החרדי החדש - יש דבר כזה?

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ליקי;658444:
באמת? אז את חיה בבועה...
את חושבת שהיום אן משפחות שלא קונות קורנפלקס וג"צ?
אז אני מוכנה לעשות לך הכרות איתן.
מי שאן לו אז אן לו!!!
.

אני יכולה לעשות לך הכרות איתי.
קורנפלקסים, מעדני חלב מפוארים, חטיפים ושאר מיני שטויות לא נכנסים אלינו הביתה.
לא כי "אין לנו" אלא כי אנחנו עושים שיקול שלפיו כשיש תחליפים מזינים ובריאים אין סיבה לבזבז כסף על דברים כאלה (ובמחילה, 20-30 ש"ח לחבילת דגני בוקר זה הון כסף בהסתכלות של עלות-תועלת), כשאפשר במקום זה לחסוך את הכסף לרכישת דירה בעתיד/בר מצוות וחתונות של הילדים בע"ה וכו'.
הילדים אוכלים לארוחת בוקר פרוסה עם ממרח, ירקות וכו'.
חיים בפשטות (יחסית) יכולים להיות בחירה אידיאולוגית, לא רק כורח המציאות.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י naamah;658596:
אני יכולה לעשות לך הכרות איתי.
קורנפלקסים, מעדני חלב מפוארים, חטיפים ושאר מיני שטויות לא נכנסים אלינו הביתה.
לא כי "אין לנו" אלא כי אנחנו עושים שיקול שלפיו כשיש תחליפים מזינים ובריאים אין סיבה לבזבז כסף על דברים כאלה (ובמחילה, 20-30 ש"ח לחבילת דגני בוקר זה הון כסף בהסתכלות של עלות-תועלת), כשאפשר במקום זה לחסוך את הכסף לרכישת דירה בעתיד/בר מצוות וחתונות של הילדים בע"ה וכו'.
הילדים אוכלים לארוחת בוקר פרוסה עם ממרח, ירקות וכו'.
חיים בפשטות (יחסית) יכולים להיות בחירה אידיאולוגית, לא רק כורח המציאות.

מצטרפת.
 

מרק

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אני גרה בתוך ציבור חרדי . חיה בקהילה. יש לי חברות. יש לי משפחה.
מי מדבר על קורנפלקס וג"צ?
הרבה מאד זוגות לוקחים בגדים (חלקם יפהפיים) מגמ"ח. עגלה מהגיסה שהקטנה שלה גדלה קצת. סופרים את הלבן במכולת. והילדות עושות ביביסיטר בשביל כרטיסיה.
והם לא "עניים" ולא "מסכנים". לא כותבים עליהם בעלוני הצדקה. וגם המפרסמים התיאשו מהם.
הם לא מיעוט. הם הרוב הדומם.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
נראה כאילו מתנהל כאן שיח חירשים...
אז הכנה כמה נקודות להבהרה:
1. המאמר בא לדון בהרגלי הצריכה של החרדים כיום לעומת הרגלי הצריכה של החרדים בעבר שאין ספק כי השתנו לעין ערוך.
2. נכון שלא רק הרגלי הצריכה של החרדים השתנו אלא בכלל בארץ ובעולם, אך המאמר ראה לנכון לשים את הזרקורים דווקא על הרגלי הצריכה שהשתנו בציבור החרדי מכיוון שהציבור שלנו נתפס בציבור הכללי כציבור שנשאר מאחור מבחינה זו.
3. כמובן שכמו בכל ציבור תמיד יש את אלו שיש להם יותר ואלו שיש להם פחות. המאמר התמקד על "כוח הקנייה" החרדי והרגלי הצריכה שלו. העובדות הן שהיום יש יותר אנשים מבעבר ש"מרשים לעצמם" לקנות דברים שבעבר נחשבו למותרות, גם בלי שיחשבו לעשירים או אמידים.
4. ובלי שום קשר יכולות להיות משפחות שלא קונות מה שנחשב בעיניהן כ"מותרות" מאידיאולוגיה - בדיוק כמו שיש בציבור החילוני משפחות כאלו. זה לא סותר את הנכתב במאמר.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י eden7115;658775:
נראה כאילו מתנהל כאן שיח חירשים...
אז הכנה כמה נקודות להבהרה:
1. המאמר בא לדון בהרגלי הצריכה של החרדים כיום לעומת הרגלי הצריכה של החרדים בעבר שאין ספק כי השתנו לעין ערוך.
2. נכון שלא רק הרגלי הצריכה של החרדים השתנו אלא בכלל בארץ ובעולם, אך המאמר ראה לנכון לשים את הזרקורים דווקא על הרגלי הצריכה שהשתנו בציבור החרדי מכיוון שהציבור שלנו נתפס בציבור הכללי כציבור שנשאר מאחור מבחינה זו.
3. כמובן שכמו בכל ציבור תמיד יש את אלו שיש להם יותר ואלו שיש להם פחות. המאמר התמקד על "כוח הקנייה" החרדי והרגלי הצריכה שלו. העובדות הן שהיום יש יותר אנשים מבעבר ש"מרשים לעצמם" לקנות דברים שבעבר נחשבו למותרות, גם בלי שיחשבו לעשירים או אמידים.
4. ובלי שום קשר יכולות להיות משפחות שלא קונות מה שנחשב בעיניהן כ"מותרות" מאידיאולוגיה - בדיוק כמו שיש בציבור החילוני משפחות כאלו. זה לא סותר את הנכתב במאמר.

אין בעיה, שנו את כותרת המאמר והכל בא על מקומו בשלום, זה כבר לא החרדי החדש, כי אם החרדים בעידן החדש... ויחי' ההבדל הקטן.

(וכן כל ענין הסקריקים אינו קשור לכאן, למה הנשים שם אינן לובשות סווטש והולכות עם עגלות מותג? הם אינם מעדיפים אסם ע"פ איטריות סבתא או כל חברה אחרת לקוגל הירושלמי? וכנ"ל השמפו לקשקשים...)
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
אני עייף אבל מרפרוף ראשוני נראה שהבקורת הקודמת שלנו הייתה כדאית ..
כל הכבוד
מזמן אמרתי שאצל נוחעם אחד מהמעלות שאין להם בעיה להודות בטעויות
 

שג

תג, רב-טקסט
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
כמה הוספות והבהרות קטנות:
1) בכל השנים היה ירידת הדורות, פעם במישור זה ופעם בזה. ואכן צריך להלחם בזה בכל דרך אפשרי, אבל זו המציאות.
2) מי שמכיר את ההיסטוריה שלפני השואה בארצות מזרח אירופה, שהיה שם קטסטרופה אצל הנוער שנגררו אחר כל מיני קבוצות אידאיליות, ואשר חלק גדול מהם עזבו לגמרי את אורח החיים היהודי, כי בימים ההם היו החרדים במצב שפל ומבוזה; ולעומת זה היום אפילו אלו שנחשפו לרוחות זרות, אך אינם רוצים לעזוב את הציבור החרדי, כי זה בושה גדולה לנתק לגמרי, היות שהיום הציבור החרדי הוא ציבור גדול וחזק ומכובד. אמנם זה מזיק מאוד לציבור החרדי, אבל לפחות הם נשארים שומרי תורה ומצוות במידה מסויימת, ואולי בניהם שוב יחזרו לגמרי.
3) לאורך הגלות היה לנו בכל תקופה התמודדות אחרות, פעמים בגשמיות ממכות עד הריגות, ולפעמים ברוחניות - מגזירות על מצוות קלות עד גזירות שמד, ועם ישראל צריך לעבור את הכל עד שנזכה לגאולה השלימה בקרוב; ובכן אם פעם היו צריכים לחנך את הילדים נגד הנושרים בגלוי ובחיצוניות, בדורנו יש התמודדות כזו לחנך את ילדינו ביראת שמים אמיתית ופנימית נגד אלו הנושרים בפנימיותם אף שמבחוץ הם נראים כמונו, (ובכדי לחנך את ילדינו ביר''ש אמיתית צריכים גם אנחנו להיות כן, ואולי זה עיקר הקושי?).
 

צמרת

משתמש פעיל
D I G I T A L
משיח, משיח, משיח, אוייי אויוייוייוי















להזהר לא לעשות חילול ה'
 

amirot

משתמש רשום
מפריע לי משהו אחד: הבושה הזאת כאילו אנחנו לא מבינים במותגים, מסכנים נשארנו מאחור...
מבינים במותגים? חסר לנו במה להבין? חסר לנו במה להתקדם? יש לנו עולם שלם עשיר בנפש ובנשמה. שההתקדמות בו- היא ללא גבולות, וכל העולם נשאר מאחור בפיגור רציני.
אולי התכוונו כאן לתאר תמונת מצב קיימת, הבעיה היא התחושה העולה מעם הדברים כמעודדת "קידמה" ו"התפתחות" ובעיקר הבושה במה שבאמת יש לנו והרצון לפזול החוצה ו"להבין" כמו כולם
אפשר להגיד מה שרוצים על הציבור החרדי, את האברך המצוי שכל עולמו היא התורה, ובאמת התורה, אי אפשר יהיה לשנות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה