חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 30 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אשכול חדש לדיווחים בלבד!

שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
    ותישלל לכותב הרשאתו מאשכול זה.
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמש פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
  • משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם.
 

משך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יוצרי ai
*כאן חדשות*
@kann_news
"גורמים אמריקנים מעריכים כי נרשם כשל בשיגורם של 60% מהטילים הרוסיים לעבר יעדים באוקראינה. לדבריהם, בחלק מהמקרים מדובר בכישלון בשיגור עצמו ובמקרים אחרים לא התפוצצו הטילים בעת שפגעו ביעדם"
 

בטחון

משתמש פעיל

מאריפול העיקשת: העיר שתכריע את מלחמת רוסיה-אוקראינה​


14:12 כ״א באדר ב׳ תשפ״ב 24.03.2022 מערכת האתר
מלחמת רוסיה ואוקראינה נכנסת לחודש השני ללחימה ורוסיה ממשיכה להתבוסס בבוץ האוקראיני הטובעני ומתקשה להכריע את המחוזות והערים הגדולים | כתב החוץ שלמה ריזל בטור פרשנות מרתק על הקרב על העיר מאריופול, ששני אנשים רואים ככזה שיכריע את המלחמה ולא מסכימים לוותר על שום מטר | מרתק
שכירי חרב סרביים במערכה על מאריופול
ארבעה שבועות בדיוק מלאו היום (חמישי) לפרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה.
מאריופול, עיר הנמל האוקראינית לחופי ים אזוב, בחבל דונייצק שבדרום-מזרח המדינה, לא הייתה ידועה עד זה מכבר בנפש הארץ, כמו גם האוכלוסייה העולמית שאין באחרונה נדמה שהיא לא מככבת. המצור הפך למשהו ששני ביניהם במלחמת רוסיה-אוינה הם מוכנים לוותר בו, ומעמידה אל מול הרוסים, ומכאן, היא בוודאי אחת הכותרות המתמצות את חודש המלחמה הראשון.
מאריופול היא כיום סמלית בין כמה וכמה כמה וכמה מה שיקרה. ראשית, כי היא אחת מעשר הערים הגדולות במדינה, ושנית, היא היישוב הגדול ביותר בחבל דוניצק שלא נפל בידי הרוסים ומשכך אין להם רצף טריטוריאלי ממערב רוסיה בואכה חצי האי קרים בדרום אוקראינה.
למלחמה העיקשת סביב מאריופול יש עוד 2 סיבות חשובות יותר. הרוסים, המופתעים מעוצמת ההתנגדות האוקראינית, יודעים שאם העיר הופכת לסמל, נפילתה לידיהם והפיכתה לעיי חרבות תהיה בעלת משמעות סימבולית מוראלית מהדהדת. עיני הצבא האוקראיני כל נשואות למתרחש בה וניצחונם בה יגרום לחיליו לברוח מהמערכה בזירות אחרים. "זה יגרום לאפקט דומינו" כתבו השבוע עיתונאים רוסיים המזוהים עם הממשל.
סיבה נוספת היא הלוחמים בעיר, שבשלה זהתם אף צד לא יוותר עד הכדור האחרון: הגדוד האוקראיני הפך את המאריופול לסמל ההתנגדות לרוסים הוא גדודו הניאו-נאצי של אוקראינה. הרוסים הרי מצהירים תחת כל עץ רענן שהם יצאו למלחמה כדי "לטהר את אוקראינה מנאצים" ומאריופול שמנוהלת צבאית על ידי 'אזוב' היא סמל המאבק הזה שלהם. גדוד 'אזוב' מצידו לא מוכן לוותר כמובן לרוסים לא ייכנע בשום מחיר.
הם הטילו לפני שבוע למערכה על העיר גדודי לוחמים מוסלמים מצ'צ'ניה ומקווים שיעשו עבורם את העבודה. למה אתה? כי הגדודים הצ'צ'נים, לפחות בחומרים הוויזואליים המגיעים מהם, נראים מאומנים ומאובזרים הרבה יותר מחיילים רוסיים רגילים. לצד זאת, המפקדים הרוסים והצ'צנים מדרבנים אותם בקריאות קרב נגד "הבנדרים" הגזענים – החיילים מ'אזוב' שמאדירים את שמו של הלאומן האוקראיני, רוצח היהודים סטפן בנדרה ימ"ש. "הצ'צנים יודעים שבעיני 'הבנדרים'. ' הם זן נחות וראוי להשמדה מדרבנים את החיילים שלהם להילחם בהם בשם הגזענות, ובשם העליונות המוסלמית שלהם" אמר לי השבוע עיתונאי יהודי המשדר באחד מכלי תקשורת דוברי הרוסית בישראל. 'האומן היטב,
כך או כך המראות העולים מהלחימה העזה במאריופול אכן קשים. מספר אלפי אזרחים שנקלעו בעל כורחם למלחמה העיקשת הזו ולא השכילו או לא מיכלו לברוח מבעוד מועד, סיוע מהפצצות חסרות אבחנה נוחות גם על יעדים אזרחים ומביאה לנפגעים. ההערכה האוקראית מדברת על הרוגים, אבל גם אם נניח רוגים על מספרי שנועדו להגביר את סבלם של האזרחים, עדיין מספר הנפגעים האזרחים גבוהים מאוד ותושבי העיר לבעיות קשות בעל כורחם, בכל דקה שעוברת.
 

בטחון

משתמש פעיל

15,000 תושבים גורשו בכוח ממריופול לרוסיה​

חיילים רוסים מגרשים בכוח את האוקראינים בהמוניהם מהריסות העיר מריופול ל'מחנות סינון' ולאחר מכן לתוך רוסיה, כך טוענים גורמים רשמיים. האוקראינים מתחננים לצוותים הומניטריים שיקבלו גישה לעיר הנצורה מזה כשבועיים ברציפות​

יענקי פרבר | חדשות בעולם25.3.2022 | 07:34

796f15412b052a58a867.jpg
פינוי אזרחים מאוקראינה | צילום: משטרת אוקראינה
לפחות 15,000 תושבים גורשו בכוח מהעיר מריופול באוקראינה, מאז שנכבשה על ידי כוחות רוסים. כך מסרו הרשויות המקומיות. הרשויות הזהירו כי על פי ההערכות 100,000 תושבים שנותרו מאחור, נמצאים במצוקה נואשת ללא גישה למזון, מים או חַשמל.
שירותי הביטחון של אוקראינה טענו כי זיהו 'מחנה סינון', שהוקם בעיר דוקוצ'ייבסק, באזור דונייצק, וטענו כי קציני ביון (FSB) רוסים פועלים למיין את האזרחים המגורשים כדי לזהות כל מי שיש לו קשר לכוחות החירום באוקראינה. עובדי עירייה, משטרה או צבא.
אלה שנחשדו כחלק מהמערך העירוני או איש ביטחון, על ידי ה-FSB, מגורשים לרוסיה עצמה לאזורים מרוחקים - במיוחד סחלין, אי מול החוף הצפוני של יפן - שם הם נאלצים לחתום על מסמכים המגבילים אותם להישאר באזור לפחות לשנתיים הקרובות.
בינתיים מתנהלים קרבות עזים ברחובות מריופול, שם כוחות אוקראינים שהיו במצור כמעט חודש מנסים להחזיק את העיר כנגד כל הסיכויים. על מנת לכבוש את העיר, כוחות רוסים הפגיזו אותה ללא הבחנה במשך שבועות - והותירו לפי הערכות 90% מהמבנים עם נזק למרות שמאות אלפי אנשים חפים מפשע היו לכודים בה.
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בנאום וידאו בפני הפרלמנט של איטליה ביום שלישי האחרון, כי "לא נותר דבר" במריופול לאחר שבועות של הפצצות רוסיות. ראש הוועד הבינלאומי של הצלב האדום אמר ביום חמישי כי יש צורך בהסכמה בין צבא רוסיה לאוקראינה לפני שניתן יהיה לפנות אזרחים כראוי מאוקראינה. כרגע הרוסים לא מאפשרים פינוי בטוח.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

דיווח: רוסיה מתכננת התקפות שווא על עצמה ולהאשים את אוקראינה​

רוסיה עלולה להרוג אלפי אזרחים רוסים, בניסיון להצדיק גיוס כללי של חיילים. כך מזהיר פוליטיקאי רוסי גולה | הוא אמר שהמזימה להאשים את קייב בהתקפות הודלפה על ידי מקור ביטחוני​

יענקי פרבר | חדשות בעולם25.3.2022 | 09:38

81c45e5d7f9afb8fdcdb.jpg
צבא רוסיה | צילום: משרד ההגנה הרוסי
רוסיה מתכננת גל של התקפות על הערים שלה בתואנת שווא בראשות ארגון הביון הרוסי ה-FSB (מקביל לשב"כ הישראלי). וכך היא תאשים את אוקראינה כדי להצדיק גיוס כללי של חיילים, כך הזהיר פוליטיקאי רוסי גולה.
איליה פונומרב, בן 46, טען כי שירות הביטחון הרוסי מתכנן לכוון טילים למפעלים כימיים ברוסיה שיגרמו למותם של אלפי אזרחים. כך יוכל פוטין להאשים שהטילים הגיעו מאוקראינה, כך טען פונומרב, שלפני שמונה שנים היה הפוליטיקאי הרוסי היחיד שהצביע נגד סיפוח חצי האי קרים שביצע פוטין.
פונומרב אמר שהמזימה, שהודלפה על ידי מקור ביטחוני, תשמש להצדקת גיוס כללי על מנת לפצות את רוסיה על ההפסדים של החיילים הרוסים בשדה הקרב במהלך פלישתם הברברית לאוקראינה.
קצין בכיר בצבא נאט"ו אמר אתמול כי ברית נאט"ו מעריכה כי רוסיה ספגה בין 30,000 ל-40,000 הרוגים בשדה הקרב באוקראינה במהלך החודש הראשון של המלחמה, כולל בין 7,000 ל-15,000 הרוגים.
למרות גיוס כוח של בין 150,000 ל-200,000 חיילים רוסיים, מוסקבה תכננה כי תהיה התנגדות חלשה של הכוחות האוקראינים - ככל הנראה בגלל כשלי המודיעין הרוסי. אך רוסיה הופתעה ונראית המומה בשדה הקרב.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

נשיא אוקראינה: שוחחתי שוב עם בנט​

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח לאחרונה שוב עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי – כך מסר הלילה זלנסקי בסרטון שפרסם, צפו בתיעוד של שיגור טיל זרחן


נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הלילה (שישי) כי שוחח שוב ביממה האחרונה עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם מנהיגים נוספים על מנת לדאוג לכך שתיהיה הפסקת אש.
בסרטון שפרסם בערוץ הטלגרם שלו הוסיף זלנסקי כי קיים שיחות גם עם מנהיגים אחרים בעולם, בהם נשיא ליטא גיטנאס נאוסדה, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג’ונסון ונשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי. הוא אמר כי השיחות נוגעות לשלום ולהפסקת הלחימה. הוא לא מסר פרטים נוספים אודות השיחה עם בנט.

“בכל יום של הגנה – אנחנו מביאים את השלום, כי במלחמה הזו פשוט בלתי-אפשרי לא לנצח”, אמר זלנסקי והוסיף: “כל השיחות והנאומים נועדו כדי שרוסיה תבין דבר אחד: צריך להגיע לשלום. רוסיה גם צריכה לרצות שלום”.



בתוך כך על פי הערכות של שלושה בכירים אמריקנים, רוסיה סובלת משיעורי כישלון של עד 60 אחוזים בחלק מהטילים המדויקים בהם היא משתמשת בלחימה באוקראינה – כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס.
 

בטחון

משתמש פעיל
בארה"ב טוענים: "רוסיה ניסתה להשתלט מרחוק על תחנת כוח גרעינית"


כתב אישום שנחשף מלמד לכאורה על כוונה לחדור לתשתיות החשמל האמריקניות • "חמישה מרגלים רוסים ניסו לשתול תוכנה זדונית"על רקע המתיחות מול רוסיה בשנים האחרונות, וחודש בדיוק לאחר הפלישה לאוקראינה, הרשויות בארה"ב חשפו פרשה שלכאורה מלמדת על תוכנית של הדרגים הגבוהים ביותר ברוסיה לבצע חדירה לתשתיות החשמל של ארה"ב, כולל תחנת כוח גרעינית, במטרה לאפשר שליטה מרחוק במערכות הרגישות. כך פורסם ב'ישראל היום'.

בכתב אישום שנחשף אתמול (חמישי), עולה כי מרגלים רוסים הופעלו במשך חמש שנים לפחות במטרה לאסוף מידע שיאפשר לממשל הרוסי להשיג שליטה מרחוק בתחנות כוח בארה"ב, כולל כאמור תחנה גרעינית, אף שלא ברור אם הייתה כוונה לממש את האפשרות הזאת אם הייתה מושגת.

מדובר בפאבל אלכסנרוביץ' אקולוב, מיקאיל מיקאליוביץ' גברילוב ומראט ולרייביץ'. כולם חברי ארגון הביון הרוסי FSB. בשנים 2012 עד 2014, הם ניסו לשתול בחשאי תוכנה זדונית בתוך עדכוני התוכנה של מערכות השליטה של תחנות כוח. בין היתר, ניסו לפעול מול יותר מ-3,000 אנשים שזיהו כעובדים בתשתיות חשמל בארה"ב, ב-500 מקומות שונים ברחבי המדינה, כולל בגוף הפדרלי לרגולציה של תחנות כוח גרעינית. במקרה אחד הצליחו לפגוע במערכת הרשמית לתקשורת של חברה המנהלת תחנת כוח בקנזס, Wolf Creek Nuclear Operating Corp, כך צוין בכתב האישום.

בכתב אישום שני שנחשף אתמול, הואשמו אזרח רוסי בסך יבגני ויקטורוביץ' ועוד אדם נוסף בגין ניסיון לפרוץ למערכת השליטה של מתקן נפט אמריקני וחברת ייצור אנרגיה נוספת בין השנים 2017 ל-2018.

"להיות ערניים כל הזמן"

"אף שמדובר בפעילות מהעבר, היא מלמדת באופן ברור שיש צורך דחוף להגן על המערכות של המגזר העסקי בארה"ב ולהיות ערניים כל הזמן", אמרה המשנה לתובעת הכללית של ארה"ב ליסה מונקו.

האנשים שנגדם הוגש כתב אישום אינם בארה"ב וכנראה לא יוסגרו, אך ההחלטה לפרסם את החשדות נועדה לגרום לנורת אזהרה להידלק אצל חברות שאצלן יש תשתיות קריטיות, ומלמדת על המשך החשש שפעילות רוסית תשבש את החיים בארה"ב.

רק לפני כמה ימים הנשיא ג'ו ביידן הזהיר כי יש "מידע מודיעיני הולך וגדל", על כך שהממשל שוקל לבצע מתקפות סייבר בתגובה לסנקציות הכואבות שהטיל המערב על המדינה בעקבות הפלישה.
 

בטחון

משתמש פעיל
יהודי אוקראינה עלייה בהמתנה: ישראל נכשלת עד כה בהבאת היהודים מאוקראינה


12 אלף טועני זכאות לעלייה מחכים לתשובה • במדינות הסמוכות לגבול ממתינים אלפים לתורם לעלות • נתיב: "יש מחסור בכוח אדם"השבוע הרביעי למלחמה באוקראינה הוא שבוע של היפוך מגמה בקרב על העלייה ארצה: בימים האחרונים מגיעים יותר עולים במסגרת חוק השבות מפליטים, לאחר שבשבועות האחרונים המצב היה למעשה הפוך. כך פורסם ב'ישראל היום'.

בשלושת השבועות הראשונים למלחמה מדינת ישראל נחלה כישלון חרוץ בתחום. בעיתונים התנוססו תמונות מרגשות של עולים עם דגלי ישראל, אבל המספרים היו מזעריים. שעריה של מדינת ישראל היו פתוחים לרווחה לפליטים, אבל כמעט סגורים בפני עשרות האלפים שביקשו להגיע הנה כעולים. עד לסוף השבוע שעבר ישראל קלטה רק 3,695 עולים מאוקראינה, אך אפשרה ל־7,437 פליטים בלי שום זיקה לחוק השבות להיכנס באשרות תייר ארצה. היחס היה שני פליטים על כל עולה.

הפליטים שמצליחים לרכוש כרטיס טיסה מאירופה לישראל אינם בהכרח העניים ביותר. במדינות הגובלות באוקראינה, בעיקר במולדובה, ממתינים 10,000 פליטים זכאי חוק השבות. רבים מהם נותרו עם דולרים בודדים ביד, ובלי שום יכולת לרכוש כרטיס טיסה ארצה, והם ממתינים כבר ימים רבים לכרטיסים חינם למטוסי העלייה המאורגנת. באצטלה של הומניות, ישראל פתחתה את שעריה לאמידים שבקרב הפליטים, והותירה את הפליטים היהודים, העניים יותר, להמתין בקור המולדבי לאישורים.

"בזכות מנגנון האישור מאירופה, המונע עליית אזרחים אוקראינים על טיסה לישראל ללא אישור מראש, אנחנו רואים בשבוע האחרון היפוך מגמה חיובי", אומרת שרת הפנים איילת שקד. "יש פחות אזרחים אוקראינים שמגיעים באשרת תייר, ויש יותר טיסות עולים מאורגנות. כך למשל, ביום רביעי האחרון הגיעו ארצה 507 עולים וזכאי חוק השבות מאוקראינה, לעומת 364 אזרחים אוקראינים באשרות תייר".

גל עלייה מרוסיה
אבל כדי לשנות את התמונה יש עוד עבודה רבה. מתחילת המלחמה נכנסו 8,978 אזרחים אוקראינים לישראל באשרות תייר, לעומת 6,223 עולים חדשים או זכאי חוק השבות מאוקראינה. מדובר על יחס של 1.44 פליטים על כל עולה חדש.

לצד העלייה מאוקראינה יש גם גל עלייה נאה מרוסיה ומבלארוס, וישראל קלטה בסך הכל מאז המלחמה 7,880 עולים (מרוסיה, מבלארוס ומאוקראינה יחד). כך או כך, המצב רחוק מלהשביע רצון, ומדינת ישראל 2022 לא מצליחה לעמוד כראוי במשימת הבאת העולים ארצה, גם בימים של מצוקה הומניטרית.

במערך של נתיב, הגוף הממונה במשרד ראש הממשלה על מתן אשרות העלייה, נכון ליום חמישי בבוקר ממתינות למענה 12,060 פניות של טועני זכאות לעלייה ממזרח אירופה. בקישינב שבמולדובה צוואר הבקבוק לא נפתח, למרות מסלול "עלייה אקספרס" ואף שפועלים שם ארבעה קונסולים במקום אחד.

פליטים יהודים שרוצים לעלות ומבקשים לקבוע תור לקונסול במולדובה צריכים להמתין לפחות שבעה ימים, ואז לעמוד שעות ארוכות בתור. אין פלא שהפיתוי, למי שנותרו חסרי כל, להמשיך לגרמניה, שמציעה מגורים חינם לשנה שלמה, במקום להמשיך ולחכות לביורוקרטיה הישראלית, הולך וגובר.

"אנחנו מנסים לטפל באנשים מהר יותר, אבל גם לא לפגוע באיכויות של בדיקת הזכאות", אומרת נטע בריסקין, ראשת נתיב. "יש לנו מחסור בכוח אדם. פתחנו קורס להכשרת 12 קונסולים נוספים, אנחנו עובדים מסביב לשעון. גייסנו 30 פנסיונרים שלנו ככוח 'מילואים', וכעת אנחנו פותחים קורס מזורז שיימשך כחודש בתנאי פנימייה כדי להכשיר עוד 40 קונסולים. אנחנו משערים שנגיע בסופו של דבר לכ־50 אלף עולים".
 
נערך לאחרונה ב:

חניבעל

משתמש פעיל

מבזק​

פורבס: לאוקראינה יש כיום יותר טנקים מאשר כשהמלחמה התחילה. איבדה 74 טנקים אך לקחה לפחות 117 טנקים רוסיים. הרוסים תפסו בינתיים לפחות 37 טנקים אוקראינים – מספר שאינו מספיק לפצות על כ-274 הטנקים שאיבדו. המומחים אומרים שהפער מעיד על חוסר המוכנות הרוסית למלחמה מול יריב נחוש. המחדש​

הערה : קצת מוזר המספרים 74 ו274 , סיכוי סטטיסטי אפסי .
 

חניבעל

משתמש פעיל
בהמשך להודעה הקודמת , צריך לזכור .
1. הצי האוקראיני נמחק , ויתכן מאוד שזו הסיבה שבדרום המדינה ההצלחה הרוסית ברורה בגלל הסיוע הצמוד של חיל הים מחופי הים השחור וים אזוב .
2. חיל האויר האוקראיני כמעט ונמחק , ועיקר לוחמת האויר כיום זו הגנה אוירית וכטבמי"ם .
 

חניבעל

משתמש פעיל
במפה שמופיעה בויקיפדיה בערך ציר הזמן [אנגלית] מופיעים כמה שינויים מעניינים .
1. הוסטמל ובוצ'ה שנחשבו לרוסים הפכו לשליטה מעורבת
2. השטחים שמזרחית ודרומית למיקולייב הפכו לאוקראינים לגמרי , ומצפון לעיר חרסון ישנו לחץ חזק אוקראיני , כעין חצי מצור .
 

בטחון

משתמש פעיל

רוסיה מזהירה כי תרסק את פולין, אם תנסה להתערב במלחמה​

לאחר שזו הציעה לשלוח כוחות 'שמירת השלום' של האו"ם לאוקראינה, רוסיה מאיימת על פולין שהיא "תתרסק" אם תנסה להתערב במלחמתה באוקראינה | שופרי הקרמלין בטלוויזיה הממלכתית אמרו שוורשה הבירה תתפורר "אחרי 2 שניות" | "יש להתייחס לאיומים ברצינות"​

יענקי פרבר | חדשות בעולם25.3.2022 | 10:36

רוסיה מזהירה כי היא "תרסק" את פולין אם זו תנסה להתערב במלחמת אוקראינה, לאחר שוורשה הציעה לשלוח כוחות שמירת השלום של האו"ם.
בהודעה מטרידה אמר סגן יו"ר הפרלמנט הרוסי, ולדימיר שאמנוב: "הגיע הזמן שההנהגה של המדינה תגיד ספציפית שיש גבולות". שאמנוב, לשעבר מפקד הכוחות המוטסים הרוסים, הוסיף כי השלבים האחרונים של המלחמה "יתקיימו בסמוך לגבול אוקראינה-פולין, והפולנים יקבלו תגובה תחת התכנית המלאה שתכלול טילים היפרסוניים".
האזהרה מגיעה בעקבות הצעה פולנית לשלוח כוח שמירת השלום של האו"ם לאוקראינה. על פי תוכנית של משרד ההגנה הפולני שהודלפה לתקשורת באירופה, משימת שמירת השלום אמורה לכלול כ-10,000 חיילים שיישלחו לאוקראינה.
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר כי "המהלך יוביל לעימותים ישירים עם נאט"ו, אם פולין תשלח חיילים לאוקראינה".
שופרי הקרמלין בטלוויזיה הממלכתית של רוסיה הזהירו כי מוסקבה מוכנה להשתמש בנשק גרעיני נגד פולין והמדינות הבלטיות וכי ורשה תושמד "לאחר שתי שניות". אלינה פוליאקובה, ראש המרכז לניתוח מדיניות אירופית אמרה כי יש להתייחס לאיומים ברצינות.
מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי ישנם 100,000 חיילים אמריקאים באירופה ו-40,000 כוחות תחת פיקוד ישיר של נאט"ו. כשהחששות ממשיכים לגדול, צרפת העלתה את רמת הכוננות שלה, ונקטה בצעד חסר תקדים של פריסת שלוש צוללות גרעיניות בים, כך דווחה כלי תקשורת צרפתיים.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

הפנטגון מאשר: הקרמלין דוחה שיחות משר ההגנה ומהרמטכ"ל​

הרוסים לא עונים לטלפונים של האמריקאים. חוסר תקשורת בין המעצמות הגרעיניות הגדולות בעולם מעורר עוד יותר חשש מאסון כאשר טילים ממשיכים להתעופף בשמי אוקראינה | "עשינו מספר ניסיונות אבל הם לא ענו", אמר דובר הפנטגון ג'ון קירבי​

יענקי פרבר | חדשות בעולם25.3.2022 | 11:25

ניסיונות רבים של מנהיגי צבא ארה"ב לדבר עם עמיתיהם הרוסים נדחו על ידי מוסקבה, מה שמעלה חשש שחישוב שגוי בשדה הקרב עלול להכניס את אוקראינה והעולם למשבר. מאחר וכוחות נאט"ו מתאמנים בסמוך לגבול אוקראינה-פולין, וחישוב מטעה של אחד הטילים, עלול לגרום למלחמה עם הרוסים.
מאז פלישת רוסיה לאוקראינה, שר ההגנה לויד אוסטין והרמטכ"ל הגנרל מארק מיילי, ניסו לתפוס בטלפון את שר ההגנה סרגיי שויגו ואת הגנרל ולרי גראסימוב. אבל הרוסים לא מגיבים, כך לפי דובר הפנטגון, ג'ון קירבי.
המהלך של הרוסים משאיר את שתי המעצמות הגרעיניות הגדולות בעולם בחושך, לגבי מה שאחד הצדדים עלול לעשות ברגע קריטי. "אנחנו חושבים שהתקשורת עם הרוסים חשובה במיוחד עכשיו - למעשה עכשיו יותר מתמיד", אמר קירבי לרשת 'פוקס ניוז' והוסיף: "לתקשר עם עמיתינו הרוסים ולוודא שנוכל להעביר את דאגותינו המתמשכות לגבי המצב".
"ניסינו בהזדמנויות רבות לחבר את השר אוסטין עם מקבילו. היו"ר מילי, יו"ר המטות המשולבים, ניסה גם הוא להתחבר עם מקבילו. עשינו כאן מספר ניסיונות אבל הם לא ענו, הם סירבו לקבל את השיחות" אמר הדובר.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

"מוקדם לומר שפוטין מאבד שליטה; רוסיה תנקוט בצעדים נוספים"​


ד"ר אבינועם עידן, מומחה לרוסיה, על פתיחת היום ה־30 לפלישה הרוסית: "ככל שהאוקראינים יעמדו מול הרוסים, רוסיה תנקוט באמצעים שאנו עוד לא רואים" • "המטרה: למנוע את הצטרפות אוקראינה למעגל של נאט"ו והאיחוד האירופי"

  • 30 יום חלפו מהיום שבו פלשו כוחות רוסים אל שטחי אוקראינה, זרעו הרס רב ורחב היקף והותירו מיליוני אזרחים ללא קורת גג, כשהם נאלצים לנוס כדי להציל את חייהם. מה יעלה בגורל המלחמה העקובה מדם?
ד"ר אבינועם עידן, מומחה לרוסיה במרכז חייקין לגיאו־אסטרטגיה (המכון לאסטרטגיה ימית באוניברסיטת חיפה), שוחח עם פנינה בת צבי ב־103fm והגיב לדברים: "ככל שתהיה התנגדות והצלחה של האוקראינים בעמידה במערכה הזו, ניתן לצפות מהרוסים שיקשיחו את האמצעים וההתנהלות שלהם, והכל הולך להיות יותר קשה ככל שהמלחמה מתמשכת".
הוא הזהיר: "ככל שהאוקראינים יעמדו מול הרוסים, רוסיה תנקוט באמצעים שאנו עדיין לא רואים, ויש להם אמצעים, זו מעצמה ומדינה חזקה, מדינה שאין לה עכבות בשימוש בכוח פיזי".
על תגובת תושבי רוסיה למתרחש, אמר: "זה באמת מחלחל לציבור הרוסי שלא יכול להישאר אדיש למה שקורה במדינה שכנה שקרובה לרוסיה בהרבה מאוד מובנים של רקע, שפה וכן הלאה. השאלה הגדולה היא יותר מהי השפעת החלחול הזה. מוקדם לומר שפוטין מאבד שליטה".
"פוטין רוצה לקבל שליטה על אוקראינה, והוא יכול לעשות זאת בכמה דרכים כמו להביא להדחת השלטון הנוכחי ואולי גם לשליטה פיזית ממש של כוחותיו בשטח. יש דבר אחד שאנו צריכים לזכור – מטרתו היא למנוע את הצטרפותה של אוקראינה למעגל של נאט"ו והאיחוד האירופי".
בסיום דבריו, העריך ד"ר אבינועם עידן: "אנו לא אמורים להיות מופתעים שרוסיה פתחה במלחמה והכניסה כוחות צבא לתוך אוקראינה, היא עשתה את זה בהשתלטות על קרים. לכל בר דעת היה ברור שרוסיה תיכנס עם צבא".
 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען
  • ההיערכות החלה: פוטין ישתמש בנשק גרעיני?

צוות של גורמי ביטחון בכירים גובש על ידי הבית הלבן, על מנת לבחון תרחישי קיצון במלחמה בין אוקראינה לרוסיה, בהם שימוש בנשק גרעיני, כימי וביולוגי על ידי פוטין. הצוות דן גם באפשרות שרוסיה תפלוש למדינות נוספות מלבד אוקראינה | התרחישים צפויים לעלות בשיחה של ביידן עם בכירי נאט"ו

הבית הלבן מינה צוות מיוחד שעסוק בימים אלו בהיערכות לתרחישי קיצון שעלולים להיווצר במהלך המלחמה, בהם שימוש בנשק כימי. כך דווח ב"ניו יורק טיימס".

הצוות מורכב מגורמי ביטחון בכירים, כשהוא דן בתגובה המתבקשת שארצות הברית צריכה לנקוט בה במקרה שנשיא רוסיה יחליט לפעול באופן קיצוני.

בין ההיערכויות נמצאת גם היערכות לשימוש בנשק ימי, ביולוגי או גרעיני, אפשרות שמדאיגה סביר להניח את האמריקאים. זאת לאחר שדווח גם כי בלארוס תאפשר לרוסים לפרוש בשטחה נשק מסוגים אלה.

היערכות נוספת היא לאפשרות שפוטין יחליט להרחיב את הפלישה, לחרוג מאוקראינה ולפלוש לטריטוריות של נאט"ו ויתקוף משלוחי נשק וסיוע לאוקראינה.

עוד דן הצוות בהיערכות לאפשרות שרוסיה תרחיב את הלחימה ותפלוש גם למולדובה או לגאורגיה, וכן לתרחיש שבו אירופה תתקשה להתמודד מול כמות הפליטים.

התרחישים האלה צפויים להיות הנושא המרכזי בפגישותיו של הנשיא, ג'ו ביידן, עם מנהיגי נאט"ו היום בבריסל.
 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען
הצבא הרוסי איבד כ-40,000 חיילים בלחימה באוקראינה

על פי ההערכות, כ-40,000 חיילים רוסים נהרגו, נפצעו או נפלו בשבי מאז פלישת אוקראינה לפני ארבעה שבועות, נאט"ו הכריזה שהמספר הגבוה הביא להשפעה גדולה על המורל של כוחות הנשיא ולדימיר פוטין
עשרות אלפי חיילים רוסים נהרגו, נפצעו או נפלו בשבי בארבעה שבועות בלבד, מאז כשלון הפלישה של פוטין בתוככי אוקראינה, מורל החיילים נפגע קשות.

על פי ההערכות, כ-40,000 חיילים רוסים נהרגו, נפצעו או נפלו בשבי מאז פלישת אוקראינה לפני ארבעה שבועות, נאט"ו הכריזה שהמספר הגבוה הביא להשפעה גדולה על המורל של כוחות הנשיא ולדימיר פוטין. גורם רשמי בנאט"ו אמר אתמול (רביעי) כי מספר הרוסים שנהרגו נע בין 7,000 ל-15,000.

לעומת זאת, היום דווח ב'דיילי מייל', כי שקלול חדש של מספר הפצועים והשבויים מביא את הנתון המדהים לפיו בין 30,000 ל-40,000 חיילים רוסים הוצאו מהמערכה הצבאית. כמה מומחים צבאיים מאמינים שהמשימה של רוסיה לא תהיה בת קיימא אם האבדות יטפסו ל-30% מכוחה, כ-60,000 איש. זעמו של פוטין גובר כאשר כוחותיו ממשיכים לעמוד קילומטרים מקייב, חרקוב וצ'רניהיב. בדרום הם כן השיגו הצלחה אם כי במחיר 'נורא'.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הודה שהיקף הסנקציות המערביות הדהים את הקרמלין. "כשהמערב הקפיא את עתודות הבנק המרכזי, אף אחד שחזה אילו סנקציות יעביר המערב לא יכול היה לדמיין זאת", אמר לסטודנטים באוניברסיטה.
 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען

10-storey_house_in_Kyiv_Sviatoshynskyi_District_after_shelling_20_March_2022_03-1-1024x762.jpg

"מוקדם לומר שפוטין מאבד שליטה; רוסיה תנקוט בצעדים נוספים"

ד"ר אבינועם עידן, מומחה לרוסיה, על פתיחת היום ה־30 לפלישה הרוסית: "ככל שהאוקראינים יעמדו מול הרוסים, רוסיה תנקוט באמצעים שאנו עוד לא רואים" • "המטרה: למנוע את הצטרפות אוקראינה למעגל של נאט"ו והאיחוד האירופי"

30 יום חלפו מהיום שבו פלשו כוחות רוסים אל שטחי אוקראינה, זרעו הרס רב ורחב היקף והותירו מיליוני אזרחים ללא קורת גג, כשהם נאלצים לנוס כדי להציל את חייהם. מה יעלה בגורל המלחמה העקובה מדם?
ד"ר אבינועם עידן, מומחה לרוסיה במרכז חייקין לגיאו־אסטרטגיה (המכון לאסטרטגיה ימית באוניברסיטת חיפה), שוחח עם פנינה בת צבי ב־103fm והגיב לדברים: "ככל שתהיה התנגדות והצלחה של האוקראינים בעמידה במערכה הזו, ניתן לצפות מהרוסים שיקשיחו את האמצעים וההתנהלות שלהם, והכל הולך להיות יותר קשה ככל שהמלחמה מתמשכת".
הוא הזהיר: "ככל שהאוקראינים יעמדו מול הרוסים, רוסיה תנקוט באמצעים שאנו עדיין לא רואים, ויש להם אמצעים, זו מעצמה ומדינה חזקה, מדינה שאין לה עכבות בשימוש בכוח פיזי".
על תגובת תושבי רוסיה למתרחש, אמר: "זה באמת מחלחל לציבור הרוסי שלא יכול להישאר אדיש למה שקורה במדינה שכנה שקרובה לרוסיה בהרבה מאוד מובנים של רקע, שפה וכן הלאה. השאלה הגדולה היא יותר מהי השפעת החלחול הזה. מוקדם לומר שפוטין מאבד שליטה".
"פוטין רוצה לקבל שליטה על אוקראינה, והוא יכול לעשות זאת בכמה דרכים כמו להביא להדחת השלטון הנוכחי ואולי גם לשליטה פיזית ממש של כוחותיו בשטח. יש דבר אחד שאנו צריכים לזכור – מטרתו היא למנוע את הצטרפותה של אוקראינה למעגל של נאט"ו והאיחוד האירופי".
בסיום דבריו, העריך ד"ר אבינועם עידן: "אנו לא אמורים להיות מופתעים שרוסיה פתחה במלחמה והכניסה כוחות צבא לתוך אוקראינה, היא עשתה את זה בהשתלטות על קרים. לכל בר דעת היה ברור שרוסיה תיכנס עם צבא".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

למעלה