חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 30 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

בטחון

משתמש פעיל

רוסיה ממשיכה לתקוף אזרחים: הנשיא ביידן על פוטין "קצב"​

חמישה בני אדם נפצעו בהתקפות טילים על העיר לבוב הסמוכה לפולין. הערים צ'רניהיב ומריופול חרבות לחלוטין. למעלה מ-200 אזרחים נהרגו בשבועות האחרונים, הרוסים זועמים על ארצות הברית בעקבות דבריו של ביידן ומאיימים לנתק קשר​

יענקי פרבר | חדשות בעולם26.3.2022 | 21:35

"דבריו של ביידן על פוטין כי הוא קצב, מצמצמים את החלון לתיקון היחסים", כך הזהיר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, לאחר שנשיא ארה"ב תיאר את מקבילו הרוסי כ"קצב" במהלך ביקור בפולין.
- לפחות 59 מקומות דתיים ברחבי אוקראינה הופגזו על ידי כוחות רוסים, כך נכתב בדו"ח של הרשות במדינה האחראית לענייני הכנסייה. כנסייה קתולית, חמש כנסיות פרוטסטנטיות, שלושה מסגדים ושלושה בתי כנסת נפגעו גם הם בלחימה עד כה.
- הצבא הרוסי הפגיז אתרים אזרחיים וצבאיים בעיר הנמל מריופול מהאוויר ובאמצעות ארטילריה, ובעיר צ'רניהיב, הערים חרבות.
- הנשיא ביידן נפגש בוורשה עם שני שרים אוקראינים בשיחות פנים אל פנים הראשונות בין נשיא ארה"ב לבכירים מקייב מאז החלה פלישת רוסיה.
- לראשונה מזה שבועיים, שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, נראה יושב בפגישה של ראשי הצבא, ודן בהספקת נשק, הפעם הראשונה שבה השר הוצג בפומבי היה לפני יותר משבועיים.
- יותר מ-130 ילדים נהרגו במלחמת רוסיה אוקראינה, כך אמר משרד התובע הכללי באוקראינה בהודעה שפורסמה בטלגרם. לפחות 199 נוספים נפצעו מאז שכוחות רוסים פלשו לאוקראינה ב-24 בפברואר, הוסיפו במשרד.
- הנשיא זלנסקי אמר כי צבא אוקראינה נתן "מכות חזקות" נגד הכוחות הרוסיים, שהובילו ל"אבדות משמעותיות". בנאום הווידאו הלילי שלו, הוא אמר שכ-16,000 חיילים רוסים נהרגו.
- סוכנות הידיעות AP דיווחה שהיא תיעדה באופן עצמאי לפחות 34 תקיפות על מתקנים רפואיים אוקראינים על ידי כוחות רוסים.
- פקיד הגנה אמריקני בכיר אמר כי נראה כי ההתקדמות הצבאית של רוסיה על קייב נעצרה כאשר מוסקבה מפנה את הלחימה במקומות אחרים במדינה.
- מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, האשים את הקרמלין בהרג "אין ספור אוקראינים". בציוץ בטוויטר, בלינקן קרא למוסקבה לסיים את מה שהוא כינה "המלחמה הבלתי אנושית הזו".
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

תוצאות התקיפה: 300 בני אדם נהרגו בהתקפה אווירית רוסית​

על פי ההערכות, כ-300 בני אדם נהרגו בהתקפה רוסית על תיאטרון במריופול לפני תשעה ימים, כך מסרה מועצת העיר, בהסתמך על דיווחי עדי ראייה​

יענקי פרבר | חדשות בעולם26.3.2022 | 19:53

e53751ed0f5f7aa48237.jpg
חילוץ מבניין שהופגז בקייב | צילום: שירותי החירום של אוקראינה
ב-16 במרץ תקפו הרוסים אץ תיאטרון הדרמה של מריופול, בו לפי גורמים רשמיים אוקראינים שהו כ-1300 בני אדם, היה בין ההתקפות האכזריות ביותר של רוסיה על אזרחים מאז החלה פלישתה בסוף פברואר. כעת מתברר כי מאות בני אדם נהרגו בהפגזה.
מחוץ לבניין באותיות רוסיות ענקיות נכתב המילה "ילדים" בגודל מספיק כדי לראות אותה מהשמיים. רוסיה הכחישה שכוחותיה פגעו בתיאטרון, וטענה במקום זאת שגדוד אזוב האוקראיני במריופול אחראי לכך.
מועצת העיר מסרה הודעה בערוץ הטלגרם שלה: "לצערנו אנחנו פותחים את היום עם חדשות רעות. יש מידע, המבוסס על עדי ראייה, לפיו כ-300 בני אדם נהרגו בתיאטרון הדרמה במריופול כתוצאה מהפצצה של מטוס רוסי".
מוקדם יותר השבוע, פטרו אנדריושצ'נקו, יועצו של ראש עיריית מריופול, אמר כי מספר הניצולים המוערך מההפצצה בסביבות ה-200. סרטון של תוצאות ההפצצה, שעלה לאחרונה ברשתות החברתיות, מראה אנשים בורחים מהבניין המאובק והפסולת.
ניתן לראות חורים בקירות כאשר אנשים עושים את דרכם במורד גרם מדרגות כדי לעזוב את התיאטרון.
"הטיל פגע ממש במרכז תיאטרון הדרמה", נשמע קולו של גבר אומר.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

צפו​

אתר הנצחת השואה דרוביציקי יאר הסמוך לחארקוב נפגע במלחמה​

לפי מקורות אוקראיניים ותיעודים שפורסמו אתר ההנצחה דרוביציקי יאר הסמוך לחארקוב, נפגע היום במהלך ההפגזות והקרבות. בתוך כך השר הרוסי הבכיר שנעדר מעיני התקשורת הופיע בסרטון מצולם
  • מערכת המחדש
  • כ״ג באדר ב׳ תשפ״ב
  • 20:13
  • אין תגובות
  • זמן קריאה: < 1 דקה



Screenshot_20220326-200527_WhatsAppBusiness

שגריר ישראל באוקראינה , מיכאל ברודסקי, טוען כי “לפי מקורות אוקראיניים, אתר ההנצחה דרוביציקי יאר הסמוך לחארקוב, נפגע היום במהלך ההפגזות והקרבות”.
הנשיא האוקראיני ולודימיר זלנסקי אמר אמש, כי אוקראינה לא תוותר על אף חלק משטחה למען השלום. זלנסקי, שאמר אתמול כי “בכל יום שבו אנחנו ממשיכים את ההגנה אנחנו מביאים את השלום ומקרבים את הניצחון” – קרא לרוסיה לנהל משא ומתן על סיום הלחימה.
נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן נפגש היום עם נשיא פולין אנדז’יי דודה. הנשיא ציין את תרומתה של פולין למשבר ואת כמות הפליטים הגדולה שקלטו הפולנים, והוסיף כי שאר מדינות העולם צריכות לעזור בנטל. לאחר מכן נסע לבקר פליטי מלחמה מאוקראינה וכינה את פוטין “קצב”.


בתוך כך, אחרי שעלו תהיות רבות במשך שבועיים על נסיבות היעדרותו של שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו – והקשר של הנשיא ולדימיר פוטין לעניין – נדמה שסרטון שפורסם הבוקר שם קץ לשמועות. שויגו תועד במהלך ישיבה ביטחונית ברוסיה, לראשונה אחרי שנעלם לתקופה הממושכת מעיני הציבור.
אחת הטענות להיעדרות הייתה בעיות לב שמהן סבל שר ההגנה. בסרטון הוא נראה מנהל את הדיון הביטחוני יחד עם שורה של בכירים בצבא ובמערכת הביטחון של רוסיה. נושא הישיבה היה אספקת הנשק לצבא הרוסי.
 

בטחון

משתמש פעיל

בכיר אוקראיני מציע את עצמו כבן ערובה בתמורה לילדים​

בכיר במשטרה האוקראינית הציע עסקת חילופי שבויים עם הרוסים שבמסגרתה הוא ייפול בשבי מרצונו, ובתמורה הרוסים ישחררו ילדים מהעיר מריופול​

יענקי פרבר | חדשות בעולם25.3.2022 | 16:39

219848834feb70fefc23.jpg
ויצ'יסלאב אברוסקין | צילום: צילום מסך
על רקע ההסלמה במלחמת רוסיה-אוקראינה והעיר מריופול שספגה את מהכוחות הרוסים, מפקד בכיר במשטרת אוקראינה ויאצ'סלב אברוסקין הציע את עצמו כבן ערובה לכוחות הרוסים בתמורה לפינוי ילדים מעיר הנמל.
על רקע דיווחים כי העיר מריופול נהרסה, והמשבר ההומניטרי גואה, אמר אברוסקין בהצהרה ביום חמישי בחשבון הפייסבוק שלו, כי עוד לפני שהמלחמה החלה בסוף פברואר, הוא הבטיח לתושבים להגן על מריופול.
‏הוא כתב בפייסבוק: "‏עוד לפני תחילת המלחמה הבטחתי לתושבי העיר ‏שבמקרה של המלחמה אגן על מריופול, ‏‏נותרו הרבה ילדים בעיר הרוסה לחלוטין, שאם ‏לא ינצלו עכשיו, הם ימותו בימים הקרובים, הזמן אוזל. ‏אני פונה לרוסים - תנו לי אפשרות להוציא ‏ילדים ממריופול, במקום הילדים אני מציע את ‏עצמי".
עוד כתב: "אני מבקש שתכניסו אותי למריופול לאסוף ילדים ‏ולארגן את היציאה שלהם. אני צריך שלושה ימים בעיר. ‏בחילוץ האחרון בזמן החזרה עם הילדים, אני מוסר ‏את עצמי לשבי". עוד כתב: "‏אני ניצב במשטרה שאירגן באופן ישיר הפגנה נגד הרוסים, מ-2014 עד 2018, ‏אני כלול ברשימת הסנקציות שלכם".
בחדרי חרדי
 

בטחון

משתמש פעיל

רוסיה שילמה לאוליגרך יהודי שידאג שירססו צלבי קרס באוקראינה​

איש עסקים יהודי שילם עבור כתובות גרפיטי של צלב קרס באוקראינה לפני פלישת רוסיה, על פי דיווחים, הוא שוכנע לשלם לפושעים מקומיים בין 500 ל-1,500 דולר באמצעות מתווכים כדי להשחית את רחובות חרקוב עם סמלים נאציים​

יענקי פרבר | חדשות בעולם25.3.2022 | 16:25

צלב קרס, אילוסטרציה | צילום: פלאש 90
פאבל פוקס, אוליגרך אוקראיני שילם לפושעים מקומיים שיציירו צלבי קרס בערים באוקראינה, ואמר כי "לא הייתה לו ברירה לאחר שסוכנים רוסים פנו אלי". איש העסקים היהודי-אוקראיני צבר את רוב הונו ממיזמים ברוסיה.
לפי הדיווח, זה נמשך שלושה חודשים, בין דצמבר לפברואר השנה, ועד שכוחות רוסים פלשו לאוקראינה ב-24 בפברואר. על פי הדיווח ב'רולינג סטון'. האוליגרך הפעיל מתווכים על מנת לאתר אנשים שיהיו מוכנים לבצע את מעשי הוונדליזם האנטישמיים. יתרה מכך, בדיווח נאמר כי גורם אמריקאי שדיבר בעילום שם אישר את ההאשמות ואמר כי פעילותו של האוליגרך הייתה ידועה בכל קהילת המודיעין האמריקאית.
כזכור רוסיה התעקשה שוב ושוב כי פלישתה לאוקראינה היא "מבצע צבאי מיוחד" שנועד "לנקות את המדינה מנאצים" טענות שנדחו על ידי הקהילה הבינלאומית. איש העסקים אמר כי "לא הייתה לו ברירה" וניתנה לו האפשרות "לשתף פעולה", או "להפסיק לעשות עסקים ברוסיה". הוא ציין כי הוא מודע באופן אישי לשלושה מקרים של כתובות נאצה אנטישמיות ששולמו בכספו, וציין כי הקמפיין התרחב גם לבירה קייב.
ההאשמות שהועלו נגד פוקס מפתיעות, בהתחשב במורשתו היהודית ובהיסטוריה של תרומות למטרות יהודיות באוקראינה, כולל לאנדרטת השואה באבי יאר בקייב.
בכיר הק.ג.ב. לשעבר, אולג קאלוגין, התייחס לטקטיקה הזו בספר הזיכרונות שלו, וציין כי מרגלים סובייטים השתמשו בשיטות דומות במהלך המלחמה הקרה, והשחיתו בתי כנסת ובתי קברות יהודיים בניו יורק ובוושינגטון. קציני ק.ג.ב. שילמו לסוכנים אמריקאים שיציירו צלבי קרס על בתי הכנסת, כדי להראות שארצות הברית אינה מסבירת פנים ליהודים. סוכנים רוסים בניו יורק שכרו אנשים לחילול בתי קברות יהודיים, כתב קאלוגין.
רוסיה הייתה בית שני עבור פוקס. הוא עשה שם את הונו בנדל"ן ובבנקאות והחזיק באזרחות רוסית. פוקס אמר שהוא מכר את עסקיו ברוסיה וחזר לאוקראינה ב-2014 כדי לחפש הזדמנויות חדשות. גרסה נוספת לאירועים היא שפוקס עזב את רוסיה בעקבות חובות ענק והאשמות על לכאורה הונאה. הוצא צו מעצרו ברוסיה בגין מעילה לכאורה של 220 מיליון דולר, אך פוקס אמר כי הוא בוטל. בשלב מסוים, גם רוסיה הטילה סנקציות על פוקס. בשנה שעברה הוא אמר שהוא ויתר על אזרחותו הרוסית. מקום הימצאו הנוכחי אינו ברור.
תפקידו של פוקס כמנהל כללי של חברת פיתוח גדולה במוסקבה בשנות ה-2000 הוביל לפגישות עם נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ כדי לנהל משא ומתן על מגדל טראמפ בבירת רוסיה. העסקה התפרקה לאחר שטראמפ דרש מראש 20 מיליון דולר ב-2006 עבור הזכות להשתמש בשמו, סוכנות הידיעות בלומברג פרסמה, כי בכיר לשעבר אצל טראמפ אמר ב-2016 כי ארגון טראמפ שמר על קשרים עם פוקס לאורך השנים.
האוליגרך לא הגיב לבקשות תגובה שנשלחו על ידי האתר 'רולינג סטון'.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

ביידן שוקל להדיח; רוסיה מגיבה לבידודה​

נשיא ארצות הברית אמר כי הוא שוקל להסיר את רוסיה מפורום המדינות היוקרתי, ודובר הקרמלין מגיב: "שום דבר נורא לא יקרה אם נודח". הוא גם לא מתרגש מהניסיון הכולל לבודד את רוסיה​

מאיר שלם | חדשות בעולם25.3.2022 | 15:51

ולדימיר פוטין וג'ו ביידן | צילום: דוברות הקרמלין
ארצות הברית ממשיכה בניסיון לבודד את רוסיה בעקבות הפלישה שלה לאוקראינה, אך ברוסיה לא מתרגשים.
הנשיא ביידן, שמוביל סנקציות כלכליות חריפות נגד הרוסים, אמר כי הוא חושב שיש להסיר את רוסיה מה-G20, פורום מדינות יוקרתי.
דובר הקרמלין, טרי פסקוב, התייחס בשיחה עם עיתונאים לאפשרות שרוסיה תודח מפורום מדינות ה-G20, ואמר כי רוסיה כלל לא חוששת מהאפשרות הזאת.
"מדובר בפורום חשוב, אבל מכיוון שרוב המדינות שחברות בו נמצאות במלחמה כלכלית איתנו - שום דבר נורא לא יקרה אם נודח".
הוא הגיב גם לניסיון הכללי לבודד את הרוסים, "העולם מגוון הרבה יותר מאשר ארה"ב ואירופה, והמאמצים האמריקנים לבודד אותנו ממנו - ייכשלו. מוסקבה תבנה כיוונים מדיניים חדשים בכל התחומים".

בחדרי חרדים
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
* אוסטרליה הודיעה על תוכניות להטיל סנקציות על נשיא בלארוס ומשפחתו.
* יפן מטילה סנקציות חדשות על 25 רוסים ו-81 ארגונים רוסיים, כולל דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב ורעייתו.
* אוקראינה אומרת שהיא חיסלה חטיבה רוסית ענקית של קרוב ל-650 חיילים רוסים, ולמעשה כולם נהרגו.
*
* חילופי שבויים אזרחיים - לא צבאיים בין רוסים לאוקראינים, אוקראינים מסרו 11 רוסים שהם הצילו מספינה שטבעה, ורוסיה החזירו להם 19 אוקראינים שנחטפו בימי הלחימה הראשוניים.
file.php

* שר ההגנה לשעבר של גאורגיה נמצא כעת באוקראינה עם קבוצה של אנשי צבא גאורגים כדי לעזור להביס את הרוסים.
file.php

* נשיא הצלב האדום נפגש יום שישי עם שר החוץ של רוסיה לברוב בזמן שדנו בהתחייבויות ההומניטריות של שני הצדדים במהלך מלחמה.
file.php

* ביידן נפגש עם חייליו שבגבול פולין,
- במשך הפגישה ביידן אמר לחייליו שכשהם יכנסו לאוקראינה, הם יראו את הנחישות האוקראינית, מה הוא התכוון באמירה זו לא ידוע, מבית הלבן נמסר כי הכל ממשיך כרגיל וכמו שהיה ואף אחד לא הולך לשומקום.
ישב איתם לארוחה.
file.php


סלפי
file.php
file.php


* לאחמ"כ באיחור של מה, נפגשו שתי המנהיגים האמראיקאי - ביידן, עם הפולני.
file.php

* משאית רוסית סמוך לקייב, לפי ההשערות אלו הם תוצאותיה של בקבוק תבעירה אזרחי
file.php

file.php
file.php

* איוונקה טראמפ בתו היהודית של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מדווחת שהיא תרמה מיליון ארוחות לאוקראינים בקייב, לבוב וסומי.
file.php

לוטננט גנרל יאקוב רזנצב . מפקד הארמיה ה49 .
מדובר בקצין בכיר מאוד , שימש גם כמפקד הארמיה ה41 עד 2020 .

חיסולו אושרה ע"י הרוסים, לטענתם צלף אוקראיני חיסל אותו במריופול, יחד איתו חוסלו עוד שתי רמי דרג רוסיים, אחד מנהל תחנת הרדיו דשם, ועוד צלף.
כל זה קורה לאחר האולטימטום ושבירתו, שהרוסים שמו על העיר מריופיול, לפי"ז מסתמן שהרוסים רק רצו להרתיע עם האולטימטום, וללא שום תוכנית אמיתית בנושא.
תמונותיהם:
file.php
 

חניבעל

משתמש פעיל
כל מי שכותב פה על אבידות סמוך לקייב
חשוב שידע , אין כרגע כוחות רוסים סמוך לקייב , ממזרח הם קרוב ל100 ק"מ , וממערב הם כ50 ק"מ .
בנוסף , מי שהביא תמונות שהם כביכול של יעקב רזנצב ו2 שחוסלו איתו , זה תמונות של מח"ט ימית 810 אלכסיי שרוב שחוסל במריופול , ניתן לראות לפי הכובע שהוא מחיל הים וכן הדרגות שהם קולונל . רזנצב נהרג במתקפה על מפקדת הארמיה ה49 בשדה התעופה בחרסון .
 
נערך לאחרונה ב:

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

הנשיא ביידן תוקף: "פוטין לא יכול להישאר בשלטון"​

הנשיא ביידן שנמצא באירופה בימים אלה עקב המלחמה של פוטין נגד אוקראינה, אמר שפוטין "לא יכול להישאר בשלטון" בנאום לוחמני במיוחד. גורם רשמי בבית הלבן אמר כי דבריו של ביידן אינם מייצגים שינוי במדיניות של וושינגטון. "הנקודה של הנשיא הייתה שלא ניתן לאפשר לפוטין להפעיל כוח על שכניו או על האזור", אמר הבכיר לסוכנות הידיעות רויטרס.

"המערב כעת חזק יותר, מאוחד יותר ממה שהיה אי פעם", אמר ביידן. "גם הקרב הזה לא יסתיים בעוד כמה ימים או חודשים. אנחנו צריכים להתארגן לקראת הקרב הארוך שלפנינו".

"ההתנגדות האמיצה שלהם היא חלק ממאבק גדול יותר למען עקרונות דמוקרטיים חיוניים המאחדים את כל האנשים החופשיים", אמר ביידן. "אנחנו עומדים לצידכם, נקודה". בנאומו אמר ביידן כי נאט"ו היא ברית ביטחונית הגנתית שמעולם לא ביקשה את מותה של רוסיה, והוא חזר והדגיש כי למערב אין רצון לפגוע באזרחי רוסיה, על אף שהסנקציות שלו מאיימות לפגוע בכלכלה של רוסיה.

פולין הייתה תחת שלטון קומוניסטי במשך ארבעה עשורים עד 1989 והייתה חברה בברית הביטחון בהנהגת מוסקבה של ברית ורשה. אך כעת היא חלק מהאיחוד האירופי ומנאט"ו. יותר מ-2 מיליון בני אדם נמלטו מהמלחמה לפולין. בסך הכול, כ-3.8 מיליון עזבו את אוקראינה מאז תחילת הלחימה.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

הרוסים ירו לעבר אזרחים וחטפו את ראש העיר​

הצבא הרוסי פלש לעיר צ'רנוביל - סלבוטיץ', חטף את ראש העיר והשליך רימוני הלם וירה באוויר לעבר אנשים שיצאו להפגין נגד הפלישה הרוסית. מאוחר יותר בשבת, תושבים מקומיים אמרו לתקשורת המקומית, כי תושב אחד של סלבוטיץ' נפצע במהלך ההפגנה. ישנם גם פצועים בקרב החיילים האוקראינים, אך לאחר מספר שעות הכובשים הרוסים שחררו את ראש העיר.

ראש המינהל הצבאי האזורי בקייב אולכסנדר פבליוק כתב בטלגרם: "פולשים רוסים פלשו לעיר סלבוטיץ' ותפסו את בית החולים העירוני. ראש העיר, יורי פומיצ'ב, נחטף על ידי הפולשים ושוחרר שעות לאחר מכן". עוד אמר, כי: הפולשים הרוסים פתחו באש באוויר לכיוון הכיכר בה הפגינו התושבים והשליכו רימוני הלם לתוך ההמון".

עוד כתב: "אנשים לא חמושים צעדו ישר אל משורייני האויב ואל הכובשים החמושים, אשר ירו אש באוויר, וצעקו "הביתה, לא רוצים אתכם כאן, לכו מכאן".
 

חניבעל

משתמש פעיל
מכון מחקר אמריקאי חשוב בשם isw
1. מעריך שמריופול תיפול בימים הקרובים .
2. בשטח הכוחות הרוסים ממשיכים להתארגן לכיבוש קייב, ומגיעים כוחות חדשים מהמחוז הצבאי המזרחי.
3. ברחבי חרסון ישנה התנגדות מקומית מסוימת , שמכריחה את הרוסים להזרים לשם הרבה כוחות .
4. הרוסים כל העת מנסים לכתר את צ'רנהייב , כרגע ללא הצלחה . בקרב על חרקוב הם מעט נסוגים כרגע ונכשלו לפרוץ לתוך איזיום .
 
נערך לאחרונה ב:

מוייייישה

משתמש פעיל

אוקראינה דורשת מאפל להפסיק לעשות עסקים עם רוסיה

בעקבות הפלישה הרוסית, דרש סגן ראש ממשלת אוקראינה ממנכ"ל אפל טים קוק לחסום את הגישה מרוסיה לאפסטור: "הטכנולוגיה המודרנית היא התשובה הטובה ביותר לטנקים, משגרי רקטות וטילים, הפסיקו לספק לרוסיה שירותים ומוצרים"​

 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה