חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - ימים ה- 46-43 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
באירפין מתנהלות עבודה לפינוי העיר מכלי נשק נטוש רוסי, מערכות טילי איסקנדר, תחמושת מצרר, מוקשים ועוד.
file.php

file.php

file.php
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
הנגמשי"ם המשוריינים מאוסטרליה, לאוקראינה.
(האם כבר הגיע?)
file.php
4 בושמאסטר (הנגמשי"ם המשוריינים, מיוחדים במינם.) אוסטראילים, כבר נחתו באוקראינה, אמורים להגיע עוד 16, סך הכל עשרים.
file.php

file.php

file.php
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
ממשלת ארה"ב בוחנת את התקפת תחנת הרכבת. בינתיים, הם אומרים, נראה שזה היה טיל בליסטי קצר טווח - טוצ'קה-U - פצצת מצרר שהגיע ממקום שנכבש על ידי רוסיה באוקראינה עצמה.

ולפי"ז אם אכן היה טיל קצר, הזעם גדול עוד יותר כי נראה שהיה להם יותר שליטה על היכן הוא ייפול וסביר יותר שהם תקפו בכוונה את תחנת הרכבת שבה היו אז אזרחים רבים.

חוקרים ודורשים את הזירה.
file.php
 

בטחון

משתמש פעיל

המפקד לשעבר של הכוחות הרוסיים בסוריה מונה למפקד כוחותיה באוקראינה​



גורם מערבי אישר כי רוסיה ביצעה ארגון מחדש של פיקוד המבצעים שלה באוקראינה ומינתה מפקד חדש שהוביל עד לאחרונה את הפעולות הצבאיות הרוסיות בסוריה.
המקור הבכיר, שבחר באנונימיות, אמר לכתב לענייני הגנה של ה-BBC כי "מפקד המחוז הצבאי הדרומי ברוסיה, גנרל אלכסנדר דבורניקוב, הוא זה שמוביל את הכוחות הרוסיים באוקראינה כעת".
הגורם המערבי הוסיף כי "דבורניקוב צבר ניסיון רב בעת שהוביל את הכוחות הרוסיים בסוריה, ויש ציפייה ממנו לפעול לשיפור הפיקוד הרוסי באוקראינה".
זאת לאחר שרוסיה הודתה ביום חמישי שעבר כי היו לה " אבדות משמעותיות " בשורות הצבא שלה הפרוס באוקראינה, כפי שהודיע דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב.
בסוף מרץ האחרון הודה הצבא הרוסי במותם של 1,351 מחייליו מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה , אך גורמי צבא מערביים מאמינים שרוסיה איבדה בין 7,000 ל-15,000 חיילים מאז פלשה לאוקראינה.
לגבי העיתוי, הבכיר המערבי מעריך שדרישות פוליטיות עשויות לקבל עדיפות על פני סדרי עדיפויות צבאיים ברוסיה שדוחפים את הקרמלין לרצות להשיג הצלחה כלשהי לפני ה-9 במאי, כאשר המדינה תחגוג את הניצחון במלחמת העולם השנייה.
גורמים מערביים אמרו שהם שמים לב שרוסיה שולחת בהדרגה חיילים נוספים לכיוון דונבאס במקום לעצור כדי לאפשר לכוחות להתארגן מחדש כראוי.

רוסיה ביצעה פשעי מלחמה בסוריה​

הרשת הסורית לזכויות אדם ציינה בדו"ח לרגל יום השנה האחת-עשרה לתחילת המהפכה הסורית כי "רוסיה היא צד לסכסוך בסוריה ומעורבת בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".
עוד הוסיפה כי הכוחות הרוסיים הרגו 6,928 אזרחים, בהם 2,042 ילדים, מאז תחילת מעורבותם הצבאית בסוריה. בהתייחס לתחמושת מצרר האסורה בינלאומית, נאמר בדו"ח כי המשטר הסורי ובעל בריתו הרוסי השתמשו בתחמושת זו באופן נרחב, ושתועדו 495 תקיפות מאז השימוש הראשון בנשק זה ביולי 2012. 250 תקיפות של כוחות המשטר הסורי, ו-237 תקיפות של הכוחות הרוסיים, בנוסף ל-8 תקיפות רוסיות ואחרות של משטר אסד.
על פי הדיווח, בהתקפות אלו נהרגו 1,042 אזרחים, כולל 389 ילדים ו-217 נשים (נשים בוגרות).
הדו"ח מתעד לפחות 171 תקיפות עם נשק תבערה (נפלם) על אזורי מגורים אזרחיים מאז מרץ 2011, 41 מהן היו בידי כוחות המשטר הסורי ו-125 בידי הכוחות הרוסיים.

קרדיט: אלחורה ורשתות חברתיות
 

פצצת תאורה

משתמש מקצוען
וושינגטון מאמינה שהם יוכלו לזהות את היחידות הספציפיות שביצעו את הרציחות בבוצ'ה.
לפי האוקראינים, זהו סמל היחידה שביצע את פעולות האכזרויות בבוצ'ה.
file.php

-----

עוד גנרל רוסי נהרג לפני כמה ימים.
גאורגי פטרונין - לוטננט קולונל (שימו לב על ידו יש את סמל היחידה שביצעה את הטבח בבוצ'ה...)
file.php
ממש לא אותו הסמל (בסמל היחידה שביצעה את הטבח כמו שניתן לראות יש עיגול מרכזי שתחתיו שני חיצים אלכסוניים וחרב עומדת, ואילו בסמל הגנרל הצורה בבסיס הסמל איננה עיגול מושלם וכן יש רק שני כלים אלכסוניים שבבירור אינם חיצים וכן חסרה החרב)
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

ג'ונסון וזלנסקי צעדו ברחובות קייב ושוחחו עם אזרחים מרוגשים​

במרחק לחיצת יד צעדו אתמול (שבת) במרכז קייב בירת אוקראינה, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ודיברו עם תושבים מקומיים. משרד ההגנה האוקראיני צייץ על כך בטוויטר וכתב: "כך נראית דמוקרטיה, כך נראה אומץ, כך נראית ידידות אמיתית בין עמים".

ראש הממשלה הבריטי הגיע לקייב כדי להפגין את הסולידריות האיתנה של בריטניה עם אוקראינה ולקיים דיונים מעמיקים עם הנשיא זלנסקי על סיוע צבאי וכלכלי למדינתו.

הוא שב והדגיש כי בריטניה תעשה כל שביכולתה כדי לתמוך במאבקה האמיץ של אוקראינה נגד הפלישה האכזרית והבלתי מעורערת של רוסיה ולהבטיח את ביטחונה ושגשוגה לטווח ארוך.

ראש הממשלה הבריטי הבטיח סיוע צבאי חדש של 120 כלי רכב משוריינים ומערכות טילים נגד ספינות, בזמן שהתקיפה של רוסיה נמשכת. זאת בנוסף לציוד צבאי ברמה גבוהה בשווי 100 מיליון ליש"ט שהוכרז אתמול, כולל טילי נ"מ, ועוד 800 טילים נגד טנקים, ותחמושת שוטפת לתקיפות מדויקות.

ראש הממשלה הבריטי גם אישר תמיכה כלכלית נוספת, והבטיח 500 מיליון דולר נוספים בהלוואות של הבנק העולמי לאוקראינה, מה שמעלה את הערבות הכוללת של בריטניה של כמיליארד דולר.




במהלך מסיבת העיתונאים אמר ג'ונסון כי בריטניה תמשיך להחריף את הסנקציות נגד רוסיה. כן אמר גם כי מעשיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הובילו "מכה מוחצת" למוניטין שלו ולממשלת רוסיה. "אנחנו נשפיע על יכולתה של רוסיה להשתמש במשאבי האנרגיה שלה, המלחמה קובעת את חזון העתיד של אוקראינה, אז אני והשותפים שלנו נספק לאוקראינה ציוד, טכנולוגיה, מודיעין כדי שאוקראינה לעולם לא תתמודד עם זוועות הפלישה והסחיטה".

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין וג'וזפ בורל, הדיפלומט הבכיר של הגוש, ביקרו ביום שישי בקייב ובבוצ'ה, לצד ראש ממשלת סלובקיה אדוארד הגר. גם קנצלר אוסטריה קארל ניהאמר, נפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בבירה קייב. ניהאמר סייר בעיירה בוצ'ה היכן שנחשפו קברי אחים של תושבים שנרצחו באכזריות מחרידה בידי חייליו של פוטין.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

ג'ונסון לזלנסקי: "האוקראינים אריות ואתה השאגה שלהם"​

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר אתמול (מוצאי שבת) לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי "העם האוקראיני הוא אריה, ואתה שאגתו". במהלך ביקור מפתיע בקייב, ג'ונסון הבטיח סיוע צבאי נרחב שיסייע במלחמה נגד פוטין. ה'דיילי מייל' מדווח שהביקור נועד להישמר בסוד עד שראש הממשלה יטוס מאזור המלחמה. עם זאת, הגעתו הוכרזה בטעות על ידי שגרירות אוקראינה בבריטניה, שפרסמה תמונה שלו משוחח עם זלנסקי, עם הכיתוב: "הפתעה".

ראש הממשלה מנסה כבר מספר שבועות לטוס לאוקראינה כדי "לדון בתמיכה ארוכת הטווח של בריטניה באוקראינה". ה'דיילי מייל' מדווח כי גורמי ביטחון נתנו אור ירוק לביקור לאחר שהכוחות הרוסיים התשושים והמוכים שניסו להקיף את קייב נסוגו.

ג'ונסון שיבח את ההתנגדות האיתנה של החיילים האוקראינים בעצירת התקדמותה של רוסיה לעבר הבירה קייב. "אני חושב שהאוקראינים הראו את האומץ של האריה, ואתה וולודימיר נתת את שאגת האריה הזה" אמר. "הרוסים האמינו שאוקראינה יכולה להיבלע בתוך ימים ספורים ושקייב תיפול תוך שעות לצבא שלהם. כמה שהם טעו".

בדיון על גילוי גופות של אזרחים בעיירות באוקראינה, אמר ג'ונסון כי "הזוועות שביצעו כוחותיה של מוסקבה זיהמו לצמיתות את המוניטין של פוטין". עוד אמר: "מה שפוטין עשה במקומות כמו בוצ'ה ואירפין, הם פשעי מלחמה שזיהמו לצמיתות את המוניטין שלו ואת המוניטין של ממשלתו", הוסיף ראש הממשלה.

לאחר פגישתם כתב זלנסקי: "ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הוא אחד המתנגדים העקרוניים ביותר לפלישה הרוסית, מנהיג שמפעיל לחץ של סנקציות על רוסיה ובתמיכה הביטחונית של אוקראינה. ברוך הבא לקייב, ידידי".

בחודש שעבר דווח בבריטניה כי ראש הממשלה ביקש מגורמים רשמיים לבחון אפשרות נסיעה לבירת אוקראינה לשיחות עם זלנסקי, מאז מוסקבה הוציאה את כוחותיה בחזרה מקייב והסביבה בניסיון למקד מחדש את המערכה הצבאית שלה האזור דונבאס שבמזרח. פוטין בחר באיש שיוכל לתכנן את המתקפה שלו במזרח אוקראינה, לאחר שבששת השבועות הראשונים של פלישת מוסקבה נשלחו אלפי חיילים רוסים אל מותם ועשרות טנקים הושמדו.

הגנרל אלכסנדר דבורניקוב, שכונה על ידי אחדים כ"הקצב של סוריה", קיבל הוראה מהקרמלין להשתלט על כל דונבאס המזרחי של אוקראינה. משנת 2016, דבורניקוב פיקח על ההתערבות האכזרית של רוסיה במזרח התיכון שסייעה לנשיא סוריה בשאר אל-אסד למחוץ את אויביו במלחמת האזרחים. במהלך אותה תקופה נעשה שימוש בנשק כימי ובתקיפות אוויריות חסרות הבחנה, והביאו לאלפי נפגעים אזרחיים.

הגנרל בן ה-60 הוא גם האיש מאחורי פגיעת הטילים ביום שישי האחרון בתחנת הרכבת קרמטורסק, שהביא למותם של לפחות 50 אזרחים שניסו לברוח מערבה.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

נשיא הקונגרס היהודי האירופי התפטר מתפקידו​



משה קנטור פרש מהקונגרס היהודי האירופי, הגוף המייצג של קבוצות יהודיות ברחבי היבשת, לאחר סנקציות של ממשלת בריטניה.

ארגון הקונגרס היהודי האירופי פרסם כי הנשיא משה קנטור עזב את תפקידו לאחר שהיה נשיאו במשך כמעט 15 שנים, וזאת ימים ספורים לאחר שהארגון גינה את הסנקציות נגד קנטור, שהוכרזו ביום רביעי האחרון, כ"מוטעות".

בריטניה אומרת שהוטלו עליו סנקציות על היותו בעל המניות הגדול ביותר של חברת 'אקרון' חברת דשנים שיש לה "משמעות אסטרטגית חיונית עבור ממשלת רוסיה". ארגונים יהודיים אחרים, כולל הקונגרס היהודי של בריטניה, ביקשו להתנתק מהמיליארדר הרוסי מאז הוכרזו הסנקציות. כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish News.

קנטור מפורסם בקהילות היהודיות בזכות פועלו הפילנתרופית ובהיותו סגן יו"ר יד ושם בירושלים. הקונגרס היהודי העולמי פרסם הצהרה על כך: "ד"ר קנטור יפרוש מיידית כנשיא הארגון על מנת להבטיח שהארגון ימשיך במשימה החשובה שלו ללא הסחת דעת, הקונגרס היהודי האירופי מבקש להביע את הערכתו הכנה והעמוקה לתרומתו של ד"ר משה קנטור לאורך שנים כה רבות לשגשוג החיים היהודיים באירופה".

82c2680625e71ebdac49.jpg
משה קנטור. צילום: הקונגרס היהודי האירופי.

מועצת המנהיגות היהודית של בריטניה, שבה כיהן קנטור כסגן יו"ר כבוד, מסרה כי כהונתו תסתיים בחודש מאי ולא תחודש. עמוד הביוגרפיה של קנטור הוסר גם מאתר הקונגרס היהודי העולמי, בו היה קנטור יושב ראש מועצת המדיניות. הקונגרס היהודי העולמי הוסיף בהצהרה: "כל אחד ששמו נכלל ברשימה כלשהי של אנשים שהוטלו עליהם סנקציות על ידי האיחוד האירופי, בריטניה או ארה"ב ביחס למלחמה באוקראינה, לא יכול להחזיק בשום תפקיד או למלא תפקיד כלשהו בקונגרס היהודי העולמי".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. משה קנטור, נשיא המועצה היהודית האירופית וסגן נשיא מועצת המנהיגות היהודית, חטף ביום רביעי האחרון סנקציות רשמיות על ידי ממשלת בריטניה בגין קשריו עם ולדימיר פוטין. קנטור, אוליגרך מנכ"ל קבוצת 'אקרון', אחד מיצרני ומפיצי הדשנים המינרליים המובילים בעולם, נקשר לממשלת רוסיה. איש העסקים והפילנתרופ, ששוויו נאמד ב-7.6 מיליארד דולר בשנת 2021, נפגע על פי מגזין פורבס מסנקציות, הסנקציות הוטלו גם נגד הבנק הגדול ביותר ברוסיה ונגד עוד כמה אוליגרכים.

בתגובה לסנקציות על קנטור הגיבו בקונגרס היהודי האירופי: "הקונגרס היהודי האירופי מזועזע מאוד מההחלטה של ממשלת בריטניה להטיל סנקציות על ד"ר משה קנטור, נשיא הקונגרס היהודי האירופי, קרן פורום השואה והמועצה האירופית לסובלנות ופיוס. ההחלטה שגויה וחסרה כל היגיון עובדתי או מבוסס ראיות". אך כאמור קנטור התפטר מכל תפקידיו.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

פוטין עשוי להשתמש במלחמה כסיבה להתערב בפוליטיקה האמריקאית​

מקורות מודיעין בארה"ב מעריכים, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עשוי לראות בתמיכת ארה"ב באוקראינה, עלבון כלפיו, מה שיספק לו תמריץ להתערב בבחירות בארה"ב שיתקיימו ב-2024.

לא ברור באילו מועמדים רוסיה עשויה לתמוך או כיצד הם יסייעו. דוברת מנהלת המודיעין הלאומי בארה"ב, אבריל היינס אמרה בסוף השבוע: "מנהלת המעקב נגד התערבות בבחירות שלנו ממשיכה להוביל את המאמצים של קהילת המודיעין נגד איומים זרים על הבחירות בארה"ב", אמרה. הדוברת סירבה להגיב על מה חושבים גורמי מודיעין על כוונותיו של פוטין. שגרירות רוסיה בוושינגטון לא הגיבה עד כה לדיווח.

ההערכות לכך מגיעות מכיוון שמערכת הבחירות בארה"ב כבר הניעה גלגלים. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הכחיש בתוקף דיווחים של גורמי מודיעין אמריקאים לפיהם רוסיה התערבה כדי לעזור לו בבחירות לנשיאות ב-2016 וב-2020.

המתיחות בין ארה"ב לרוסיה הגיעה לרמות שלא נראו מאז תום המלחמה הקרה. ממשל ביידן הגביר את התמיכה הצבאית באוקראינה וסייע בהטלת סנקציות גלובליות שפגעו בכלכלת רוסיה. מהלכים שנשיא רוסיה פוטין לא אוהב בכלל וזאת בלשון המעטה. קהילת המודיעין האמריקאית הגיעה למסקנה שהקרמלין השתמש בדיווחי חדשות מזויפות, התקפות סייבר ושיטות אחרות לפני הבחירות ב-2016 במאמץ לעזור לטראמפ, טענה שרוסיה הכחישה.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

בכיר בשירות החשאי הרוסי הוכנס לכלא במוסקבה​

סרגיי בסדה, בן 68, בכיר בשירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB), שהיה בעבר במעצר בית, הוכנס למעצר לפני משפט בכלא 'לפורטובו' הידוע לשמצה, מה שמרמז שיעמוד בפני אישומים גדולים על כשלים מודיעיניים, כך מדווח ה'דיילי מייל'.

המהלך מגיע כאזהרה לעוזרים בכירים אחרים של פוטין שצפויים להיות מואשמים בכשל מודיעיני עצום שהביא לחיילים הרוגים רבים. המקרה של בסדה נחקר על ידי מחלקת החקירות הצבאית של ועדת החקירה, כך אמר מומחה המודיעין הרוסי אנדריי סולדטוב, שחשף את המעצר.

בסדה, האחראי על מודיעין ה-FSB והיה אחראי לגלות חתרנות פוליטית בברית המועצות לשעבר, היה בביקור באוקראינה זמן קצר לפני שנעצר. על פי הדיווח, פוטין חושש שהדלפו תוכניות פלישה למערב, בסדה נעצר יחד עם סגנו אנטולי בולוך, אך הוחזק במעצר בית עד כה. מצבו הנוכחי של בולוך אינו ברור.

הנשיא הרוסי שוכנע בתדרוכים של השירותים החשאיים שחייליו יתקבלו בברכה על ידי אוקראינים רבים, וישיגו ניצחון מהיר. אך במציאות הם מתמודדים עם התנגדות חזקה. הכלא שם הוכנס בסדה, שימש לאסירים פוליטיים בעידן המשטר הסובייטי, ומשמש באופן שוטף לכליאת חשודים בבגידה.

בחודש שעבר פיטר פוטין גם את סגן ראש המשמר הלאומי הרוסי. בסדה היה פקיד בשירותים החשאיים של פוטין זמן רב, והיה בתפקידו כמספר 5 של ה-FSB מאז 2009. רוסיה לא אישרה או הכחישה את מעצרו.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  15  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה