חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - ימים ה- 46-43 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

בטחון

משתמש פעיל
שווקיםMarkets

מחצית מהיבול באוקראינה ענקית היבול עלול להימחק במלחמה​

  • עימותים, מחסור בדלק ודשנים מעכבים נטיעותConflict, lack of fuel and fertilizers are hindering plantings
  • זה מאיים על מחסור עולמי גדול יותר ועל מחירי מזון גבוהים יותרThat threatens bigger global shortages and higher food prices




כיצד מלחמה באוקראינה מסבכת את סחר התבואה העולמי
.
הקצירים של כמה מהיבולים החשובים ביותר באוקראינה עלולים להצטמצם בחצי השנה, מאיים על מעמדה כיצואן גדול ומחריף את האספקה העולמית הדוקה ממילא.
 

בטחון

משתמש פעיל
פּוֹלִיטִיקָהPolitics

Nations Eye נשק מודרני לאוקראינה כאשר המניות מתקופת ברית המועצות מתדלדלות​

  • ככל הנראה, כלי נשק חדישים ידרשו הכשרה בחו"לState-of-the-art weapons will likely require training abroad
  • בעלות הברית שלחו בעבר לאוקראינה בעיקר ציוד מהתקופה הסובייטיתAllies previously sent Ukraine primarily Soviet-era equipment


אוקראינה צריכה נשק, נשק וכלי נשק: קולבה

חלק מתומכי אוקראינה מוכנים להתחיל לעזור לה לעבור מנשק מתקופת ברית המועצות לציוד מודרני יותר בסגנון נאט"ו בסכסוך עם רוסיה, לאור הסיכוי שהמלחמה תימשך חודשים ואף שנים.
 

בטחון

משתמש פעיל

חיילים רוסים הטמינו פצצות בצעצועים במטרה להרוג ילדים​

כוחות רוסים מילאו צעצועי ילדים בחומרי נפץ במאמץ "ברברי" להרוג אזרחים, כך טען מנתח ילדים. "הם מכוונים נגד משפחות. אין ספק, הרוסים נחושים להרוג גם את האזרחים והילדים שלנו"​

יענקי פרבר | חדשות בעולם10.4.2022 | 16:14
המנתח אולכסנדר יאצינה, המטפל בפצועים בקייב, אומר כי חיילים רוסים מילאו צעצועי ילדים בחומר נפץ, הוא מאמין ש"הטקטיקה המחליאה" נעשתה כדי לשבור את ההתנגדות של האוכלוסייה האוקראינית.
הוא אמר ל'טיימס' הבריטי: "קודם כל היו לנו פציעות קטסטרופליות מהפצצות, אחר כך הירי, אחר כך המוקשים הפזורים לאורך הכבישים, אבל הגרוע מכל הם הצעצועים הממולאים בחומרי נפץ".
"הם מכוונים נגד משפחות. אין ספק, הרוסים נחושים להרוג גם את האזרחים והילדים שלנו" הוסיף. זהו הדיווח האחרון מתוך שורה של דיווחים על פשעי מלחמה שביצעו כוחותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וכוללות האשמות על רצח, עינויים, וחקירות נוראיות של אזרחים. ד"ר יאצינה אמר שרוסיה רוצה "להפחיד אותנו עם הברבריות שלהם", ואמר שהסיפורים ששמע מקורבנות "ירדפו אותי לנצח".
בתוך כך הנציב העליון של האו"ם לפליטים עדכן את מספר הפליטים שנמלטו מאוקראינה מאז החלה המלחמה, לכ-4.5 מיליון. כ-2.6 מיליון מאלה נמלטו לפולין, ויותר מ-686,000 לרומניה,
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

"מתנת החג" העצובה ליהודי אוקראינה: ערכות עזרה ראשונה​

אלפי יהודי אוקראינה יקבלו בימים הקרובים ערכות מיוחדות של עזרה ראשונה, למקרה שייפגעו מהפצצות במהלך המלחמה באוקראינה. מלבד הערים הגדולות, עשרות קהילות נוספות יקבלו את הערכות. כמו גם לבתי יהודים בערים קטנות ובעיירות שבהן אין קהילה יהודית​

יענקי פרבר | חדשות בעולם10.4.2022 | 15:54

68c41f5f92aeb28b6e45.jpg
ערכות עזרה ראשונה | צילום: באדיבות המצלם
עשרות אלפי יהודי אוקראינה יקבלו בימים הקרובים ערכות מיוחדות של עזרה ראשונה, למקרה שייפגעו מהפצצות במהלך המלחמה שמשתוללת כבר יותר מששה שבועות. ולאור העובדה שבתי המרקחת בערים – במיוחד בחזית – אינם פעילים וקיים קושי רב להשיג ערכות לטיפול בפצעים. הערכות נשלחות בתוך מארזים לחג הפסח שכוללים גם מצות מהודרות, יין ומוצרי מזון. אביזרי העזרה הראשונה נרכשו, הוכנו ויישלחו ליעדיהן בידי "פדרציית הקהילות היהודיות" באוקראינה, המאגדת את 160 הקהילות ברחבי המדינה.
c4212bb8e31f39a29759.jpg

ערכות עזרה ראשונה
הערכות כוללות בין היתר מכשיר חד פעמי לנשימה מלאכותית, שמיכת תרמו, פולידין, מי חמצן, מפיות ספירט לחיטוי, תחבושות, פינצטה, צעיף, מספריים ועוד. הערכות יגיעו לקייב, חרקוב, מיקולייב (ניקולייב), צ'רניגוב, סומי, פולטבה, חמלניקי, ז'יטומיר, ויניצה, ברדיצ'ב, איוונו פרנקובסק ועשרות קהילות נוספות – כמו גם לבתי יהודים בערים קטנות ובעיירות שבהן אין קהילה יהודית.
"מלבד מזון, שגם אותו אנחנו שולחים לקהילות, יש מחסור חריף במוצרי פרא-רפואיים בכל רחבי המדינה. הסיוע שאנחנו שולחים הוא טיפה בים, אבל במקרי קיצון יכול גם למנוע זיהומים עד שהנפגעים יקבלו טיפול מקצועי בידי צוות רפואי. אחד הדברים המרכזיים שעומד בראש מעינינו הוא להכניס למדינה באמצעות היבשה ערכות של ציוד רפואי ביתי ולשנע אותו לערים השונות", אומר הרב מאיר סטמבלר, יו"ר הפדרציה. לדבריו, "זה אתגר אדיר שמחייב יצירתיות וסיוע ואני שמח שהרשויות המקומיות מסייעות לנו ככל יכולתן. אני חושש מפני משבר הומניטרי ורפואי עצום. גם התקציבים שלנו אוזלים בקצב מהיר ואם לא נקבל סיוע כחלק מהערבות ההדדית היהודית משלוחי המזון והתרופות שלנו יצומצמו. זה תרחיש שמדיר שינה מעיני".
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

אושר בממשלה: מענקים בגובה של אלפי שקלים לעולים מאוקראינה​


"רוב רובם של עולי המלחמה באוקראינה עולים לישראל אחרי מסע קשה, כשהם נאלצים להותיר מאחוריהם את כל רכושם וממונם", הסבירה השרה תמנו-שטה את פשר הענקת המענקים בגובה של אלפי שקלים לעולים מאוקראינה

למען התאקלמות קלה ומהירה של העולים החדשים, אישרה ממשלת ישראל היום (ראשון) מתן סיוע בשכר דירה לכלל עולי מבצע "עולים הביתה". המענק יינתן באופן אוטומטי ללא צורך בהצגת מבחני הכנסה וללא דרישה להצגת חוזה שכירות. מתווה הסיוע יביא להגדלה משמעותית של ההכנסה הפנויה שבידי העולים החדשים, וצפוי לאפשר השתלבות מהירה ויעילה של העולים בישראל.
המענק יינתן מידי חודש בחודשו לתקופה של שנה מהעלייה לישראל. מענקים אלו יעמדו על 2,300 שקל לחודש ליחידים, 2,900 שקל לזוגות שלהם עד שני ילדים ו-3,400 שקל למשפחות בעלות שלושה ילדים ומעלה. גם עולים גוררי זכאות וחסרי דירה יקבלו סיוע משמעותי שינוע בין 1,750 שקל ל-2,150 שקל לחודש למשך 12 חודשים.
מענקים אלה יינתנו בנוסף לתשלומי קרן הנמלטים העומדים על בין 6,000 שקל ל-15,000 שקל למשפחה, ותשלומי סל הקליטה הניתנים מידי חודש בסכומים של 2,700 שקל ועד 6,400 שקל למשפחה לתקופה של 6 חודשים. כל אלו ניתנים בכפוף להרכב המשפחתי של העולה.
שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, מסרה: "רוב רובם של עולי המלחמה באוקראינה עולים לישראל אחרי מסע קשה, כשהם נאלצים להותיר מאחוריהם את כל רכושם וממונם. אנו כממשלה מחוייבים לסייע להם ולהקל עליהם כמה שיותר. אחרי שהעולים יסיימו את תקופתם בבתי המלון ששכרנו עבורם מבעוד מועד, יינתן לעולה הסיוע בשכר הדירה שיעזור לו להתאקלם בצורה נוחה עם מינימום דאגות כלכליות".
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, מסר: "אנו מחוייבים לכל יהודי בכל זמן שרוצה להגיע לבנות את חיוו במדינת ישראל. על אחת כמה וכמה כאשר חייהם בסכנה. אנו פועלים ונמשיך לפעול למען יהודי אוקראינה במטרה לסייע להם בכל דרך להגיע לישראל בביטחה ולקבל סיוע כלכלי משמעותי שיעזור להם למצוא קורת גג, להתאקלם ולבנות את חייהם מחדש בישראל".
 

בטחון

משתמש פעיל

הרוסים נערכים לקרב מחודש; ההערכה: המתקפה תתבצע בתוך מספר ימים​


אחרי שהרוסים הסיגו כוחות ממספר אזורים באוקראינה בהם ספגו נזקים כבדים – ההערכה המודיעינית במערב היא שהצבא הרוסי יתקוף בתוך מספר ימים • המתקפה תתמקד במזרח אוקראינה שם שולטים הבדלנים הפרו-רוסים כבר במשך שנים
המלחמה באוקראינה עדיין לא הסתיימה – ולפי דיווח היום (ראשון) ב'AP', צבאות רוסיה ואוקראינה נערכות לחידוש הלחימה העזה במזרח אוקראינה, אחרי שהרוסים הסיגו כוחות כדי לארגן מחדש את הצבא שלהם שספג אבידות כבדות מהאוקראינים. לפי צילומי לוויין, האוקראינים התחילו לבצע חפירות באזורים בהם נראה להם שהלחימה תתחדש.
לפי ההערכה של גורמי מודיעין במערב, המתקפה המחודשת והעוצמתית שמתכננים הרוסים במזרח אוקראינה יכולה להתחיל כבר בתוך מספר ימים – אם כי לא בטוח שההתארגנות מחדש תעזור לרוסים לכבוש מחדש שטחים באוקראינה, אחרי שההפסד לכיבוש קייב נהפך למפלה מוחצת בערים נוספות.
משרד ההגנה הבריטי עדכן היום כי בעקבות האבידות של צבא רוסיה באוקראינה, הוא החל לגייס חיילים שהתשחררו כבר לפני עשור, בשנת 2012. עוד עדכנו במשרד ההגנה הבריטי, כי אוקראינה ריכזה עשרות אלפים של חיילים עד כה במזרח – שם כאמור הרוסים מתכננים לבצע התקפה עוצמתית מחודשת.
הסיבה להתמקדות הרוסית במזרח אוקראינה היא בגלל חבל דונבאס שממוקם באזור. בדונבאס שולטים הבדלנים הפרו-רוסיים כבר מאז שנת 2014, אזור שברובו דובר רוסית. במידה והרוסים יצליחו בתוכנית שלהם לכיבוש חבל דונבאס כולו ולא רק אזורים משם – אוקראינה תאבד שטח עצום מגודלה המקורי.
 

בטחון

משתמש פעיל

עדכון אוקראינה: מנהיג אוסטרי למוסקבה; המפקד החדש של פוטין​


קנצלר אוסטריה קארל נהאמר ייפגש עם ולדימיר פוטין הרוסי במוסקבה ביום שני, יומיים לאחר ביקורו בקייב. הוועדה הצבאית של האיחוד האירופי התכנסה ביום ראשון כדי לדון בשלב הבא של המלחמה באוקראינה, שבה צפויה רוסיה לדחוף לשליטה באזורים המזרחיים.
הלחימה נמשכת סביב העיר מריופול שבדרום המדינה, שם כוונו תקיפות אוויריות במרכז העיר. מריופול נותר בידיים האוקראיניות לאחר מצור בן חודש. רוסיה חידשה את התקפות הטילים על שדה התעופה בדניפרו.


מפקד חדש לצבא רוסיה באוקראינה עורר דאגה בקרב פקידים אמריקאים, ונערכים מאמצים להביא עוד נשק לאוקראינה. מסע התחייבויות עולמי עם קצת עזרה של מפורסמים גייס 10.1 מיליארד יורו כדי לעזור לעקורים מהמלחמה. רוסיה אמרה ש-YouTube חסמה את ערוץ Duma-TV שלה, שמציג דיונים פרלמנטריים ותכנים פוליטיים אחרים. מוסקבה מחזקת קרן יציבות כלכלית ותממן אותה בהכנסות מנפט וגז, שממשיכות לזרום.
במרחק לחיצת יד. @BorisJohnson ו @ZelenskyyUa צעדו במרכז קייב ודיברו עם קייבונים רגילים. כך נראית דמוקרטיה. כך נראה אומץ. כך נראית ידידות אמיתית בין עמים ובין עמים. pic.twitter.com/ZcdL6NqNp2
- הגנת אוקראינה (@DefenceU)9 באפריל, 2022

נהאמר האוסטרי יפגוש את פוטין במוסקבה לאחר טיול קייב (18:18)​

קנצלר אוסטריה קרל נהאמר ייפגש ביום שני עם ולדימיר פוטין במוסקבה בניסיון לבנות דיאלוג עם נשיא רוסיה, הוא הודיע בטוויטר.
התוכניות לפגישה תואמו עם נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר נהאמר.

המהלך הוא יוצא דופן עבור Nehammer, טירון בחוגים דיפלומטיים. הוא ינסה להתבסס על תפקידה הנתפס של אוסטריה הניטרלי מבחינה צבאית כגשר בין מזרח ומערב אירופה.

פקידים אמריקאים נזהרים מהמפקד החדש של פוטין באוקראינה (17:37)​

המפקד הצבאי החדש של רוסיה באוקראינה כנראה אומר "המשך של מה שכבר ראינו בשטח", אמר מזכיר העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסקי.
פסאקי נשאל ב-Fox News על הגנרל אלכסנדר דבורניקוב, מנהיג המחוז הצבאי הדרומי של רוסיה, שנוצל לנהל את מאמץ המלחמה הכולל באוקראינה. הוא פיקח במיוחד על הכוחות הרוסיים בסוריה בשנים 2015 ו-2016.
"לגנרל המסוים הזה יש רזומה הכולל אכזריות נגד אזרחים בתיאטראות אחרים, בסוריה. ואנחנו יכולים לצפות ליותר מאותו הדבר", אמר היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן ב-CNN. "הגנרל הזה פשוט יהיה עוד מחבר של פשעים ואכזריות נגד אזרחים אוקראינים".

ארה"ב ב'תוכנית משחק' לעוד כלי נשק לאוקראינה (15:00 אחר הצהריים)​

המאמצים לספק נשק לאוקראינה בזמן שהכוחות הרוסיים מתקבצים מחדש במזרח כוללים "הסתכלות על מערכות שידרשו הכשרה מסוימת" עבור חיילים אוקראינים מחוץ למדינה, אמר היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ל-CBS ביום ראשון.

Nations Eye נשק מודרני לאוקראינה כאשר המניות מתקופת ברית המועצות מתדלדלות
סאליבן אמר שהוא ומארק מיילי, יו"ר המטות המשולבים, "עבדו על תוכנית משחק" לאספקת נשק נוסף מארה"ב או בעלות בריתה במהלך שיחה בשבוע שעבר עם הנשיא וולודימיר זלנסקי. "חלק מהדברים נמסרו, חלקם בדרך וחלקם אנחנו עדיין עובדים על המקור", אמר סאליבן.

פוטין, לוקשנקו מבלארוס ייפגש ביום שלישי (14:08)​

ולדימיר פוטין ומנהיג בלארוס אלכסנדר לוקשנקו ייפגשו ביום שלישי בקוסמודרום ווסטוצ'ני במזרח רוסיה, כך דיווחה אינטרפקס. השניים צפויים לדון בתקוותיו של לוקשנקו להיות חלק מהמשא ומתן עם אוקראינה.
זוהי גיחה נדירה מאזור מוסקבה עבור פוטין מאז פלישת רוסיה לאוקראינה ב-24 בפברואר.

זלנסקי, שולץ הגרמנית אל תזכיר אנרגיה בקריאה (13:47)​

וולודימיר זלנסקי שוחח ביום ראשון בטלפון עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, כאשר השיחות אמרו להתמקד בהעמדה לדין של פשעי מלחמה רוסים ותמיכה כספית בקייב.

קריאה מממשלת גרמניה ופוסט בטוויטר של זלנסקי אינם מתייחסים לשום דיון על רכישות האנרגיה של גרמניה מרוסיה.

קייב האשימה את גרמניה במימון מכונת המלחמה של מוסקבה עם חוסר הרצון רב השנים שלה להפסיק לקנות גז טבעי ופחם רוסיים. ברלין מחפשת להיגמל מהגז הרוסי לאורך זמן.

גרמניה אומרת ש-VTB לא שולט יותר ביחידה האירופית (12:50 בערב)​

VTB Bank PJSC , המלווה השני בגודלו ברוסיה, אינו שולט יותר בחברה הבת שלו בפרנקפורט VTB Bank Europe SE לאחר סבב הסנקציות האחרון של האיחוד האירופי.
רשות הפיקוח הפיננסי הפדרלי של גרמניה, BaFin, אסרה על הנהלת VTB Bank Europe לבצע הנחיות מהאם שלה, אמר הרגולטור בהצהרה ביום ראשון.
בלומברג ניוז דיווחה בחודש שעבר כי בנק VTB אירופה הוצע למכירה, כאשר הרגולטורים הגרמניים תומכים בתוכנית כשהם מבקשים להימנע מהתפרקות מבולגנת.

טילים נגד ספינה יעזרו להגן על אודסה, אומר זלנסקי אייד (13:34)​

הטילים, חלק מהסיוע הצבאי האחרון של בריטניה, יהיו חיוניים כאשר רוסיה תלחץ על ערי החוף הדרומיים, כולל אודסה, אמר איהור ז'ובקווה, יועץ לנשיא אוקראינה.

"רוסיה מנסה כעת לכבוש כמה ערים מרכזיות מהים, כמו אודסה", אמר ז'ובקווה ביום ראשון ב-BBC. "עכשיו הם יורים ומפגיזים את התשתית שם, מהים". אודסה, בסיס ימי מרכזי בים השחור, ספגה אש מפגיעות טילים ששוגרו מחצי האי קרים, כך אמר צבא אוקראינה.
מנהיגים זרים נוספים צפויים להגיע לאוקראינה בקרוב, אמר ז'ובקווה, מבלי לספק פרטים.

האיחוד האירופי מקיים ישיבת חירום של הגוף הצבאי העליון (11:53 בבוקר)​

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, קיים ביום ראשון פגישה יוצאת דופן של הוועדה הצבאית של הגוש כדי לדון בהתקפות הרוסיות הצפויות במזרח ובדרום אוקראינה, כמו גם בבקשת קייב לנשק נוסף, על פי גורם באיחוד האירופי שסירב להיחשף.

הפגישה מגיעה יום לפני ששרי החוץ של האיחוד האירופי צפויים לדון בסנקציות נוספות על רוסיה, כולל על מגזר הנפט.

הפגישה החריגה ביום ראשון הגיעה לאחר שרוסיה הפציצה ביום שישי תחנת רכבת בעיר קרמטורסק שבמזרח אוקראינה, והרגה לפחות 50 בני אדם. האיחוד האירופי מתכנן לאשר 500 מיליון יורו נוספים בנשק בימים הקרובים לתמיכה באוקראינה, בנוסף למיליארד יורו שכבר הוקצו.

רוסיה מגבירה את הקרן למניעת סנקציות עם הכנסות נפט וגז (11:25 בבוקר)​

רוסיה תגדיל את קרן הרזרבה הממשלתית שלה ב-273.4 מיליארד רובל (3.4 מיליארד דולר) כדי "להבטיח את יציבות הכלכלה מול סנקציות חיצוניות", אמר הקרמלין בצו.
הממשלה תממן בעיקר את הגידול באמצעות "הכנסות נוספות מנפט וגז שהתקבלו ברבעון הראשון של 2022", נכתב בה, תוך ציטוט של תיקונים משפטיים שאושרו בתחילת מרץ על ידי הנשיא ולדימיר פוטין מיד לאחר שהחל בפלישה.

אוקראינה אומרת שהיא רודפת אחרי 5,600 מקרים של פשעי מלחמה (10:42 בבוקר)​

אוקראינה החלה לרדוף אחרי כ-5,600 מקרים של פשעי מלחמה הקשורים לפלישה של רוסיה, כך אמרה התובעת הכללית אירינה ונדיקטובה ל-Sky News בבריטניה. החשודים רק ב"פרשת העוגן" העיקרית כוללים יותר מ-500 בכירים צבאיים, פוליטיים ואחרים ברוסיה, אמרה.

"כמעט כל אזור באוקראינה הופצץ, ויש לנו הרבה עובדות קונקרטיות בכל אזור ובכל עיר", אמרה ונדיקטובה. הקרמלין מכחיש כי הוא מכוון לאזרחים ומאשים את אוקראינה בהרג אלפי אנשים משלה, מבלי לספק ראיות ולמרות תמונות לוויין, תקשורת יורטה, עדי ראייה ודיווחים אחרים המצביעים על אשמים בכוחותיה.
ונדיקטובה אמרה כי ולדימיר פוטין הוא "פושע המלחמה העיקרי של המאה ה-21", אך למרות שהוא נשאר נשיא רוסיה, לא ניתן להאשים אותו על פי החוק הבינלאומי ללא החלטה מהתובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי.

רוסיה מחזירה חיילים בדימוס, בריטניה אומרת (8:10 בבוקר)​

בתגובה לאובדות ההולכות וגוברות, וכאשר היא מתכוננת למה שצפוי להיות מתקפה גדולה במזרח אוקראינה, רוסיה מחפשת לחזק את מספר החיילים בכוח אדם ששוחרר משירות צבאי מאז 2012, כך מסרה בריטניה בעדכון מודיעיני. מוסקבה מנסה לגייס גם מטרנסניסטריה, המובלעת הפרו-רוסית במולדובה השכנה, כך מסרה בריטניה.
נאט"ו העריך בסוף מרץ כי עד 15,000 חיילים רוסים נהרגו מאז הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר. חיילים פצועים שאינם יכולים לחזור במהירות לתפקיד הם בדרך כלל פי שניים ממספר ההרוגים, על פי מרכז לאסטרטגיה הערכת מחקרים בינלאומיים.

קמפיין בגיבוי מפורסמים מגייס 11 מיליארד דולר לסיוע (8:05 בבוקר)​

קמפיין התחייבויות עולמי, "עמוד על אוקראינה" גייס ביום שבת 10.1 מיליארד יורו (11 מיליארד דולר) כדי לסייע ליותר מ-10 מיליון בני אדם שנעקרו בתוך ומחוץ לאוקראינה מאז פלישת רוסיה לפני שישה שבועות.

בגיבוי של אירופה, קנדה, מדינות המפרץ וסלבריטאים כמו קייטי פרי, מדונה ואלטון ג'ון, הנסיעה הסתיימה באירוע בוורשה עם נשיא פולין אנדז'יי דודה, נשיא הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליאן וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, שהופיע על ידי קישור לסרטון.
נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, התייחס גם הוא לאירוע באמצעות וידאו, ומאוחר יותר שוחח עם טרודו, אמר בטוויטר.
ניהלתי שיחת טלפון עם @JustinTrudeau . תודה על התמיכה ביוזמת #StandUpForUkraine , על מיליארד דולר קנדי של סיוע פיננסי ו-500 מיליון דולר של תמיכה הגנתית נוספת. חזקים ביחד!
— Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa)9 באפריל, 2022

חברות הביטוח ביפן יפסיקו את הכיסוי לחברות ברוסיה, אומר Kyodo (2:46 לפנות בוקר)​

חברות ביטוח יפניות שאינן חיים, כולל Tokio Marine Nichido, יפסיקו לקבל חוזי כיסוי חדשים עבור חברות יפניות הפועלות ברוסיה, כך מסרה Kyodo News בשבת, בציטוט מקורבים לנושא.
יצרנית התרופות היפנית Takeda Pharmaceutical Co. לא תערוך ניסויים קליניים חדשים ברוסיה, ולא תבצע השקעות חדשות במדינה, כך דיווח העיתון Nikkei.

נאט"ו מחפשת אגף מזרחי חזק יותר: טלגרף (23:20)​

נאט"ו עובדת על תוכניות לנוכחות כוחות קבועים בגבול המזרחי של הברית, כך דיווח ה"טלגרף", תוך ציטוט של ראיון עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג.

ה"איפוס" הנדרש לאחר פלישתה של רוסיה לאוקראינה "הוא לעבור מהרתעת חוט-מכשול - שזו התפיסה הנוכחית - למשהו שהוא יותר על הרתעה באמצעות הכחשה או הגנה", ציטט העיתון את סטולטנברג. ההחלטות צפויות בפסגה של מדינות נאט"ו ביוני, אמר.

איטליה תפנה את יבוא הגז לאלג'יריה (23:00)​

איטליה תגביר את יבוא הגז הטבעי מאלג'יריה בכמעט 50% במסגרת עסקה שתיחתם ביום שני במהלך ביקורו של ראש הממשלה מריו דראגי באלג'יר, על פי אנשים שמכירים את הנושא.
איטליה ייבאה כ-21 מיליארד מ"ק של גז מאלג'יריה בשנת 2021 וכ-29 מיליארד מ"ק מרוסיה. ההסכם יוביל כנראה לאלג'יריה שתחליף את רוסיה כספקית הגדולה ביותר של איטליה, לפי האנשים.

שגרירויות אירופה מתחילות לחזור לקייב (18:10 בערב)​

שגרירויות אירופה שיצאו מקייב לפני או במהלך הפלישה של רוסיה מתחילות לחזור, ולוקחות את ההובלה מהנציגות הדיפלומטית של האיחוד האירופי.

איטליה הודיעה כי תפתח מחדש את שגרירותה זמן קצר לאחר חג הפסחא, כך דיווחה ANSA, בציטוטו של שר החוץ לואיג'י די מאיו. קנצלרית אוסטריה אמרה שצוות השגרירות יחזור ממקום במערב אוקראינה הרחוקה "מכיוון שהמצב סביב קייב התייצב כעת במקצת", דיווחה סוכנות העיתונות של אוסטריה.

בוריס ג'ונסון הבריטי מגיע לביקור מפתיע בקייב (16:13)​

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ערך ביקור בלתי צפוי בקייב, האחרון בשורה של מנהיגים שנסעו לבירת אוקראינה כדי לפגוש את הנשיא וולודימיר זלנסקי.
ג'ונסון התחייב לסיוע צבאי חדש של 120 כלי רכב משוריינים ומערכות חדשות של טילים נגד ספינות. זה נוסף על 100 מיליון פאונד (130 מיליון דולר) בציוד שהוכרז ביום שישי, כולל למעלה מ-800 טילים נגד טנקים, מערכות נגד טנקים של Javelin, מערכות הגנה אווירית של Starstreak, קסדות, שריון ומשקפי ראיית לילה.
בריטניה אמרה שהיא גם ביצעה ליברליזציה של המכסים על רוב היבוא מאוקראינה.
היום פגשתי את ידידי הנשיא @ZelenskyyUa בקייב כהפגנה של תמיכתנו הבלתי מעורערת בתושבי אוקראינה.

אנו מגדירים חבילה חדשה של סיוע פיננסי וצבאי המהווה עדות למחויבות שלנו למאבק של ארצו נגד הקמפיין הברברי של רוסיה. pic.twitter.com/KNY0Nm6NQ3
- בוריס ג'ונסון (@BorisJohnson)9 באפריל, 2022

גוגל אומרת ציות לחוקי הסנקציות באתר דומא (15:39)​

גוגל של Alphabet Inc. אמרה כי היא מצייתת לסנקציות החלות בחסימת ערוץ היוטיוב של דומא, הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי.

Duma TV אמרה בערוץ הטלגרם שלה מוקדם יותר ביום שבת כי החשבון שלה ביוטיוב, יחידה מ-Google של Alphabet Inc. , נחסם.
"גוגל מחויבת לציית לכל הסנקציות הרלוונטיות וחוקי תאימות הסחר. אם נגלה שחשבון מפר את התנאים וההגבלות שלנו, אנו נוקטים צעדים מתאימים", אמר דובר גוגל בהצהרה שנשלחה בדוא"ל. "הצוותים שלנו עוקבים מקרוב אחר המצב עבור כל עדכונים ושינויים."
- בסיוע רוס קרסני
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
נשיא מקסיקו, שנשאר עד כה נייטרלי ונמנע מלהטיל סנקציות על רוסיה, יצא לראשונה בגנות הפלישה הרוסית באומרו "מקסיקו לא מקבלת את הפלישה הרוסית לאחר שאנחנו עצמנו סבלנו מפלישות" (ספרד, צרפת ואמריקה)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה