חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - ימים ה- 46-43 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

בטחון

משתמש פעיל

אחים אוקראינים הניחו אוכל על קבר אימם שמתה ברעב​

שני אחים אוקראינים תועדו מניחים מזון על קברה של אימם לאחר שהיא הורעבה למוות על ידי חיילים רוסים. רוסיה הואשמה בפשעי מלחמה בבוצ'ה - העיירה בה מתגוררים האחים - לאחר שעשרות אזרחים חפים מפשע נטבחו על ידי חיילי ולדימיר פוטין​

יענקי פרבר | חדשות בעולם8.4.2022 | 08:03

7d1527a8a87b807497f9.jpg
מלחמת אוקראינה רוסיה | צילום מסך
תמונות קורעות לב של שני אחים אוקראינים צעירים מניחים אוכל ומיץ על קברה של אימם לאחר שמתה ברעב, על רקע הפלישה הקטלנית של רוסיה לעיר בוצ'ה.
ולאד טניוק, בן 6, ואחיו וובה, בן ה-10, צולמו עומדים מעל קברה שנחפר בחיפזון בחצר ביתם בבוצ'ה, בפאתי קייב, מוקדם יותר השבוע. אימם, אירה, מתה מרעב ומלחץ מהזוועות המתמשכות של רוסיה.
רוסיה הואשמה בפשעי מלחמה בעיר המוות בוצ'ה - העיירה בה מתגוררים האחים - לאחר שעשרות אזרחים חפים מפשע נטבחו על ידי חייליו האכזריים של ולדימיר פוטין. הרשויות אספו גופות רבות, מהן עם פצעי ירי מטווח קצר או כוויות קשות - מרחובות בוצ'ה והניחו אותן בקברי אחים.
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקר בעיירה ביום שני האחרון כדי "להראות לעולם" את קברי האחים, כשהוא נשבע שרוסיה תשלם על כך, ואמר כי "הרוסים התנהגו לאוקראינים גרוע יותר מבעלי חיים". לדבריו: "אנחנו רוצים שתראו לעולם מה קרה כאן, מה שהצבא הרוסי עשה. מה שהפדרציה הרוסית עשתה באוקראינה השלווה", אמר זלנסקי. '"צבא הרוסי, התייחס לאנשים גרוע יותר מלבעלי חיים. אלו הם פשעי מלחמה, וזה יוכר על ידי העולם כרצח עם".
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

טיל של פוטין הרג 50 אזרחים שחיכו בתחנת רכבת​

לפחות 50 הרוגים וכ-100 פצועים לאחר שטיל רוסי פגע בתחנת רכבת אוקראינית עמוסה במאות אזרחים נואשים המנסים להימלט מהלחימה. הנשיא זלנסקי גינה: "רוע שאין לו גבולות"​

יענקי פרבר | חדשות בעולם8.4.2022 | 13:46

יותר מ-50 בני אדם נהרגו ויותר מ-100 נפצעו בפגיעת רקטה רוסית על תחנת רכבת במזרח אוקראינה היום, כאשר אזרחים מיואשים ניסו להתפנות לאזורים בטוחים יותר של המדינה.
הפגיעה הייתה בתחנה העמוסה של קרמטורסק, תמונות קשות לצפייה פורסמו ברשתות החברתיות, בהן נראות גופות פזורות על הרצפה בחוץ, מוטלות בין מזוודות נטושות ועגלות ילדים. חלקן כבר הוכנסו לשקיות ירוקות, בעוד בתמונות אחרות נראה עשן עולה מהתחנה בזמן שכוחות הכיבוי עבדו במקום.
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כתב באינסטגרם על המתקפה ואישר את הדיווחים על נפגעים. "הכוחות הרוסיים הורסים את האוכלוסייה האזרחית. זהו רוע שאין לו גבולות. ואם זה לא ייענש, זה לא ייפסק לעולם", כתב.
מושל האזור פבלו קירילנקו אמר שאלפי אנשים היו בתחנת הרכבת בזמן התקיפה, והתכוננו להתפנות לאזורים בטוחים יותר בזמן שרוסיה ממקדת את חייליה במזרח אוקראינה.
אלכסנדר קמישין, מנהל חברת הרכבות באוקראינה כתב ברשתות החברתיות: "שתי רקטות פגעו בתחנת הרכבת קרמטורסק. אנשים נפגעו". בהמשך הוסיפה החברה: "על פי נתונים שלנו, יותר מ-50 בני אדם נהרגו ויותר מ-100 נפצעו במתקפת הרקטות על תחנת הרכבת קרמטורסק".
קרמטורסק נמצאת במזרח המדינה, כ-80 קילומטרים צפונית לדונייצק ו-130 קילומטרים מערבית ללוהנסק. מאות אנשים בתחנה עולים לרכבות כל יום לכיוון מערב.
גורמים רשמיים אוקראינים אומרים שהכוחות הרוסיים התארגנו מחדש למתקפה חדשה, וכי מוסקבה מתכננת להשתלט על כמה שיותר שטחים בחלק המזרחי של אוקראינה המכונה דונבאס הגובל עם רוסיה. רשויות מקומיות באזורים מסוימים קראו לאזרחים לעזוב בזמן שזה עדיין אפשרי ובטוח יחסית לעשות זאת.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

זלנסקי: "המצב בבורודיאנקה נורא יותר מאשר בבוצ'ה"​

נשיא אוקראינה אמר שהשעייתה של רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"ם היא צעד חשוב. והמצב בבורודיאנקה, עיירה קטנה צפונית-מערבית לקייב, שפונתה לאחרונה מחיילים רוסים, "נורא הרבה יותר" מאשר בבוצ'ה", כך אמר נשיא אוקראינה​

יענקי פרבר | חדשות בעולם8.4.2022 | 13:21

נשיא אוקראינה טוען שהמצב בבורודיאנקה "נורא יותר" מאשר בבוצ'ה. "יש יותר קורבנות מאשר בבוצ'ה", את הדברים אמר זלנסקי בנאום שפורסם ביום חמישי בלילה.
ברשתות החברתיות החלו להופיע דיווחים כי בעיר הקטנה ליד קייב המצב שנותר לאחר עזיבת החיילים הרוסים הוא כאוטי, וכי בניגוד לבוצ'ה, עיירה אוקראינית אחרת שנפגעה על ידי הצבא, שם הגופות התגוללו ברחובות. בבורודיאנקה איש אינו יודע לעת עתה היכן הן הגופות.
זלנסקי גם ציין כי השעייתה של רוסיה ממועצת זכויות האדם על ידי רוב מדינות האו"ם היא צעד חשוב. "זהו עונש נוסף על התוקפנות של רוסיה נגד אוקראינה. אני אסיר תודה על הסולידריות של השותפים. עלינו להמשיך בלחץ מתואם על רוסיה בכל הפורומים הבינלאומיים. בואו נאלץ את רוסיה לחפש שלום ביחד", אמר.
מנגד, משרד הביטחון ציין כי לאזרחי אוקראינה יש אמון רב יותר בניצחון הכוחות המזוינים שלהם מאשר בתחילת הפלישה, בסוף מרץ.
בבוצ'ה היו 50,000 תושבים. עם מוסיפים את תושבי היישובים בסביבה, מגיעים ל-67,000 איש. כיום יש 3,700 תושבים בבוצ'ה, אך מספרם גדל אט אט כאשר עובדי החירום חוזרים לבצע עבודות תשתיות גדולות. בשאר היישובים ירד מספר התושבים בכ-30 אחוזים.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל
*- נשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, קרא להעמיד לדין על פשעי מלחמה גם את ההנהגה הפוליטית של רוסיה, ובראשה הנשיא פוטין. "כל מי שאחראי לפשעים האלה צריך להסביר את עצמו. זה כולל חיילים, מפקדים צבאיים וגם מי שיש להם אחריות פוליטית", אמר לדר שפיגל, ימים ספורים אחרי שהודה שטעה כאשר ניהל מדיניות פייסנית כלפי רוסיה בעת ששימש שר החוץ.

*- שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל: "נתנו לאוקראינה מיליארד אירו, אבל מיליארד אירו זה גם הסכום שאנחנו משלמים לפוטין מדי יום על האנרגיה שהוא מספק לנו". שגרירי המדינות החברות באיחוד דנים כעת בצעדים נוספים נגד רוסיה, כולל עצירת ייבוא הפחם והכנסת בנותיו של פוטין ואוליגרכים נוספים לרשימת הסנקציות.

*- משרד החוץ הסיני מגיב לתמונות הזוועה מבוצ'ה. "הדיווחים לגבי בוצ'ה מטרידים", מסרה דוברת המשרד. "חייבים לחקור את הנסיבות ללא דיחוי. בהתחשב במה שקרה קודם לכן, צריך לוודא את הטענות באופן עצמי כדי לבסס את האמת. בינתיים, הצדדים הרלוונטיים צריכים לסייע במקום לשבש את שיחות השלום".

*- סוכנות הידיעות היפנית קיודו מדווחת כי משרד החוץ בטוקיו החליט לגרש מספר דיפלומטים רוסים מהמדינה, וזאת אחרי מהלכים דומים מצד מדינות אירופה בשבוע האחרון. עדיין לא פורסמה הודעה רשמית מאחר שבמשרד עדיין לא החליטו מי יהיו הדיפלומטים שיסולקו, לנוכח תגובת הנגד הצפויה של מוסקבה.

משרד החוץ היפני הודיע רשמית: שמונה דיפלומטים רוסים יסולקו מהמדינה.

*- האיחוד האירופי מטיל סנקציות של הקפאת חשבונות ואיסור כניסה על משה קנטור, נשיא הקונגרס היהודי האירופי – כך עולה מטיוטת הרשימה החדשה, שכוללת גם את בנותיו של ולדימיר פוטין ואוליגרכים בולטים נוספים. קנטור, בעלים של חברת דשן גדולה, נחשב מקורב לפוטין וגם בריטניה הטילה עליו סנקציות השבוע.

*- נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, שר החוץ של האיחוד, ג'וזפ בורל, וראש ממשלת סלובקיה, אדוארד הגר, מגיעים היום לקייב כדי להיפגש עם הנשיא וולודימיר זלנסקי ובכירים נוספים בממשל על מנת להביע תמיכה ולדון בסיוע הומינטרי ובתהליך צירופה של אוקראינה לאיחוד האירופי.

*- אחרי עיכוב של יותר מיממה, שגרירי מדינות האיחוד האירופי אישרו את חבילת הסנקציות החמישית נגד רוסיה, אשר כוללת איסור על ייבוא פחם, איסור מכירת נשק, איסור כניסת כלי שיט רוסיים לנמלים, איסור על ייבוא מוצרים בשווי של 10 מיליארד אירו וייצוא מוצרים קריטיים בשווי של 5.5 מיליארד אירו, והרחבת הסנקציות על אוליגרכים, אישים במערך התעמולה, אישים במנגנוני הביטחון וישויות שקשורות למגזר התעשייתי והטכנולוגי.


*- הסנאט האמריקאי אישר ברוב של 100 מול אפס את ההצעה להשעות את יחסי המסחר עם רוסיה ועם בלארוס – תוצאה נדירה בזירה הפוליטית המפולגת בארה"ב. כעת תעבור ההצעה לאישור בית הנבחרים.


*- נשיא בלארוס לוקשנקו טען כי כוחות הביטחון של ארצו חילצו כמאה נהגי משאיות בלארוסים שהוחזקו באוקראינה במבצע מיוחד. ״זה היה מבריק, אפילו אתם לא שמתם לב״, הצהיר בישיבת מועצת הביטחון במינסק, מבלי לספק פרטים על המבצע לכאורה. ״האוקראינים התנהגו גרוע ולכן נאלצנו לפעול״.

*- ראש ממשלת סלובניה, יאנז יאנשה, משתף קריקטורה שמתארת "איך נוצר הסמל Z" שמזוהה עם המלחמה הרוסית באוקראינה.

הפצצת תחנת הרכבת בקראמטורסק. 50 הרוגים בהם ילדים. זלנסקי: “רשע ללא גבולות”. ביידן: “עוד זוועה שמבצעת רוסיה שפוגעת במכוון באזרחים”. האיחוד האירופי: “זהו ניסיון נוסף לחסום את דרכי המילוט לאלו שמנסים לברוח מהמלחמה הלא-מוצדקת הזו

 
נערך לאחרונה ב:

בטחון

משתמש פעיל

פינלנד תופסת יצירות אמנות רוסיות שהשתתפו בתערוכות בינלאומיות​



רשויות המכס הפיניות החרימו משלוח של יצירות אמנות בשווי 46 מיליון דולר, המיועדות לרוסיה, לפי דיווח שפרסם CNN .
"בשל הסנקציות של האיחוד האירופי, שלושה משלוחים של ציורים ופסלים רוסיים הוחרמו בוואלימה", נקודת מעבר גבול בדרום מזרח פינלנד, אמר דובר המכס הפיני לסוכנות הידיעות הרשמית.
הוא ציין כי משלוח היצירות היה בדרכו לרוסיה דרך פינלנד לאחר השתתפות בתערוכות בינלאומיות באיטליה וביפן.
סמי רקשיט, מהמכס הפיני, אמר אמר כי "חשוב לאכוף סנקציות ביעילות", והוסיף כי "אכיפה של סנקציות היא חלק מתפקידנו, ואנחנו תמיד מכוונים את הבקרות שלנו על סמך מהות המשלוח שזוהה והנמצא כרגע בחקירה פלילית".
הדיווח של CNN מסביר כי המכס הפיני הצדיק את תפיסת המשלוח בטענה ש"יצירות אמנות נחשבות למוצרי יוקרה" הנמצאים תחת הסנקציות של האיחוד האירופי נגד רוסיה.
משרד החוץ הפיני אישר כי רשימת הסנקציות של האיחוד האירופי מכילה פסקה על "יצירות אמנות".
מדינות המערב הטילו סנקציות כלכליות על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מקורביו והכלכלה הרוסית מאז תחילת המשבר האוקראיני.
הדו"ח הצביע על הצהרותיו של חבר הפרלמנט הרוסי סרגיי ציקוב, שאמר לסוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti, ביום רביעי, כי תפיסת משלוח פריטי האמנות על ידי פינלנד הייתה בניגוד לדין הבין לאומי, לכן מעשיהם הם "גניבה" .
פינלנד חולקת גבול של 1,340 ק"מ עם רוסיה.
בגלל המלחמה הרוסית באוקראינה, שר ההגנה הפיני אנטי קאיקונן הודיע ביום רביעי כי ארצו תגדיל את תקציב ההגנה שלה ב-40 אחוז עד 2026, בעוד שמדינה זו שוקלת להצטרף לנאט"ו.
روسي يستخدم المعكرونة في أعمال فنية وتصميم مجسمات متحركة معقدة الصنع - RT  Arabic

קרדיט: אלחורה קרדיט לתמונה:RT
 

בטחון

משתמש פעיל

המודיעין הבריטי מאשר כי רוסיה נסוגה לחלוטין מצפון אוקראינה​


ביום שישי פרסם משרד ההגנה הבריטי עדכון מהמודיעין הצבאי על ההתפתחויות האחרונות בתחום באוקראינה.
המודיעין הצבאי הבריטי הודיע, בפוסט בטוויטר, כי הכוחות הרוסיים נסוגו כעת לחלוטין מצפון אוקראינה לבלארוס ורוסיה.

המודיעין הבריטי מעריך כי "לפחות חלק מהכוחות הרוסיים הללו עשויים להיות מועברים למזרח אוקראינה כדי להילחם בדונבס".
לדבריהם, "ההפצצות הרוסיות על ערים במזרח ובדרום יימשכו, וכי הכוחות הרוסים התקדמו דרומה מהעיר איזיום, שעדיין בשליטתם".
הרשויות האוקראיניות עושות מאמצים לפנות אזרחים מהאזורים המזרחיים המאוימים בתקיפה רוסית, בעוד שהנשיא וולודימיר זלנסקי הדגיש כי ההרס בבורודיאנקה חמור מזה שנרשם לאחרונה ליד הבירה לאחר עזיבת הכוחות הרוסיים.
בעוד רוסיה מגבירה את התקפותיה בדרום ובמזרח, דווח על הגעתם של נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין ושר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל ביום שישי לסביבות העיר קייב כדי לאמוד את היקף הנזק האמיתי באזורים שננטשו על ידי הכוחות הרוסים.
זלנסקי אמר שההרס בבורודיאנקה, ליד קייב, היה גרוע יותר מאשר בבוצ'ה, שם תמונות של גופות מתים ברחובות עוררו זעם בינלאומי.
תשומת הלב מתמקדת כרגע במזרח המדינה, שהפך למטרה הראשונה של מוסקבה. ביום חמישי הודה דובר הקרמלין כי הכוחות הרוסיים ספגו "אבידות צבאיות משמעותיות" באזור זה, וציין כי זה מהווה לרוסיה "טרגדיה גדולה".

קרדיט : אלחורה
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יום שישי
06:11 – ארצות הברית הוסיפה לרשימה השחורה שני תאגידים בבעלות רוסיה – United Shipbuidind Corp וחברת כריית היהלומים Alrosa. פירוש המהלך הוא ששני התאגידים לא יוכלו להצטרף למערכת הפיננסית של ארצות הברית.

08:30 – לאחר הטבח בבוצ'ה, והאזהרות כי ישנם מקומות שבהם המצב גרוע עוד יותר, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר כי המצב בבורודיאנקה "הרבה יותר גרוע" מאשר בבוצ'ה. התובעת הכללית אירנה ונדיקטובה הוסיפה כי 26 גופות נמצאו תחת הריסות שני בניינים בעיר. היא האשימה את הכוחות הרוסיים בהפצצות אוויריות על העיר, שכעת נערכים בה חיפושים על ידי האוקראינים לאחר נסיגת הרוסים מהאזור.

09:00 – משרד ההגנה הבריטי עדכן בדו"ח מודיעיני כי כל כוחות צבא רוסיה נסוגו מצפון אוקראינה לבלארוס ולרוסיה. חלק מהכוחות כנראה יועברו לחזית במזרח אוקראינה ויצטרפו לכוחות בדונבאס. בנוסף, כוחות צבא רבים יידרשו לארגון מחדש לפני העברתם לחזית אחרת, מה שצפוי לקחת לפחות כשבוע. במקביל, נמשכות ההפגזות על ערי דרום ומזרח אוקראינה על ידי הרוסים, שהצליחו להתקדם לעיר האסטרטגית איזיום שבשליטתם.

12:48 – משרד ההגנה הרוסי: "מכחישים את ההאשמות על שיגור הטילים על תחנת הרכבת בקרמאטורסק".

13:31 – דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב: "הפעולה באוקראינה עשויה להסתיים כבר בעתיד הקרוב. מטרות המבצע המיוחד הושגו".

13:50 – מתקפת טילים על תחנת רכבת בעיר קרמטורסק במזרח אוקראינה הותירה עשרות הרוגים וכמאה פצועים. האחוד האירופי גינה בחריפות את המתקפה. תחנת הרכבת בעיר היא מרכז חשוב לפינוי אזרחים מאזור דונבאס.

13:52 – נשיא אוקראינה אמר לפרלמנט הפיני כי לא היו חיילים בתחנת הרכבת בקרמטורסק שהותקפה בטילים.

14:54 – גורמים רשמיים באוקראינה אמרו כי לפחות 50 בני אדם נהרגו ו-87 נפצעו בהפצצה רוסית על תחנת רכבת בעיר קרמטרוסק שבמחוז דונייצק. לדברי הגורמים, היו בתחנה כ-4,000 אנשים שניסו להימלט. לטענת נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, מדובר במתקפה מכוונת על אוכלוסייה אזרחית.

15:05 – מושל דונצק מסר: "רוסיה השתמשה בפצצות מצרר במתקפה על תחנת הרכבת בקרמטורסק".

@28-1024x683.jpg


צילום: הפרלמנט האוקראיני

17:58 – מנהיגי מדינות האיחוד האירופי ישתתפו ב"פסגה יוצאת דופן" ב-30 עד 31 במאי, כדי לדון במלחמה באוקראינה ובסיטואציה האנרגטית. כך הודיע בציוץ נשיא מועצת האיחוד האירופי, צ'רלס מייקל.

18:10 – ראש עייריית צ'רניהב אמר כי בערך 700 אנשים, הן חיילים הן אזרחים, נהרגו בידי הכוחות הרוסים במהלך המצור בן החודש שהוטל על העיר, וכי 70% מהעיר נהרסה.

18:51 – התובע הכללי של אוקראינה כינה את התקיפה על תחנת הרכבת בקרמטורסק "פשע נגד האנושות". מושל מחוז דונייצק הודיע כי פינוי האוכלוסייה יימשך על אף התקיפה.

18:53 – ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון וקנצלר גרמניה אולף שולץ, קיימו מסיבת עיתונאים בדאונינג 10. ג'ונסון גינה את תקיפת תחנת הרכבת בקרמטורסק, ואמר כי רוסיה תיענש על פשעיה באוקראינה. ג'ונסון הודיע כי ממשלות בריטניה וגרמניה יערכו ישיבת קבינט משותפת במהלך השנה הקרובה.

19:24 – ארצות הברית תציב מערכת טילי פטריוט בסלובקיה, כך על פי הודעת מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. מוקדם יותר הודיעה סלובקיה כי תתרום את מערכת ההגנה האווירית שלה מסוג S-300 לאוקראינה. על פי אוסטין, מערכת טילי הפטריוט תגיע לסלובקיה בימים הקרובים.

19:38 – אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, וג'וזף בורל, האחראי על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, נפגשו עם נשיא אוקראינה זלנסקי בקייב.

20:25 – נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס להפצצה הרוסית על תחנת רכבת בעיר קרמטרוסק שבמחוז דונייצק, ואמר כי "תקיפה זו היא עוד מעשה זוועה מחריד שביצעה רוסית, שפגעה באזרחים שניסו להגיע למקום מבטחים". בציוץ שפרסם בטוויטר, כתב הנשיא כי "נמשיך בסיוע הביטחוני ובמשלוחי הנשק שלנו כדי לעזור לאוקראינה להגן על ארצה".

20:45 – פגישת נשיאת הנציבות האירופית ונשיא אוקראינה: אורסולה פון דר ליין הציעה לבצע הליך מזורז לטיפול בבקשת אוקראינה להצטרף לאיחוד האירופי. בפגישה, העבירה פון דר ליין לזלנסקי שאלון מילוי, שמהווה את יריית הפתיחה של הליך זה.

20:51 – בכיר במשרד ההגנה האמריקאי: רוסיה רוצה לגייס יותר מ-60,000 כוחות מילואים.

21:26 – משרד ההגנה של רוסיה הכחיש את הדיווח לפיו נהרגו יותר מ-50 בני אדם בהפצצתם על תחנת רכבת בעיר קרמטרוסק שבמחוז דונייצק, והאשים את אוקראינה בכך שהיא "רוצה להשתמש באזרחיה כמגן אנושי". לדבריו, "האוקראינים מנסים למנוע מאזרחים לעזוב כדי שיוכלו להשתמש בהם כמגן אנושי". בנוסף המשרד טען, מבלי לפסק כל ראיה, כי הרקטות שפגעו בתחנת הרכבת נורו מהעיירה דוברופיליה הסמוכה שבשליטת אוקראינה. במקביל, משרד המשפטים של רוסיה ביטל את רישומם של 15 ארגוני זרים, בהם "אמנסטי" וארגוני זכויות אדם נוספים, בשל "הפרות של חקיקת הפדרציה הרוסית".

@30-2-1024x682.jpg


צילום: שירותי החירום של אוקראינה

יום שבת

00:54 – דיווח בניו יורק טיימס: הכוחות הרוסיים שכבשו את אזור הכור הגרעיני בצ'רנוביל נחשפו לרמה מסוכנת של קרינה. על פי הדיווח, הכוחות השתמשו באזור כאזור הערכות לקראת תקיפת הבירה קייב, ולשם כך חפרו באזור שוכות ואף בורות עמוקים לבונקרים. מנהל הכור האוקראיני אמר כי התריע בפני המפקדים הרוסים שחפירה באדמה מסוכנת וכי מתחת לפני השטח יש רמות גבוהות של קרינה, אך האזהרות לא עזרו, והכוחות נותרו באזור במשך שבועות.

01:16 – הכוחות הרוסיים נערכים מחדש במזרח אוקראינה ומתכננים להתקדם לעבר העיר חרקוב, כך לפי המודיעין האוקראיני. "קודם כל הרוסים מתכננים להתקדם לעבר חרקוב, לאחר מכן הם ינסו לסיים את כיבוש העיר מריופול ורק לאחר מכן הם ינסו ליזום מתקפה על קייב", אמר ראש מערך המודיעין האוקראיני.

02:12 – רוסיה שואפת להשיג תמונת ניצחון על אוקראינה עד ה-9 במאי, כך לפי גורמים במערב. בתאריך זה הרוסים מציינים את הניצחון הרוסי במלחמת העולם השנייה, ופוטין צפוי לשאת בו נאום חגיגי. מסיבה זו מקווים הרוסים שיוכלו להציג הישגים משמעותיים בשבועות הקרובים.

03:19 – דובר ראש הממשלה ההונגרי: "עמדתנו ברורה – אנחנו לא עומדים להתערב במלחמה באוקראינה באמצעות שליחת חיילים או נשקים". הוא הבהיר שהונגריה תספק לאוקראינה סיוע הומניטרי.

04:20 – הנשיא זלנסקי תקף בחריפות את ההנהגה הרוסית בעקבות ההרג של 50 בני האדם בתחנת רכבת בעיר קרמטרוסק: "זה פשע מלחמה נוסף של רוסיה, כל מי שלקח בו חלק יישא באחריות. הפעם אנחנו מצפים שהעולם יגיב".

04:55 – ראש עיריית מקריב טען שהרוסים הרגו 132 אזרחים בעיר. הוא תיאר את התנאים הקשים בהם מצויים התושבים: "אנחנו כבר יותר מחודש בלי חשמל, מים, גז וקליטה סלולרית. אין לנו אפילו מוצרים חיוניים. העיר מצויה בקטסטרופה רפואית".

08:00 – רוסיה על סגירת המשרדים של 15 ארגונים ללא רווח שמטרתם היא לפקח על זכויות אדם, כולל את משרדי אמנסטי אינטרנשיונל ו-HRW. הטענה היא שאותם גופים עברו על החוקים שנכנסו לתוקף אחרי הפלישה הרוסית לאוקראינה.

08:18 – המודיעין הבריטי: הפעילות האווירית של רוסיה בדרום ומזרח אוקאינה צפויה להתגבר.

08:45 – מושל לוגנסק: זקוקים לפינויים נוספים בעקבות ההפצצות הרוסיות.

11:58 – הצבא הרוסי הפציץ מחסן נשק בבסיס חיל האוויר האוקראיני.

13:14 – נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי: "קורא לתגובה בינלאומית לטבח שרוסיה ביצעה בקרמטורסק".

14:19 – קנצלר גרמניה אולף שולץ: "הטבח בבוצ'ה הוא פשע מלחמה".

16:00 – האו"ם: יותר מ-4.4 מיליון אוקראינים ברחו מאוקראינה מתחילת המלחמה.

16:30 – האיחוד האירופי ידון השבוע בתמיכה בחקר פשעי מלחמה באוקראינה בפגישות עם התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי.

16:45 – כלי תקשורת שונים ברוסיה דיווחו כי העיתונאית ואשת האופוזיציה קסניה סובצ'ק קיבלה אזרחות ישראלית. סובצ'ק עצמה לא הכחישה את דבר קבלת האזרחות, אומנם ציינה כי מרכז חייה נותר כעת בפדרציה הרוסית. סובצ'ק מזוהה עם הזרם הליברלי ומרבה לבקר את שלטונו של ולדימיר פוטין.

16:57 – איטליה מתכוונת לפתוח מחדש את שגרירותה בבירת אוקראינה קייב, כך הודיע שר החוץ לואיג'י די מאיו. "היינו האחרונים לעזוב את קייב ונהיה בין הראשונים לחזור", אמר.

17:07 – נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, נפגש בקייב עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. מלשכתו של ג'ונסון נמסר כי הפגישה מתקיימת כ"מחווה של סולדיריות עם העם האוקראיני". עוד נמסר כי ג'ונסון צפוי לדון עם זלנסקי בתמיכה לטווח ארוך באוקראינה במלחמתה עם רוסיה, וכן יציע לו חבילה חדשה של סיוע כלכלי וצבאי.

@31-1-1024x682.jpg


צילום: שירותי החירום של אוקראינה

17:39 – הנציבות האירופית תעביר מיליארד יורו לתמיכה באוקראינה, כך אמרה הנשיאה אורסולה פון דר ליין. לדבריה, מתוכם יועברו 600 מיליון יורו לרשויות אוקראינה ו-400 מיליון יורו למדינות שמקבלות פליטים.

18:00 – בעקבות המלחמה באוקראינה, כ-10% מהאוכלוסייה הכללית באוקראינה נמלטה מהמדינה, וטרם חלה בלימה במספר. לפי האו"ם, 4.4 מיליון אוקראינים נמלטו מהמדינה לאחר שרוסיה פלשה ופתחה במלחמה נגדה. מאז ה-1 באפריל – 414 אלף בני אדם עזבו את המדינה.

20:18 – ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפגישתם בקייב, כי לונדון תעביר לקייב 120 כלי רכב משוריינים ומערכות טילים נגד ספינות. מדובר בסיוע נוסף על הסיוע הצבאי בגובה 130 מיליון דולר שעליו הכריזה קודם לכן בריטניה.

22:45 – אוקראינה הטילה אמברגו מלא על כל סוג של סחר עם שכנתה התוקפנית רוסיה. לפי ההחלטה, ייפסק לחלוטין ייבוא טובין מרוסיה, כאשר ב-2021 הוכנסו לאוקראינה טובין מרוסיה בשווי כולל של 6 מיליארד דולר.

23:15 – 26 שבויי מלחמה אוקראינים שוחררו במסגרת עסקת חילופין שלישית שהתקיימה בין רוסיה ואוקראינה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה. בין המשוחררים 12 חיילים אוקראינים ו-14 אזרחים. אוקראינה לא חשפה את מספר השבויים הרוסים ששוחררו במסגרת העסקה.

חלק מהתמונות בכתבה הן בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
וושינגטון מאמינה שהם יוכלו לזהות את היחידות הספציפיות שביצעו את הרציחות בבוצ'ה.
לפי האוקראינים, זהו סמל היחידה שביצע את פעולות האכזרויות בבוצ'ה.
file.php

-----

עוד גנרל רוסי נהרג לפני כמה ימים.
גאורגי פטרונין - לוטננט קולונל (שימו לב על ידו יש את סמל היחידה שביצעה את הטבח בבוצ'ה...)
file.php
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  10  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה