חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 30 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען
מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי ישנם 100,000 חיילים אמריקאים באירופה ו-40,000 כוחות תחת פיקוד ישיר של נאט"ו. כשהחששות ממשיכים לגדול, צרפת העלתה את רמת הכוננות שלה, ונקטה בצעד חסר תקדים של פריסת שלוש צוללות גרעיניות בים, כך דווחה כלי תקשורת צרפתיים.
 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען
ישראל הצביעה בעד החלטה נגד רוסיה בעצרת האו"ם
ישראל הצביעה בעד החלטה בעצרת האו”ם המביעה דאגה עמוקה מהמשבר ההומניטרי המתהווה באוקראינה ומגנה את התקיפה הרוסית באוקראינה.

ההחלטה שזכתה לתמיכת 140 מדינות מגנה את ההתקפה הרוסית, וקוראת להפסקת הפגיעה באזרחים, הפסקת האלימות וחזרה לשולחן המו”מ במטרה למצוא פתרון דיפלומטי למשבר. כמו כן, מביעה ההחלטה דאגה רבה מהמשבר ההומניטרי המתהווה במדינה וקוראת למשלוח סיוע הומניטרי ע”י מדינות העולם.
 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען
לטענת היועצת המשפטית של הממשל באוקראינה, לודמילה דניסובה, הרוסים חטפו עד כה, בניגוד לרצונם, למעלה מ-400 אלף אזרחים אוקראינים לרוסיה. לדבריה, האזרחים שנחטפו על ידי הצבא הרוסי הם מערים שהופגזו ונכבשו חלקית.

הקרמלין שלא מכחיש את המספרים, טוען כי לא 'חטפו' את האוקראינים אלא אלו חצו את השטח מאוקראינה למוסקבה מרצונם החופשי.
 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען
ראש ממשלת רוסיה לשעבר וסגן יושב ראש מועצת הביטחון דמיטרי מדבדב אמר שזה "טיפשי" לחשוב שהסנקציות יכולות להשפיע באופן כלשהו על מוסקווה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות RIA.

בכיר בפנטגון: ״לרוסיה אוזלת התחמושת המונחת והמדוייקת וסביר להניח שהיא תסתמך על פצצות "טיפשות" וארטילריה״.
 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען
מבזקן 12: על פי הערכות של שלושה בכירים אמריקנים, רוסיה סובלת משיעורי כישלון של עד 60 אחוזים בחלק מהטילים המדויקים בהם היא משתמשת בלחימה באוקראינה - כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס

דסק החוץ: נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הודה לחברי המועצה של האיחוד האירופי על הטלת סנקציות נגד רוסיה, אך הוסיף כי "הן היו קצת מאוחרות. אם הן היו מוטלות בזמן - רוסיה לא הייתה יוצרת משבר גז"

דסק החוץ: זלנסקי קרא לחברי המועצה לקבל החלטות בנחרצות רבה יותר: "אתם מהססים לגבי הטלת סנקציות ומתלבטים אם לתת לנשק לעבור והאם לסחור עם רוסיה או לא? אין זמן להתלבט. הגיע הזמן להחליט כבר"
 

י"כ

משתמש מקצוען
משרד האוצר האמריקני הודיע כי ארה"ב מוסיפה סנקציות נוספות על רוסיה. ברשימה הפעם נכללים 328 מחוקקים בפרלמנט הרוסי, עשרות חברות ביטחוניות וראש הסברבנק, הבנק הגדול ביותר ברוסיה. בריטניה הטילה אף היא סנקציות נוספות על רוסיה, בין היתר על בנקים רוסיים. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שנמצא בפסגה בבריסל אמר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין "חצה את הקו האדום", וכי עליו להישפט בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי פנה לרוסיה על מנת לחדש את המשא ומתן ולהוביל לסיום המלחמה אך הודיע כי ארצו לא תוותר על אף חלק משטחה בתמורה לכך. משרד התובע הכללי באוקראינה פרסם כי מאז תחילת הפלישה הרוסית למדינה נהרגו 136 ילדים נהרגו. לפחות 200 נפצעו. ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי הבית הלבן יטיל סנקציות על חברות רוסיות המספקות שירותים לצבא ולמודיעין הרוסי.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

ביידן בפולין: "פוטין קצב ופושע מלחמה – חייבים להתאחד נגדו"​

יום ה-31 למלחמה באוקראינה: במהלך ביוקר במחנה פליטים מאוקראינה בפולין אמר נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן (שבת) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא "פושע מלחמה" והוא "קצב". ביידן קרא למדינות העולם להתאחד נגדו. מוקדם יותר הוא נפגש עם נשיא פולין אנדז'יי דודה, וציין את תרומתה של פולין למשבר ואת כמות הפליטים הגדולה שקלטו הפולנים, והוסיף כי שאר מדינות העולם צריכות לעזור בנטל.

ביידן הצהיר בתום פגישתו עם הנשיא הפולני דודה, כי ארצות הברית תספק יותר גז לאירופה במטרה לסייע לה להפחית את התלות בגז הרוסי והלילה דווח כי ארצות הברית תטיל סנקציות על חברות המספקות טכנולוגיה לשירותי המודיעין של הצבא הרוסי.

גם הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי נאם במהלך השבת, בוידיאו, ואמר כי "בכל יום שבו אנחנו ממשיכים את ההגנה אנחנו מביאים את השלום ומקרבים את הניצחון". זלנסקי קרא לרוסיה לנהל משא ומתן על סיום הלחימה, אך הבהיר כי מדינתו לא תוותר על אף חלק משטחה המקורי כפי שהיה לפני המלחמה.

רוסיה מעוניינת להקטין את המלחמה במרבית השטחים באוקראינה ורוצה להתרכז בעיקר במחוזות הבדלניים במזרח המדינה, כך לפי ההערכות במערב. בזמן שברוסיה טענו כי השלימו את החלק הראשון "במבצע הצבאי המיוחד", עדכן הפנטגון שצבא רוסיה איבד את שליטתו על העיר חרסון, העיר הראשונה שנכבשה במלחמה.
 

חניבעל

משתמש פעיל
Rezancev.jpg
לוטננט גנרל יאקוב רזנצב . מפקד הארמיה ה49 . שהאוקראינים עשו לו השכבה .
מדובר בקצין בכיר מאוד , שימש גם כמפקד הארמיה ה41 עד 2020 .
 

חניבעל

משתמש פעיל
יועץ שר ההגנה האוקראיני : עד מחר נשלים את כיבוש חרסון מחדש .
הערכות הפנטגון , האוקראינים בעמדה טובה לכיבוש חרסון .
הערכות המודיעין הבריטי , הרוסים זקוקים נואשות לכטבמי"ם , בעקבות צמצום השימוש בכלי טיס מאוישים בעקבות ההגנה האוירית האוקראינית הקטלנית .
 

בטחון

משתמש פעיל
כתבות ראשיות

בריטניה: שכירי חרב מקבוצת ווגנר הרוסית קבלו הוראה לחסל את זלנסקי​

26/03/2022 Nziv אוקראינה, רוסיה

המערב ממשיך לשרוף מקורות מודיעין לטובת סיכול כוונות רוסיות נגד אוקראינה . אחרי שהנשיא האמריקאי חושף כוונות חשאיות רוסיות לפעולות צבאיות ספציפיות ממשיכה גם ממשלת בריטניה לחשוף מידע סודי שהשיגו שרותי הביון שלה .
הקבוצה הצבאית הפרטית הרוסית וגנר "הוקצתה" להתנקשות בנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי,כך נחשף בהצהרה שפרסם משרד החוץ ביום חמישי.
הצהרת משרד החוץ הבריטי כללה סנקציות חדשות על יחידים וישויות רוסיים חדשים, כולל וגנר, כאשר הממשלה קבעה כי קבוצת שכירי החרב הרוסית קבלה אחריות על התנקשות בזלנסקי.
ממשלת בריטניה לא סיפקה ראיות או פרטים אחרים בהצהרה שהודיעה על הכללת 65 גופים ויחידים רוסיים ברשימת הסנקציות, בתגובה לפלישת רוסיה לאוקראינה.
בשבועות האחרונים, גורמים בריטיים הביעו דאגה לגבי שלומו של זלנסקי בתוך המלחמה באוקראינה, עם דיווחים בתקשורת על ניסיונות התנקשות בחייו.
בפברואר האחרון דיווח העיתון הבריטי " הטיימס " כי 400 שכירי חרב רוסים של וגנר שהו בבירת אוקראינה, קייב, במטרה לרצוח את הנשיא זלנסקי, כהכנה להישתלטות רוסיה על אוקראינה.
העיתון אומר כי לגורמים בקבוצת וגנר יש הוראה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לחסל את זלנסקי ו-23 אישים ממשלתיים נוספים כדי לאפשר למוסקבה להשתלט על שכנתה ממזרח אירופה.
לפי הוול סטריט ג'ורנל , האיחוד האירופי הטיל סנקציות על קבוצת וגנר, שהיא מאשימה בהיותה ממונה מטעם משרד ההגנה הרוסי על החיסול. הקרמלין הכחיש שוב ושוב כל קשר רשמי לקבוצה.
The Wagner Paramilitary Group היא חברה פרטית המעסיקה לוחמים המשתתפים בלחימה בסכסוכים אזרחיים ברחבי העולם, ופעילה באוקראינה משנת 2014 לתמיכה בגורמים בדלנים פרו-רוסים במזרח אזור דונבאס, ובעבר נכחה בסכסוכים בתוך מדינות ערב.
מקור המכיר את פעילותה של "קבוצת וגנר" אמר לעיתון "טיימס" כי בין 2,000 ל-4,000 שכירי חרב כבר הגיעו לאוקראינה בינואר האחרון, כאשר חלקם התפרסו באזורים הבדלניים של דונייצק ולוהנסק, בעוד 400 אחרים נכנסו מבלארוס. ועשו דרכם לבירה.
יממה לפני פלישת רוסיה לאוקראינה, שני גורמי ביטחון אירופיים בכירים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי שכירי חרב רוסים בעלי ניסיון בלחימה בסוריה ובלוב חדרו בחשאי לשני האזורים שהתבדלו במזרח אוקראינה.
בתחילת מרץ דיווח ה"טיימס " כי הנשיא האוקראיני שרד לפחות שלושה ניסיונות התנקשות.
העיתון הלונדוני דיווח כי מוסקבה שלחה שתי קבוצות שונות של שכירי חרב, ווגנר והכוחות המיוחדים הצ'צ'נים, כדי לחסל את הנשיא האוקראיני.
העיתון ציין ששכירי החרב של ואגנר בקייב ספגו אבדות כה כבדות במהלך ניסיונותיהם להתנקש בחייהם של זלנסקי, עד שהם הוטרדו ממידת הדיוק של המידע על תנועותיהם של האוקראינים.
About 80,000 Russian Troops Stay near Ukrainian Border
קרדיט : אלחורה ורשתות חברתיות
 

בטחון

משתמש פעיל

טורקיה מסרבת לעסקה אפ-35 תמורת מסירת סוללות אס-400 לאוקראינה​

26/03/2022 Nziv ארה"ב, טורקיה, רוסיה

דובר נשיאות טורקיה, פרטין אלטון, הודיע על עמדת ארצו לגבי ההצעה האמריקאית לארצו לקבל מטוסי F-35 תמורת מסירת מערכת ההגנה האווירית הרוסית S-400 לאוקראינה .
העיתון האמריקני , "וול סטריט ג'ורנל" , ציטט את אלטואן, אתמול, חמישי, שאמר: " טורקיה מסרבת בתוקף לכל עסקה שמנסים לכפות עליה" , תוך שהא מציין כי" ההצעה האמריקנית לטורקיה לגבי מטוסי ה-F-35 לא אמתית ולא מקובלת".
הוא הוסיף, "מה שהמערב צריך לעשות קודם כל, הוא לספק מטוסי קרב אמריקאים (F-35) וסוללות פטריוט לטורקיה ", וציין כי לאחר מכן אנקרה תעריך מחדש את יחסיה הבילטרליים עם ארצות הברית.
הבכיר הטורקי הוסיף, "על המערב לספק מטוסי F-35 וסוללות פטריוט לטורקיה , לפני שיבקש מאנקרה למסור את מערכות ההגנה הרוסיות S-400 ,הנמצאות אצלה ,לאוקראינה".
מקורות אישרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי בכירים אמריקאים הציגו את הרעיון לעמיתיהם הטורקים בחודש שעבר, אך לא הוגשה בקשה ספציפית או רשמית, וציינו כי הצעה זו נדונה בקצרה במהלך ביקורה של סגנית שרת החוץ האמריקאית, וונדי שרמן, בטורקיה מוקדם יותר החודש.
 

בטחון

משתמש פעיל
*- ראש ממשלת הונגריה אורבן דחה את בקשותיו של נשיא אוקראינה זלנסקי להפסיק רכישת גז ונפט מרוסיה ולאפשר משלוחי נשק לאוקראינה, וזאת מאחר שהן "בניגוד לאינטרסים של הונגריה". "הונגריה רוצה להישאר מחוץ למלחמה", הסביר. "אנחנו לא יכולים לאפשר שמשפחות הונגריות ישלמו את מחיר המלחמה". "זו הייתה החלטה קשה, אבל גם קודרת – הונגריה לא תתמוך בסנקציות שיעצרו מחצית מהכלכלה של האיחוד האירופי", הוסיף דובר הממשלה, זולטן קובקס.

*- התביעה בבלארוס ביקשה מבית המשפט העליון להכריז כי גוף התקשורת העצמאי נקסטה (Nexta) והערוצים שלו הם ארגון טרור. לפי נקסטה, שידוע בביקורתו על השלטון של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו, יש לו קהל של יותר מ-2.75 מיליון צופים, מרביתם בערוצי הטלגרם.

*- העיתונאית הרוסייה מאתר אינסיידר העצמאי, אוקסנה באולינה, נהרגה היום בהפגזה רוסית בעת שתיעדה את ההרס ברובע פודולסקי בקייב.

באולינה עבדה בעבר במגזינים של אופנה ולייף סטייל, כדוגמת טיים אאוט מוסקבה, לפני שהפכה לפעילה חברתית והצטרפה לקרן למאבק בשחיתות של אלכסיי נבלני. היא שימשה בין השאר עורכת ערוץ היוטיוב של נבלני ואף נעצרה בפשיטה של כוחות הביטחון של מטה הארגון.

אחרי שהקרן הוצאה מחוץ לחוק, באולינה עברה לאוקראינה ולפולין ושבה לעבודה עיתונאית. אחד הפרויקטים שבהם היא הייתה מעורבת בשנים האחרונות הוא "דור גולאג" של אתר קודה, מיזם של 12 סרטונים של היסטוריה בעל פה על הפשעים הסובייטיים על רקע הניסיונות של משטר פוטין "לשכתב את ההיסטוריה".

הידיעה על מותה של באולינה עוררה זעזוע בקרב עמיתיה. "אוקסנה הייהת מצחיקה, מחויבת למטרה ואמיצה באופן קיצוני", אמר שון ווקר מהגרדיאן. "היא בנתה חיים חדשים בוורשה אחרי שנאלצה לברוח מרויה בשל הקשרים לנבלני והייתה נחושה לעשות עיתונות חשובה. עוד קורבן של הבלגן חסר ההיגיון והאיום הזה".

*- ארה"ב עדיין לא הטילה סנקציות על רומן אברמוביץ' כמו בריטניה והאיחוד האירופי, וכעת מתבררת הסיבה: הוול סטריט ג'ורנל מצטט גורמים שחשפו כי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ביקש מהנשיא ג'ו ביידן שלא להכניס את האוליגרך הרוסי-ישראלי לרשימה השחורה כי הוא "עשוי למלא תפקיד חשוב בתור מתווך בשיחות עם רוסיה".

*- אחרי הביקורת הנוקבת ומתקפת האקרים של אנונימוס, חברת נסטלה הודיעה באיחור ניכר כי משהה את מרבית הפעילות שלה ברוסיה, למעט מוצרי מזון חיוניים כדוגמת תזונה לתינוקות ולבתי חולים. "בעוד שאנחנו לא מצפים לעשות רווח ברוסיה או לשלם מסים כלשהם שקשורים לכך בעתיד הקרוב לעין, כל רווח ייתרם לארגוני סיוע הומינטרי", נמסר. "אנחנו ניצבים לצד העם האוקראיני ולצד עובדינו במדינה".
 

בטחון

משתמש פעיל

ניסיון איראני לנצל ירידה בפעילות הרוסית בצפון סוריה נתקלה בתגובה קשה​

26/03/2022 Nziv אירן, סוריה, רוסיה

מחלוקות חדשות פרצו בין הכוחות הרוסיים שנמצאים בנפת אל- חסכה , שבצפון מזרח סוריה , לבין מקבילם האיראני , מה שגרם להגבלת תנועתו של האחרון באזור.
אתר החדשות המקומי "עין אל-פורת" דיווח כי כוחות רוסים מנעו מהמיליציות של איראן להביא תגבורת צבאית, שאמורה הייתה להישלח על ידי משמרות המהפכה האיראניים באמצעות מטוס מטען מדגם איליושין.
המקורות ציינו כי המחלוקות החלו שלשום, יום רביעי, בשל ההשפעה האיראנית הגוברת בנמל התעופה קמישלי ובנקודות צבאיות נוספות ולאחר שמיליציות איראניות הטיסו מזל"ט בשדה התעופה ללא אישור הרוסים המקיימים במקום תנועה אווירית אינשנסיבית משלהם .
המקורות ציינו כי הרוסים הגבילו את תנועת המיליציות האיראניות בכמה מישורים, וכן הם מנעו מהם להכניס תגבורת באמצעות מטוסי מטען, וכן אסרו עליהם להשתמש בכלי טייס לא מאויישים באזורים בהם הרוסים שולטים .
המיליציות האיראניות ניצלו לאחרונה את עיסוקה של רוסיה בביצה האוקראינית כדי להרחיב את אזורי ההשפעה שלהן במספר מחוזות בצפון וצפון מזרח סוריה , במיוחד בא-רקה ובחסאקה .
 

בטחון

משתמש פעיל

אוקראינה חושפת: מאמץ רוסי לגייס צעירים מדרום סוריה ללחימה בשטחה​

26/03/2022 Nziv אוקראינה, סוריה, רוסיה

דו"ח מודיעיני אוקראיני חשף תוצאות פגישה שקיימה רוסיה עם מפקדי הקורפוס 5 הנאמנים לרוסים במחוז דרעא , שבדרום סוריה , כדי לגייס את לוחמיה, ולהכניסם לשדות המערכה באוקראינה.
דו"ח המודיעין האוקראיני קבע כי לפני שלושה ימים קיימה רוסיה פגישה בראשות הגנרל "אלכסנדר זורבליוב" ומהצד של גייס 5 , המפקד, נסים אבו ערה – نسيم أبو عرة.
במהלך הישיבה, ניסה הגנרל הרוסי לשכנע את אבו ערה לגייס לוחמים מהמיליציה להילחם לצד צבא ארצו באוקראינה , אך מאמציו כשלו בכך, לאחר שהמפקד המקומי נתן תשובה לא ברורה, כך דיווח אתר החדשות הסורי אוריינט נט.
המקורות ציינו כי זורבליוב אף נקב בשמות לוחמים מחטיבה 8 של הגייס הסורי החמישי שאותם הוא מעוניין לגייס ללחימה באוקראינה, אך אבו ערה איחר לענות, והבטיח לתת להם תגובה על הצעתם מאוחר יותר.
דו"ח המודיעין האוקראיני העלה כי מאמציה של רוסיה לא יביאו לגיוסם של אותם שכירי חרב לשורותיה באוקראינה , שכן לוחמים אלו אינם מוכנים לסכן את חייהם תמורת כסף.
אתר החדשות באינטרנט – מידל איסט איי אישר בדיווח קודם שמיליציית "ציידי דאעש" הרוסית החלה לגייס שכירי חרב סורים ללא כל תנאים מוקדמים, כהכנה לשליחתם לאוקראינה .
 

בטחון

משתמש פעיל

הגנרל יעקב רזנצב נהרג בהתקפת נגד אוקראינית​

רוסיה איבדה עוד אחד מהגנרלים שלה במלחמה באוקראינה, כך אמרו מקורות צבאיים בקייב. ביום הרביעי למלחמה הגנרל עוד התרברב שהיא תסתיים תוך מספר שעות, אך הוא נהרג לאחר שהצבא האוקראיני השמיד את עמדת הפיקוד של הארמיה הרוסית ה-49 בדרום אוקראינה​

יענקי פרבר | חדשות בעולם26.3.2022 | 22:02

לוטננט גנרל יעקב רזנצב נהרג במתקפה של אוקראינה, כך אמרו מקורות צבאיים אוקראינים. זהו הגנרל הרוסי החמישי שאוקראינה טוענת שהרגה. כוחותיו של פוטין סובלים אבדות כבדות מידי המגינים האוקראינים.
לוטננט גנרל יעקב רזנצב, בן 48, מפקד חטיבת הנשק המשולבת ה-49 של הצבא הרוסי, הפך לגנרל החמישי שנהרג במתקפת הכוחות המזוינים האוקראינים, כך אמרו מקורות בקייב.
הצבא הרוסי איבד כעת 15 מפקדים צבאיים מהבכירים בחודש אחד. רזנצב, התרברב ביום הרביעי למלחמה כי היא תסתיים תוך מספר שעות, והוא נהרג ככל הנראה לאחר שהצבא האוקראיני השמיד את עמדת הפיקוד של הארמיה הרוסית ה-49 בדרום אוקראינה.
למרות גיוס כוח של בין 150,000 ל-200,000 חיילים רוסיים, מוסקבה נתקלה בכוחות אוקראינים אמיצים, ככל הנראה בגלל כשלי המודיעין הרוסי.
קצין צבא בכיר של ברית נאט"ו אמר כי הברית מעריכה כי רוסיה ספגה בין 30,000 ל-40,000 חיילים שלא יכולים להילחם בשדה הקרב באוקראינה במהלך החודש הראשון של המלחמה, כולל בין 7,000 ל-15,000 הרוגים. שאר החיילים נפצעו, ערקו, נשבו, או נעלמו.
בכירי הצבא הרוסי שנהרגו במהלך הפלישה הם:
לוטננט גנרל אנדריי מורדביצ'ב.
לוטננט קולונל דמיטרי ספרונוב.
קולונל קונסטנטין ז'יזבסקי.
רב סרן ויקטור מקסימצ'וק.
לוטננט גנרל יעקב רזנצב.
קולונל ניקולאי אובצ'רנקו.
האלוף אנדריי קולסניקוב.
האלוף אנדריי סוחובצקי.
קולונל סרגיי פורוחינה.
קפטן אלכסיי גלושצ'ק.
האלוף ויטלי גרסימוב.
סגן אלוף יורי אגרקוב.
האלוף אולג מיטאייב.
סגן אלוף דניס גלבוב.
גנרל מגומד טושאייב.
קולונל סרגיי סוחרב.
קולונל אנדריי זכרוב.
קפטן אנדריי פאלי.
בחדרי חרדים
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה