חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

פ.נ

משתמש מקצוען
לוקשנקו מאשר שבלארוס שיגרה טילים לאוקראינה "מפני שקייב פרסה 4-3 סוללות טילים סמוך לגבול עימנו
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען

‘ממון’: חשש כבד שהמלחמה באוקראינה תגרום למחסור בחיטה, וגרעינים למזון לבע”ח וכתוצאה מכך לעלייה חדה במחירי ביצים, מוצרי חלב, בשר, קמח ודברי מאפה. ביומיים האחרונים זינקו מחירי החיטה, התירס והסויה בחדות בבורסה לסחורות בשיקגו

 

פ.נ

משתמש מקצוען

התבטאות נדירה של ארמון המלוכה: הנסיך הבריטי נגד רוסיה​

הנסיך הבריטי וויליאם ורעייתו קייט אמרו שהם עומדים "לצד תושבי אוקראינה" כשהם "נלחמים באומץ" בפלישה של רוסיה, בהערה פומבית נדירה לבני המלוכה הבריטיים בנושאים פוליטיים.
 

חסיד אמיתי

משתמש מקצוען
250px-%D0%90%D0%B4%D0%BC%D1%96%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D1%96%D0%BB_%D0%9A%D0%B8%D1%94%D0%B2%D0%B0.gif

הסבר קצר קייב עיר הבירה של אוקראינה מחולק ל-10 רובעים
גרים שם שלוש וחצי מיליון אנשים
גודל כפול עשר מירושלים
ולכבוש כזה עיר קרקעי זה ייקח הרבה זמן
 

חסיד אמיתי

משתמש מקצוען
סגן ראש ממשלת אוקראינה, מיכיילו פיודורוב, ביקש אמש בטוויטר (רשת חברתית פופולרית) ממנכ”ל ומייסד SpaceX, אילון מאסק, לתת למדינתו שימוש בלווייני Starlink, זאת במטרה להחליף את שירותי האינטרנט שנהרסו מהפצצות של רוסיה, כך הובא הבוקר בחדשת 12. “בעוד שהרקטות שלך נוחתות בהצלחה מהחלל – רקטות רוסיות תוקפות אנשים”. מאסק השיב הלילה בחיוב: “השירות פעיל כעת באוקראינה”.

“אילון מאסק, בזמן שאתה מנסה ליישב את מאדים – רוסיה מנסה לכבוש את אוקראינה”, צייץ פיודורוב. “בעוד שהרקטות שלך נוחתות בהצלחה מהחלל – רקטות רוסיות תוקפות אזרחים אוקראינים. אנו מבקשים מכם לספק לאוקראינה תחנות של Starlink”.

שעות אחר כך, מאסק, אחד מהאנשים העשירים בעולם, הגיב לבקשתו של סגן ראש הממשלה האוקראיני בחיוב. “שירות Starlink פעיל כעת באוקראינה, עוד תחנות בדרך”, צייץ בתגובה.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
במהלך היממה האחרונה נרשמו עשרות הפגנות, בהם אלפי מפגינים זועמים, ברחבי בעולם. באירופה במיוחד חוששים התושבים מתוצאותיה של המלחמה ומהשלכותיה כלפיהם, במיוחד אם רוסיה תכבוש את אוקראינה, ותאבונו של פוטין יגדל. בלונדון, ברלין, אתונה, ברן, הלסינקי, מדריד, מילאנו, ארגנטינה, ברזיל, מקסיקו ופרו. אלפים התאספו עם שלטים הקוראים "עצרו את המלחמה", "עצרו את פוטין" וכן ילד קטן שהחזיק שלט שבו כתוב: "פוטין, אתה הורג את סבא שלי".

בניו יורק נערכה הפגנה בטיימס סקוור, שם המפגינים הניפו דגל צהוב-כחול ענק. בברן בירת שוויץ התאספו 20,000 מפגינים שדרשו מהממשל השוויצי לנקוט יד קשה הרבה יותר נגד פוטין. במינכן התאספו 2,500 בני אדם, בז'נבה, מול מטה האו"ם, התאספו כמה מאות איש, ואחת מהם, ממוצא רוסי, סיפרה: "אני מתביישת באופן קיצוני במולדת שלי". באיסטנבול הפגינו רבים, מהם אוקראינים שעברו להתגורר בטורקיה. בגיאורגיה, שחוותה פלישה רוסית ב-2008, נרשמה הפגנת ענק של אלפי בני אדם למרות הדיכוי הנרחב של פוטין נגד המפגינים נגדו, נרשמו הפגנות רבות גם ברוסיה עצמה. יותר מ-3,000 מפגינים רוסיים נעצרו בהפגנות.

בישראל נערכו מספר הפגנות נגד רוסיה בכמה מוקדם: הפגנה מרכזית נערכה בתל אביב. מטרת המפגינים היתה לצעוד בשדרות רוטשילד לעבר השגרירות הרוסית, אך כיוון שהמשטרה סגרה את האזור – התכנסו המפגינים בכיכר הבימה. בחיפה ערכו מאות מפגינים תהלוכה בשכונת המושבה הגרמנית וצעדו אל הקונסוליה הרוסית. גם בירושלים נערכה הפגנת מחאה בכיכר ציון במרכז העיר. רוב המפגינים הינם יוצאי אוקראינה, רבים מהם שרפו דרכונים רוסיים.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
מאמר מערכת חריף בגארדיאן הבריטי נגד "הפשיסט פוטין": "כאשר ולדימיר פוטין הכריז על פלישתה של רוסיה לאוקראינה עם עלות השחר ביום חמישי, הוא הצדיק את המבצע הצבאי המיוחד" כותב ג'ייסון סטנלי בגארדיאן הבריטי.

"ולדימיר פוטין הוא בעצמו פשיסטי, כזה שכולא מנהיגי אופוזיציה ומבקרים דמוקרטיים. הוא המנהיג המוכר של הימין הקיצוני העולמי, שנראה יותר ויותר כמו תנועה פשיסטית עולמית".

סטנלי מציין כי אמנם לאוקראינה יש תנועת ימין קיצוני, והקבוצות החמושות שלה כוללות את גדוד אזוב, קבוצת מיליציה לאומנית ימנית קיצונית. "אבל אף מדינה דמוקרטית אינה נקייה מקבוצות לאומניות ימין קיצוני, כולל ארצות הברית. בבחירות 2019, הימין הקיצוני האוקראיני הושפל, וקיבל רק 2% מהקולות. זה הרבה פחות תמיכה שמפלגות ימין קיצוני ברחבי מערב אירופה, כולל מדינות דמוקרטיות כמו צרפת וגרמניה מקבלות" הוא כותב.

אוקראינה היא מדינה דמוקרטית, שהנשיא הפופולרי שלה נבחר בבחירות חופשיות והוגנות, עם למעלה מ-70% מהקולות. הנשיא הזה, וולודימיר זלנסקי, הוא יהודי, ובא ממשפחה שנמחקה חלקית בשואה הנאצית.

עוד הוא כותב, כי "הטענה של פוטין כי רוסיה פולשת לאוקראינה כדי לדכא את הנאצים שם, היא אבסורדית על פניה. אבל ההבנה מדוע פוטין מצדיק את הפלישה לאוקראינה הדמוקרטית בדרך זו שופכת אור חשוב על המתרחש לא רק במזרח אירופה, אלא בכל העולם".

"על הרקע הזה, אנו יכולים להבין מדוע בחר פוטין בפעולות שעשה, וכן במילים בהן השתמש כדי להצדיק אותן. אוקראינה תמיד הייתה המטרה העיקרית של אלה המבקשים להחזיר את "הכוח הסובייטי בצורה פשיסטית". בהדהוד לסלוגנים אנטישמיים פשיסטים מוכרים, במאמר משנת 2021 נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב גינה את זלנסקי כמגעיל, מושחת וחסר אמונה".
 

פ.נ

משתמש מקצוען

שבת בחרקוב, אוקראינה​

ביום שישי בערב היינו בבית הכנסת, עם עוד עשרות אנשים, נשים וילדים שמתגוררים במרתף בית הכנסת מאז פרוץ המלחמה.​

סיון רהב-מאיר
כ"ו באדר תשפ"ב 27.02.22 10:02



כל כך הרבה פעמים במהלך השבת חשבתי מה קורה עכשיו באוקראינה בכלל, ועם אחינו שבאוקראינה בפרט. במוצאי השבת מרים מוסקוביץ', שליחת חב"ד בחרקוב, כתבה לי:
"כתוב שלא אמורים לבכות בשבת, אבל השבת נכשלתי בזה כמה פעמים:
ביום שישי בערב היינו בבית הכנסת, עם עוד עשרות אנשים, נשים וילדים שמתגוררים במרתף בית הכנסת מאז פרוץ המלחמה. זה המקלט שלהם. אחרי הקידוש התחלנו לשיר את 'נְיֶעט נְיֶעט נִיקַאוָוא', ניגון חסידי ברוסית שאומר שלא צריך לפחד מאף אחד, רק מאלוקים. בהמשך שרנו 'הנה מה טוב ומה נעים, שבת אחים גם יחד'. היו גם מחיאות כפיים לטבחים, שעברו לישון בבית הכנסת ודואגים 24/7 להאכיל את כולם, החל מהפליטים מדונייצק שהגיעו עם ילדיהם, ועד לזקן שמפחד לחיות לבד בקומה 5 והצטרף אלינו.

בשבת בבוקר, בירכנו את חודש אדר ב' שיתחיל השבוע, ואמרנו כולנו יחד את הברכה: 'מי שעשה ניסים לאבותינו'. שוב הרגשתי את הדמעות בעיניי. כמה אנחנו צריכים ניסים בחודש אדר הזה...

בסוף תפילת שחרית יש לנו מנהג יפה בבית הכנסת. נשיא הקהילה שלנו, אלכסנדר קגנובסקי, מברך אנשים שיש להם ימי הולדת ושמחות בקהילה. הפעם הוא ביקש מכולם להיות בשקט ואמר: 'אני רוצה להודות לכל השליחים שנשארו איתנו. הרבה שנים אתם אומרים שאתם חלק בלתי נפרד מאיתנו, אבל הפעם – הוכחתם את זה ברגע האמת'. הוא סיים, חנוק מדמעות, בחיבוק גדול לבעלי.
במהלך תפילת מוסף הבן שלי, יוסי, היה החזן. כשהוא החל לשיר את 'הוא אלוקינו' נשמעו רעשים חזקים של ההפצצות שמתרחשות בפאתי חרקוב. הרוסים מנסים להיכנס לתוך העיר. בזמן שיוסי שר שמענו את הבומים, והשירה שלנו התגברה יותר יותר, כדי שנוכל לגבור על הרעש של הפצצות.
במהלך השבת הילדים החליטו ללבוש תחפושות של פורים, עשו מערכונים ורקדו. הבת שלי מלכה הסבירה לי אחרי הריקוד שלהם שהיא יודעת למה כולם ישנים עכשיו למטה ביחד במרתף: 'בימי פורים המן אמר שהיהודים היו מפוזרים בכל מקום ולא מאוחדים. אז אנחנו צריכים לישון ביחד כדי להראות שכולנו כן מאוחדים'.
שבוע טוב ובשורות טובות מחרקוב".
 

חסיד אמיתי

משתמש מקצוען
אוהד חמו: אחד מהטעויות של הרוסים הוא שבדרום מזרח אוקראינה הם התחילו עיר עיר אחד אחרי השני
בקייב הם התחילו בבלגן בלי סדר ותכנון מה כובשים בהתחלה ומה אח"כ...........
דרוםדרום.png
צפון
צפון.png
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

למעלה