דרוש מידע הספר להי נאאר

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
בפרק הראשון שהזקן אברהם הגיע לבית של רז מסופר שלינאר עוקבת אחריו בחלון והוא עולה על הראמלון ולא נכנס למנשא שלו ואז רגע אחד הוא עוד היה כאן וברגע השני כבר לא
לדעתי זה מרמז על יכולת נוספת של הראמלון שאם רוכבים על גבו ולא במנשא הוא נוסע במהירות מטורפת / נעלם מיד אם אני אכן צודקת לינאר או פיאגרו יגלו את זה בהמשך וישמשו בזה
זה רעיון ממש מעניין! לא חשבתי על זה. אמנם חשבתי על העניין הזה של הנסיעה על גב הראמלון, אבל לא חשבתי שבגלל זה הוא נעלם מהר.
בכלל, יש לזקן יכולות שונות, הוא מקיף גם את הכפר וגם את עצמו במין הילה כזאת שאף אחד לא יכול לגעת בו. בקיצור - מעניין!!
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
לגבי סבתא דוריאן שנעלמה ביער בזמן המפקד זה די ברור לי שהיא לוחמת אופל והיא נעלמה על גבי ראמלון, אחרת אין הסבר הגיוני איך אנשי הביצה לא מצאו אותה (ואגב זה מתחבר למה שאמרה @אלף אורות שסבתא דוריאן היא אחת מהאחים של אגדים האחים מראשל ולזה שאולי היא גם קשורה לכלה שהתחתנה לפני כמה עשרות שנים בספר השני מוזכר שהכלה ההיא ניסתה למצוא את הקרן המושיעה כך שהיא צריכה להיות לוחמת אופל)
אני יותר ויותר חושבת שסבתא דוריאן היא היא הכלה המדוברת. היא גם ללא כיסוי ראש, מה שמראה שהיא לא התחתנה אף פעם, וגם אין לה ילדים.
ויש גם איזכור של החתן. פיאגרו בחלק השני שואל את לינאר אם היא רוצה לשמוע על מה שקרה לחתן של הכלה ההיא שבערב החתונה נאלצה לברוח, אבל איכשהו זה לא מסתדר להם ואנחנו נשארים במתח. אבל תנו ספקולציות, מי יכול להיות החתן המסתורי??
 

Without meaning

משתמש מקצוען
בכלל, יש לזקן יכולות שונות, הוא מקיף גם את הכפר וגם את עצמו במין הילה כזאת שאף אחד לא יכול לגעת בו. בקיצור - מעניין!!
באופן כללי
נראה לי, שככל שלוחם האופל נקי יותר בפנימיות שלו, כך היכולות שלו גדולות יותר,
ולכן לזקן אברהם יש יכולות מטורפות
וברור לי שגם ללינאר יש יכולות על
היא תגלה אותם לאט לאט לפי הצורך של העלילה;)

בקיצור מה שהכי מענין אותי עכשיו -
מה קורה עם הספר הבא?
באיזה שלב כתיבה הוא אוחז, תכנון / כתיבה ראשונית /כתיבה מתקדמת /שלהי ספר
זה מאד משמעותי מתי היא מתכננת להוציא אותו
עוד כמה חודשים או בטווח של השנים
את להי נאאר חלק ב' היא הוציאה מהר, לכאורה בגלל שזה ממש המשך ישיר של החלק הראשון
כך שזה אל אומר כלום לגבי רזי ניהר:(
הבעיה היא שאביגיל גדולד היא סופרת עלומה(לבינתיים) אין איך לשמוע ממנה סודות מהחדר
 

דיתי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
הבן שלי (14) תולעת ספרים, מאוד אהב
לי אין את הסבלנות... מעילעול בספר, זה היה נראה לי הכלאה בין ארי פוטר לממלכה במבחן ולעוד כמה קלאסיקות ורבי מכר גויים שאינני רוצה לפרסם את שמם.
בגדול לא הייתי קונה את זה לילד יהודי טהור אלא רק לתולעי ספרים כבדים שנחשפו כבר לכל סוגי הספרות החרדיים וכבר מתחילים לחפש אינציקלופדיות וכאלו.
 

sasasa

משתמש פעיל
סבתא דוריאן הכי מסקרנת אותי, מי היא?? איך היא ידעה שלינאר תסתבך באותו יום ברחבת האדר? היא באה ממש מוכנה עם פטריית העשן וכל הבית שלה היה מאורגן כאילו ידעה הרבה זמן לפני שהיא הולכת לעזוב... וגם האם היא אשת הביצה המחופשת שהגניבה ללינאר את המפתחות לאזיקים שלה בחתונה??
 

שליש

משתמש פעיל
רק אני העליתי השערה שאביגיל גדולד זה שם עט למיה קינן? הפוינט, הכתיבה, הכריכה, העיצוב, התאור החי של הטבע-מידי מזכירים אותה...
(כמו שיונה ספיר זאת בעצם רותי רפפורט)
ובאמת ספר נדיררררררררררררררר!!!!
אני אחת שאוהבת לקרוא והמון ולצערי בשנים האחרונות רמת הסיפרות מאכזבת.(איפה דפים של נדוניה???)
כל מיני שמות חדשים שלא משהו.
את להי נההר קניתי מיד שיצא משום שמשך אותי אורך הספר(גמרתי אותו בשלוש שעות שזה לאט אצלי...) והסגנון.
לא התאכזבתי!
סוף סוף רמה שמתאימה לקריאה מענגת ולא מריחת זמן. יש כאלו שיאמרו שהוא מצמרר וכבד אבל בואו, העולם שלנו קל?
זה הרמה שאנחנו צריכות לדרוש בתמורה לכסף ולזמן שלנו.
אהבתי גם מאד את ההקבלה לתנ"ך כמו המבול והפיכת סדום שהגיעו ישר אחרי חטאים נוראים.
המלצה- אחרי קריאת החלק השני לקרוא שוב את החלק הראשון. פתאום הרבה דברים מסתדרים בהיגיון.
 

רבקי בינעט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
הבן שלי (14) תולעת ספרים, מאוד אהב
לי אין את הסבלנות... מעילעול בספר, זה היה נראה לי הכלאה בין ארי פוטר לממלכה במבחן ולעוד כמה קלאסיקות ורבי מכר גויים שאינני רוצה לפרסם את שמם.
בגדול לא הייתי קונה את זה לילד יהודי טהור אלא רק לתולעי ספרים כבדים שנחשפו כבר לכל סוגי הספרות החרדיים וכבר מתחילים לחפש אינציקלופדיות וכאלו.
כל מילה!!!!
הבנות שלי קראו אותו פעמים,אני אחרי פרק אחד ראיתי שלא מתאים לי.
 

חביבונת

משתמש מקצוען
במה הוא דומה ובמה שונה ממלכה במבחן?

רק אני העליתי השערה שאביגיל גדולד זה שם עט למיה קינן? הפוינט, הכתיבה, הכריכה, העיצוב, התאור החי של הטבע-מידי מזכירים אותה...
לא רואה קשר
מיה קינן כותבת עלילות עמוקות, שמכל משפט כמעט אפשר לקחת מסר חשוב לחיים...
את הסדרה של ממלכה במבחן בעיקר איסתרק ומהללאלאפשר ממש ללמוד ולקחת הבנות לחיים.
להי נאאר אמנם גם עלילה עתיקה ומפונטזת, וגם מגבילה איכשהו לחיים שלנו כחרדים וכו', אבל לא היה לי שום מסר לקחת משם, ושום חיבור אישי לחיים/ נסיונות שלהם
 

Without meaning

משתמש מקצוען
המלצה- אחרי קריאת החלק השני לקרוא שוב את החלק הראשון. פתאום הרבה דברים מסתדרים בהיגיון.
מסכימה לחלוטין!
כשקראתי בפעם הראשונה לא נהנתי מכל החלומות שמופיעים על הפרק הראשון
למעשה דילגתי עליהם ולא קראתי אותם
כשקראתי פעם שניה אחרי קריאת החלק השני
תפסתי פתאום כמה משמעות יש לכל חלום של לינאר
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
??????
מעניין אותי איפה קראת את זה. לא זכור לי...
באיזשהו מקום, נראה לי בספר השני, מתואר צבע השיער שלה ומובן מזה שהיא בלי כיסוי ראש.
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
סבתא דוריאן הכי מסקרנת אותי, מי היא?? איך היא ידעה שלינאר תסתבך באותו יום ברחבת האדר? היא באה ממש מוכנה עם פטריית העשן וכל הבית שלה היה מאורגן כאילו ידעה הרבה זמן לפני שהיא הולכת לעזוב... וגם האם היא אשת הביצה המחופשת שהגניבה ללינאר את המפתחות לאזיקים שלה בחתונה??
כן, זו היא. בהחלט.
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
רק אני העליתי השערה שאביגיל גדולד זה שם עט למיה קינן? הפוינט, הכתיבה, הכריכה, העיצוב, התאור החי של הטבע-מידי מזכירים אותה...
היא לא מיה קינן. למיה יש סגנון שונה לחלוטין.
למשל, שמתי לב שהיא משתמשת המון בביטויים כמו: "ולמרות ש...." או: "אף על פי ש..." כאשר היא רוצה לתאר שהגיבור עושה משהו בניגוד למה שהוא חושב או צריך. זה חוזר על עצמו בכל סיפור וספר שלה. אצל אביגיל גדולד זה לא קיים. פרט לכך, אביגיל גדולד כותבת יותר ברכות, התהליכים אצלה יותר ארוכים, את ממש מתהלכת עם הגיבורים, עם הלך מחשבתם, עם מעשיהם, עם כל צעד שלהם. אצל מיה קינן זה לא כזה חזק.
 

Without meaning

משתמש מקצוען
סבתא דוריאן הכי מסקרנת אותי, מי היא?? איך היא ידעה שלינאר תסתבך באותו יום ברחבת האדר? היא באה ממש מוכנה עם פטריית העשן וכל הבית שלה היה מאורגן כאילו ידעה הרבה זמן לפני שהיא הולכת לעזוב... וגם האם היא אשת הביצה המחופשת שהגניבה ללינאר את המפתחות לאזיקים שלה בחתונה??
סבתא דוריאן(לדעתי) היא לוחמת אופל,
וחלק מהתפקיד שלה כלוחמת היה לדאוג ללינאר,
כמו חכם דן ואישתו שכל הגעתם לשרשרת היתה בשביל לשמור על לינאר מפני אנשי הביצה,
בין היתר - היא לימדה את לינאר את משחק הסנדלר היחף
שהוא ללא ספק משחק בעל משמעות עמוקה הרבה יותר ממה שאנחנו יודעים בינתיים
הרי גם לכותב הספר מלכות של שמש ירח וכוכבים קראו הסנדלר היחף
וגם המסר של יארו היה- תעקבי אחרי המשחק
אמנם ידיעת המשחק כבר הצילה את לינאר פעם אחת במשחק מול אסתאיה
אבל לדעתי זה לא סוף פסוק ויהיו עוד סצנות משמעותיות בעניין

לגבי העזיבה של הסבתא יש נקודה שמתמיהה אותי מאד והוא-
שתי הילדות שהיא עיכבה איתה באחוזה
את אחת מהם היא הצליחה לקחת איתה ואת השניה תפסה ברגע האחרון אשת ביצה שמנעה ממנה לברוח עם הסבתא בחסות העשן
אין לי שום ספק שיש לסצנה הזו משמעות הרי אין שום הגיון שהסבתא גרמה במכיון לשתי ילדות להיות נידונות לגלות
 

Without meaning

משתמש מקצוען
משהו אחד קצת הפריע לי-
בכל פרק לפחות פעם אחת לינאר מנמנמת/ישנה...
לפעמים זה מרגיש קצת קיצוני.
מישהי כאן ביום חופתה בשעת האיפור והתסרוקת נרדמה???
ובכל פרק יש אזכור כל שהוא לאוכל ולריח שלו ולרעב וכו
ויש קצת יותר מדי הרבה חלומות
אמנם הם בעלי משמעות ובקריאה שניה מבינים יותר את הצורך בהם
אבל זה קצת יותר מדי

באופן כללי אני יכולה לאמר שיש משהו קצת בוסרי בספר הראשון
אבל לדעתי יש קפיצה משמעותית בספר השני-
העלילה יותר תכליתית, פחות מלל מיותר, משפטים קצת יותר קצרים וכתיבה יותר משובחת
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלו

א הוֹדוּ לַיהוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב הוֹדוּ לֵאלֹהֵי הָאֱלֹהִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ג הוֹדוּ לַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ד לְעֹשֵׂה נִפְלָאוֹת גְּדֹלוֹת לְבַדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ה לְעֹשֵׂה הַשָּׁמַיִם בִּתְבוּנָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ו לְרֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ז לְעֹשֵׂה אוֹרִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ח אֶת הַשֶּׁמֶשׁ לְמֶמְשֶׁלֶת בַּיּוֹם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ט אֶת הַיָּרֵחַ וְכוֹכָבִים לְמֶמְשְׁלוֹת בַּלָּיְלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:י לְמַכֵּה מִצְרַיִם בִּבְכוֹרֵיהֶם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יא וַיּוֹצֵא יִשְׂרָאֵל מִתּוֹכָם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יב בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יג לְגֹזֵר יַם סוּף לִגְזָרִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יד וְהֶעֱבִיר יִשְׂרָאֵל בְּתוֹכוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טו וְנִעֵר פַּרְעֹה וְחֵילוֹ בְיַם סוּף כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טז לְמוֹלִיךְ עַמּוֹ בַּמִּדְבָּר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יז לְמַכֵּה מְלָכִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יח וַיַּהֲרֹג מְלָכִים אַדִּירִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יט לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כ וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כא וְנָתַן אַרְצָם לְנַחֲלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כב נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַבְדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כג שֶׁבְּשִׁפְלֵנוּ זָכַר לָנוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כד וַיִּפְרְקֵנוּ מִצָּרֵינוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כה נֹתֵן לֶחֶם לְכָל בָּשָׂר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כו הוֹדוּ לְאֵל הַשָּׁמָיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

השירים שאהבנו • אתגר 20

לוח מודעות

למעלה