חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 22

עשרה ימים לרמדאן. אם לא תהיה הפוגה עד אז, איך נכון אסטרטגית להתנהל?

  • לתמרן לרפיח ולהמשיך בשאר המקומות כאילו אין רמאדן ושיתהפך העולם.

  • להוריד פרופיל ולהמשיך רק בדברים חיוניים.

  • לעצור לחלוטין.


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
סיוע הומניטרי מארה"ב - נחת בחוף זיקים .
אם מישהו צריך סיוע הומניטרי מארצות הברית - חוף זיקים הוא הכתובת שלכם
סופסוף מתחילים להבין למה ישראל לא התנגדה לסיוע ההומניטרי...
רק מקווה, שהתקיפות שלהם בחותים יותר מדויקות...
ואלי בכלל זה בכוונה, ולדעת האמריקאים, גם חוף הזיקים אמורה בהסדר הסופי להיות חלק מעזה....
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
זו אזעקת אמת עכשיו במרכז?
היה בום אח''כ אבל לא רציני.
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
דיווח לבנוני מעניין:
צה"ל שיגר טיל יריחו לעבר מטרה בעטרון, דרום לבנון
שיגרו אותו מאילת? או בכלל מתימן? למה לשגר טיל יריחו עצום ממדים ללבנון? אין לצבא מה לעשות?
יותר נשמע כמו דמיון ערבי פורה + עייפות של שעת לילה מתאחרת...
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
ח"כ איימן עודה בכנס באוניברסיטת חיפה: "כל הכיבוש הארור לא מצדיק כהוא זה הרג של יהודי אחד, והטבח הנורא של 7 באוקטובר לא מצדיק כהוא זה הרג של ילד פלסטיני אחד בעזה".
הוא מתכוון לכיבוש הארור שמשלם לו משכורת כל חודש?
 

אפאצ'י

משתמש פעיל
שיגרו אותו מאילת? או בכלל מתימן? למה לשגר טיל יריחו עצום ממדים ללבנון? אין לצבא מה לעשות?
יותר נשמע כמו דמיון ערבי פורה + עייפות של שעת לילה מתאחרת...
לטיל יריחו יש ככל הנראה שלושה דגמים ידועים
יריחו 1 - הישן יותר שמגיע לטווח של 450 - 500 ק"מ
יריחו 2- שמגיע לטווח של 1300 ק"מ
יריחו 3- המבצעי החדש והמתקדם ביותר שמגיע לטווח 8000 ק"מ ויותר
אם נכונה הידיעה סביר להניח שמדובר על הטילים הישנים יותר ומדובר בניצול מצב המלחמה לניעור אבק וניסוי של כלל הכלים שמצאים ברשות צה"ל
 

יהודי חם

משתמש מקצוען
מה יש לאלמוג כהן מכל הסיפור הזה? לאן הוא חותר?
מניתוח קר של צדדי הסיפור המסתורי, ההסתרה, והטוען להסתרה,
ניתן לשער שמדובר במשהו שמתקשר איכשהוא למאבק הפוליטי נגד הממשלה...........
ימים יגידו.....
 

דיני

משתמש מקצוען

בזכות הצק"ג- הצוות הקרבי הגדודי​

במלחמה הנוכחית שלנו, וביחוד בשלב שהחל מאז תחילת התמרון הקרקעי, הסתבר לכל מקצועני הבטחון שלנו וגם בעולם שה- צק"ג היא המסגרת ההתקפית היעילה ביותר.

המסגרת הזו יעילה מבחינת ההצלחה של הצק"גים לגרום לאויב למקסימום נפגעים בהתקפה ובמקביל למינימום אבדות לכוח התוקף.

נוצר כאן השילוב של הפעלת כל היתרונות של כל ההתמחויות הצבאיות במסגרת קטנה ובשליטה ותאום של מפקדת הצק"ג.

לכן צה"ל, ואני מעריך שגם הצבאות המתקדמים האחרים בעולם, ידרשו לשנות את המבנה הארגוני שלהם וזאת כדי להתאים את עצמם לדרך הלחימה האורבנית של המאה ה 21.

להערכתי יבוטלו, גם אם לא בשם המקורי, המסגרות הגדולות של כוחות הסער כגון חטיבות החי"ר כגולני וגבעתי וחטיבות שריון כ 7 ו 401.

עדיין יהיו מסגרות חטיבתיות שאחראיות על גזרות נרחבות אבל את העבודה בשטח עושים ויעשו צוותי הקרב הגדודיים.

צוותי קרב שמורכבים אורגנית מפלוגות שריון, חי"ר הנדסה קרבית, ופלוגה מסייעת מתאימה צמודה.



הפלוגה המסייעת הצמודה לצק"ג מתמחה במספר תחומים כגון:

1, השגת מודיעין קרוב ובזמן אמת.
2, הפעלת כטב"מים שיסיעו לכוח לצורך התרעה מסיכונים קרובים ויכולת תקיפה מיידית של סיכונים.
3, הפעלת אש של טילים טקטיים למטרות מזדמנות.

חייבים לדעת שהשינוי הנדרש וההכרחי הזה אינו מהלך שיהיה קל לעיכול למערכת צבאית שמרנית וכבדה שבנויה על חילות וחטיבות קלאסיות כגון רגלים, שריון, הנדסה וכוחות עזר.

אבל זו הדרך היעילה ביותר ולמעשה היחידה למלחמה בשטח בנוי.



להלן תיאור כללי של מתקפה:

1, בטרם כיבוש היעד אזי הסיכונים הגלויים לכוחות המצויים ביעד ובקרבתו מנוטרלים ע"י מטוסי ח"א והארטילריה.

2, כוחות ההנדסה פורצים לצק"ג את הדרך ומנטרלים מטענים ומלכודים, גם מחריבים בתים שמסכנים את הכוח הפורץ.

3, הטנקים פוגעים ומחריבים כל סיכון קרוב בשטח הבנוי ובסביבתו ומטילים מצור על היעד.

רצוי לצייד את הנגמ"שים הכבדים שמובילים את הכוחות בצריחים נושאי תותחים אוטומטיים, כך היעילות והקטלניות ישופר מאוד.

4, במקביל כטב"מים סורקים את השטח ותוקפים מטרות מזדמנות.

5, פלוגות החי"ר מטהרות את המבנים.

6, אם הוחלט להרוס את המבנים, אז זה יהיה תפקיד ההנדסה.

קרדיט למאמר: נציב. נט
 
נערך לאחרונה ב:

דיני

משתמש מקצוען

דילמת המל"טים: מדוע איראן מתערבת בסכסוך הסודני?​

05/03/2024 Nziv
ההשפעות של הודעתה של סוכנות בלומברג האמריקאית ב-25 בינואר 2024 בדו"ח שלה לפיה איראן סיפקה לצבא סודן מל"טים מדגם "מוהאג'יר 6" שהוכשרו למשימות איסוף מודיעין ותקיפות בבסיס ואדי סידנה, מצפון לאומדורמן. משכה את תשומת לבם של רבים מהאנליסטים לגבי גבולות התפקיד האיראני בסכסוך בסודן.

הדבר נקשר להכרזה של הרשויות הן בחרטום והן בטהרן ב-9 באוקטובר האחרון על כוונתן לשקם את היחסים בין שתי המדינות לאחר שהן נותקו ב-2016 כאשר חרטום הייתה אחת הבירות שניתקה את יחסיה עם איראן בעקבות ההסתערות על שגרירות סעודיה באיראן.

אבל מה שמרשים בהקשר זה הוא ההחלטה של שתי המדינות הללו לחזור ליחסים נורמליים ביניהן בעיצומו של הסלמה של הסכסוך המזוין בין כוחות צבא סודאן לכוחות התמיכה המהירה, מאז אמצע אפריל, באופן מסוים. ההחלטה חושפת למעשה את ניסיונות הצבא לחזק את עמדותיו, מול כוחות התמיכה המהירה בחיפוש אחר מעצמה אזורית חדשה.

החלטה זו התקבלה במהלך פגישה בין ממלא מקום שר החוץ הסודאני עלי אל-סאדיק עם מקבילו האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, בשולי ישיבת שרים של פסגת הבלתי-מזדהים, שהתקיימה בבירת אזרבייג'ן, באקו, ב- 6 ביולי 2023. המגעים נמשכו בין שני הצדדים, כאשר פגישה נוספת התקיימה בין סגן נשיא איראן מוחמד מוחבאר לממלא מקום שר החוץ הסודאני עלי אל-סאדיק בשולי הפסגה שהתקיימה בבירת אוגנדה, קמפלה, ב-20 בינואר, שם דנו בדרכים להאיץ את שיקום היחסים הבילטרליים ואת הפתיחה מחדש של שתי השגרירויות.






המניעים העיקריים מאחורי תמיכתה של איראן בצבא סודן עם מל"טים מדגם מוהאג'יר 6 נגד כוחות התמיכה המהירה יוצגו להלן:

1- סיום המחלוקת בין טהראן לחרטום שקיימת מאז 2016

המניע הראשון של איראן מאחורי התמיכה בצבא סודן באספקת מל"טים בסכסוך עם כוחות התמיכה המהירה קשור לרצונה של איראן להדגיש את סיום כל המחלוקות הקשורות לתקופת המתיחות ביחסים בין שתי המדינות, שתמכה בהחלטה שקיבלה סעודיה לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם איראן לאחר תקיפת השגרירות והקונסוליה הסעודית בטהרן ובמשהד במחאה על הוצאתו להורג של בקיר אל-נימר השיעי על ידי השלטונות הסעודיים.

במיוחד מכיוון שזה בא לאחר שאיראן שיקמה את יחסיה עם סעודיה ב-10 במרץ 2023, יחד עם ג'יבוטי והאיים המלדיביים. יחסיה התפתחו גם עם כמה ממדינות מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ, כמו איחוד האמירויות וכווית, בנוסף למאמציה לפתח את היחסים עם מצרים. כאן, בצעדים אלו, סברה איראן כי הצליחה להתגבר על משבר העבר, אשר תרם לחשיפתה ללחץ ולבידוד רב יותר כתוצאה מהמדיניות שנקטה, המבוססת בעיקרה על התערבות בעניינים הפנימיים של מדינות האזור.



2- חיזוק ההשפעה האיראנית בים סוף

זה בא בהקשר של מאמציה של איראן להשיג דריסת רגל בים האדום , אזור חיוני באסטרטגיה האיראנית, ולהחיות את האג'נדה האזורית שלה על ידי הרחבת נוכחותה בסודאן. כמה מקורות הסבירו שדמויות איסלמיות שיש להן השפעה בתוך הצבא הסודני הבטיח לטהרן לסייע בהרחבת השפעתה בסודן ובחיזוק נוכחותה בים האדום אם איראן תמשיך לספק לצבא סודן אספקה צבאית. אבל זה עשוי להשפיע לרעה על יוזמות אזוריות שמטרתן לעצור את המלחמה ולהוביל לצורות אחרות של התערבות חיצונית בסכסוך, כמו גם להשפיע על הדרכים לשיקום היחסים בין טהראן לריאד, שהייתה אחת המתנגדות החריפות ביותר להשפעה האיראנית הגואה בסודן בתקופת שלטונו של באשיר.

זאת במקביל לירידה בהשפעה המערבית, בעיקר ההשפעה הצרפתית והאמריקנית, באפריקה , וליחסים ההדוקים שקשרו בין איראן לכוחות המזוינים של סודאן מאז עידן אל-בשיר, בנוסף להשפעה הרוסית הגוברת באפריקה, במיוחד בסודאן, שמגלה כי התנאים כמעט נעשו ראויים לכך שאיראן תחזיר את השפעתה בסודאן, אשר… היא צפויה לקחת זאת כאמצעי להרחבת השפעתה על שאר מדינות היבשת.

ניתן לומר שהמאמצים האיראניים הללו לשיקום היחסים עם סודן קשורים קשר הדוק לאג'נדה של מדיניות החוץ של הממשלה הנוכחית באיראן, בראשות איברהים ראיסי, שרואה נדבך יסוד בפתיחות וחיזוק היחסים עם מדינות שכנות. מנקודת מבט זו, לאחר שאיראן חידשה את יחסיה עם סעודיה, היא מבקשת לשקם את יחסיה עם מצרים, שהיא אחת השכנות הקרובות של סודן, באופן שיאפשר לאיראן לחזק את השפעתה באזור הים האדום, ללא מכשולים ומתיחות עם מדינות בעלות השפעה כמו סעודיה ומצרים.



3- איראן ממשיכה בתפקידה הצבאי בסודאן

איראן תמכה בהרחבה וחיזוק התשתית הצבאית בסודאן על מנת להמשיך ולשלוח ציוד ונשק לאזור מערב אפריקה, וכן לעמוד בפני התקפות תגמול אפשריות של כמה מדינות באזור זה, כמו ניגריה. לפיכך, החלטתה של איראן לנוע מערבה לכיוון מערב אפריקה אל חופי האוקיינוס האטלנטי הייתה הגורם הבולט ביותר מאחורי השינויים האסטרטגיים בסודאן.

בהקשר זה גבר קצב הבנייה של מתקנים צבאיים איראניים ברחבי סודן; הקצב וההיקף של בנייתם של בסיסים ימיים, צבאיים ולוגיסטיים איראניים בפורט סודן גדלו באופן משמעותי. במאי 2013, יחידות הנדסה של משמרות המהפכה האיראניים, לבושים בבגדים אזרחיים ומספר רב של עובדים סודנים, בנו רציפים לוגיסטיים לפריקה וטעינת ספינות במהירות, ורציפים צבאיים לתמיכה בספינות מלחמה וצוללות.

הרחק מהנמל, האיראנים והסודאנים בנו כמה קומפלקסים חדשים של בונקרים ואתרי אחסון אחרים, המסוגלים להכיל טנקים, כלי רכב קרביים, מערכות טילים, ארטילריה מתנייעת וכלי נשק כבדים אחרים.

באמצע מאי 2013 החלו משמרות המהפכה בבניית גדרות, מגדלי שמירה וביצורים וכן בבניית אתרי הגנה אווירית מבוצרים לצורך פריסת סוללות טילים, כתוצאה מכך התקשו להסתיר את הנוכחות וההשפעה הצבאית האיראנית בסודן.



בסופו של דבר: ניתן לומר שצבא סודאן מבקש בשלב הנוכחי להרחיב את מרווח התמרון העומד לרשותו ברמה האזורית, להתמודד עם ההתפתחויות החדשות שנכפות על ידי מאזן הכוחות הצבאיים מבית. אבל למדיניות חדשה זו עשויה להיות תוצאה הפוכה, אולי לתרום לחיזוק מעמדם של כוחות התמיכה המהירה ולכיבוש שטחים נוספים, במיוחד בכל הנוגע לכוחות החיצוניים התומכים בשני הצדדים של המלחמה. (קרדיט: מרבת זכריה – המרכז הערבי למחקרים)





תוספת בשולי המאמר: סודן שימשה בעבר ציר תנועה מרכזי עבור האיראנים להוביל ציוד לחימה רב לחמאס בעזה. מסלול האספקה היה כדלקמן: אוניות הביאו ציוד לחימה לנמלים בסודן ומשם בשיירות "הסחורה" הובלה דרך מצרים לסיני ומשם לרצועה עזה תוך הברחת גבולות נרחבת. ישראל , כך על פי מקורות זרים , הפציצה בעבר כמה וכמה שיירות נשק שהיו בדרכן לסיני .

לא מן הנמנע, כי לאור המלחמה ההרסנית בעזה בו ישראל השמידה את רוב התשתיות הצבאיות של החמאס בעזה , תבקש איראן לשקם את כוחם הצבאי תוך אספקת כמויות ענק של ציוד צבאי שיגיע באמצעות שיירות יבשתיות מסודן כמו בימים עברו.

ישראל כבר לקחה זאת בחשבון ונערכה לסיכול מאמץ זה.
1709796137763.png


קרדיט לתמונה: תסנים

קרדיט למאמר: נציב. נט
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

בהמשך לדיווחים זרים על ״דד ליין למלחמה בצפון - 15.3״ בכירים ישראלים אומרים מפורשות: אין דד ליין כזה. (מוריה אסרף).
למה באמת לא? למה? ל-מ-ה???
התירגום של 'דד' ליין, הוא קו 'קטלני'... אז כך להצהיר שפנינו לקטילה, כנראה לא מצלצל מספיק יפה ליפה נפש הישראלים...
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
חשש לאירוע בטחוני על הגדר עם ירדן.
כיתת כוננות פרוסה מסביב לקיבוץ ונמצאת בקשר רציף עם הצבא.
כרגע כולם מתבקשים להישאר בסביבת הבית. אין צורך להסתגר בבית ואין צורך להיכנס למרחב מוגן.
באיזה קיבוץ זה היה?
התירגום של 'דד' ליין, הוא קו 'קטלני'... אז כך להצהיר שפנינו לקטילה, כנראה לא מצלצל מספיק יפה ליפה נפש הישראלים...
Dead זה מוות.
Dead line = קו המוות - הקו שאסור להגיע אליו.
 

מ.א.ק.

משתמש מקצוען
בהמשך לדיווחים זרים על ״דד ליין למלחמה בצפון - 15.3״ בכירים ישראלים אומרים מפורשות: אין דד ליין כזה. הדיווח לא נכון
למה באמת לא? למה? ל-מ-ה???
התירגום של 'דד' ליין, הוא קו 'קטלני'...
Dead זה מוות.
Dead line = קו המוות - הקו שאסור להגיע אליו.
בשנות ה-1860, 'דד ליין' היה קו בתוך או מסביב לכלא, והיו ירים על אסירים שחצו את 'הדד ליין'. תחושת המועד הנפוץ ביותר כיום ("תאריך או שעה שלפניהם יש לעשות משהו") לא החלה לראות שימוש עד תחילת המאה ה-20.
עם זאת, כיום המילה משמשת ללא כל קונוטציה של מוות, ולכן השאלה במקומה עומדת, למה אין דד ליין למלחמה בצפון. ולכאורה התשובה היא אחד משנים: או שדדליין מחייב והממשלה לא רוצה להתחייב לפעולה כלשהי, או שדדליין קובע תאריך והממשלה רוצה את החופשיות לפעול כל זמן שרוצים ולא לפי תאריך שקבוע מראש.
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  53  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה