שהשתתפו במחקר, שניים הסירו את התלות באינסולין אקסוגני לאחר שנה בה קיבלו עירוי של VX-880. בנוסף, שלושה מטופלים אחרים שטופלו באופן דומה מראים כי הם נמצאים במסלול דומה, בדרך להסרת התלות באינסולין, בעוד מטופל אחד הפסיק את המחקר מסיבות שאינן קשורות לטיפול. יש לציין כי נכון לעכשיו, חמשת המטופלים הנותרים עדיין מקבלים טיפול מדכא חיסון בכדי למנוע דחייה של תאי הגזע. החוקר הראשי, ד”ר טרבור וו. רייכמן, מומחה להשתלת תאי לבלב באוניברסיטת טורונטו, קנדה, אמר כי “ממצאים חדשים אלו מדגימים את הפוטנציאל הקיים בתאי גזע כטיפול עתידי במטופלים עם סוכרת מסוג 1, ומאותתים על עידן חדש שעשוי להסיר את הצורך באינסולין אקסוגני במטרה להשיג שליטה גליקמית”. רייכמן הציג את הממצאים במפגשים המדעיים השנתיים של האגודה האמריקאית לסוכרת (ADA – American Diabetes Association), כעדכון לדו”ח שהציג את שני המטופלים הראשונים במפגש ה-ADA בשנה שעברה.
ששת המטופלים שהשתתפו במחקר היו בגיל ממוצע של 44 שנים, עם משך מחלה ממוצע של 23 שנים וממוצע A1c בסיסי שהיה 8.1%. כמו כן, הם סבלו בממוצע מ-3.3 אירועי היפוגליקמיה חמורה בשנה שקדמה לקבלת העירוי. לאחר שנת מעקב, שני המשתתפים הראשונים עמדו בקריטריונים לתוצא הסיום העיקרי שכלל רמת A1c פחות מ-7% ללא אירועי היפוגליקמיה חמורה, כך שלמשתתף הראשון הייתה רמת A1c של 5.3% בחודש 21, ולשני 6.0% לאחר 12 חודשים. יש לציין כי תופעות הלוואי של הטיפול כללו עליה חולפת של טרנסאמינזות כבדיות, שהתרחשה זמן קצר לאחר עירוי ה-VX-880.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה